hoe oud was jij toen jij na ging denken over je toekomst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tjalk

hoe oud was jij toen jij na ging denken over je toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 20:38

zoals de titel al zegt hoe oud was jij toen jij echt sirieus ging na denken welke je baan je wilt gaan doen?
Ik denk er nu al over na en ik ben 14 Clown

en wat doe je nu en wat houd dat in?

Elianna_

Re: hoe oud was jij toen jij na ging denken over je toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:41

Ik moet dit jaar een vervolg opleiding kiezen, dus ik ben al wel een beetje aan het kijken na wat ik later wil gaan worden.
Dit is alleen maar om een geschikte vervolgopleiding te kiezen, dus verder ben ik er nog niet mee bezig. Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:41

hmm Ik denk dat je zodra je op de middelbare school komt wel wilt weten wat je later wilt worden. Maar waneer je het zeker weet, geen idee. Ik denk het nu zeker te weten. Maar waarschijnlijk wil ik over en half jaar alweer iets anders worden .

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:47

ik wilde altijd al iets met paarden gaan doen,van kinds af aan al,maar mijn ouders konden toen der tijd niet de opleiding in durne betalen,dus ben ik naar een argrarische school gegaan,daar wilde ik verder in de dieren houderij,maar mijn mentor raade dat af,omdat er heel moeilijk werk in te vinden is,en mijn ouders vonden dat ook niet slim natuurlijk,dus heb ik met tegen zin mijn opleiding in de bloemsierkunst gedaan,heb mijn diploma gehaald.MAAR.....het bloed zit waar het niet kruipen kan haha.
toen ik klaar was op school ben ik bij een paarden handelaar gaan werken,daar kwam ik al van jongs af aan(vanaf mijn 7e jaar)
en heb daar 4 jaar in vaste dienst gewerkt,
daarna heb ik 7 jaar op een manege gewerkt,en werk nu inmiddels al weer 4 jaar bij een andere manege en heb het super naar mijn zin,ik zou echt niks anders willen dan met paarden werken,zowel als hobby als mijn werk.
bloemen vind ik leuk om in een vaas te zetten,en maak met kerst nog wel eens een kerst stukje maar dat is dan ook het enigste wat ik nog met bloemen doe,vind het wel leuk om in mijn tuin te werken,maar moet er niet aan denken om de hele dag in een bloemen winkel te staan.
ik ben gelukkig in de paarden,en ook al word je er niet rijk van,ik zou niet anders willen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:50

Ergens tussen 11 en 12. Een paardenfokkerij via Universiteit wageningen, dierwetenschappen - animal science opleiding. De genetica in. Zit nu in 6v en ga me inschrijven zodra het kan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:52

ik was 12 toen ik zei dat ik grafisch vormgever wilde worden, op me 16de was ik zo koppig en eigenwijs als het maar kan en ben gaan werken, want ik werd tenslotte beloond, na 3 jaar voor een minimum loon te hebben gewerkt besloot ik mijn grote droom waar te maken, studeren in de grafische industrie.. ik zit nu op het grafisch lyceum en vind het weekend vreselijk zo zonder school Haha! klinkt heel raar maar ik zie me hele toekomst al voor me Lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:01

Ik heb als klein meisje al geroepen dat ik later "iets met dieren" wilde doen. Lekker vaag natuurlijk. Er werd pas later echt over nagedacht wat dat "iets" moest zijn en wat het vooral niet moest zijn. Zo heeft het vak als dierenarts mij nooit getrokken. Niet omdat ik er niet tegen kan maar, het leek mij gewoon niets. Kan niet echt uitleggen waarom niet.
Toen ik 7 was kreeg ik mijn eerste eigen pony en die stond bij een boer op het land. Toen kwam ik er heel langzaam achter dat ik die koeien toch wel verschrikkelijk leuk vond. Ik denk dat ik rond de 13 of 14 was toen ik besloot dat dat "iets met dieren" veranderd moest worden in "iets met koeien". Daar vandaan is het idee weer wat verder uitgebouwd en toen ik 16 of 17 was, wist ik het zeker. Ik word boer (en nee, geen schaatser Haha!). Iedereen was erg verbaasd aangezien ik helemaal niet van agrarische afkomst ben. En dan als meisje zo'n grote stap willen nemen, komt niet vaak voor. Maar ja, ik ben altijd al eigenwijs geweest Haha!
Ik ben toen naar de MAS gegaan voor de opleiding veehouderij en management en allerlei aanvullende cursussen.
Inmiddels ben ik fulltime bedrijfsleider op een bedrijf met 120 melkkoeien en bijbehorend jongvee. Mijn baas slaapt liever uit dan dat hij in de stal komt kijken. Dus ik houd zo'n beetje het hele bedrijf draaiende. Wat de meeste vertegenwoordigers ook weten.
En in mijn vrije tijd ben ik bij de bedrijsverzorging om een beetje rond te kunnen kijken op andere bedrijven en daardoor ideeen op te doen over wat goed en slecht is.
De droom voor het eigen bedrijf is er nog steeds maar, moet nog even verder sparen. De bedoeling is dat ik over 5 tot 10 jaar zelfstandig ben.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:44

toen ik 22 was, besefte toen dat het een puinhoop was en er gauw wat aan moest gaan doen Lachen

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:49

Allemaal mensen met een reactie wat ze willen worden enz.. maar heeft de toekomst niet meer dan alleen een baan?
Als je mij vraagt wanneer ik over mijn toekomst begon te denken, zou ik antwoorden: al op zeer jonge leeftijd (nu 16). Altijd ben ik al bezig geweest met 'hoe mijn leven er over een paar jaar uit zou zien'.

Als we het dan toch over opleidingen enzo hebben:
Toen ik serieuzer moest gaan nadenken welk niveau ik zou gaan doen enzo, besloot ik om keihard te gaan werken voor het VWO en daarna dierenarts te worden.
Na 3 jaar vwo, bleek het toch te zwaar te zijn en zag ik het niet meer zitten, dierenarts werd ik toch niet meer want die droom was alweer verleden tijd. Ik ben toen naar de havo gegaan en nu weet ik nog niet wat ik wil.. iniedergeval een LEUKE opleiding met veel praktijk (wel op het HBO, en ja dat is mogelijk Lachen )

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:55

Maantjj schreef:
Allemaal mensen met een reactie wat ze willen worden enz.. maar heeft de toekomst niet meer dan alleen een baan?

Natuurlijk heeft het leven meer als alleen maar werken. Maar, aangezien de TS bewust vraagt naar banen, krijg je dus ook werk gerichte antwoorden Haha!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:56

ooh sorry!
Echt niet gezien Nagelbijten / Gniffelen Te snel gelezen denk!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:11

Toen ik een jaar of 13 was, ben nu 15 en ben er al aardig uit wat ik precies wil. Ik wil nu de havo afmaken (zit nu in de 4e) en daarna zijn er meerdere opties:
- verkassen naar Zuid-Afrika of Spanje om daar een (hoogstwaarschijnlijk toerisme-gerelateerde) opleiding te volgen
- jaar ontwikkelingshulp bieden, bvb lepraziekenhuizen opbouwen
- voor 10 maanden naar FuerteVentura om daar op ons vaste vakantieadres (groot resort) in een animatieteam te gaan werken

Daarna zie ik nog wel, voorlopig wil ik vooral veel feesten en veel reizen: Jamaica, Zuid-Afrika, Australië, Amerika; lijken me allemaal super. Maar bovenal wil ik van het leven genieten en weer gezond worden en vervolgens ook blijven, dat is uiteindelijk het enige wat telt: een mooie baan, veel geld en het ideale Nederlandse huisje-boompje-beestje spreken mij totaal niet aan, dat zal mij nooit gelukkig maken. Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:37

Niet? Clown Haha, ben nu bijna 22 en heb nog geen baan gevonden waarvan ik denk, ja, dat wil ik nu graag de rest van m'n leven blijven doen. Heb mijn studie gekozen op basis van interesse, maar dat bleek toch niet helemaal mijn ding te zijn, nu bijvakken aan het volgen in de hoop dat dat wél iets is. Maar ik weet het dus nog steeds niet Clown

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:42

ik ben 17 en ik begin nu naar te denken over mijn toekomst wat wil ik wie ben en wat wil ik allemaal bereiken ik heb er voor gekozen om schoonheidspecialliste te worden en daar ga ik nu helemaal voor ik ga sparen om volgend jaar op kamers te kunnen dat is even waar ik aan denk

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:54

19 jaar, en 4 onafgemaakte studies. En nog weet ik het niet.
Zegt genoeg denk ik...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:55

Maantjj schreef:

nee, ik wil geen kinderen, ik wil niet trouwen, ik wil niets anders dan een succesvolle carriere, een geweldige baan, waar ik elke dag van geniet, een mooi huis, een mooie auto en misschien draait het wel en heb ik over 10 jaar 12 kinderen Huilen van het lachen maar dat is niet hoe ik mijn toekomst zie.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:17

Ik heb tuinbouwschool gevolgt en ben dit jaar afgestudeerd met een diploma Bosbouw.Ik wilde altijd boswachter(es) worden, liefst te paard.
Maar momenteel werk in nog in een kledingwinkel.Maandag ga ik op gesprek om te beginnen in Aveve.Ik ben gek van kleren, maar erin werken?Neeuh Haha!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:17

In de 6e toen ik me in moest schrijven voor een vervolgstudie en daarna tijdens mijn studie nogmaals tijdens mijn stages en tijdens het kiezen van een afstudeerrichting. Maar eigenlijk ben je continu bezig met de vraag: past wat ik nu doe nog wel bij wat ik wil? Ik denk dat je deze vraag regelmatig terug moet laten komen om niet vast te roesten, het houd je scherp. Daarom ben ik ook al een paar keer van functie en van werkgever veranderd, al denk ik dat ik voorlopig op een prima plek zit.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:19

Weet het nu nog niet. Afgelopen jaar geslaagd voor havo (6 jaar over gedaan) en wist niet wat ik wilde. Dus nu doe ik vwo5 om 't nog maar even uit te stellen Vork Wil graag iets met dieren, maar wat? Geen idee!

Ben trouwens 17 Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:50

Die dag moet nog gaan komen Haha!
( ben bijna 26 )

Dus, je hebt nog alle tijd Clown

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 01:02

Ik ben altijd met de paarden bezig geweest (heb HBO Paardenhouderij gedaan en idd een tijd in de paarden gewerkt). Dit jaar begon ik ineens te bedenken dat paarden als hobby, en een andere leuke baan ook een optie was. Dat was voor mij eerder echt absoluut onmogelijk. Ik moest er niet aan denken! Maar moet zeggen dat het eigenlijk wel bevalt Clown

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:06

Ik ben nu 20 en heb nu pas een beetje door wat ik wil doen met m'n leven maar ben er nog lang niet uit met welke studies precies en wanneer ik die wil gaan doen.

Tussen mijn 14-18e was ik er echt helemaal niet mee bezig, het was lang leve de lol en school was gezellig maar meer ook niet.
Heb zoveel ingevingen gehad want ik vind eigenlijk heel veel dingen leuk en kon me tot voorkort niet voorstellen dat ik 1 ding moest kiezen voor de rest van m'n leven.
Nu krijg ik een beetje rust in m'n kop en gaat dat wel beter..
Misschien een laatbloeier maar ach.. 20 is nog zo oud niet toch?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:55

In groep 5 riep ik al dat ik juf wilde worden en dat is eigenlijk nooit meer weggegaan Haha! Nadat dierenarts & archeoloog afgevallen waren wist ik in de 2e van de middelbare al zeker dat ik juf wilde worden en dat is ook uitgekomen uiteindelijk Lachen Dus was er op tijd bij Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:20

Hermelijn schreef:
Niet? Clown Haha, ben nu bijna 22 en heb nog geen baan gevonden waarvan ik denk, ja, dat wil ik nu graag de rest van m'n leven blijven doen. Heb mijn studie gekozen op basis van interesse, maar dat bleek toch niet helemaal mijn ding te zijn, nu bijvakken aan het volgen in de hoop dat dat wél iets is. Maar ik weet het dus nog steeds niet Clown

Niet de enige dus met die leeftijd die het nog lange niet weet Clown
Ik probeer er wel eens over na te denken, maar ik hou niet van de toekomst Bloos Ik wordt altijd een beetje gestresst en zenuwachtig als ik aan 'mijn toekomst' denk, vind dat maar een eng onbekende. Leef liever met de dag en liever nog blijf ik in het verleden hangen (ook niet geod).
Doe nu een studie die ik erg leuk vind, maar of ik uiteindelijk ook echt er wat mee ga doen?? Geen idee!!
Ach, zien we dan ook wel weer...... Hoop ik Clown

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:27

Ik bennu 26 en weet nog steeds niet wat ik uiteindelijk voor werk wil doen. Ik werk al vanaf mijn 16e en heb hier en daar gewertk om te kijken of het iets was wat bij me paste.
NU 10 jaar later nog steeds niet de baan van dit is HET.
Ik denk dat ik wel misschien iets wil met kinder/gehandicapten in combi met dieren.