Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:27

@anne79 Ik geloof dat als je een incognito venster opent dat je het wel kan lezen.
Heb je een link naar het artikel?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:29

IMANDRA schreef:
Dat is bij vaccin-weerstand ook.

Waarom dan hervaccineren? ;)

Er is overigens wel een verschil in hoe breed het ´programma´is; hoe flexibel het is in aanpassing aan varianten van het virus.
Bij vaccins is dit .... gerichter/smaller.

Wát wij er ook individueel van vinden, wat ons individuele beste is, maakt allemaal NIETS uit: Het politieke draagvlak voor wat de overheden het beste uitkomt wordt via de media gecreëerd en opgelegd. Het is daarbij als je redelijk modaal leeft wel zo rustgevend om te geloven wat er verteld wordt en dat dit in jouw belang is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:32

Citaat:
De afgelopen week zijn er bijna 77.000 positieve testen bij het RIVM gemeld, een stijging van 45 procent ten opzichte van de zeven dagen daarvoor. Het aantal afgenomen testen steeg in een vergelijkbaar tempo, naar 418.000 in een week tijd.

17,2 procent van die testen viel positief uit; een percentage dat vergelijkbaar is met dat van vorige week. De GGD meldde vandaag een "explosieve toename" van het aantal afspraken in de teststraten.

De stijging van het aantal positieve testen is te zien in alle leeftijdsgroepen. De groep met de meeste besmettingen is momenteel de 10- tot 14-jarigen. De groepen boven de 45 jaar zitten op het landelijk gemiddelde of eronder, terwijl de leeftijdsgroepen daaronder juist een bovengemiddeld hoge besmettingsgraad laten zien.

Nos liveblog.
De cijfers van de besmettingen. De grootste stijgende groep is jong, de 45 plussers stijgt juist minder snel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:35

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:

Er is overigens wel een verschil in hoe breed het ´programma´is; hoe flexibel het is in aanpassing aan varianten van het virus.

Wát wij er ook individueel van vinden, wat ons individuele beste is, maakt allemaal NIETS uit: Het politieke draagvlak voor wat de overheden het beste uitkomt wordt via de media gecreëerd en opgelegd. Het is daarbij als je redelijk modaal leeft wel zo rustgevend om te geloven wat er verteld wordt en dat dit in jouw belang is.

Redelijk modaal? Wat bedoel je daar precies mee!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:36

Relaxed schreef:
Hier is eind september een sportschoolhouder overleden aan corona, zij waren allemaal antivax. Zijn zoon ging diezelfde dag ook naar de IC, ik hoorde dus net dat hij daar nog steeds ligt. Dat betekent dus dat deze familie al zo'n 2 maanden een IC bed bezet houdt, want vader heeft ook enkele weken daar gelegen voor hij overleed. En daar vind ik dus iets van, want het was nergens voor nodig als ze gewoon waren gevaccineerd.

Voor die 2 maanden dat zij daar liggen hadden zo'n 40-60 mensen gewoon hun operatie kunnen hebben.. En dat vind ik dus het moeilijke aan dit verhaal, dat door die keuzevrijheid, dit dus oa de consequentie is.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/173953 ... -overleden

Ik heb daar ook moeite mee, maar dit was altijd al zo. Alleen dan hoorde je het niet en dacht je er niet over na.

Er zijn toch altijd al mensen geweest die door eigen doen aanspraak maken op de zorg? Comazuipers, drankrijders enz enz. Maar waar leg je de grens? Iemand die griep krijg en op de IC land wel ok? Iemand die door sport een operatie nodig heeft?

Auto ongeluk? Indien wel gordel dragen wel en zonder gordel niet? Iemand die rookt en een longoperatie nodig heeft? Iemand die een maagband wil laten zetten? Waar ligt een grens die OK is?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:37

De grens ligt dat het dan verspreid komt en de zorg daar op ingericht is. Dat die mensen er vaak ook veel en veel korter liggen.
De grens ligt dat er nu een pandemie is en al veel mensen steeds maar wachten op een operatie, die in het ergste geval ook overlijden.
Terwijl dat veel kans niet nodig was geweest. Dat maakt het verschil.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:40

bigone schreef:
Redelijk modaal? Wat bedoel je daar precies mee!

Als de meerderheid. Hoe minder je leven/gedrag daarvan afwijkt hoe beter je past in het model waar de overheid zich op richt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:40

Terugkomend op het houden aan de basisregels; in de steekproef groep (kan iemand vinden hoe groot die is) geeft slechts 30% van alle ondervraagden zich aan te testen bij klachten.

Het laagste percentage van afgelopen jaar. Zou er een relatie met de vaccinatiegraad zijn?

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ijk/gedrag

Edit; groepsgrote gevonden; 5.357
Laatst bijgewerkt door 996981 op 09-11-21 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:42

Die mensen die een ongeluk of iets anders hebben waardoor een spoedoperatie nodig is liggen bijna zonder uitzondering niet langer dan week op de ic. Mijn man vier dagen, dag vier van de beademing af en in de avond naar verpleegafdeling en zes dagen later thuis.
Vader van buurman open hartoperatie, twee dagen ic en week later thuis.
Ook veel Corona patiënten kunnen na een aantal dagen weer naar huis maar er zijn er teveel die in coma op de ic liggen. Dus te ernstig ziek zijn en laat dat nu voor minimaal de helft niet nodig zijn geweest wanneer ze gevaccineerd waren.
150 x 12 dagen. 1800 ligdagen op de ic extra die voorkomen hadden kunnen worden. Minimaal 1500 operaties waar één dag ic na operatie voor staat die geen doorgang kunnen vinden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:49

996981 schreef:
IMANDRA schreef:
Daarom heb ik het ook niet over de vragen of commentaren hier, maar over statistieken op basis van onderzoek. Daaruit is gebleken dat gevaccineerden zich beter aan de regels over testen houden. Niet allemaal hoor, volgens mij was het iets van 70% van gevaccineerden (dus alsnog 30% die níét netjes aan de regels houden).

iemand heeft ooit een mooi grafiekje hierover gedeeld, maar ff geen tijd om die erbij te zoeken

Wbt. explosief: combinatie van factoren. Delta is rete-besmettelijk, mensen zijn maatregelen zat dus blijven er minder goed aan houden (dus ja die 70% die ik noemde zal inmiddels wel weer iets lager liggen), we gaan weer winterweer in dus mensen zitten binnen in minder goed geventileerde ruimten en bovendien dichter op elkaar, mensen gaan weer meer naar werk toe etc

Nee, dat is wat mensen aangeven te doen. Je bent denk ik zelf ook heel goed op de hoogte wat sociaal wenselijk antwoorden inhoudt? Daarbij is algemeen bekend dat mensen de nijging hebben zichzelf te overschatten. In die zin zijn zal dat soort enquêtes voor mij persoonlijk niet heel waardevol

Ik weet wat sociaal gewenste antwoorden zijn ja. Maar ook daar kan je in een goed onderzoek op controleren of zelfs voorkomen.

Een onderzoek helemaal opzij schuiven dat qua resultaten niet in jouw wereldbeeld past puur omdat er de mogelijkheid is van sociaal gewenst antwoorden vind ik best rigoureus. Beetje 'kop in het zand steken' of zo.

De link naar het onderzoek van het RIVM controleert ook niet op vaccinatiestatus, en uit het onderzoek wat ik refereerde blijkt dat er op zijn minst al verschil zit tussen de twee groepen.
(want zelfs al hou je dat sociaal gewenst vast, dan zou je juist denken dat ongevaccineerden massaal het sociaal-gewenste antwoord van 'ik test bij klachten' zouden invullen, nietwaar?)

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:

Omdat bij ouderen de werking van dat type cellen snel achteruit gaat en dus booster-shots verstandig zijn. Of nogmaals COVID oplopen is ook een optie, maar dat lijkt me niet zo verstandig bij die doelgroep gezien de vele overlijdens en druk op de IC/verpleegkunde.

Anderzijds kunnen booster-shots (als die gericht zijn op nieuwe mutaties) ook helpen een bredere weerstand te geven. Meen dat bijv. Pfizer destijds heeft aangegeven haar booster-vaccins meer op Delta te gaan richten?

Wbt. breedheid en flexibiliteit heb je gelijk, maar vooralsnog (met de huidige mutaties) weegt dit beetje 'extra' bescherming nog altijd niet op tegen het risico van het virus doorlopen. Ook niet bij jongeren. Die bredere bescherming is in theorie zo, maar in de praktijk...

En de overheid moet kijken wat voor de hele bevolking(sgroepen) het beste is. Niet voor individuen.
En de media ligt niks 'op'. De media rapporteert simpelweg wat er gezegd wordt door overheid en experts, en framed dat voor haar publiek.

Lol, alsof de overheid kan dirigeren wat de media moet publiceren :'). Als dat zo was dan was er nu zo veel minder gezeik geweest rondom covid / vaccinatie.

Edit: gevonden! Ging wel over verkoudheid specifiek, maar zegt an sich ook genoeg.
https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/mind ... rkoudheid/

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 09-11-21 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:54

Zo vanzelfsprekend is het niet dat niet gevaccineerden eerder sociaal wenselijk zouden antwoorden. Waar haal je die gedachte vandaan? Je zou zelfs de ander kant op kunnen redeneren; ze gedragen zich niet sociaal wenselijk door zich niet te laten vaccineren. Waarom dan wel sociaal wenselijk antwoorden?

Ik ben wel benieuwd naar het eerdere onderzoek waar je op doelt. Als ze sociaal wenselijke antwoorden hebben proberen te voorkomen staat dat zeker weten vermeld.

30% van de steekproef laat zich testen bij klachten. Maar 30%… en jij stapt daar zo overheen.

Ok.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:56

Esperanza schreef:
Ik lees dat soort dingen niet en Twitter heb ik ook niet. Ik vraag wat een geaccepteerde volgende stap is voor iedereen?

Dat je zonder enting niet meer kunt werken, dat wordt al afgedwongen in Oostenrijk. Dat je als je zonder baan komt te zitten geen uitkering krijgt als je niet geënt bent, dat is al zo in Oostenrijk.

Hoe kun je dat nu vooruitgang noemen? Ik heb alle begrip voor maatregelen die we nodig hebben om de pandemie te bestrijden, maar dat is dit al lang niet meer.

En dan kun je wel een ding eruit pakken van wat ik zeg, maar dat is echt een beetje sneu. Ik vraag gewoon wat jullie allemaal ok vinden om niet geënte mensen aan te doen. Of mensen die geen enting kunnen halen (door ziekte) of mensen die wel geënt zijn maar geen code kunnen krijgen.

Jouw "geen bezit" verhaal is totaal uit de lucht gegerepen, en heel onzinnig.
Als je het bij uitgesloten van alles wat niet essentieel is had gehouden was ik gelijk serieus op je vraag ingegaan.

En ja daar ben ik ok mee, met veel moeite dat wel, maar we moeten iets om uit een pandemie te komen zonder failliet te gaan.
Maar wat jij aangeeft is niet het geval nog. We hebben niet eens 2G , wat andere landen wel hebben.Dus met testen kom je nog steeds overal.
Wat jij stelt is hypothetisch, maar gezien wat er in de landen om ons heen aan maatregelen wordt genomen , is een deel niet ondenkbaar. We volgen vaak Duitsland met maatregelen.
( hoewel zij meestal wat strenger dan ons zijn zoals bv met FFP2 maskers )

Dat gegil over discriminatie vind ik sneu, vergeleken met mensen met een beperking die niet op te lossen is ( rolstoel ) stelt dit helemaal niets voor. En dit is tot we uit de pandemie zijn.

Dat 5 miljoen geregistreerde doden ( en ingeschat 9 miljoen ) , wordt wel heel makkelijk opzij geschoven.

Er zijn een paar mensen die geen enting kunnen halen, dat is heel erg naar, des te meer een reden dat de rest het wel doet en in combinatie met maatregelen we zo snel mogelijk uit de ellende komen.

Dan heb ik ook een vraag terug. Wat vind jij ervan dat er een wachtlijst is van 4000 mensen die geen hartoperatie kunnen krijge? Dat elke Ic opname van een covid patient ervoor zorgt dat er ruim tien mensen geen hart of kankeroperatie krijgen?

En kom niet aan met opschalen van de zorg. Dat duurt vier jaar HBO V en 18 maanden IC opleiding ( en er is geen plaats voor stagaires , want .... geen tijd )

Een ziekenhuis/ een mens kan best een half jaar zichzelf volledig kapot werken, maar daarna zegt je lichaam STOP. Dus als het personeel al niet burn-out is, letterlijk, dan hebben ze wel long covid opgelopen.
Ze kunnen niet meer.
En dat is een realiteit waar we het mee moeten doen.

Ik ben het niet perse eens met het beleid rondom Covid. maar de huidige status is : code zwart in Limburg.

Ik zie geen andere oplossing meer, gelukkig ga ik er niet over, en mag ik me houden bij het managen en opbouwen van een IT bedrijf. net wat minder mensenlevens mee gemoeid.

Dus wat is jouw oplossing

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:58

MyWishMax schreef:
Dat was vorige week? Oid overal op het nieuws. Ik heb het meerdere keren op de radio gehoord, maar hier. Ook gevaccineerde doen het minder, maar wel meer nog.

996981 dat was deze volgens mij. Heb ik vorige keer voor je opgezocht.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:59

MyWishMax schreef:
MyWishMax schreef:
Dat was vorige week? Oid overal op het nieuws. Ik heb het meerdere keren op de radio gehoord, maar hier. Ook gevaccineerde doen het minder, maar wel meer nog.

996981 dat was deze volgens mij. Heb ik vorige keer voor je opgezocht.

Thx, ik had hem al terug gevonden en ben het aan het lezen as we speak :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:59

5 miljoen? De WHO gaat gezien de enorme oversterfte al uit van 19 miljoen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:00

996981 schreef:
Zo vanzelfsprekend is het niet dat niet gevaccineerden eerder sociaal wenselijk zouden antwoorden. Waar haal je die gedachte vandaan? Je zou zelfs de ander kant op kunnen redeneren; ze gedragen zich niet sociaal wenselijk door zich niet te laten vaccineren. Waarom dan wel sociaal wenselijk antwoorden?

Ik ben wel benieuwd naar het eerdere onderzoek waar je op doelt. Als ze sociaal wenselijke antwoorden hebben proberen te voorkomen staat dat zeker weten vermeld.

30% van de steekproef laat zich testen bij klachten. Maar 30%… en jij stapt daar zo overheen.

Ok.

1. Die steekproef is een stuk kleiner dan het onderzoek wat ik hierboven aanhaal.
2. Jouw onderzoek heeft geen onderscheid tussen gevaccineerd en ongevaccineerd: dat kan van invloed zijn op de resultaten. Als in, de ongevaccineerden kunnen dat cijfer flink omlaag trekken als dat in lijn ligt met het onderzoek wat ik aanhaal.
3. Ongevaccineerden ervaren al maatschappelijke druk om dat zij niet vaccineren. Denk je nou echt dat zij ondanks dat minder geneigd zullen zijn sociaal wenselijke antwoorden te geven? Vergeleken met gevaccineerden die 'aldus de maatschappij' al 'het goede' doen? Natuurlijk speelt het in beide groepen mee, maar als die sociale wenselijkheid gelijk is bij beide groepen dan kan je alsnog stellen dat gevaccineerden beter regels opvolgen (wat dat precieze percentage dan ook is). Maar het lijkt me gewoon erg onwaarschijnlijk dat ongevaccineerden weinig tot geen sociaal wenselijke antwoorden geven en gevaccineerden juist heel veel.

Overigens is rekening houden met sociaal wenselijke antwoorden heel normaal. Ik heb dus wel de aanname dat zo'n groot opiniepanel daar wel rekening mee houdt. Weet niet of ze de vragen en methode ergens online of openbaar hebben staan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:01

Klopt deze verworpen motie of is het weer een internethoax?

Ja voor nu veel te laat natuurlijk, maar voor in de toekomst?

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:03

996981, mooi! Ik wist dat ik hem geplaatst had want ik wilde het zelf toen ook lezen. :+ maar ik vind het van alle groepen apart hoe de bereidheid om te testen is. Dat zie je in de discussies ook regelmatig terug komen en ik snap wel dat de besmettingen zo rond blijven gaan als mensen of niet testen, of pas bij (zwaardere) klachten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:04

Geen idee of het een hoax is, maar om te weten wat ze met een motie bedoelen moet je de hele motie weten...

En, ik vind m nogal makkelijk gebracht.. want ik neem aan dat men zich dan vastlegt aan het opschalen, zonder dat daar echt een plan achter zit.. ?
Want wie ga je verantwoordelijk stellen, en hoe meet je dat, en wat doe je als het niet gehaald wordt? Ik heb begrepen dat dit soort motie dingen best wel een soort populair dingetje is, en niet altijd perse heel nuttig / inhoudelijk...

DuoPenotti

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:05

Wat er ook achter zit, ik vind het kwalijk dat het verworpen word.
En je niets hoort over proberen op te schalen wanneer dat ooit kan.
terug naar het aantal bedden van ooit eens....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:07

Ik denk dat dat ook het achterliggende probleem is Cer :j.
En dat wij als Nederland natuurlijk ook al anders met IC-opnames omgaan, dus gelijk trekken is niet per se 'gelijk' trekken denk ik?

Op zich goed om wel een goed plan van aanpak te maken zodat we snel kunnen opschalen bij pandemie of grote griepgolf, maar standaard meer IC-bedden is denk ik niet de oplossing. Zou in normale tijden zorgen voor veel lege (dure!) IC-bedden denk ik.

En dit is 'standaard opschalen', niet 'opschalen wanneer nodig', dus belangrijk verschil :j

Eleeke

bigone schreef:
5 miljoen? De WHO gaat gezien de enorme oversterfte al uit van 19 miljoen.

Eens, maar 5 miljoen is geregistreerd, bewezen etc.
En alleen dat getal zou al genoeg moeten zijn om het ontzettend serieus te nemen.

Ik vind heel veel vaccin weigeraars verwende mensen die ook nog eens de intelligentie van een vistick hebben.
Mensen die statistiek niet begrijpen.
En dat geeft niets , maar als je weet dat je dat niet zo goed begrijpt ... neem het dan gewoon aan.
Dat als je de keuze hebt om de wetenschap te volgen of een dansleraar en een ex-DJ , dat je dan voor de dansleraar kiest ....

Vayo

Eleeke schreef:
bigone schreef:
Wanneer er dan toch een lockdown moet komen dan ook maar een echte, twee weken echt alles dicht wat dicht kan.

Helemaal voor rie weken echt helemaal dicht, geen bezoek , hele strenge supermarkt regels, verplicht thuiswerken, scholen dicht.
Dan ben je er namelijk in 1x vanaf voor weer een paar maanden.

Maar ....
Ik hoop dat er mensen zijn ie uitrekenen wat de kosten voor economie zijn. Wellicht is dat halve net niets gedoe wel beter voor de economie.

Ik heb daar vorig jaar wel eens aan gedacht, maar dat gaat gewoon niet lukken denk ik. Mensen moeten boodschappen doen (eten, apotheek), hebben een fysio- of ziekenhuisafspraak staan enz.

En ik werk in de thuiszorg. Ik zou dan waarschijnlijk wel gewoon moeten werken terwijl mijn kinderen verplicht thuis zitten en geen oppas mogen ontvangen (als ik die al kan regelen voor 3 weken lang op al mijn werkdagen). Alleen thuis laten zie ik niet zitten. Ik vraag me af hoe het dan in dergelijke situaties moet? Er zijn veel mensen met kinderen die beide een essentieel beroep hebben of een alleenstaande ouder met een essentieel beroep.

Ik denk ook dat de draagkracht er niet meer voor is. Eind november zijn mijn beide dochters jarig. Vorig jaar hebben we het niet gevierd. Dit jaar vieren we het met de hele familie. In onze familie is gelukkig niemand kwetsbaar en iedereen is gevaccineerd, uitgezonderd kinderen jonger dan 12. Wat de maatregelen ook zeggen, dit laat ik door gaan. Ook meewerken aan een maximum aantal bezoek ga ik niet doen. Of afstand van vrienden en familie. Of een avondklok. Dat zijn maatregelen die voor mij op persoonlijk vlak te zwaar vallen en de winst weegt niet op tegen de schade die dit soort maatregelen veroorzaken. En ik denk dat veel mensen dit niet meer zullen doen.

Mondkapje in de winkel vind ik vervelend, maar prima te doen en ik doe dit netjes. Afstand houden van vreemden ook.

Ik heb liever dat ze opschieten met die boosters. En ik hoop dat kinderen jonger dan 12 ook snel gevaccineerd mogen worden. Ik las dat de besmettingen tussen de 10-14 jaar erg hoog liggen. Over de oudste maak ik me geen zorgen. Zij is recent volledig gevaccineerd.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:09

IMANDRA schreef:
996981 schreef:

Ok.

1. Die steekproef is een stuk kleiner dan het onderzoek wat ik hierboven aanhaal.
2. Jouw onderzoek heeft geen onderscheid tussen gevaccineerd en ongevaccineerd: dat kan van invloed zijn op de resultaten. Als in, de ongevaccineerden kunnen dat cijfer flink omlaag trekken als dat in lijn ligt met het onderzoek wat ik aanhaal.
3. Ongevaccineerden ervaren al maatschappelijke druk om dat zij niet vaccineren. Denk je nou echt dat zij ondanks dat minder geneigd zullen zijn sociaal wenselijke antwoorden te geven? Vergeleken met gevaccineerden die 'aldus de maatschappij' al 'het goede' doen? Natuurlijk speelt het in beide groepen mee, maar als die sociale wenselijkheid gelijk is bij beide groepen dan kan je alsnog stellen dat gevaccineerden beter regels opvolgen (wat dat precieze percentage dan ook is). Maar het lijkt me gewoon erg onwaarschijnlijk dat ongevaccineerden weinig tot geen sociaal wenselijke antwoorden geven en gevaccineerden juist heel veel.

Overigens is rekening houden met sociaal wenselijke antwoorden heel normaal. Ik heb dus wel de aanname dat zo'n groot opiniepanel daar wel rekening mee houdt. Weet niet of ze de vragen en methode ergens online of openbaar hebben staan.

1. De steekproef is kleiner, maar nog wél betrouwbaar. Het onderzoek is uitgevoerd door her RIVM en de resultaten gepubliceerd door de Rijksoverheid. Je zou er dus van uit mogen gaan dat het minstens zo betrouwbaar is als een onderzoek uitgevoerd door een nieuws- en actualiteiten programma. Als zo’n onderzoek door het RIVM al als weinig betrouwbaar wordt gezien zou je op z’n minst ook kritisch mogen zijn op de rest van hun publicaties.

2. Klopt. Maar het hoeft niet. Daarnaast is de groep gevaccineerden groeiende en de test bereidheid dalende. Hoe zou je dat verklaren?

3. De meeste mensen die zich niet laten vaccineren doen dit volgens vele hier uit egoïstische motieven en met slechte onderbouwing. Denk je dat het zulke mensen interesseert hoe de samenleving naar hen kijkt? Een groepje complotdenkers staat sowieso compleet buiten de maatschappij. Verwachten dat die groep sociaal maatschappelijk antwoord vind ik bijna grappig. Sorry.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:09

DuoPenotti schreef:
Klopt deze verworpen motie of is het weer een internethoax?

Ja voor nu veel te laat natuurlijk, maar voor in de toekomst?

[ Afbeelding ]

Kan heel goed verworpen zijn, maar dan is het handig uit te zoeken waarom. bv omdat het onzinnig is om dat in de wet op te nemen, of omdat ze dat al willen en een motie daarover nergens op slaat.

In dit geval kan ik me voorstellen dat het een beetje onzin is.
Er is al aan de ziekenhuizen gevraagd om op te schalen, en de ziekenhuizen zeggen : " sorry lukt niet "