Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:05

Ik zei 'moet'. Ik heb, net als jij, geen vertrouwen in de consument :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:22

oomens schreef:
Sheran schreef:
Yep, dat is de tussenstap waar de consument doorheen moet prikken.

Dan schat je de consument wel erg hoog in. Zodra je ergens een grote sticker "AANBIEDING! KORTING!! BIJNA GRATIS!!!" op plakt, is het merendeel bereid ieder verkooppraatje over duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen of zero waste cyclisch groen cradle to cradle produceren, voor zoete koek te slikken.
Als er iets is dat te koop is voor een habbekrats, dan zijn het principes van mensen.

_/-\o_ _/-\o_

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:39

Ik wil nu toch eens de Avengers films gaan kijken maar waar begin ik, welke films zijn er onderdeel van en op welke volgorde 'moet' ik ze kijken?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:59

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:06

Piekosjj schreef:
There ya go. Ik heb m'n halve ziel verloren aan de marvel films :') Veel plezier :D
https://collider.com/how-to-watch-marve ... -in-order/

Wauw, thanks! Ik heb voorlopig wat te kijken :')
Ik kan alleen Spider- man: Homecoming niet vinden -O-
De rest staat gelukkig op Disney+ m.u.v. The Hulk, ik zag dat die op Netflix staat.
Morgen maar eens beginnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:21

Ik vond ze verbazingwekkend leuk! :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:56

bij disney + kan je ze ook makkelijk in de juiste volgorde kijken! Alleen even in de gaten houden wanneer er een spiderman of hulk tussen moet

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 00:38

Ja Spiderman probeerde ik ook te vinden maar heb die dus nog steeds niet gezien. Als je Disney+ hebt kun je inderdaad op volgorde kijken, stukje naar beneden scrollen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:45

Ik zag het ja. Alleen ik had al meerdere lijstjes opgezocht en ze staan lang niet allemaal in dezelfde volgorde op de tijdlijn.

Als ik kijk naar de volgorde op Disney+ en deze vergelijk met het lijstje op collider.com wat Piekosjj heeft gedeeld dan staan Thor: The dark world en Iron man 3 omgedraaid. Is dit een heel grote ramp?

Spider-man kan mijn vriend eventueel ook nog wel aan komen maar dan heeft het in ieder geval geen zin om op de diverse streamingdiensten te kijken. O:)

Ik zit er in ieder geval klaar voor en ga de marathon zometeen starten :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:57

Ik heb Thor en Thor: the Dark World overgeslagen; en Iron Man 2 en 3. Oh en de Hulk. Vond mijn vriend geen toegevoegde waarde hebben :')
Wij begonnen met Iron Man en van daaruit verder.

Ik vond ze ook echt verrassend leuk!

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:59

Over spiderman zijn nog wat problemen met de rechten. Want het is van Sony in het Marvel universe maar niet 100% van Disney. Dus allemaal lastig en daardoor (nog) niet op Disney+.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:15

Ik denk dat ik ze allemaal maar ga kijken, ik neem mijn filmmarathons altijd zeer serieus :')
Ik heb nu toch vakantie en aangezien het ook niet echt weer is om de deur uit te gaan, zit ik hier helemaal prima.

Chantalboes, aha. Jammer maar wel begrijpelijk. Het zal ook niet om kleine bedragen gaan.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:53

Soms draaien films in sommige lijstjes om, omdat ze beter in de tijnlijn passen maar niet perse chronologisch zo zijn uitgekomen! Thor en Iron Man 3 is qua volgorde om te kijken niet zo'n ramp! Wat jij het leukst vindt haha. Ik kijk liever naar Chris Hemsworth dan Robert Downey dus ik zou Thor eerst doen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:14

Sodera schreef:
Soms draaien films in sommige lijstjes om, omdat ze beter in de tijnlijn passen maar niet perse chronologisch zo zijn uitgekomen! Thor en Iron Man 3 is qua volgorde om te kijken niet zo'n ramp! Wat jij het leukst vindt haha. Ik kijk liever naar Chris Hemsworth dan Robert Downey dus ik zou Thor eerst doen :')

Of het leukste voor het laatst bewaren :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:25

Sodera schreef:
Ik kijk liever naar Chris Hemsworth dan Robert Downey dus ik zou Thor eerst doen :')

Oef, dat is wel even een bekentenis om zo maar op het internet te doen. Gewaagd. :D ;)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:33

Ja sommige lijstjes zijn net iets anders! En vergeet ook de nieuwe shows niet! De characters die je kent, maar op een hele andere manier dan in de films. Bucky Barnes is mijn favoriete MCU character en kijk ook heeeel erg uit naar Loki :D

RDJ vind ik zo leuk als Tony Stark dus zou het zelf zeker aanraden om alle iron man films ook te kijken :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:57

Van wat ik ervan heb gezien, vind ik de meeste characters geen straf om maar te kijken.

Ik ga eerst het rijtje langs zoals het nu op Disney+ staat maar er staat natuurlijk nergens dat je de films niet nog een keer mag kijken dus het kan maar zo dat er hierna een marathon 2.0 volgt. O:)

Ik ben nu bezig met Captain Marvel.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:08

In hoeveel dagen wil je ze gekeken hebben? :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:54

Ik zat te denken aan 2 films per dag O:)
Ik heb volgende week ook nog vakantie. En ik kan het hemelvaartweekend gebruiken voor eventuele uitloop.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 05:03

Stel iemand krijgt een niertransplantatie, moet de linkernier dan altijd aan de linkerkant komen of maakt het bij de ontvangende partij niet uit aan welke kant hij er ingezet wordt?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 07:23

Captain schreef:
Stel iemand krijgt een niertransplantatie, moet de linkernier dan altijd aan de linkerkant komen of maakt het bij de ontvangende partij niet uit aan welke kant hij er ingezet wordt?

Wat een fascinerende vraag!

Ik heb nog nooit nieren van dichtbij gezien, maar heb het idee dat ze gevormd zijn, en er dus idd echt een linker- en een rechternier is. Is dat zo is lijkt het me een extra complicatie om ze ‘verkeerd om’ te implanteren.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 07:28

Captain schreef:

De donornier wordt vaak in het bekken gelegd, dus niet op de plek waar de oorspronkelijke nier zat. Dit omdat de urineleider niet altijd voldoende lengte heeft om de nier op de blaas aan te sluiten. Verder worden de oude nieren niet altijd verwijderd, dus is daar ook geen plek. Volgens mij maakt het ook niet uit aan welke kant de nier geplaatst wordt, als de bloedvoorziening en de urineleider maar niet gedraaid liggen.
Bij kinderen is niet altijd genoeg ruimte in het bekken en wordt de nier wel in de buikholte geplaatst.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:01

Naast de lengte van de urineleider zou de operatie ook veel groter en risicovoller zijn als je de transplantatienier op de plek van de eigen nieren zou implanteren. Die liggen namelijk in de achterste buikholte (retroperitoneum) en daar kun je veel moeilijker komen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:34

Ohhhh dat wist ik helemaal niet! Wat interessant!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:11

Haha zo zie je maar, ik dacht lekker naïef dat donororganen op dezelfde plek terug zouden komen. Weer iets geleerd!
Dank jullie wel!