[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:55

Arme jij :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:57

Ach het is wel een gezellig boel hoor, maar ik kan ondertussen hun hele setlist meezingen haha. Normaal had ik theaterles op dinsdag, maar corona enzo

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:40

corinep schreef:
Haha nou ik heb ooit eens ergens gelezen dat er ook hormonaal iets bij de mannen veranderd zodat ze bij hun vrouw en kinderen blijven, ongeveer de eerste 4 jaar. Daarna worden ze weer "normaal". Daarom zie je de meeste huwelijke stranden als het jongste kind 4 is.

O mijn God, mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik 6 was, en mijn broer 4!

Mijn mama geeft ook gewoon toe dat kinderen krijgen/hebben/houden een enorme belasting van de relatie is. Dat de relatie nooit meer zal zijn zoals die "pre-kind" was, en dat het dan maar de vraag is of beide genoegen nemen met wat er voor in de plaats komt.

Mijn ouders deden dat niet haha.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:53

Vandaag wezen shoppen voor een vriendin haar babyshower aankomende zondag. Moet zeggen dat ik dat wel allemaal zo ontzettend schattig vind al die kleine kleertjes <3 Ik zou het ook echt niet erg vinden om in de toekomst op te passen ofzo. Wel de lusten maar niet de lasten, een beetje zoals een verzorgpony :')

Ik merk trouwens echt dat ik tijdens mijn eisprong baby's enzo veel leuker vind, mijn lijf houdt me dan echt voor de gek. (Kom op, doe je ding, plant voort }:)) Gelukkig zag ik daarna meteen een plaatje met gradaties van uitscheuren tijdens het bevallen. Genezen. :')

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:49

Als dat niet helpt, dan helpt niks. _O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:56

Ik vind ook de kleding niks schattig aan. Heb ook nooit poppen gehad, op van die turn barbies na die op een barbie of een stoffen paard pasten.

Sommige lopen hun hele jeugd al met baby born die ook "drinkt" en lekt van onderen. Met luiers en al.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:59

Oh nee, ja. Inimini kleertjes en schoentjes vind ik verschrikkelijk schattig. Alleen dat wat erin gaat dan weer totaal niet.
Ik had vroeger 1 pop, plastic hoofdje en handen/voeten en het lijfje was zacht zoals een knuffel. Ding ging overal mee heen maar ik speelde er nooit mee alsof het een baby was.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:09

Ik had vroeger ook geen poppen inderdaad. Tenminste, ik had ze wel maar deed er niet veel mee. Inderdaad wel een olifant knuffel waar ik heel erg aan gehecht was.

Naar aanleiding van iets op Facebook... Wat vinden jullie van kinderbijslag? Ik vind dat dus niet logisch. Iemand kiest voor kinderen en wordt vervolgens bekostigt daarin. Als ik voor een paard kies, dan krijg ik toch ook geen geld om dat paard te kunnen onderhouden? Daarbij heb ik gezien dat in arme gezinnen, voor wie het denk ik bedoeld is, de kinderbijslag helemaal niet bij de kinderen terecht komt maar bijvoorbeeld bij achterstallige rekeningen. En zelfs meegemaakt dat iemand een extra kind nam zodat ze langer werkloos mocht zijn (schuldsanering) en dus ook meer kinderbijslag kreeg. %)
En natuurlijk dat kinderen krijgen gewoon slecht is voor klimaat en milieu. We zijn met een heel klimaatplan bezig, dan vind ik kinderbijslag echt uit de tijd. Hoe denken jullie hier over? Zou het afschaffen van kinderbijslag ervoor zorgen dat mensen minder snel kinderen zullen nemen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:12

Niet meer van deze tijd. Doe maar 'kindervrij bijslag'

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:16

Calixae schreef:
Vandaag wezen shoppen voor een vriendin haar babyshower aankomende zondag. Moet zeggen dat ik dat wel allemaal zo ontzettend schattig vind al die kleine kleertjes <3 Ik zou het ook echt niet erg vinden om in de toekomst op te passen ofzo. Wel de lusten maar niet de lasten, een beetje zoals een verzorgpony :')

Ik merk trouwens echt dat ik tijdens mijn eisprong baby's enzo veel leuker vind, mijn lijf houdt me dan echt voor de gek. (Kom op, doe je ding, plant voort }:)) Gelukkig zag ik daarna meteen een plaatje met gradaties van uitscheuren tijdens het bevallen. Genezen. :')

haha, precies!
Ik twijfel(de) soms ook wel eens hoor, zo een kleine koter lijkt me an sich wel leuk enzo.
Maar het zwanger zijn, ik zie mezelf echt niet met zo een bolle buik rondlopen, alles dat er bij komt. Hoor je idd de uitscheuren verhalen, vrouwen die maanden na de geboorte nog altijd half uitbloeden, in hun broek piesen bij iedere nies, etc. Laat staan van al het andere dat kan gebeuren + slapeloze nachten, werk half opgeven om voor die koter te zorgen en alles er op en er aan. Ik heb het er gewoon niet voor over . :+
Als er al ooit een kind komt, dan wordt het volgens adoptie denk ik. Ik heb nu een spiraaltje laten zetten dus zit voor 5-6 jaar goed, als mijn idee dan nog niet veranderd is ga ik echt wel voor sterilisatie.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:07

Kinderbijslag maar je hebt ook wel zorg en huurtoeslag. Dus daar vind ik niet echt iets geks aan.

Ik snap de punt wel je hebt geen kids en dan krijg je niks.

Iedereen krijgt ook kinderbijslag dacht ik, tenminste ik hoor de meeste erover ook 2 verdieners met redelijke koophuis.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:09

Christiene schreef:
Kinderbijslag maar je hebt ook wel zorg en huurtoeslag. Dus daar vind ik niet echt iets geks aan.

Ik snap de punt wel je hebt geen kids en dan krijg je niks.

Iedereen krijgt ook kinderbijslag dacht ik, tenminste ik hoor de meeste erover ook 2 verdieners met redelijke koophuis.

Maar een zorgverzekering is verplicht en een dak boven je hoofd is een eerste levensbehoefte. Een kind niet. Dus ik vind het apart dat de overheid mensen daarvoor geld geeft.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:12

Op zich vind ik kinderbijslag prima, net als zorg- en huurtoeslag. Maar ik vind wrl dat ze het mogen beperken tot 2/3 kinderen bijv. Het lijkt bij sommige wel dat ze veel kinderen krijgen voor de bijslag, al kun je er je kind niet mee onderhouden. Sowieso vind ik dat een beperking op het krijgen van kinderen er zou mogen komen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:13

Eigenlijk is het verdrietig dat mensen toeslagen nodig hebben.
Wil dat niet zeggen dat we eigenlijk een veel te dure zorg en woningen hebben?

kinderbijslag vind ik ook niet meer van deze tijd. Ik denk dat het meestal overal naartoe gaat indirect vast ook wel naar de kinderen. Maar niet perse.
Ik heb geen idee hoeveel het de staat kost per jaar.
Maar zou het dan niet logischer zijn dat de belasting op baby voeding of kleding/pampers omlaag gaat.
Iets wat kleintjes echt nodig hebben. En het er zo ook echt komt. En niet bij de sigaretten van ma.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:14

Hoe doen jullie het eigenlijk met kinderen bij visite altijd zo'n kusje geven bij vetrek, kwijldoekjes etens resten overal.

Ik raak dat niet aan ga maar naar papa. Heb ze nog wel op schoot maar er ook zo weer af.met eten drinken kwijl of snot.

Ik geef nog net een box of high five

Meeste weten het wel. Sommige ouders stangen van geef maar kusje maar meeste zeggen al van geef maar box

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:16

Ik heb gemerkt dat de meeste kleine kindjes dat ook helemaal niet fijn vinden en het ook maar opgelegd word door de ouders.
Zo snel als ze een high five kunnen geven heb ik het idee dat ze dat ook veel leuker vinden.
Dus dat is hier altijd snel ingevoerd :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:31

Zonder huurtoeslag kon ik niet wonen waar ik nu woonde. Maar zonder huurtoeslag waren deze flats denk ik ook niet gebouwd. Want dan hadden studenten dit nooit kunnen betalen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:36

De meeste kinden moeten dat van hun ouders. Ik vond het als kind ook vreselijk en verstopte mij altijd. Vooral bepaalde ooms konden er ontzettend flauw over doen en dan wilde ik al helemaal niet. Of die ene tante die een wrat op haar lip had. Brrr...

Nu ik zelf volwassen ben, zwaai ik altijd even (als ze heel klein zijn) of geef een box/high5 als ze iets groter zijn. Vreselijk als die ouders zo pushen. Ik begrijp wel dat het beleefd is dat kind een hand geeft, maar zo'n kind van 2-3 die vindt dat vaak nog spannend bij een vreemde. Dat lijken ze nooit te begrijpen.

Serieus eens een ruzie mogen aanschouwen tussen zwager en schoonzus, want van zwager moesten de kinderen iedereen een kus geven en van schoonzus hoefde dat niet als ze dit niet wilde. Waren ook best wat vreemden, dus vond het heel raar dat hij dat wilde. Misschien iets Brabants?

Kinderbijslag zou afgeschaft moeten worden en dat geld moeten ze dan maar steken in goede opvang en onderwijs. Als je hulp nodig hebt om je kind te kleden en te voeden, dan heb je gewoon geen recht op een kind.

Zorgtoeslag en huurtoeslag zijn natuurlijk idiote dingen, maar dat krijg je als deze zaken niet in overheidsbeheer zitten en voor een bepaalde groep te duur is. Ik zou het wel beter vinden als bijvoorbeeld die zorgtoeslag gelijk uitbetaald wordt aan de zorgverlener en dan de huurtoeslag ook gelijk naar de verhuurder gaat. Dan kan men het ook niet uitgeven aan andere zaken. Aan de andere kant, dan zit je weer met privacy en gezeik als er terugbetaald moet worden en zo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:39

Met huur en zorgtoeslag is het natuurlijk zo dat je het sowieso zelf moet betalen. Het komt op dezelfde rekening als waar de huur en zorg vanaf gaat. Maar het kan zomaar zijn dat een kind van 15 zijn eigen kleding moet betalen van zijn bijbaantje omdat de ouders geen geld hebben. Terwijl die wel kinderbijslag krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:40

KarenQ schreef:
De meeste kinden moeten dat van hun ouders. Ik vond het als kind ook vreselijk en verstopte mij altijd. Vooral bepaalde ooms konden er ontzettend flauw over doen en dan wilde ik al helemaal niet. Of die ene tante die een wrat op haar lip had. Brrr...

Nu ik zelf volwassen ben, zwaai ik altijd even (als ze heel klein zijn) of geef een box/high5 als ze iets groter zijn. Vreselijk als die ouders zo pushen. Ik begrijp wel dat het beleefd is dat kind een hand geeft, maar zo'n kind van 2-3 die vindt dat vaak nog spannend bij een vreemde. Dat lijken ze nooit te begrijpen.

Serieus eens een ruzie mogen aanschouwen tussen zwager en schoonzus, want van zwager moesten de kinderen iedereen een kus geven en van schoonzus hoefde dat niet als ze dit niet wilde. Waren ook best wat vreemden, dus vond het heel raar dat hij dat wilde. Misschien iets Brabants?

Kinderbijslag zou afgeschaft moeten worden en dat geld moeten ze dan maar steken in goede opvang en onderwijs. Als je hulp nodig hebt om je kind te kleden en te voeden, dan heb je gewoon geen recht op een kind.

Zorgtoeslag en huurtoeslag zijn natuurlijk idiote dingen, maar dat krijg je als deze zaken niet in overheidsbeheer zitten en voor een bepaalde groep te duur is. Ik zou het wel beter vinden als bijvoorbeeld die zorgtoeslag gelijk uitbetaald wordt aan de zorgverlener en dan de huurtoeslag ook gelijk naar de verhuurder gaat. Dan kan men het ook niet uitgeven aan andere zaken. Aan de andere kant, dan zit je weer met privacy en gezeik als er terugbetaald moet worden en zo.

Eh, de zorgverzekering wordt betaald van de zorgtoeslag. Waarom zou die toeslag direct naar de zorgverlener moeten gaan?

Mars

Dat kusjes geven haatte ik als kind zijn al en nog steeds. En ik vind t ook compleet tegenstrijdig, je wilt je kinderen leren ‘nee’ zeggen en niemand aan hun lichaam mag komen als ze dat niet fijn vinden… maar dan moeten ze wel een hele kamer vol visite een kus geven??? Ik snapte dat vroeger al niet en nog steeds niet.

divided

Kinderbijslag is net als zorg- en huurtoeslag inkomensafhankelijk. Maar ik weet niet of het ook is dat je buiten een bepaald inkomen geen kindertoeslag meer krijgt.
Ik vind het dubbel.
Zoals ik eerder eens schreef, niet voor iedereen is de keuze wel/geen kinderen zo vanzelfsprekend. Voor sommigen is er zelfs helemaal geen keuze. Ik vind dat de kinderen van mensen met weinig inkomen wel gewoon aan hun basis behoefte moeten komen en voor die gezinnen kan kinderbijslag net datgene zijn waarmee ze met hun gezin rond kunnen komen.
Tegelijkertijd mag er wel meer bewustzijn komen over het krijgen van kinderen, het geld dat het kost en dat 2 misschien ook goed is ipv 4. Maar ik denk dat je dan met educatie en voorlichting meer bereikt dan met het simpelweg schorten van toeslagen.

Niobe

MarlindeRooz schreef:
Met huur en zorgtoeslag is het natuurlijk zo dat je het sowieso zelf moet betalen. Het komt op dezelfde rekening als waar de huur en zorg vanaf gaat. Maar het kan zomaar zijn dat een kind van 15 zijn eigen kleding moet betalen van zijn bijbaantje omdat de ouders geen geld hebben. Terwijl die wel kinderbijslag krijgen.

Dat is inderdaad wel een verschil.

Ik krijg beide al jaren niet meer :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:45

Fijn toch! Het lijkt er op dat ik door die rot hersenschudding niet meer kan werken naast mijn studie. Dus ik ben heel blij dat ik het krijg. Het zorgt er voor dat ik hier kan blijven wonen. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:47

Ik ken best veel mensen die zorgtoeslag krijgen. Ik ben blij dat het bestaat, maar eigenlijk is het raar dat het nodig is...