Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 23:45

Is er een raam waar buurtkatten, of iemand wandelend met een hond, kunnen komen die hem goed hebben laten schrikken?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 08:34

Er is wel een hele grote raampartij, maar we wonen 5 hoog, dus geen buurt dieren te zien. Ook hebben we geen inkijk van en naar andere huizen.

Hij is inmiddels weer helemaal de oude, dus een virus je oid lijkt me niet het geval.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 08:57

Die zal ergens flink van geschrokken zijn, misschien een vogel tegen het raam gevlogen ofzo.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 09:03

Stal_Fiore schreef:
Er is wel een hele grote raampartij, maar we wonen 5 hoog, dus geen buurt dieren te zien. Ook hebben we geen inkijk van en naar andere huizen.

Hij is inmiddels weer helemaal de oude, dus een virus je oid lijkt me niet het geval.

5 hoog, misschien door het raam een grote vogel tegengekomen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 09:37

De andere kat heeft hem toch aangevallen toen hij haar of hem aan het vervelen was.Dus een “ corrigerende tik”.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:12

Ja dat er iets tegen of voor het raam zat is het meest logisch.
De andere lag bij ons, dus kan het niet geweest zijn.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:40

Ik heb via Google zitten zoeken, maar kan het niet vinden: ben dus op zoek naar een vampierfilm, maar het blijkt niet ‘interview with a vampire’ te zíjn. Ik kan me alleen het stuk herinneren waar een roodharig jonge vrouw is weggelopen van huis, en zij moet worden gebeten door een vampier. Dan ligt ie met haar in een doodskist en wordt ze dus wakker als vampier. Dan heeft hij dus een vampier gemaakt. Dit moest als straf omdat hij dus een vampier had gedood?

Hopelijk weet iemand welke ik bedoel?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:43

Klinkt als een scène uit True Blood, serie dus, geen film.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 23:05

black_kelpie schreef:
Klinkt als een scène uit True Blood, serie dus, geen film.

Oh! Dat kan ook ja, die serie heb ik ook gezien!

Ja! Volgens mij moet dat het zijn, Thanks! *\o/*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:33

Ik hoop dat ik dit hier mag vragen. Hoe plaats je een hyperlink? Wanneer je met de muis boven URL hangt dan krijg je wel wat info, maar
a) dat activeert niet wanneer je daarop klikt (dan komt er alleen [url][/url] te staan, niet die andere optie en
b) er staat alt W achter, maar wanneer moet je daarop klikken dan? Er gebeurt niks anders dan zonder alt w.
c) wanneer ik de lange versie handmatig invoer, zoals [url=http:// [/url]test[/url] dan lukt het ook niet.

Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:46

Een link als deze:
https://www.bokt.nl/

Krijg je door deze code te gebruiken
Code
[url]https://www.bokt.nl/[/url]

Maar wil je aanklikbare tekst hebben zoals dit:
link met dat = teken gebruikt

Dan moet je het zo typen.
Code
[url=https://www.bokt.nl/]link met dat = teken gebruikt[/url]

Je kunt het ook bekijken door bij een bericht met een link op de quote-knop rechts of onder het bericht te klikken.

---

F_Orumster schreef:
Ik
c) wanneer ik de lange versie handmatig invoer, zoals [url=http:// [/url]test[/url] dan lukt het ook niet.

Dat komt omdat je voor test al [/url] schrijft. Je moet na de http://.... Afsluiten met enkel ]. Dan de tekst, en dan [/url]

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:16

Gelukt! Dankjewel! Nu nog gaan onthouden... De invoerknop zou makkelijker kunnen :o

bh waszak

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 14:37

Zitten er ook lange mensen in dit topic?

Ik zoek een fijne stofzuiger, maar met m'n 1,85 zijn de stelen vaak te kort. Iemand een idee hoe ik goed kan zoeken op lange steel?

Mocht iemand er soweiso eentje weten, dan hoor ik het ook graag. O het zou ook fijn zijn als hij het goed doet op laminaat, niet zo groot is met opbergen en het liefst niet zo heel duur (300 euro vind ik toch wel veel voor een stofzuiger, die ik naast de robotstofzuiger gebruik)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 14:55

kosseh schreef:

Ik zoek een fijne stofzuiger, maar met m'n 1,85 zijn de stelen vaak te kort. Iemand een idee hoe ik goed kan zoeken op lange steel?

Mocht iemand er soweiso eentje weten, dan hoor ik het ook graag. O het zou ook fijn zijn als hij het goed doet op laminaat, niet zo groot is met opbergen en het liefst niet zo heel duur (300 euro vind ik toch wel veel voor een stofzuiger, die ik naast de robotstofzuiger gebruik)

Ik heb volgens mij de Philips FC8242, dat is prima te doen met mijn 179cm. Ik heb hem destijds in de aanbieding bij Blokker gekocht maar ik zie hem nu bij bol.com voor 133 euro. Hij is ook voldoende krachtig vind ik.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 14:58

_Karlijn schreef:
kosseh schreef:

Ik heb volgens mij de Philips FC8242, dat is prima te doen met mijn 179cm. Ik heb hem destijds in de aanbieding bij Blokker gekocht maar ik zie hem nu bij bol.com voor 133 euro. Hij is ook voldoende krachtig vind ik.

Eens. Steel is lang genoeg voor mijn 1.86m.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 15:14

kosseh schreef:

hier iemand van 1,84 en een nog langere huisgenoot. Wij hebben de henry/hetty stofzuiger en die stang is vinden wij goed te doen (staat bij ons net niet op t langste)
Wij zijn ook wel gewoon bij een winkel met stofzuigers langs gegaan om gewoon ouderwets te kijken/voelen/testen met diverse apparaten. Gek genoeg was het volgens de verkoper van de lokale winkels hier zo, dat een hoop mensen gewoon iets kopen en er niet eens bij nadenken! Hij vond het dus zelf ook leuk om mee te kijken naar wat wel of juist niet handig is (en dat zonder koopverplichting)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 19:22

Bedankt voor de reacties!

Ik ga die Philips even bekijken.

Na het online opgegeven te hebben vanochtend naar de blokker hier in het dorp geweest. Daar stonden ze zonder slang en stang opgestelt .. dus daar had ik nog niks aan.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 20:01

Ik ben de individuele finale van het springen van de OS aan het terugkijken. Is er een barrage? Ik verwacht het wel..

(Graag geen spoilers :D Ik heb de hele dag bewust de bokt nieuwspagina vermeden :D )

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 20:18

Kookaburra schreef:
Ik ben de individuele finale van het springen van de OS aan het terugkijken. Is er een barrage? Ik verwacht het wel..

(Graag geen spoilers :D Ik heb de hele dag bewust de bokt nieuwspagina vermeden :D )

Ja er is barrage

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 20:20

Top! Maakt de wedstrijd altijd spannender!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 22:09

Ik wil graag een gas bbq aanschaffen en heb twee modellen gezien die me beide wel lijken. Prijsverschil is niet heel groot. Nu staat in de omschrijving dat bij de één de bakplaat en het rooster van staal zijn en bij de ander is het email. Ik heb eigenlijk geen idee wat het beste/fijnste is. Iemand die het wel weet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 09:40

Ik zou staal nemen, emaille is super fijn spul (beetje anti-aanbak-idee) maar het kan ook beschadigen, dat er van die stukjes af gaan weet je wel. Het is en soort aardewerk laagje over metaal heen.

Althans zo is het bij emaille pannen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 13:37

pmarena schreef:
Ik zou staal nemen, emaille is super fijn spul (beetje anti-aanbak-idee) maar het kan ook beschadigen, dat er van die stukjes af gaan weet je wel. Het is en soort aardewerk laagje over metaal heen.

Althans zo is het bij emaille pannen.

Van pannen wist ik het wel, maar geen idee hoe het bij bbq’s werkt.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 13:53

Wat is een fijne minerale zonnebrand voor tijdens het sporten?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:03

JudithGigi schreef:
Wat is een fijne minerale zonnebrand voor tijdens het sporten?

Ik heb voor mijn kinderen altijd Naïf, weet niet hoe dit zich houdt met sporten :D