Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:55

SusanH schreef:
Werk zat in de VG zorg. Dus baan vinden moet makkelijk lukken :j . Bij mij op het werk momenteel diverse collega's of besmet, of thuis ivm nauw contact. Mijn werkgever wil toch liever dat je in quarantaine gaat als je nauw contact bent. Ongeacht of je klachten hebt, geboosterd bent etc. Zo lang we de bezetting rond krijgen is dat het beleid. Maar ik merk dat het mentaal al druk geeft na 2 jaar zo doorgaan.

Ik ben zelfs benaderd door mensen van een andere organisatie de vraag is inderdaad heel groot.

Verder zeker met je eens als ik positief ben dan is er een flink brandhaardje onstaan. Schaam mij ook dat ik dan aan werk ben... voelt niet oké. Maar ja als je werkgever zegt je moet want we krijgen het toch wel een keer is nee zeggen lastig.

Vayo

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:58

Ik vind het schandalig dat je in het geval van quarantaine of isolatie ondanks een 0 uren contract niet doorbetaald krijgt. Dan krijg je toch al snel dat werknemers gewoon gaan werken, omdat ze het financieel nodig hebben.

Ik zou idd lekker verder kijken. Werk genoeg in de zorg waar je wel uren op je contract krijgt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:00

Vayo schreef:
Ik vind het schandalig dat je in het geval van quarantaine of isolatie ondanks een 0 uren contract niet doorbetaald krijgt. Dan krijg je toch al snel dat werknemers gewoon gaan werken, omdat ze het financieel nodig hebben.

Ik zou idd lekker verder kijken. Werk genoeg in de zorg waar je wel uren op je contract krijgt.

Is ook wel mijn eigen schuld moet ik toegeven. Had beter over het contract na moeten denken dus voor mij ook weer een leermoment :j

Maar klopt je bent wel geneigd om sneller aan het werk te gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:17

Ach joh, daar leer je idd ook weer van. Enne, werk genoeg dus lekker de tijd nemen om te kijken wat bij jou past.

Imandra dat klinkt als een goede samenvatting. Wat ik er een beetje uit proefde is het mag helemaal niet onderzocht worden, dat vond ik wel verdacht. Dan krijg ik de indruk dat ze in China wat te verbergen hebben. Maar goed waar zijn ze wel transparant over in China.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:21

Zebrastreep schreef:
Vayo schreef:

Is ook wel mijn eigen schuld moet ik toegeven. Had beter over het contract na moeten denken dus voor mij ook weer een leermoment :j

Maar klopt je bent wel geneigd om sneller aan het werk te gaan.

Nee joh, dat had je toch niet kunnen weten dat we in een situatie als deze zouden komen!? Ik vind juist dat je in deze uitzonderlijke situatie gewoon doorbetaald zou moeten krijgen. Dat hier ook een vorm van steun voor komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:08

Zebrastreep , mocht je positief zijn dan is ziek melden verstandig. Wanneer jij het laatste half jaar gemiddeld bvb 15 uur gewerkt heb moet je dat namelijk gewoon ontvangen wanneer je ziek bent.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:40

bigone schreef:
Zebrastreep , mocht je positief zijn dan is ziek melden verstandig. Wanneer jij het laatste half jaar gemiddeld bvb 15 uur gewerkt heb moet je dat namelijk gewoon ontvangen wanneer je ziek bent.

Ik ben nu gelukkig vrij tot woensdag als ik het heb mag ik dinsdag al uit quarantaine want toen kreeg ik al de eerste klachten.

Maar goed als cliënten ook ziek worden kan ik best met hoe ik mij nu voel dan de corona patiënten verzorgen.

Al heb ik van werk nog niks gehoord , maar zal niet de eerste keer zijn dat ze het niet in de groep gooien

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:55

Wat is er aan de hand in Israel? Veel mensen daar al een vierde prik gehad en aantal doden neemt fors toe...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door storrum op 04-02-22 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:56

Dit zijn de doden, niet de besmettingen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:57

bigone schreef:

Ja heb ik al gewijzigd, nog erger dus.
Ik ga Geert vanden Bossche steeds meer geloven.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:02

Oei...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:13

Doden hier als rest van EU.
Vooral mannen boven de 80. Op uitzondering na met extra risico factoren.
Míjn mening is dat we de samenleving als geheel geen beperkingen/verplichtingen voor kunnen opleggen.

Hier in andalucía verschuift de mening naar niet meer sluiten van klassen noch isoleren van kinderen bij besmetting. Vanuit kinderartsen ook hoofdstroom geluid tégen vaccineren van lagere school leeftijd.

Een geheel ándere ontwikkeling die op de één of andere manier verband MOET houden is dat voor het eerst in decénnia het aantal verkeersdoden niet allen niet áfneemt maar zelfs toégenomen is. Ondanks nog steeds iets lagere mobiliteit in januari maar liefst 10% tov 2020. Let wel, de investering in handhaving van de regels is fors toegenomen.
Gaat net als de covid-fobie een sterk argument zijn voor aanscherpen van ´veiligheids´normen en APK regels terwijl het puur en alleen risicogedrág betreft..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:22

storrum schreef:
bigone schreef:

Waarom? ZuidAfrika dan?

Het hele probleem is het zoals Bigone noemde dood/dor hout.

Is hier ook gláshelder. Het risico loopt stérk terug onder de 80 en onder de 50 maakt het bijna een vrije val naar nihil onder de 20.
Ah en boven de 50 ook nog met aanvullend risico zoals overgewicht. Oh en ook nog eens vooral mannen omdat daar het extra vet meer in de buikholte rond de organen zit.

Het probleem kan je letterlijk áánwijzen! Vaccineren en op dieet.
Laat de rest heeft groter probleem met zelfdoding en verkeer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:30

In September vorig jaar steeg het ook vlot al in Israël.
Er werd toen gezegd de Palestijnen zich nauwelijks laten enten....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:44

storrum schreef:
bigone schreef:

Wat is zijn visie hierop? Ik ben daar erg benieuwd naar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:46

Dat er niet gevaccineerd moet worden ten tijde van een pandemie.
Omdat er dan juist mutanten gaan ontstaan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:52

Popstra schreef:

Of je wil juist wel mutanten want de eerste varianten gewoon uitzitten was geen optie geweest gezien de slagvelden die deze zonder maatregelen hadden aangericht . En wat betreft mutanten, het minder dodelijke omikron is ontstaan in een gebied waar juist zeer weinig gevaccineerd was dus van de Bossche heeft het niet helemaal goed.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:57

bigone schreef:
Popstra schreef:

Of je wil juist wel mutanten want de eerste varianten gewoon uitzitten was geen optie geweest gezien de slagvelden die deze zonder maatregelen hadden aangericht . En wat betreft mutanten, het minder dodelijke omikron is ontstaan in een gebied waar juist zeer weinig gevaccineerd was dus van de Bossche heeft het niet helemaal goed.

Snap je überhaupt wat je zelf schrijft en daarmee zegt?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:57

We weten dat ze daar als eerste opgemerkt zijn. Niet of ze daadwerkelijk daar ontstaan zijn. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:02

Ja hoor 996981 , ik snap het wel, jij niet?
Wat betreft Israël , 55 % heeft een booster, aantal positieve tests is ong 25 % , Nederland doet het qua boosters beter en qua besmettingen een stuk slechter met 60 % positief. Of er gaan er veel te weinig testen aangezien er veel mensen zelftesten doen en thuisblijven en niet naar de ggd gaan. Ook niet nodig voor je QR wanneer je je vaccinaties hebt .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:12

Maar Israel was toch ook al toe aan prik nr 4?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:16

Iemand gezien hoe de GGD medewerkers omgaan met kinderen/vijftienjarigen?

Gisteren gezien wat FvD uitbracht n.a.v onderzoek naar het vaccineren van kinderen volgens de regels

Ik heb werkelijk met grote verbazing gekeken hoe een 15 jarige (gefilmd met verborgen camera) zonder ouders, zonder toestemming en met 0% kennis en met als enige onderbouwing: 'dan kan ik ook naar de film en de Mc Donalds' zonder problemen een vaccinatie kon krijgen.

Sterker nog, als ze dan misselijk of niet lekker zouden worden van de vaccinatie, kreeg de persoon met verborgen camera het advies om dan maar tegen de ouders te zeggen dat hij iets verkeerds gegeten had.
Zodat ze helemaal niet weten dat hun kind gevaccineerd is.

Bizar zeg, het zal je kind zijn!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:22

ravellie schreef:
Iemand gezien hoe de GGD medewerkers omgaan met kinderen/vijftienjarigen?

Gisteren gezien wat FvD uitbracht n.a.v onderzoek naar het vaccineren van kinderen volgens de regels

Ik heb werkelijk met grote verbazing gekeken hoe een 15 jarige (gefilmd met verborgen camera) zonder ouders, zonder toestemming en met 0% kennis en met als enige onderbouwing: 'dan kan ik ook naar de film en de Mc Donalds' zonder problemen een vaccinatie kon krijgen.

Sterker nog, als ze dan misselijk of niet lekker zouden worden van de vaccinatie, kreeg de persoon met verborgen camera het advies om dan maar tegen de ouders te zeggen dat hij iets verkeerds gegeten had.
Zodat ze helemaal niet weten dat hun kind gevaccineerd is.

Bizar zeg, het zal je kind zijn!

Hoezo rechten van het plebs?

Geef het volk brood, spelen en vaccinaties!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:31

Needje schreef:
We weten dat ze daar als eerste opgemerkt zijn. Niet of ze daadwerkelijk daar ontstaan zijn. :)

Juist. Daarnaast is de vaccinatiegraad niet 0. Theoretisch gezien kan de variant dus ook in een gevaccineerde zijn ontstaan.

We weten de oorsprong van de oorspronkelijke variant niet met zekerheid te achterhalen, maar denken wel te weten waar en waarom exact mutaties ontstaan…

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:43