Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:35

https://nos.nl/l/2385048

Goed nieuws over de werking van Pfizer en AZ tegen de Delta variant mits volledig gevaccineerd. Denk dat we in Nederland het net redden om hem te beteugelen met vaccinaties. Over een week of acht hebben de meesten er wel twee gehad .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:12

Doordat Gibraltar 100% dubbel gevaccineerd was, konden mensen van daar vrij de UK in.
Britten uit half Spanje gaan naar Gibraltar om dan van daar op hun Britse paspoort onbelemmerd naar de UK te kunnen.
Inmiddels geeft dit lek dubbel ´problemen´:
- de besmettingen in Gibraltar nemen toe
- dús de UK wil weer beperking op verkeer vanuit Gibraltar

Nu is op zích het toenemen in Gibraltar geen enkel punt, maar het beperken vanuit de UK wel.
Kortom; strenge controles om Gibraltar in te komen.
Niet dat dit gaat helpen maar zo heeft de UK onder het mom van Covid veiligheid wél weer een harde grens met de EU aldaar :)*

Abiola

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:55

En die harde grens is een probleem omdat?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:04

Abiola schreef:
En die harde grens is een probleem omdat?

Om dezelfde redenen dat er geen harde grenzen binnen de EU zijn.
Gibraltar ligt binnen Spanje en een groot deel van de regionale economie is een product van 40 jaar EU zonder grenzen.
Er is daarom een bilaterale post brexit overeenkomst tussen Spanje en Gibraltar over vrij grensverkeer.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:44

Ja, maar die afspraken zijn gemaakt zonder Corona. Nu is er een pandemie aan de hand, en ligt het met de grenzen en het vrije verkeer even anders. Ik snap van beide kanten wel dat ze daar geen onbewaakte achterdeur willen hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:54

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:58

Boris heeft zojuist aangekondigd dat het voorgenomen ´opheffen´van Corona beperkingen per 21 juni minimaal 4 weken is uitgesteld.

´Limits on numbers for sports events, pubs and cinemas will therefore remain in place, nightclubs will stay shuttered and people will be asked to continue working from home where possible.
Same apllies to the 30-person cap for wedding ceremonies and receptions, as well as wakes, with limits to be set by venues based on social distancing requirements.
Care home residents still need to self-isolate for 14 days after leaving for visits in most cases.´

Dit laatste ook voor ´home carers´ vanuit het buitenland, wat voor veel UK expats woonachtig hier in andalucia geldt.
Geen sprake van certificaten vanwege de ´slordige´ admin van vaccinatie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:18

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:09

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:16

tienus63 schreef:
https://www.rtvoost.nl/nieuws/1977628/C ... e-clienten

Hopelijk blijft het dan deze keer bij een ‘griep’ voor de betrokken cliënten.

Dat hoop ik ook.

Gelukkig mag je gewoon zonder testen het vliegtuig in als je geprikt bent, want doorgeven kon niet meer (toch?).
Dit is al het zoveelste tehuis waar dit aan de orde is.
Zal waarschijnlijk deels door leeftijd komen dat het vaccin minder ideaal werkt, maar ik vind het meten met 2 maten dat vakantie gangers in feite ongetest ingeent besmet weer een disco kunnen bezoeken en vrijgesteld worden van contact onderzoek (land afhankelijk). .

Op zich juig ik het loslaten van beperkingen absoluut toe, maar stop dan ook met het testen van iedere loopneus anders hebben we dadelijk een testmaatschappij voor ingeente mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:20

Er staat letterlijk: "De bewoners hebben heel milde of zelfs geen klachten"

Ik snap dus ook niet waarom dit dan weer in de media gedeeld moet worden. Want veel mensen lezen alleen de kop en dan krijg je weer dat gezeur..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:22

Sizzle schreef:
Zal waarschijnlijk deels door leeftijd komen dat het vaccin minder ideaal werkt, maar ik vind het meten met 2 maten dat vakantie gangers in feite ongetest ingeent besmet weer een disco kunnen bezoeken en vrijgesteld worden van contact onderzoek (land afhankelijk). .

Op zich juig ik het loslaten van beperkingen absoluut toe, maar stop dan ook met het testen van iedere loopneus anders hebben we dadelijk een testmaatschappij voor ingeente mensen.

Ecomomisch belang is het antwoord; geen andere, médische logica.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:24

Ze moeten sowieso tot een beleid komen waarbij je ingeente mensen enkel nog test voor onderzoek.
Je kan als overheid niet luidkeels roepen dat ingeente reizigers (die geld uit komen geven) het virus niet of amper doorgeven en tegelijkertijd bij iedere ingeente bejaarde of persoon in een zorginrichting blijven doortesten. Het is veilig of niet veilig, niet willekeurig veilig op basis van economisch belang.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:30

Sizzle schreef:
Ze moeten sowieso tot een beleid komen waarbij je ingeente mensen enkel nog test voor onderzoek.
Je kan als overheid niet luidkeels roepen dat ingeente reizigers (die geld uit komen geven) het virus niet of amper doorgeven en tegelijkertijd bij iedere ingeente bejaarde of persoon in een zorginrichting blijven doortesten. Het is veilig of niet veilig, niet willekeurig veilig op basis van economisch belang.

Je weet dat het perspectief van wat er geldt en wat we verteld krijgen totale manipulatie met een grotere agenda dan óns burgerbelang is.
Dat blijft zo. Waarschijnlijk met opwarmen ervan tegen de winter en dan herfst 2022 weer.
Met een beetje geluk heb jij (en ik) dan de resistentie via een besmetting opgebouwd en hoef je niet nog een keer verkapt verplicht een spuit.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:35

tienus63 schreef:

Uitbraak .... 8 oudere bewoners die gevaccineerd zijn, zijn positief getest op corona. Ze hebben lichte koorts of wat hooikoorts-achtige klachten of soms zelfs geen klachten.

Al niet eens te vergelijken met griep. Zo spannend vind ik dit allemaal niet. En daarnaast werkt het immuunsysteem van ouderen vaak toch minder goed?
Ik snap niet waarom dit weer zo in het nieuws moet komen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:45

Vayo schreef:

Komkommertijd na een jaar van sensatie

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:49

Vayo schreef:

Ik vind het +:)+ mits het niet opgeklopt wordt tot opwarmen van de hysterie.

Het is top dat we de vaccins hebben en dat ze echt goed effectief zijn doch dat is niet hetzelfde als dat het nirwana is.
Je blíjft bevattelijk en besmettelijk. Ja, ja, minder, etcetera maar het mag niet vergeten worden omdat het onwelkom nieuws is.
Het is net als met de maskers, afstand houden, ventilatie; werken goed maar .... binnen de randvoorwaardes en niet absolouut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:00

HC, je begint steeds meer als een wappie te klinken en je bent ook zo lekker positief. Geniet van de zon en je berggeiten, staat je beter dan dit negatieve geneuzel :n

Eeennn 1996 mag ook een afspraak maken +:)+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:02

Vayo schreef:
tienus63 schreef:

Uitbraak .... 8 oudere bewoners die gevaccineerd zijn, zijn positief getest op corona. Ze hebben lichte koorts of wat hooikoorts-achtige klachten of soms zelfs geen klachten.

Al niet eens te vergelijken met griep. Zo spannend vind ik dit allemaal niet. En daarnaast werkt het immuunsysteem van ouderen vaak toch minder goed?

Nee, het is juist goed dat dit in het nieuws komt. Graag de volledige waarheid over het vaccin, dus ook dit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:04

Palmera schreef:
Nee, het is juist goed dat dit in het nieuws komt. Graag de volledige waarheid over het vaccin, dus ook dit. :)

Er is nooit ergens gezegd dat het vaccin 100% beschermd, dus zo gek is het toch niet dat er nog mensen besmet raken? Maar idd, als je het zo bekijkt, een goed artikel, de mensen zijn namelijk niet tot nauwelijks ziek. Goed vaccin dus +:)+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:10

Werd dat niet vermeld ergens dan?
dat gezever over 'volledige waarheid'... volgens mij is er al vaker gemeld dat mensen nog ziek kunnen worden... En net wat Relaxed aangeeft, waar voorheen een half verzorgingshuis overleed, hebben ze nu lichte klachten.. En dat in hun staat.. Dus prima werk :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:12

Ik vind het goed als het overzichtelijk in het nieuws komt, niet losse flodders.
Laatst zag ik een overzicht van het aantal gedecteerde besmette ingeente mensen inclusief het aantal ziekenhuisopnames en sterfte afgezet tegen leeftijd. Dat was zeer informatief :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:14

Zeker moet dit ook gewoon in het nieuws komen, update , veel bewoners hadden in ieder geval de eerste prik gehad. Maar belangrijkste conclusie, vaccineren helpt tegen ernstig ziek worden in veel gevallen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:15

bigone schreef:
Maar belangrijkste conclusie, vaccineren helpt tegen ernstig ziek worden in veel gevallen.

Juist. Dus het vaccin doet wat het moet doen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:22

Relaxed schreef:
Palmera schreef:

Er is nooit ergens gezegd dat het vaccin 100% beschermd, dus zo gek is het toch niet dat er nog mensen besmet raken? Maar idd, als je het zo bekijkt, een goed artikel, de mensen zijn namelijk niet tot nauwelijks ziek. Goed vaccin dus +:)+

Klopt, ik weet wat er is gezegd. Daarom is het voor mij en vele anderen wel een fijne bevestiging dat niet vaccineren ook gewoon oke is. :)

En verder nog maar afwachten, eens zien wat er nog meer boven water komt.