Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:15

_San87_ schreef:
CupCakes_ schreef:
Mijn ogen gaan echt niet goed op die felle ledlampen van auto's in het donker. Knetter irritant dat je daar soms volledig door verblind wordt.

Ik heb ook wel het idee dat de lampen feller en feller worden. Als ik een tegenligger heb zie ik vaak m'n eigen weghelft niet eens meer. Ik focus me maar op een punt langs de berm om iig recht op de weg te blijven.

Ik heb een bril met gele glazen in de auto liggen, dat helpt echt tegen verblinding! Gewoon bij de action gekocht :)

Mo_86

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:20

Oh die lampen zijn echt een ergernis inderdaad! Met name die nieuwste Tesla dingen zijn vervelend. Die zijn al wat hoger en weet niet of die lampen nou collectief slecht zijn afgesteld maar wordt er enorm door verblind telkens.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:26

Vreselijk die koplampen. %)

Lag zo lekker te slapen, en ineens hoor je bonk tegen je deur omdat je niet te snel open doet..
De 2 heren (Kittens/Katten) wouden mijn slaapkamer in..en dat om 7.30u.

Wou eens uitslapen...en dat is mislukt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:42

Kon vanmorgen de auto langs de kant zetten omdat er een enorme yogabal over de weg waaide. :+

Kon ik er achteraan haha.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:00

_San87_ schreef:
CupCakes_ schreef:
Mijn ogen gaan echt niet goed op die felle ledlampen van auto's in het donker. Knetter irritant dat je daar soms volledig door verblind wordt.

Ik heb ook wel het idee dat de lampen feller en feller worden. Als ik een tegenligger heb zie ik vaak m'n eigen weghelft niet eens meer. Ik focus me maar op een punt langs de berm om iig recht op de weg te blijven.

Sommige mensen zetten verlichting ook te hoog.

En geld ook voor fietsverlichting.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:20

prompter schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb een bril met gele glazen in de auto liggen, dat helpt echt tegen verblinding! Gewoon bij de action gekocht :)

Ik heb een gewone bril, dus dat lijkt me niet handig. Voor anderen wel een goede tip, natuurlijk +:)+.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:24

Heb hat hartstikke druk vandaag, de dierenarts komt zo om te scannen, dus ik had eerder moeten beginnen om die uren op te vangen, maar mijn wekker is niet afgegaan. Werd net uit bed gebeld door de da |o

San, er zijn ook van die overzet brillen met gele glazen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:42

Blijkbaar zit het verschil dat bijstand rekent met netto bedragen en uwv met bruto.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:59

Gisteravond 2 allergiepilletjes genomen, maar zit nu nog suf vooruit te staren.
Als ik om 10.30u bel afspraak heb gehad, en tussen 11u en 12u mijn pakket binnen heb dan ga ik nog even languit liggen.. :z

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:14

rien10 schreef:
Balen zeg, Zilfstar. Heb je een groot erf? Heb je de mogelijkheid om daar een sta caravan te plaatsen?
Zo ja, gewoon doen. Beetje uit het zicht houden, mond dicht, zijn adres blijft hetzelfde, post komt gewoon nog bij jullie maar hij heeft wel zijn zelfstandigheid.
Ik heb een politicus eens horen zeggen "we hebben geen huizen crisis, we hebben een bewonings crisis" en zo is het maar net. Stomme gemeente.

Nee helaas. We hebben een flinke zijtuin en nog een stuk grond tegenover ons huis (is een doodlopend hofje en wij wonen op het doodlopende eind) maar dat is allemaal zichtbaar vanaf de drukke provinciale weg.

en inderdaad, de regering heeft wonen hoog in het hoofdlijnenakkoord staan, maar de gemeente hier is zo ontzettend stug. Willen geen verstedelijking, terwijl het gaat om een reeds bestaand gebouw de inhoud veranderen naar woning. De pech is dat de garage niet aan on huis vast zit, anders hadden we het er gewoon bij kunnen trekken. Dus nu kijken we of we het dmv een serre id aan hethuis vast zouden kunnen maken. Maar is het voor-erf dus we hebben weinig hoop.

Zo jammer want zoon keek er echt naar uit.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:21

@marlinde, ohja een screenshot is ook een goed idee!

Morgen voor het eerst naar een nieuwe tandartspraktijk.
Ik heb 5 mondpiercings en mijn tandarts was ermee bekend maar daardoor vind ik het wel spannend om naar een nieuwe tandarts te gaan (voor de mogelijke reacties) :o

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:42

Paard mag volgende week mee naar de kliniek voor een uitgebreide echo en röntgenfoto's van de kogel. Krijg je ervan als je idioot gaat doen op de wei met een blessure. -O-

Gelukkig wordt de echo van vandaag niet doorberekend, alleen de visite en de ontwormingspasta. Dat is wel fijn.

Edit: instructeur die me nu onzeker maakt over de keuze met het advies van de DA mee te gaan. En ook niet doorheeft dat ik gewoon 40 uur pw werk en 's ochtends al vroeg van huis ga. Ze bedoelt het allemaal goed, maar ik ben al gespannen genoeg door dit hele akkefietje.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:28

_San87_ schreef:
prompter schreef:

Ik heb een gewone bril, dus dat lijkt me niet handig. Voor anderen wel een goede tip, natuurlijk +:)+.

Ik heb ook zo'n gele Action bril :j . Ik draag een bril met autorijden en zet de gele bril er gewoon voor/over.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:31

Ik kan mijzelf wel voor de kop slaan :(

Ik was aan het rijden met mijn paard en de laatste tijd ging het al hartstikke goed en rustig. Tot vandaag... ze voelde eigenlijk wel goed aan tot we gingen draven.

Ze gaat flink hard en ik heb opeens totaal geen stuur meer. Ik kon niet naar links om haar op de volte te zetten. Noodrem ingezet kom nog half tegen het hek aan maar ze bleef maar doorgaan. Op den duur nog proberen om te sturen en ik gaf haar een tikje op de hals. Opeens stopt ze en begint rondjes te draaien ik dacht dat ze iets van een hersenbloeding had en daarom ook zo gek deed. Zie ik opeens dat ze een dichtgeknepen oog heeft.

Enige wat ik kan bedenken is dat het zweepje niet op haar hals kwam maar tegen haar oog aan. Maar dat ze op het moment dat ik een tikje gaf ze net haar hoofd omdraaide. Ik had ook niks in de gaten..

Gelijk da gebeld ze komen straks gelukkig langs. Ik voel mij zo enorm schuldig al ging het perongeluk. Ik was zo bezig met haar om te krijgen dat ik totaal niet oplette waar de zweep heen ging.

Ik hoop zo dar het meevalt... ze staat nu op de paddock te eten. Ik kreeg gelukkig reactie toen ik met mijn hand zwaaide. Maar ik kan mijzelf echt wel voor de kop slaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:51

_San87_ schreef:
prompter schreef:

Ik heb ook een gewone bril, maar die nachtbril zet ik er overheen. Ziet er niet charmant uit, maar ik zit toch in het donker en zo word ik niet verblind.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:54

Femke, met gewoon een tikje beschadig je een oog niet zo maar hoor. Snap wel dat je ongerust bent door het gedrag, goed dat je de DA laat komen.

Ik ben echt klaar met m'n reïntegratie bureau.
Nieuwe troela waar ik echt niet mee klik. Weer afspraken verzet, gaan er weer weken overheen zonder enige stappen te maken.
We hebben het nog niet eens gehad over daadwerkelijk reïntegreren. Hoe ik weer in het ritme etc kom en waar ik zoiets kan opbouwen.
We hebben het alleen maar over wat nou mijn droombaan is. 1 dat is pas voor over maanden, moet eerst kleiner beginnen. 2 ik zoek nu niet m'n droombaan ik wil gewoon aan het werk.
Echt }:0

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:00

Nyaleti schreef:
Femke, met gewoon een tikje beschadig je een oog niet zo maar hoor. Snap wel dat je ongerust bent door het gedrag, goed dat je de DA laat komen.

Ik ben echt klaar met m'n reïntegratie bureau.
Nieuwe troela waar ik echt niet mee klik. Weer afspraken verzet, gaan er weer weken overheen zonder enige stappen te maken.
We hebben het nog niet eens gehad over daadwerkelijk reïntegreren. Hoe ik weer in het ritme etc kom en waar ik zoiets kan opbouwen.
We hebben het alleen maar over wat nou mijn droombaan is. 1 dat is pas voor over maanden, moet eerst kleiner beginnen. 2 ik zoek nu niet m'n droombaan ik wil gewoon aan het werk.
Echt }:0

Van het uwv soms. :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:01

Misschien is ze wel gestoken ofzo in haar oog en deed ze daarom eerst zo gek? Beterschap voor je paard in elk geval :(:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:01

Het lijkt gelukkig wel iets beter te gaan. Ze is ook gewoon rustig aan het eten en zit om haar heen te kijken. Ik weet ook nog steeds niet helemaal hoe het gebeurde. Normaal werkt de noodrem...

Toen ze rondjes bleef draaien kwam ze wel wat bij zinnen dat ik in ieder geval iets kon doen.

Ik hoop dat ze nu met rijden geen vervelend trauma overhoudt het ging allemaal zo goed de laatste tijd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:07

Was het wel door jou zweep?
Of is ze juist gaan rennen omdat er iets in haar oog is gewaaid?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:12

Roodvos schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb ook zo'n gele Action bril :j . Ik draag een bril met autorijden en zet de gele bril er gewoon voor/over.

Dat ga ik proberen +:)+.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:24

Het zou kunnen hoor dat er daarvoor al iets gebeurd is wat ik ook niet heb gezien. Het waaide natuurlijk ook behoorlijk maar ik heb altijd bewust ook met harde wind gereden.

Ik denk een beetje een samenloop van omstandigheden. Ik snap ook niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen.

Maar waarschijnlijk dat ik zo bezig was met contact maken en proberen te zeggen ho ik ben er ook nog en om niet te vallen. Ik denk dat ik mijn zweep naar voren stak doordat ik ook wat naar voren toeviel.

Had veel gevaarlijker af kunnen lopen bedenk ik mij nu als ze daarna nog door was gegaan.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:26

Die brillen tip ga ik ook eens uittesten. Als die over je gewone bril heen kan dan is het al fijn!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:29

Een hondendrol in mijn voortuin.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:01

CupCakes_ schreef:

Heeeel irritant!!! Mijn auto is verlaagd en dan kom je er pas achter hoe slecht mensen hun verlichting afstellen. Ik rij savonds tegenwoordig bijna standaard met mn spiegel gedimd omdat ik anders echt blind wordt.