quarterlifecrisis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

quarterlifecrisis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 13:44

Ik ben 25 jaar, wilde vroeger altijd verpleegkundige worden. Opleiding gedaan, niet gehaald en geeindigd met het VIG diploma. Ik heb 4 jaar in de thuiszorg gewerkt in Dordrecht als wijkziekenverzorgende voor 24 uur per week. Maar ik wilde meer, ik wilde het huis uit, wilde een baan met meer uren en ik wilde lekker met de paardjes bij het bos/de hei staan. Vorig jaar dus online sollicitatiebrieven verstuurd en er flink op los gesolliciteerd. Eindelijk wat gevonden, dus baan opgezegd, spullen en paardjes ingepakt en vertrokken.
Helaas alles wat me beloofd werd bij de baan kwam niet uit, ben in Ede verder gaan solliciteren en vond dezelfde baan als die ik in Dordt had, wijkziekenverzorgende alleen nu voor 32-36 uur per week.
Ik werk er nu (bijna) 2 maanden en heb er geen zin meer in. Omdat vorig jaar de WMO is ingegaan zijn er veel dingen verandert en nu per 1 sepetember en 1 januari gaan er weer dingen veranderen. Dingen die ik leuk vind om te doen, maar die worden me nu afgepakt. Medicijndozen uitzetten, sociale controles. Straks dus alleen maar mensen wassen en daarna verschonen (grof gezegd) Dit hoort er ook allemaal bij, maar eerst had ik veel afwisseling in mn routes maar nu niet meer. In verzorgingshuizen of verpleeghuizen werken vind ik niet leuk, ik vind de zelfstandigheid en verantwoordelijkheid zo lekker.

Vorig jaar had ik ook een dip en ben toen een beetje gaan zoeken wat ik eventueel leuk zou vinden, mn opleiding proberen af te ronden. Een serieuze poging gedaan, maar ik kwam niet door het selectiegesprek, ik klapte dicht terwijl het dagje meewerken fantastisch ging. En erover nagedacht om totaal iets anders te gaan doen, maar ik wist niet wat. Ja ik wil wel wat met dieren gaan doen, maar je moet overal diploma's voor hebben en nu ik op mezelf zit en 2 paarden heb kan ik dat niet betalen.

Ik weet dus echt niet wat ik nu wil. Ik wil hier (mn huidige baan) weg, maar waarnaartoe?

(voor de mensen die niet in de gezondheidszorg werken; er zijn zoveel dingen verandert dat je het als werknemer voelt op de werkvloer. Je wordt van boven tegengehouden en je kunt de mensen niet bieden wat ze nodig hebben. Alles wordt ze afgepakt en je kunt er niks aandoen. En het werken wordt er zo niet gezelliger op.)

Romyv

Re: quarterlifecrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:33

misschien is het een idee om iedere week een paar keer de vacature pagina van de krant open te slaan en bij iedere functie te omcirkelen wat je leuk lijkt van de functie (dus werkzaamheden, eisen ed.).. dit schrijf je allemaal op 1 blaadje en dan heb je een overzicht van wat je wel leuk vind. Dit neem je vervolgens mee naar bijvoorbeeld een uitzendbureau en die kunnen met die 'codewoorden' in het systeem zoeken welke banen daarbij horen.. Via een uitzendbureau kan je heel leuk jobshoppen terwijl je onder contract staat van het uizendbureau.. je hebt dus iedere maand je vaste salaris en kan verschillende banen proberen, als je het echt naar je zin kan je er eventueel blijven of een vergelijkbare baan zoeken bij een ander bedrijf..

Iig niet met de pakken neer zitten! schrijf je goede eigenschappen op, wanneer je de wil en enthausiaste hebt ben je een goude werknemer voor iedere baas dus je vind zeker wel wat!! Haha!

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:09

[LZP] --> [STW]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:35

Jammer dat het je vorig jaar niet gelukt is om toegelaten te worden tot de opleiding. Mijn moeder met precies hetzelfde probleem is nu een 2 jarige opleiding op niveau 4 aan het doen, via haar werkgever. Misschien is het toch nog een idee om te proberen via je werkgever op een BBL plek te komen zodat je kan blijven werken en tegelijkertijd hogerop komen. Anders moet je echt iets heel anders gaan zoeken, en dat kan idd goed via een uitzendbureau. Daar zijn vaak goede mogelijkheden om als het bevalt een vaste baan aangeboden te krijgen, en kun je ook opleidingen volgen.
Ik begrijp precies wat je meemaakt want werk zelf in de gehandicaptenzorg waar vanaf het moment dat ik er werk (zo'n 10 jaar geleden begonnen) ook alleen maar sprake is van steeds meer bezuinigen en reorganiseren. Gevolg is dat je steeds harder moet werken om meer mensen minder zorg te kunnen leveren. Het is dan soms erg lastig om je motivatie te houden. Ik praat er altijd over met collega's en leidinggevende om zo te kijken naar hoe we het voor de client en onszelf zo prettig mogelijk kunnen houden en het maximale kunnen bieden wat op dat moment mogelijk is.