Wow wat een boel antwoorden, bedankt! Ik zie zeker wat eyeopeners staan!! Sorry alvast voor het gemaar, het zijn mijn twijfels, ik hoop dat jullie mijn maars dan ook zo lezen!
Evelijn schreef:Daarnaast verplicht niemand je om met je huidige papiertje in het onderwijs te gaan werken. Je mag best ook solliciteren naar anderen banen die je ook leuk lijken
Heb je gelijk in hoor, maar ook dat klinkt volgens mij wat rooskleuriger dan het in werkelijkheid is. Ik zou echt niks kunnen bedenken waar ik fatsoenlijk aan het werk kan met dit diploma!
Nimue schreef:Kijk eens rond naar deeltijdstudies. In het onderwijs kun je prima parttime werken en het verdient vrij redelijk, dus als je genoegen neemt met een kamer of klein appartementje (ipv een echt huis) en in de buurt van je studie wilt gaan wonen, moet het wel lukken om werk en studie te combineren. Je doet er dan wel langer over en niet alle studies worden in deeltijd aangeboden, maar het is wel de meest toegankelijke combinatie volgens mij.
Ik geef nu tien uur per week les en ben al een volle dag kwijt aan het voorbereiden, uiteraard is dat ook een groot stuk ervaring wat ik nog mis, maar wat ik ervaar is dat lesgeven je echt opvreet geestelijk. Je wordt echt helemaal leeggezogen! Dat is echt absoluut niet negatief bedoeld, het geeft juist ontzettend veel voldoening maar eea betekent automatisch ook dat je beperkt wordt in je mogelijkheden buiten het lesgeven om... Lesgeven in combi met een master lijkt me dus geen optie, helaas!
Marieke_K schreef:k ben 26 en ben 3 jaar geleden afgestudeerd aan het HBO, toen gewerkt in het bedrijfsleven en uiteindelijk het onderwijs ingerold. Inmiddels woon ik ook al drie jaar samen. Afgelopen september ben ik begonnen met een master Sociologie aan de Erasmus Universiteit in de deeltijd.
Mag ik vragen wat voor les jij geeft en in welke vorm (niveau, uren enz, mag ook per pb!!!) Herken je mijn bezwaren en zo ja, wat heb jij daaraan gedaan?
Ik vraag me ook af wat de mogelijkheden van doorstuderen zijn vanuit het onderwijs, een vmbo school waar Mens & Natuur wordt gegeven heeft er bijvoorbeeld niet zoveel aan als ik een master mariene biologie of ecologie (bv) zou kiezen, dan gaan ze toch ook nooit die opleiding betalen?? 
Youko schreef:Ja hoor, hier meld er ook 1 . Ik ben onderhand met mijn derde studie bezig, vorige wel allemaal behaald hoor . Ik ben erg ambitieus en alleen een HBO diploma deed het niet voor mij. Eisen worden ieder jaar weer hoger, goede bedrijven vragen steeds vaker academici. Ik heb hierna een Premaster gedaan en ben nu bezig mijn Master af te ronden. Ik heb nog enkele vakken openstaan en ben bezig met mijn scriptie. Tijdens mijn studie wel gewoon werken.
Keus was makkelijk gemaakt voor mij hoor, gewoon doorstuderen als je graag wilt. Ik heb nog de rest van mijn leven, zeg maar minstens de komende 40 jaar, te wijden aan werken. Dan is langer doorstuderen niet eens zo gek
Wil je misschien wat meer vertellen over hoeveel je erbij werkte en waar je woont (of per pb)? Die ambitie herken ik ook wel, althans, het niveau bevredigt mijn behoefte om te leren gewoon niet, de frustratie blijft dat ik zoveel meer kan dan dit! Het 40 jaar werken is ook voor mij een goede motivatie, maar ik hik dus gewoon tegen die zaken als leeftijd, werken en woonsituatie op!