Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
corinep schreef:Haha nou ik heb ooit eens ergens gelezen dat er ook hormonaal iets bij de mannen veranderd zodat ze bij hun vrouw en kinderen blijven, ongeveer de eerste 4 jaar. Daarna worden ze weer "normaal". Daarom zie je de meeste huwelijke stranden als het jongste kind 4 is.
Calixae schreef:Vandaag wezen shoppen voor een vriendin haar babyshower aankomende zondag. Moet zeggen dat ik dat wel allemaal zo ontzettend schattig vind al die kleine kleertjesIk zou het ook echt niet erg vinden om in de toekomst op te passen ofzo. Wel de lusten maar niet de lasten, een beetje zoals een verzorgpony
Ik merk trouwens echt dat ik tijdens mijn eisprong baby's enzo veel leuker vind, mijn lijf houdt me dan echt voor de gek. (Kom op, doe je ding, plant voort) Gelukkig zag ik daarna meteen een plaatje met gradaties van uitscheuren tijdens het bevallen. Genezen.
Christiene schreef:Kinderbijslag maar je hebt ook wel zorg en huurtoeslag. Dus daar vind ik niet echt iets geks aan.
Ik snap de punt wel je hebt geen kids en dan krijg je niks.
Iedereen krijgt ook kinderbijslag dacht ik, tenminste ik hoor de meeste erover ook 2 verdieners met redelijke koophuis.
KarenQ schreef:De meeste kinden moeten dat van hun ouders. Ik vond het als kind ook vreselijk en verstopte mij altijd. Vooral bepaalde ooms konden er ontzettend flauw over doen en dan wilde ik al helemaal niet. Of die ene tante die een wrat op haar lip had. Brrr...
Nu ik zelf volwassen ben, zwaai ik altijd even (als ze heel klein zijn) of geef een box/high5 als ze iets groter zijn. Vreselijk als die ouders zo pushen. Ik begrijp wel dat het beleefd is dat kind een hand geeft, maar zo'n kind van 2-3 die vindt dat vaak nog spannend bij een vreemde. Dat lijken ze nooit te begrijpen.
Serieus eens een ruzie mogen aanschouwen tussen zwager en schoonzus, want van zwager moesten de kinderen iedereen een kus geven en van schoonzus hoefde dat niet als ze dit niet wilde. Waren ook best wat vreemden, dus vond het heel raar dat hij dat wilde. Misschien iets Brabants?
Kinderbijslag zou afgeschaft moeten worden en dat geld moeten ze dan maar steken in goede opvang en onderwijs. Als je hulp nodig hebt om je kind te kleden en te voeden, dan heb je gewoon geen recht op een kind.
Zorgtoeslag en huurtoeslag zijn natuurlijk idiote dingen, maar dat krijg je als deze zaken niet in overheidsbeheer zitten en voor een bepaalde groep te duur is. Ik zou het wel beter vinden als bijvoorbeeld die zorgtoeslag gelijk uitbetaald wordt aan de zorgverlener en dan de huurtoeslag ook gelijk naar de verhuurder gaat. Dan kan men het ook niet uitgeven aan andere zaken. Aan de andere kant, dan zit je weer met privacy en gezeik als er terugbetaald moet worden en zo.
MarlindeRooz schreef:Met huur en zorgtoeslag is het natuurlijk zo dat je het sowieso zelf moet betalen. Het komt op dezelfde rekening als waar de huur en zorg vanaf gaat. Maar het kan zomaar zijn dat een kind van 15 zijn eigen kleding moet betalen van zijn bijbaantje omdat de ouders geen geld hebben. Terwijl die wel kinderbijslag krijgen.