Ingebroken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solar

Ingebroken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 17:16

Het moet niet gekker worden! Boos! Ik kijk met mijn moeder boven T.V., mijn broertje en vader zijn met de 2 honden uit, sneaken er om 7 uur savonds 2 jongens naar binnen. Vader komt thuis en vraagt waarom mam's fiets buiten in het gangpad staat met een fietspomp achterop Verward En verrek, laptop van de salontafel weg, 2 (dure) mobiele telefoons weg, basgitaar weg Verdrietig . Dus wij de politie bellen: ''Nergens aan zitten. Ik stuur z.s.m. iemand langs.''
Na een kwartiertje (top! Pling ) Meneer agent in huis, alles onderzocht, tsja, niks aan te doen. Vreselijk, daar zit je dan, 2000 euro lichter. Langs de buren geweest, nee hoor, niemand heeft wat gezien.

De volgende ochtend komt de overbuurman langs: zijn vrouw zag gisteravond 2 jongens op haar tuinhekje zitten, die onmiddelijk de bosjes in vlogen zodra ze vader met de honden zagen vertrekken. En diezelfde jongens (vermoedde ze) zaten gewoon achter ons huis in het parkje!

En ja, wat moet je dan, zodra we gingen kijken pakten ze hun fiets en wisten ze niet hoe snel ze weg moesten komen. Verdacht? Bovendien meende ik een grijze laptop in een van diens fietstassen te zien zitten.

Maarja, wat moet je? Het is allemaal geen concreet bewijs. Er schijnen al eerder 2 jongens te zijn opgepakt jegens diefstallen hier in de buurt, dus in principe komen ze met vingerafdrukken heel ver, toch? Verdrietig

Tal

Re: Ingebroken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:33

Ze hebben wel lef hoor! Niet normaal meer! En dat op klaarlichte dag!
Maar aan de ene kant wel goed dat jullie niets gehoord hebben en niet naar beneden zijn gegaan.
Misschien hebben ze lopen gluren en dachten ze dat er verder niet thuis was..
Volgende keer dus als je boven bent de deuren op slot doen.
Het moet niet gekker worden, wat een wereld! Boos!
Hoop voor jullie dat ze gepakt worden en dat jullie je spullen terug krijgen.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:35

wat een lef zeg Boos!
idd in het vervolg als er niemand beneden is deur op slot doen (doen wij ook..)

ik hoop dat ze met vingerafdrukken hun kunnen vinden en jullie je spulletjes weer terug krijgen

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 17:37

Kreeg trouwens net een ingeving dat Marktplaats.nl afzoeken misschien iets oplevert.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:39

Poe, waar halen ze het recht vandaan, maargoed dat is een onbgonnen zaak, stellletje asociale Boos!

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:41

Allemachtig wat een lef!

Bij ons ook een keer gebeurd, we waren gewoon thuis en toen hebben ze 3 fietsen meegenomen Nagelbijten / Gniffelen

Hoop voor je dat ze erg achter komen wie het waren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:41

Sodemieters, DAT is brutaal zeg, terwijl jullie gewoon thuis waren dus? Jakkes! Eng idee ook dat ze in je huis zijn geweest terwijl je d'r niets van gemerkt hebt...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:54

Jee wat erg voor je.

oud-klasgenoot heeft bijna hetzelfde meegemaakt. Alleen zij heeft de inbrekers betrapt. Ze was zich net aan het omkleden na een douche toen ze iets verdacht hoorde, de deur opendeed en oog in oog stond met een man. Die is gelukkig gaan lopen en zij is er met de schrik en zonder iets gestolen vanaf gekomen.

Naar het schijnt doen ze het vaker overdag, omdat in veel huizen dan iedereen weg is(werk, vrienden,school,...) of gewoon zo druk bezig dat je er niet op let.

Ik hoop voor je dat je het nog terug weet te vinden Ach gut .

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:58

Achter mijn ouders werd ook midden op de dag ingebroken. Was gewoon licht. En wilden door de vooruit naar binnen. Gelukkig zag de overbuurman het. Dus die liep naar buiten van wat ze van plan waren. De jongens wisten niet hoe snel ze weg moesten komen. Het wordt al erger vind ik.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:22

wat een lef he...
bij mn ouders is er vorig jaar ingebroken, 3 laptops, al mijn moeder haar sieraden, een horloge, camera en telefoon van mij, en nog een hele boel DVD's. Inbrekers hadden wel smaak, ze hadden alle DVD;s meegenomen, behalve Ja zuster Nee Zuster

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 20:07

ma_rie_tje schreef:
wat een lef he...
bij mn ouders is er vorig jaar ingebroken, 3 laptops, al mijn moeder haar sieraden, een horloge, camera en telefoon van mij, en nog een hele boel DVD's. Inbrekers hadden wel smaak, ze hadden alle DVD;s meegenomen, behalve Ja zuster Nee Zuster

Ik moest er toch stiekem een beetje om lachen, hoor Nagelbijten / Gniffelen Ja zuster, nee zuster..
Vreselijk, al die spullen? Hoe zat het met jullie allemaal met verzekeringen en dergelijke? In principe hebben wij inboedelverzekering maar over de eerste 500 euro betaal je toch sowieso al eigen risico? (FBTO)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:36

ik weet het niet precies. Alleen al mijn horloge was 600 euro (wit goud met geel goud, super zuinig op dus zat netjes in het doosje.... makkelijk mee te nemen dus!)

Het ergste vond ik dat ze in het huis waren geweest. Ik had nog een kleding kast bij mn ouders, omdat daar allemaal dozen van camera's en telefoons in stonden is die hele kleding kast leeg gegooid.
Gewoond at er mensen tussen je spullen zitten....

Bij mijn ouders was het wel wat meer dan 2.000 euro, alleen mijn spullen zaten al rond de 1000, en dan nog al mn moeder haar sieraden, een dvdrecorder, dvdspeler, TFT schermen van de computers, laptops ect.
Ook 2 ipods en een zooi contant geld (stalgeld lag klaar, en de smid zou komen) en nog wat geld van weet ik veel wat.

hoe het met eigen risico zit staat in de voorwaarden. Wel weet ik dat mijn ouders onderverzekerd waren voor sieraden. Dat was maar tot 2.500 euro verzekerd (en met gouden sieraden tikt dat aardig aan)

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:48

@Marietje: begrijp ik dat jij niet meer thuiswoont maar 'op visite' was?

Ik ben verzekerd voor spullen die ik achter 'slot en grendel' bij een ander heb liggen (max. periode dat ze bij een ander mogen liggen volgens mij een half jaar, bijv. fiets bij iemand anders in de schuur). Misschien heb jij dat ook en kan je je eigen gestolen spullen via je eigen verzekering vergoed krijgen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:52

Op papier woon ik nog steeds bij mn ouders, en daar ben ik dus ook gewoon voor verzekerd.
In praktijk woon ik bij mn schoonouders, en idd ben ik verzekerd voor alles wat alchter slot en grendel ligt.

maar bij ons is alles wel vergoed, tot de hoogte waar mijn ouders voor verzekerd waren.
Inmiddels dus al een jaar geleden (als het niet langer is/was) en met de verzekering is verder alles geregeld

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:04

Getver, bij ons stond gister om 11 uur de politie voor de deur, bleek er bij de buren ingebroken te zijn (en ik woon niet in Zwolle Knipoog ) . Wij hebben niets gehoord of gezien, ik woon op een pleintje waar eigenlijk nooit iets gebeurt.... waarschijnlijk zijn ze over de garage geklommen en achter iets opengebroken. Ben er best van geschrokken, en dan was het nog niet eens bij mezelf.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 09:20

Sodeju, ma_rie_tje, wat een boel gestolen spullen! Wat bagger dat je onderverzekerd was. Postbus 51 had laatst ook van die reclames dat onderverzekering vaker gebeurd dan je zo denkt. Ik begrijp dat je er maar 2,500 euro voor terug hebt gekregen? Wat afschuwlijk.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:25

Jeetje, dat is even schrikken!
Het moet inderdaad niet gekker worden.
Hoop dat ze van onderzoek wat wijzer worden, en wie weet zijn het idd wel die twee jongens.
Hoe zijn ze eigenlijk binnengekomen ?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:30

dat is echt super balen zeg
denk je rustig tv te zitten kijken

en het is echt niet zo'n gek idee hoor om marktplaats af te speuren
misschien dat je nog iets terug vind

je weet maar nooit

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:34

Eeuwigzonde schreef:
Sodeju, ma_rie_tje, wat een boel gestolen spullen! Wat bagger dat je onderverzekerd was. Postbus 51 had laatst ook van die reclames dat onderverzekering vaker gebeurd dan je zo denkt. Ik begrijp dat je er maar 2,500 euro voor terug hebt gekregen? Wat afschuwlijk.

De sieraden waren tot 2500 verzekerd, op dat punt waren mijn ouders dus echt onder verzekerd ( zeker omdat mijnhorloge er nog bij kwam en mijn moeder een aantal byzondere juwelen dingen had).
Het totaal bedrag dat terug kwam van de verzekering was wel hoger, buiten de sieraden/juwelen waren ze wel goed (genoeg) verzekerd.

Bij mijn ouders gebeurde het toen ze even langs de buren gingen om een kopje koffie te drinken, ze waren dus 2 huizen verderop, en zijn hooguit 1,5 uur weg geweest.
De buren er tussen hebben wel wat gehoord, maar geen alarm geslagen, omdat de buren aan de anderekant nogal asosiaal aan het klussen waren (al een jaar ofzo). Het was dus niet vreemd om sloop en en breek geluiden te horen.
Niemand had dus wat gezien helaas.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:17

Jakkie zeg...maar ook bij mij in de buurten hoor je steeds vaker over deze brutale inbraken. Boos!
Ik heb het geluk dat wij meerdere (grote) honden bezitten,en het komt nooit voor dat ze allemaal tegelijk meegaan.
Dát zal dan ook de reden zijn dat "ze" ons overslaan met dit nare gesnuffel/stelen in je privé gebeuren.
DAT lijkt mij ook het ergste...dat ze in je eigen huis rond snuffelen.De brutaliteit alleen al...je zou ze.. Hamer Blauw oog
Heel veel sterkte met dit zo waardeloze/laffe gebeuren. Ach gut

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:19

In wassenaar hebben ze in kunststof kozijnen gaten geboord, om zo het raam open te kunnen doen en binnen te komen...
ze worden steeds brutaler.
Maar volgens mij is het nog het ergste dat je weet dat er iemand in jou spullen heeft lopen snuffelen

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:20

Tal schreef:
Ze hebben wel lef hoor! Niet normaal meer! En dat op klaarlichte dag!

De meeste inbraken vinden plaats in de middag, niet meer midden in de nacht zoals de meeste mensen denken Lachen

@TS: heb je al wel aan de politie aangegeven dat jullie deze jongens verdenken. Want de politie kan wellicht er iets mee doen Lachen

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 12:01

@Claudinee
Door de achterdeur, wij zaten boven, en dus niks gehoord!

@ Olle
Jazeker, maar daar kunnen ze niet zo veel mee, want we hebben geen naam en geen concreet bewijs. Maar de technische recherche belde, dat als die jongens al eerder hebben vastgezeten en ze vingerafdrukken vinden op de fietspomp, dat we ze dan hebben.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:05

Ai! ±<
Het is toch eigenlijk van de gekken dat je je hele huis moet vergrendelen als je even boven bent!
Zo is er hier in de straat ook een fiets gestolen laatst. Die vrouw had dr fiets voor de raam gezet, ging even een wasje ophangen en dan dr dochtertje uit school halen met de fiets.
Alleen ging dat feest niet door, want toen ze boven was voor dr wasje was de fiets mooi weg.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:59

Wat raar eigenlijk dat ze er niks mee doen. Mensen hebben hun gezien Lachen
Nou ja ik hoop dat ze de dieven pakken..
Is het nou niet raar om in je eigen huis te zijn. Ik zou namelijk de kriebels krijgen als iemand anders ongevraagd in mijn huis is geweest..