Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:00

_San87_ schreef:
Als ik de motorrijders die ik op de weg tegenkom zie rijden (vooral snelweg), overal tussendoor slingerend, rechts inhalen, tussen twee rijen auto's door, vol gas overal langsheen, dan verbaast het me idd niet dat er veel ongelukken mee gebeuren...

Het gaat niet alleen om het geluid. San zegt iets eerder zelfs dat ze motoren haat.

Ik voel absoluut niet aangesproken, maar ik snap waarom Marjo zich wel zo kan voelen.

Mijn "haat voor iemand anders zn hobby" gaat als je goed leest niet over alleen motoren. Maar in zn algemeenheid.

Op het juiste moment vind ik motor/auto geluiden echt heerlijk, maar vind idd ook het echt eigen schuld dat motoren/auto's op sommige plekken geweerd worden.

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:04

Lekker boeiend, ik ben lid van de 'ik haat paarden' fb groep. Ga ook niet miepen dat paarden wel leuk zijn.

Als je motoren haat, vooral geen motor rijden dan. En klaar.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:42

Ja, dat doe jij omdat je dat alleen maar grappig vind om te lezen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:01

NoTwixLeft schreef:
_San87_ schreef:
Als ik de motorrijders die ik op de weg tegenkom zie rijden (vooral snelweg), overal tussendoor slingerend, rechts inhalen, tussen twee rijen auto's door, vol gas overal langsheen, dan verbaast het me idd niet dat er veel ongelukken mee gebeuren...

Het gaat niet alleen om het geluid. San zegt iets eerder zelfs dat ze motoren haat.

Ik voel absoluut niet aangesproken, maar ik snap waarom Marjo zich wel zo kan voelen.

Mijn "haat voor iemand anders zn hobby" gaat als je goed leest niet over alleen motoren. Maar in zn algemeenheid.

Op het juiste moment vind ik motor/auto geluiden echt heerlijk, maar vind idd ook het echt eigen schuld dat motoren/auto's op sommige plekken geweerd worden.

En hoe is dat een probleem :=?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:26

Mag je nu niets meer “haten” omdat iemand anders dat toevallig wel leuk vindt. Dat is bijzonder? Maakt mij echt geen snars uit dat iemand paarden haat, de kans dat we dan vrienden worden, is wel erg klein. Maar ik hoef ook niet perse meer vrienden en ik ben ook niet de voorzitter van het “hou van paarden” promotie team.

Ik haat luchtballonnen ook, ik zie daar echt de toegevoegde waarde niet van. De tweejarige zoon van mijn oudste merrie is daar destijds aan overleden, die lag vast in de omheining, over de kop, in de sloot, stroom erop, die is verdronken terwijl hij schokken van de omheining nog kreeg. Alleen maar omdat er zo nodig een luchtballon over moest komen. Van mij mogen ze het verbieden…

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:57

Sanet schreef:
Mag je nu niets meer “haten” omdat iemand anders dat toevallig wel leuk vindt. Dat is bijzonder? Maakt mij echt geen snars uit dat iemand paarden haat, de kans dat we dan vrienden worden, is wel erg klein. Maar ik hoef ook niet perse meer vrienden en ik ben ook niet de voorzitter van het “hou van paarden” promotie team.

Ik haat luchtballonnen ook, ik zie daar echt de toegevoegde waarde niet van. De tweejarige zoon van mijn oudste merrie is daar destijds aan overleden, die lag vast in de omheining, over de kop, in de sloot, stroom erop, die is verdronken terwijl hij schokken van de omheining nog kreeg. Alleen maar omdat er zo nodig een luchtballon over moest komen. Van mij mogen ze het verbieden…

Diezelfde discussie is er omtrent vuurwerk ook.

Als je zegt dat je een hekel hebt aan vuurwerk, dan gun je een ander zijn plezier niet.

Gaat mij niet om de ander geen plezier gunnen. Maar de paniek bij dieren en de slachtoffers van vuurwerk, dat is waar het mij om gaat. :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:24

Over asociaal gedrag gesprkken.. Ik heb veel liever motorrijders dan wielrenners. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:27

Wat heftig sanet!

Maar ik ben het met jullie eens. Je kan toch iets haten door eigen ervaringen ermee?

Ik haat het geluid van motoren, vind het echt verschrikkelijk met mooi weer als je niet eens rustig ergens kan lopen, fietsen of zitten vanwege de overlast. En op sommige plekken is dat dus de hele dag door. Terwijl ik het meerijden echt gaaf vond, maar die herrie hoeft gewoon niet van mij.

Wij zitten met stal naast een weg, die eigenlijk heel rustig is, want hij leidt nog naar niks anders als onze stal en industrieterrein. Die is populair bij motorrijders die daar keihard optrekken en soms heen en weer rijden. Dat is de enige groep die zoveel overlast geeft qua herrie, want zelfs de auto's die daar hard optrekken zijn minder luid. Ze komen daar speciaal heen om even open te gooien oid.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:42

Daarom heet het ook Unpolulair Opinions, ieder zijn ding :j

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:48

Ik vind "haat" vooral verspilde energie.

Ik vind dingen niet leuk, kan heel chago, geïrriteerd of boos worden over dingen, compleet het nut of de lol er niet van inzien. Maar ik heb zelf altijd het idee dat haat een soort blijvende emotie is, net zoals liefde voor iets.
Dus berichten als "ik haat motoren/wielrenners/paarden" interpreteer ik daardoor blijkbaar anders }:0

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:50

Sinds wanneer is liefde altijd blijvend?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:51

Ik vind haat in veel gevallen een veel te groot woord.
Dat je ergens een hekel aan hebt of niet van houd begrijp ik wel, haat is voor mij wel erg intens.

En er zijn maar een paar dingen die ik echt haat.
Vuurwerk en luchtballonnen, maar dit inderdaad voor de dieren.
Zou ik geen dieren hebben denk ik niet eens dat ik er een hekel aan zou hebben.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:56

DuoPenotti schreef:
Ik vind haat in veel gevallen een veel te groot woord.
Dat je ergens een hekel aan hebt of niet van houd begrijp ik wel, haat is voor mij wel erg intens.

En er zijn maar een paar dingen die ik echt haat.
Vuurwerk en luchtballonnen, maar dit inderdaad voor de dieren.
Zou ik geen dieren hebben denk ik niet eens dat ik er een hekel aan zou hebben.

Dit verwoord het misschien beter...

Sanet schreef:

Houden van is imo blijvend, verliefheid schaar ik daar niet onder.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:12

Ik denk dat je er teveel gewicht aan hangt :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:15

Urbanus schreef:
Ik denk dat je er teveel gewicht aan hangt :=

Ik ook :=.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:38

Sanet schreef:
Ja, maar er zijn ook bij die het leuk vinden om even terug te schakelen om naast een paard even extra gas te geven. Dat is bijna een poging tot doodslag…

Klopt en dit gebeurt bij mij helaas regelmatig als ik met mijn paard langs een drukke weg wandel..
Ook heb je bij ons een Auto weg in het bos lopen, daar achter een ruiterpad. Daar gebeurt het ook geregeld....

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:41

Hier zelf een motorrijder, maar ook hekel aan motoren met open pijpen... En motorrijders die zich niet kunnen gedragen op de weg. Zijn toch vaak de racemotoren, valt mij op.

En zo'n idioot had ik gisteren 60 km achter mij aanrijden. Rijdt gewoon niet fijn :=

Hadden een rideout met met 22 motoren en 14 trikes.

En heb al meerdere ride outs gereden(rij mee voor stichtingen, die zich inzetten voor kinderen die ziek, mishandeld, misbruikt etc zijn) maar komen we ruiters tegen, de stoet staat zo stil en de motoren gaan uit.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:42

Dagahra schreef:
Hier zelf een motorrijder, maar ook hekel aan motoren met open pijpen... En motorrijders die zich niet kunnen gedragen op de weg. Zijn toch vaak de racemotoren, valt mij op.

En zo'n idioot had ik gisteren 60 km achter mij aanrijden. Rijdt gewoon niet fijn :=

En heb al meerdere ride outs gereden(rij mee voor stichtingen, die zich inzetten voor kinderen die ziek, mishandeld, misbruikt etc zijn) maar komen we ruiters tegen, de stoet staat zo stil en de motoren gaan uit.

Ja de racers zijn de wielrenners van de snelweg imo. Zwaar irritant.

De tourers zijn gewoon netjes.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:51

Vind wielrenners vaak nog wel de beste intenties hebben. Wie ik echt onbeschoft vind vaak, niet enkel met paarden, van die bestelbusjes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:52

Dagahra schreef:

Dan trek je het gas eraf?

Bumperklevers lopen hier een serieus risico dat ze veel langer over hun trip doen.

Maar het kan blijkbaar nog erger: enige tijd geleden een pizzabezorger in m'n trekhaak. Die sukkel ging er zo dicht op rijden dat als ik had moeten remmen, hij niet eens de reactietijd zou hebben om naar z'n rem te grijpen!
Ik tik even de rem aan want er kwam een rood stoplicht in zicht, met de bedoeling dat ie wat afstand zou nemen; gaat die gast bijna op z'n platte bakkes omdat ie dus vol in de ho-ijzers ging maar nauwelijks in staat om de reactie van z'n scootertje te beheersen! Was ie nog boos ook!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:10

Dat deed ik ook altijd tot een tijd terug in de krant stond dat iemand dat ook deed en degene die op haar bumper zat ernaast kwam rijden en een pistool liet zien :=
Dus je moet wel eerst kijken wie er op je bumper zit :j

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:14

ikke schreef:
Dagahra schreef:

Bumperklevers lopen hier een serieus risico dat ze veel langer over hun trip doen.

Maar het kan blijkbaar nog erger: enige tijd geleden een pizzabezorger in m'n trekhaak. Die sukkel ging er zo dicht op rijden dat als ik had moeten remmen, hij niet eens de reactietijd zou hebben om naar z'n rem te grijpen!
Ik tik even de rem aan want er kwam een rood stoplicht in zicht, met de bedoeling dat ie wat afstand zou nemen; gaat die gast bijna op z'n platte bakkes omdat ie dus vol in de ho-ijzers ging maar nauwelijks in staat om de reactie van z'n scootertje te beheersen! Was ie nog boos ook!

Dat kan niet, want je rijdt in vaste baksteenformatie als de groep is opgesteld.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:24

Dagahra schreef:
ikke schreef:

Dat kan niet, want je rijdt in vaste baksteenformatie als de groep is opgesteld.

Dan ben ik wellicht te weinig een "groepsmens", maar voor mij zou dat een reden zijn eerste de beste afslag eraf, de groeten en waarschijnlijk tot geen volgende keer.

En nee, ik zou geen enkele boodschap hebben aan welke afspraak dan ook zodra iemand mij potentieel in een onnodig risico-volle situatie probeert te brengen.

Moet je eens proberen op een chemische plant van Shell; eens kijken hoe lang je daar dan nog rond loopt.....

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:10

Sanet schreef:

Niet per se lijkt me.

Misschien als je kinderen hebt, dat die liefde voor eeuwig is (dat hoor ik tenminste altijd).

Maar van bvb mijn ex hield ik ontzettend veel. Nu kan ik me er heel weinig bij voorstellen dat dit zo is geweest :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:13

Urbanus schreef:
purny schreef:
Ze mogen van mij als eerste de islamitische bruiloften aan pakken. Dat is pas verschrikkelijk dat geluid

Nooit last van.

Ik neem dit terug. paasei wat een herrie.