Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 08:32

Dat ik momenteel weer heel veel kapotte paarden tegenkom op internet.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 08:56

fohadie schreef:
Misschien hoort dit beter thuis in het belastingtopic, maar inhakend op de discussie:

Geen flauw idee hoe het in België werkt, maar ik heb jaren terug €3000 terug mogen betalen terwijl mijn inkomen €1000 per maand was. Foutje van uwv zullen we maar zeggen. Dus het kan wel degelijk in Nederland.

En dat is meteen mijn ergenis. Dat uwv jaren later nog steeds dit soort fouten maakt.

Ja maar je zegt het zelf: dat was een fout van het UWV, ik mag aannemen dat het dan ook uiteindelijk werd recht gezet?

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:08

Dit zegt genoeg :+
Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:40

denisesilver schreef:
Mensen, laat die hele IB discussie rusten. Je gaat het niet uitgelegd krijgen.

Nogmaals mijn verzoek O:)

Omg Polarize :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:44

Polarize schreef:
[ Afbeelding ]

Prachtig _O-

Mijn ergernis: tante wil dat ik twee armleggers haak voor haar nieuwe stoel. Prima. Maar ze heeft dan 126 eisen en verandert drie keer van gedachten over wat ze wil en oh ja, of ze over twee weken klaar kunnen zijn.

Dat kan, maar dan moet je wel nu beslissen want anders gaat dat m niet worden :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:49

denisesilver schreef:
denisesilver schreef:
Mensen, laat die hele IB discussie rusten. Je gaat het niet uitgelegd krijgen.

Nogmaals mijn verzoek O:)

Omg Polarize :')

Want jij beslist waar het wel en niet over mag gaan :=?

Het bloedt vanzelf dood.

Polarize schreef:
[ Afbeelding ]

Sterkte :').

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:57

Hey maar blijkbaar kan ik zelfs met studenten ov vergoeding aanvragen omdat ik mijn reis niet heb kunnen maken. Laat ik nou net een opleiding hebben met verplichte aanwezigheid en daardoor perfect kunnen aantonen dat ik elke dag om dezelfde tijd de trein pak.

Ik kan gelukkig thuis goed aan mijn verslagen werken, dus het is geen drama. Als ik wel naar school wou komen zou het mij 1,5 uur extra en een roadtrip door heel Friesland kosten :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 09:59

ergernis.. gister ongelukje gehad in de wei met koeien binnenhalen. Er was een koe :') }:0 door een draad gegaan en die rende nogal hard dat ik haar niet kon voorblijven.. ik werd dus onderuit gezwiept door het draad dat achter haar poot bleef hangen.. auw!
ik kreeg het draad precies in mijn knieholte dus dat is blauw, en een zere rug wat vooral heeel erg lastig is, ik kan niet bukken. en ja, dat beschadigde ego is nog het vervelendst :(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:01

Coolblue is nog steeds een irritatie factortje maar oprecht dat is een probleem voor morgen.

In goed nieuws de IKEA is er nu hopen dat alles compleet is :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:12

Onwijs slechte nacht gehad, pup was erg onrustig vannacht. :Z

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:21

Polarize schreef:
[ Afbeelding ]

Yup, hoorde het van mijn schoondochter. Die gaat nu in plaats van met de trein met de bus via de afsluitdijk onze kant op. Mijn zoon pikt haar dan met de auto in Friesland op, zodat ze samen verder kunnen reizen, anders is zij 5+ uur onderweg. 8)7 Ze is gelukkig al bezig met autorijlessen, want ook zij is het zat om afhankelijk te zijn van het openbaar vervoer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:22

juval schreef:
ergernis.. gister ongelukje gehad in de wei met koeien binnenhalen. Er was een koe :') }:0 door een draad gegaan en die rende nogal hard dat ik haar niet kon voorblijven.. ik werd dus onderuit gezwiept door het draad dat achter haar poot bleef hangen.. auw!
ik kreeg het draad precies in mijn knieholte dus dat is blauw, en een zere rug wat vooral heeel erg lastig is, ik kan niet bukken. en ja, dat beschadigde ego is nog het vervelendst :(

Au... hopelijk knap je snel weer op. #)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:25

Meer dan 60 uur gewerkt deze week.

Gelukkig heb ik een top vooruitzicht morgen waar ik mij behoorlijk aan vast hou.

melanie0906Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:39

Woensdag bij de fysio geweest. Neem wat heb ik nu een spierpijn zeg… Bah

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:46

Shenavallie schreef:
Polarize schreef:
[ Afbeelding ]

Yup, hoorde het van mijn schoondochter. Die gaat nu in plaats van met de trein met de bus via de afsluitdijk onze kant op. Mijn zoon pikt haar dan met de auto in Friesland op, zodat ze samen verder kunnen reizen, anders is zij 5+ uur onderweg. 8)7 Ze is gelukkig al bezig met autorijlessen, want ook zij is het zat om afhankelijk te zijn van het openbaar vervoer.

Dan stuur ik voor haar toch even deze link door, mocht ze er gebruik van willen maken. Vanwege de stakingsregeling kan je bij ns geld terugvragen als je je reis niet hebt kunnen maken of ander vervoer hebt moeten gebruiken door de stakingen.
https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/vergoeding-staking.html

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:55

Dank je wel, zal het gelijk door whatsappen!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:01

Vanavond buitenritje maken onder begeleiding met een vriendin. Ik ben alleen niet super zelfverzekerd met buiten rijden laat staan op een onbekend paard. M'n lijf werkt niet mee dus m'n armen zijn slap en doen al zeer en dan nog met deze wind erbij .. :=

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:10

Little_Gift schreef:
fohadie schreef:
Misschien hoort dit beter thuis in het belastingtopic, maar inhakend op de discussie:

Geen flauw idee hoe het in België werkt, maar ik heb jaren terug €3000 terug mogen betalen terwijl mijn inkomen €1000 per maand was. Foutje van uwv zullen we maar zeggen. Dus het kan wel degelijk in Nederland.

En dat is meteen mijn ergenis. Dat uwv jaren later nog steeds dit soort fouten maakt.

Ja maar je zegt het zelf: dat was een fout van het UWV, ik mag aannemen dat het dan ook uiteindelijk werd recht gezet?

Nou, nee dus. Mocht gewoon dokken hoor. Dus veel betalen moeten wilt absoluut niet zeggen dat je inkomen hoog genoeg is, dat is wat ik met mijn reactie wilde zeggen. En daarnaast mijn ergernis te delen zodat ik niet teveel offtopic ga.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:11

Uren wakker gelegen met kramp, vanmorgen ging het eindelijk een beetje weg en daarna genadeloos door mijn wekker geslapen waardoor ik veel te laat mijn medicatie heb gehad. En nu ben ik niet alleen moe maar ook beroerd #)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:24

Uwv, mijn lijf en het weer. :')

Maar de boete tikt rustig door. :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:48

Ik werd vandaag 'Uitzonderlijk' genoemd *\o/*

Helaas was de context 'uitzonderlijjke anatomie van wortelkanalen' -O-

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:54

De richtlijn voor mijn kunstgeschiedenis verslag is 2000 worden, we moeten een hoofdvraag en 4 deelvragen beantwoorden. Inclusief een introductie over het schilderij wat we gaan analyseren en beeldanalyse van dat schilderij.

Ik heb eindelijk één deelvraag beantwoord en zit op 1200 worden. Misschien moet ik gaan werken aan verslagen kort houden :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:57

Dat lijkt mij een vreselijk saaie opdracht. :=
Maar jij vind het denk ik erg interessant aangezien je al 1200 woorden hebt. :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 12:01

Duitsers die niet harder dan 20 of 30 km/h rijden, op de hoofdweg door het dorp waar je 50 mag.

O en de wind... ik wilde een rust ritje maken, maar deze wind maakt zo veel herrie.

Haha Bellatrix ik zou ook al afhaken bij het woord kunstgeschiedenis. Schilderijen zijn ook echt niet mijn ding.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 12:05

Saai valt wel mee, kunstgeschiedenis ligt gelukkig goed bij mijn interesses haha, anders was ik geen kunst gaan studeren. Maar 2000 woorden is aardig krap als je met de motivatie, analyse en deelvragen uitkomt op gemiddeld iets van 335 woorden per onderdeel :')

Ik mag er wel vrij ruim overheen gaan tho, heb een "extra" opdracht erbij gekregen die niet in de richtlijnen van de opdracht valt, en meer gewoon voor eigen interesse is om uit te werken als ik tijd over heb. Hoop alleen dat ik daardoor wel even goed gematst ga worden bij de beoordeling :')