En dan opeens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Antikana_

En dan opeens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:19

Okee, voor diegene die vandaag niet veel tijd hebben, raad ik aan om op een ander keertje eens terug te komen...
Dit gaat wel wat tijd in beslag nemen Lachen

Ongeveer 7 maand geleden leerde ik "de vent van mijn leven" kennen...
Hij kwam toevallig een dagje bij ons op stal helpen.
De klik was er meteen... We begonnen lekker te kletsen en met elkaar om te gaan, kortom, ik had de beste namiddag ooit!
We spraken dan ook af dat hij 's avonds zou meegaan naar 't feestpaleis samen met mij en mijn beste vriend.
Hij vroeg mijn nummer en om 5 voor 11 kreeg ik reeds een smsje dat hij al op ons zat te wachten...
Wij naar de dancing, superleuke avond gehad... Lekker wat gedronken, gekletst( ben toen te weten gekomen dat hij 11 jaar ouder was dan mij *LOL* en natuurlijk gedanst.
onze eerste slow: angels... Wij hebben toen met elkaar gedanst alsof we elkaar al jaaaaren kenden.
Verder nog heel wat gedronken en gelachen, tot het moment dat we naar huis gingen... Elkaar nog vlug even vastgenomen en naar huis gereden... " Nou dat was het dan, die loop ik misschien ooit nog eens tegen het lijf", dacht ik die avond...
Nee hoor, volgende dag een smsje dat hij het super vond die avond en of we het nog eens konden over doen als ik daar zin in had... Zo gezegd zo gedaan: Diezelfde avond nog eens weggeweest en "boem, knots, bam" hopeloos verliefd Kwijl ...
Wij zijn in totaal 3 maand samen geweest, en hij heeft me echt laten merken wat verliefd zijn is... Elkaar al na enkele uren bellen om te zeggen dat we elkaar missen, Samen fietsen, wandelen, met de paarden rijden, ... We deden alles samen...
Al na een week bleef hij bij mij slapen, omdat alles gewoon zo goed voelde. toen we een week samen waren, stond ie lekker voor mijn deur met een fles champagne, toen we 2 weken samen waren gingen we uit eten naar een leuk restaurant, toen we 3 weken samen waren, trouwde zijn zus, dus ik mee naar het trouwfeest... Iedereen vroeg daar aan hem wanneer de volgende trouw zou zijn... Weet nog dat ie zo heel lief antwoorde: Als het van mij afhangt, vieren we heel binnenkort weer feest. Om stipt 12 uur, liet ie ons liedje draaien en maakte daar voor heel even "ons moment" van. We begonnen toen zelfs al over samenwonen. We gingen zelfs al naar huisjes kijken. Toen we 1 maand samen waren, verraste hij mij door een nachtje in een 4-sterren hotel aan zee door te brengen. Dat was echt wel de mooiste dag-avond van mijn leven... Bovendien was hij ook "mijn eerste keer". Ondanks dat hij 31 was, en nog steeds thuis woonde, en ik 19, hebben wij noooooit problemen ondervonden ivm het leeftijdsverschil. De problemen begonnen eigenlijk toen we 2,5 maand samen waren... We lagen op een avond lekker in bed te kletsen toen ie me plots tanja noemde Verdrietig ... Tanja was de naam van zijn ex, waar het ondertussen alweer 3 jaar me uit was. ik was op die moment heeel kwaad op hem, heb mijn boeltje genomen en ben naar huis gegaan Stoom uit je oren ... Sindsdien kon ik eigenlijk nog weinig goed doen voor hem, hoe hard ik ook mijn best deed. Ik nam hem mee naar familiefeestjes, ging zelf mee naar feestjes bij hem, gaf hem een dagje welness cadeau, kocht hem leuke cadeautjes, schreef hem kaartjes, maar niets mocht baten... Toen ie in onze laatste week samen een fuif gaf voor zijn verjaardag, heeft ie mij de ganse avond genegeerd en kwam alleen maar effe aan mijn kont zitten om er daarna vanonder te muizen Verward Ik had die avond goed gedronken en moet met mijn auto nog 40 minuten rijden naar huis. Na lang aandringen van zijn ma, heeft hij me uiteindelijk mee naar huis genomen om daar mijn te slapen. Toen ik 's morgens wakker werd, kreeg ik zelfs geen goeiemorgen van hem. Uiteindelijk maakte hij het uit maar wou nog graag vrienden blijven... Ik heb dagen lang lopen wenen, wou mijn bed niet meer uit. hij bleef me bellen en smsen. We zijn toen nog enkele keren iets gaan drinken en op een van die avonden heeft hij me weer gekust... 'Dat gevoel' was volgens hem nog helemaal niet weg. Hij zag me nog graag. Nou ik dus ,weer vol hoop dat het nog goed zou komen tussen ons, de volgende dag weer naar hem toe. Vertelde hij me doodleuk dat hij het wel opnieuw wou proberen, maar dat hij er geen 100 % achter stond Gestoord . Nou daar gaat je hoop dan hoor... Dan hoefde het voor mij echt niet. Onlangs kwam ik hem en zijn moeder tegen op jumping. Hij begroette me vrolijk met mijn koosnaampje van toen we samen waren. Hamer Ben even lekker aan de praat geraakt met haar. Even wat gaan drinken, lekker kletsen, tot hij erbij kwam staan. Hij begon een hele uitleg tegen mij en dan opeens negeerde hij mij weer... Ik helemaal overstuur naar huis gegaan, nog de hele avond liggen wenen... De week daarna kwam ik hem alweer tegen op jumping en weer hetzelfde verhaal... 'Ah mies, ge zijt me de vroege zeker? ' Kreeg toen het schitterende (hum hum) idee om hem ook eens te gaan negeren... Je kon aan hem zien dat hij er helemaal van aangedaan was. Hij heeft toen die dag nog verschillende keren geprobeerd een gesprek te beginnen met mij, maar hij kreeg enkel een korte ja of nee... Ben toen naar huis gegaan en voelde mij in eerste instantie echt super. Ik had me eens niet laten doen door hem... Maar nu komt het schuldgevoel op. Ik voel me gewoon rot dat ik zo tegen hem heb gedaan.
Ik kan toch moeilijk voor eeuwig zoals een hondje achter hem blijven aanlopen??? Waarom moest ik nu ook weer hopeloos verliefd worden???
Heb dit nog nooit voor iemand gevoeld! Ik heb sinds het uit is, alles netjes opgeschreven in een dagboek. Sommige vinden dat ik hem dat moet geven, zodat hij beseft dat ik hem nog altijd graag zie. Anderen vinden dat dan weer geen goed idee...
Wat denken jullie??? Hebben jullie dit ook al gevoeld en hoe zijn jullie dan uiteindelijk eroverheen gekomen???

Alvast mercietjes voor jullie tijd... OK dan!

fargo

Re: En dan opeens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:29

Waarom zag hij je ineens niet meer graag nadat hij jou een keer Tanja genoemd heeft? Wat is de reden dat zijn liefde bekoelde volgens jou? Ik denk dat je minder moeite moet doen en minder beschikbaar moet zijn, dan realiseert hij zich wellicht wat hij mist. Nu ziet hij dat nog niet echt, misschien een beetje..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:31

Ten eerste denk ik dat jullie veel te hard van stapel zijn gelopen...
Ten tweede vind ik het maar raar dat je meteen beledigd wegrent als hij jou (vergissing neem ik aan) de naam van je exvriendin geeft. Dat gebeurt soms...

Toen mijn vriend me een keer Julia noemde heb ik krom gelegen van het lachen en kreeg hij een kop als een tomaat...Dat was het...Klaar...Maar goed, dat ben ik, en jij bent jij...

Ik zou dit hele gedoe eens even met rust laten. Zoek hem niet te veel op, heb zo min mogelijk contact met elkaar. Neem eens afstand van het geheel en lees je eigen verhaal zo objectief mogelijk. Neem dan een besluit...

Doe dit niet in 1 of twee dagen maar neem de tijd. Als jij de tijd neemt en hij altijd nog achter je aanzit, kun je daar in ieder geval uit opmaken dat het hem ook niet in de koude kleren zit. Als jij aangeeft tijd nodig te hebben en die geeft hij jou niet, zet er dan maar meteen een punt achter...

Maar eerlijk, als ik jou verhaal lees en daarbij in mijn achterhoofd hou dat hij 31 jaar is en nog bij mams woont zou ik zeggen: begin niet aan zo'n onvolwassen man maar zoek iets stabieleres Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:41

Nou mijn vriend moet ook niet de naam van zijn ex noemen, want dan ben ik ook weg.
Vind het overigens raar hoe de TS haar vriend reageerd, ik zou alles gewoon wat tijd geven en dan eens goed met elkaar praten.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:44

LiNdA1986 schreef:
Nou mijn vriend moet ook niet de naam van zijn ex noemen, want dan ben ik ook weg.
Vind het overigens raar hoe de TS haar vriend reageerd, ik zou alles gewoon wat tijd geven en dan eens goed met elkaar praten.

Dacht al dat ik abnormaal was... Lachen Thx...

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:45

Mijn vriend heeft met wel eens met de naam van mijn zusje aangesproken... maar ja die kent hij al veel langers als dat hij mij kent en onze namen lijken nogal op elkaar... zelfs pa en ma zijn regelmatig mis... ik heb er ook hartelijk omgelachen moet ik zeggen...
Praat er gewoon eens over en zeg wat je voelde en nog steeds voelt...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:47

Eva1975 schreef:
Mijn vriend heeft met wel eens met de naam van mijn zusje aangesproken... maar ja die kent hij al veel langers als dat hij mij kent en onze namen lijken nogal op elkaar... zelfs pa en ma zijn regelmatig mis... ik heb er ook hartelijk omgelachen moet ik zeggen...
Praat er gewoon eens over en zeg wat je voelde en nog steeds voelt...

Jaaaa! Dat kan de mijne ook Tong uitsteken
Mijn pa is het ergste! Als hij wat van me wil gaat het echt van: "Eh, gudrun, nee Steffanie, ach Nick....nee Lisanne! Wil je even wat voor me doen?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:48

Ik zou als ik jou was de hele toestand vergeten.. je bent 19 en bent voor de eerste keer echt verliefd geweest. Als hij er niet meer achter staat, dan toch lekker niet?
Over hem heen komen gaat vanzelf, dat heeft gewoon (heel veel) tijd nodig. Ik zou iig niet meer terug naar hem gaan (of willen) of praten over hoe het zou kunnen zijn..

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:50

ik zou ook niet blij zijn moest mijn vriend de naam van zijn ex tegen me zeggen...
ik zou in jouw plaats wel proberen te ontdekken waarom dat dat zo'n keerpunt was in jullie relatie...
want dat hij sindsdien zo gemeen doet, is echt wel bizar!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:51

Jullie zijn inderdaad wel snel gegaan.
Ik zou het ook niet tof vinden als mn vriend me zou noemen bij de naam van zn ex (niet dat dat gebeuren gaat, want we zijn van beiden de eerste echte serieuze relatie, maar toch.) Knipoog
Alleen ik snap ook niet waarom hij nadat hij je een keer zo heeft genoemd helemaal anders tegen je doet.

Ik zou proberen om het achter me te laten. Geen hand vol maar een land vol Knipoog Als hij er niet achterstaat, rare dingen gaat doen zoals je negeren etc, schiet er niemand wat mee op.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:59

Ik zou ook niet bepaald blij zijn als mijn vriend me naar zijn ex noemde, ligt er wel aan wanneer en hoelang het geleden is dat hun samen waren, ik kan me voorstellen als je 3 jaar samen bent en je hebt na 3 maanden met iemand anders je je geliefde wel eens per ongeluk naar je ex kan noemen, maar naar 3 jaar uit te zijn... Nagelbijten / Gniffelen

Als ik jou was zou ik er niet mee zitten dat je zo hebt gedaan, als hij het kan kan jij het ook Knipoog
En ik snap best dat je er mee zit omdat hij echt de ware voor je was, maar toch zou ik opzoek gaan naar een ander, of tenminste deze kerel vergeten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:59

Als je erg lang een relatie hebt gehad en je hebt daarna een nieuwe relatie is, loop je toch nog de kans om bijv in een slaperige bui de verkeerde naam te zeggen. Dat is niet omdat je de ander nog wilt, maar uit ingeslepen gewoonte.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:00

Claudienee schreef:
Ik zou het ook niet tof vinden als mn vriend me zou noemen bij de naam van zn ex (niet dat dat gebeuren gaat, want we zijn van beiden de eerste echte serieuze relatie, maar toch.) Knipoog
Alleen ik snap ook niet waarom hij nadat hij je een keer zo heeft genoemd helemaal anders tegen je doet.

Ik zou proberen om het achter me te laten. Geen hand vol maar een land vol Knipoog Als hij er niet achterstaat, rare dingen gaat doen zoals je negeren etc, schiet er niemand wat mee op.

Zij is er beledigd vandoor gegaan...misschien was dat de aanleiding voor hem zich anders te gaan gedragen en is er tussentijds nog meer gebeurd wat zich allemaal opgehoopt heeft en hem over de drempel geduwd heeft...

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:02

Adil18 schreef:
Claudienee schreef:

Zij is er beledigd vandoor gegaan...misschien was dat de aanleiding voor hem zich anders te gaan gedragen en is er tussentijds nog meer gebeurd wat zich allemaal opgehoopt heeft en hem over de drempel geduwd heeft...

Daar heb je gelijk in Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:06

Jeetje wat een verhaal zeg!

Ik denk dat je iets met hem af moet spreken... Vervolgens gewoon eerlijk vragen wat hij graag wilt, misschien kunnen jullie er samen alsnog uitkomen. Het kan toch niet ineens over zijn? Als dat wel zo is moet hij je dat gewoon vertellen... Dan weet je precies waar je aan toe bent....

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:08

Je bent inderdaad te snel van stapel gelopen met m, maar daar kan ik over mee praten, het voelde gewoon goed dus dan doe je dat nou eenmaal. Ik zou ook kwaad weglopen als hij ineens de naam van zijn ex zou noemen.

Ik zou lekker met een grote bak B&J lekkere films gaan kijken (bridget jones!!) en hem proberen een tijdje niet te zien of te spreken, je merkt vanzelf dat je daar weer klaar voor bent en dan zou je hem misschien (delen) kunnen laten lezen van je dagboek. Maar daar zou ik toch nog even 2x over na denken voor je er spijt van krijgt.

In het begin zal het zwaar zijn om hem niet te spreken of te zien, maar dat lijkt mij nu echt het beste! Zeker omdat hij niet begrijpt dat jij boos bent omdat hij de naam van zn ex noemde, als hij dat al niet snapt en dan zo gaat lopen doen, tja.

Succes meid!

Edit: lees net dat je een leuk paardje hebt, ga je lekker met hem een dagje het bos in ofzo, kan je gillen, schreeuwen en huilen zonder dat iemand het doorhebt, plus je kan je verhaal nog eens kwijt Haha! geloof me, het klinkt stom, maar het werkt absoluut! hihi.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:10

Ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn vriend me bij de naam van zijn ex zou noemen, maar ik zou niet meteen weggaan ofzo. Zoiets kan gebeuren. Ik snap alleen niet waarom hij sinds die tijd anders tegen je is gaan doen?
Eerlijk gezegd vind ik dat je vriend je gebruikt. Als hij zin heeft dan is ie aardig voor en ben jij weer blij en als ie geen zin heeft dan negeert ie je..... Ik zou hem als ik jou was voorlopig gewoon met rust laten. Als hij je echt leuk vindt dan merk je dat vanzelf en anders lekker laten lopen! Succes ermee.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:05

Chantal2309 schreef:
Je bent inderdaad te snel van stapel gelopen met m, maar daar kan ik over mee praten, het voelde gewoon goed dus dan doe je dat nou eenmaal. Ik zou ook kwaad weglopen als hij ineens de naam van zijn ex zou noemen.

Ik zou lekker met een grote bak B&J lekkere films gaan kijken (bridget jones!!) en hem proberen een tijdje niet te zien of te spreken, je merkt vanzelf dat je daar weer klaar voor bent en dan zou je hem misschien (delen) kunnen laten lezen van je dagboek. Maar daar zou ik toch nog even 2x over na denken voor je er spijt van krijgt.

In het begin zal het zwaar zijn om hem niet te spreken of te zien, maar dat lijkt mij nu echt het beste! Zeker omdat hij niet begrijpt dat jij boos bent omdat hij de naam van zn ex noemde, als hij dat al niet snapt en dan zo gaat lopen doen, tja.

Succes meid!

Edit: lees net dat je een leuk paardje hebt, ga je lekker met hem een dagje het bos in ofzo, kan je gillen, schreeuwen en huilen zonder dat iemand het doorhebt, plus je kan je verhaal nog eens kwijt Haha! geloof me, het klinkt stom, maar het werkt absoluut! hihi.

Idd... Paardje is grote steun en toeverlaat geweest... Lachen
Is voor veel mensen gek, maar zij begrijpt me beter dan wie dan ook... Lachen

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:06

Dankjewel trouwens voor jullie reacties...

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:12

ik heb mn vriend ook eens een andere naam gegeven (van ex) hij kon er niet om lachen maar het bewees wel een beetje dat we te vroeg wat waren begonnen , we zijn nog wel steeds samen maar moet zeggen dat het wel vaker voorkwam dat ik hem anders noemde..beetje banketstaaf maarja..toch had het niks met mn ex te maken ,deed het gewoon als gewoonte

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:21

meid je bent 19 verliefd geweest tot te met. Genoten van hier hier tot gunter. Dingen in jezelf ontdekt die nooit eerder had gezien/gevoelt. En nu, nu is tijd om verder te gaan. Genoeg jongens/mannen op de wereld hoor. Tuurlijk voel je je rot, meer dan normaal. Maar kijk eens om je heen, er zijn vast nog andere leuke mensen om dingen mee te doen.
En je ex, tja, lekker gaar laten koken in eige sop. Die komt er wel achter dat je zo niet met mensen om gaat.
Komt helemaal goed met jou

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:25

wat een verhaal.. pff. Mijn god wat gingen jullie snel.. en al die cadeaus etc.. geeft dat nou zoveel meerwaarde? Moet je dingen goedmaken met geld? Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie, en ik heb alleen op mijn verjaardag iets gekregen van mijn vriend.. Ik denk dat je erg snel gaat, en meteen al heel veel van hem verwacht.. terwijl het eig nog een hele prille relatie is, lijkt t nu wel alsof jullie NU al in een sleur zitten en al getrouwd zijn. Laat elkaar wat meer los, of laat het helemaal over gaan. ( of tip: leer elkaar wat beter kennen.. opnieuw, en rustig.. dus niet meteen beginnen over samenwonen.. maar over andere dingen praten)