Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:43

Sheran schreef:
Het RIVM geeft zelf aan dat de cijfers lager zijn dan ze in werkelijkheid zijn. En uiteraard wordt dat dan de volgende dag misschien er weer bij opgeteld. Maakt echter niet zo veel uit voor een algemeen stijgende of dalende lijn.
Ik vind het best schokkend dat inmiddels 17% van de testen positief is.

Als je in een provincie woont waar de besmettingen minder hoog zijn dan in de rest van Nederland wel. Krijg je hele rare uitschieters van. Dat dagcijfer blijft dan vreemd.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:44

Daarom vind ik de ziekenhuis cijfers ook veel interessanter, die aantallen per dag zeggen niks omdat er ook steeds meer wordt getest. Daarom meer kijken naar percentage, gemiddelden en de trent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:46

Sheran schreef:
Het RIVM geeft zelf aan dat de cijfers lager zijn dan ze in werkelijkheid zijn. En uiteraard wordt dat dan de volgende dag misschien er weer bij opgeteld. Maakt echter niet zo veel uit voor een algemeen stijgende of dalende lijn.

We zitten nu wel natuurlijk in het verkoudheidsseizoen. En google de symptomen maar eens van corona. Dat zijn dezelfde dat wanneer je verkouden bent.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:47

purny schreef:
Sheran schreef:

We zitten nu wel natuurlijk in het verkoudheidsseizoen. En google de symptomen maar eens van corona. Dat zijn dezelfde dat wanneer je verkouden bent.

Dat verhoogt de cijfers toch niet?
Ja van het testen misschien

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:56

Als je dezelfde symptomen hebt met een verkoudheid word je naar mijn idee gekenmerkt met corona positief.

secricible

purny schreef:
Als je dezelfde symptomen hebt met een verkoudheid word je naar mijn idee gekenmerkt met corona positief.

Huh? Met een verkoudheid kun je niet positief scoren op een PCR test?

lenaa_tje

purny schreef:

Hoe zo? Als je test niet positief is ben je ook niet positief?
Zat collega’s met een verkoudheid die gelukkig negatief testen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:57

purny schreef:

Hoe dat dan? Het resultaat wordt niet ineens positief?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:57

secricible schreef:
purny schreef:

Nou ja je kan Corona hebben en als kenmerk verkouden zijn toch?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:58

Ja, maar ik geloof er niks van dat je met alleen maar een verkoudheid corona-positief scoort. Misschien hebben de meesten wel die klachten, maar dat betekent dus niet dat ze alleen maar verkouden zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:59

Sheran schreef:
Ja, maar ik geloof er niks van dat je met alleen maar een verkoudheid corona-positief scoort. Misschien hebben de meesten wel die klachten, maar dat betekent dus niet dat ze alleen maar verkouden zijn.

Ik ken dus wel mensen die alleen verkouden waren en nergens last van hadden. Wel positief.
Het uit zich gewoon op vele manieren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:01

lenaa_tje schreef:
secricible schreef:

Nou ja je kan Corona hebben en als kenmerk verkouden zijn toch?

Ja, maar dan test je niet positief door de verkoudheid maar door de corona :D
Goed, misschien had ik iets vollediger moeten formuleren, ik dacht dat het redelijk duidelijk was wat ik bedoelde.

Sheran schreef:

Dat heeft weinig met geloven te maken. :D Dat is gewoon onmogelijk. Om positief te scoren heb je een swab die besmet is met het coronavirus nodig

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Ik ken dus wel mensen die alleen verkouden waren en nergens last van hadden. Wel positief.

Maar verkoudheidsklachten is een symptoom van corona.... dus dan hadden ze wel ergens last van.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:04

Wij bedoelen wel hetzelfde dat blijkt. Ik zei ook met kenmerk (symptoom) verkouden.
Je kan prima alleen het symptoom verkoudheid hebben en Corona hebben. Dan hoeft het nog niet anders voor je te worden.
Zat mensen die de verkoudheid kwijt zijn en verder nergens last van hebben gehad.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 28-10-20 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:04

Ja precies :P. En iemand die corona heeft met alleen verkoudheidsklachten kan helaas wel iemand anders aansteken met een ziekte die veel heftiger verloopt...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:06

Sheran schreef:
Ja precies :P. En iemand die corona heeft met alleen verkoudheidsklachten kan helaas wel iemand anders aansteken met een ziekte die veel heftiger verloopt...

Daarom is dat testen dus belangrijk. Het zegt alleen niks over het verloop bij jezelf of dat je überhaupt een ander aansteekt. Dat maakt het juist zo grillig. Je weet het gewoon niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:06

Volgens mij zijn we het idd eens lenaatje haha. Soms is het ook zo verwarrend :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:09

Haha volgens mij zijn we het allemaal eens _O- alleen leek het alsof Purny suggereerde dat iemand die echt alleen verkouden was soms positief getest werd. Maar dat hangt er maar net vanaf hoe je 'verkouden' leest. Niet alleen verkouden, maar wel verkoudheidsklachten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:09

secricible schreef:
Volgens mij zijn we het idd eens lenaatje haha. Soms is het ook zo verwarrend :D

Ik vind het wel moeilijk. Steeds meer mensen die ik ken hebben binnen hun gezin een besmetting maar ze steken elkaar niet aan. Toch worden mensen die zeggen zo voorzichtig te zijn en niemand zien wel ziek. Waarom? Zijn ze toch niet zo voorzichtig? Zijn ze vatbaarder ? Ik hoop wel echt dat daar meer duidelijkheid overkomt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:10

Blijft voor mij wel schokkend dat het percentage corona zo hoog is. Ik had verwacht dat het aandeel gewone verkoudheidjes /griep groter zou worden nu

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:10

Toch heeft de WHO loopneus en verstopte neus niet bij het rijtje van covid symptomen staan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:14

SusanH schreef:
Toch heeft de WHO loopneus en verstopte neus niet bij het rijtje van covid symptomen staan.

Jawel?

Citaat:
What are the symptoms of the coronavirus disease?
The most common symptoms of COVID-19 are fever, tiredness, and dry cough. Some patients may have aches and pains, nasal congestion, runny nose, or sore throat. These symptoms are usually mild and begin gradually.

Most people (about 80%) recover from the disease without needing special treatment, and for the majority – especially for children and young adults – illness due to COVID-19 is generally minor. However, for some people it can cause serious illness.

En een droge hoest zien mensen soms ook als verkoudheid he.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:21

En de nasal congestion heb je ook meestal met een gewone verkoudheid.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:24

Ja wat zou het makkelijk zijn als je met corona gewoon grote paarse vlekken kreeg...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:24

Sheran schreef:
Ja wat zou het makkelijk zijn als je met corona gewoon grote paarse vlekken kreeg...

:') :j

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:26

Ja dat zou het een stuk makkelijker maken