Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:02

Hier kiest hij voor het slapen vaak Jip en Janneke en Pluk van de Petteflet, maar ook de Nijntje boekjes vallen in de smaak omdat die zo simpel zijn en lekker rijmen. Soms hoor ik hem over de babyfoon een paar zinnen uit zo’n boekje opzeggen.
Om beneden te kijken vind hij de reclame folders van de appie leuk en het vakblad met vliegtuigen voor mijn man wordt ook altijd gepakt. Grote plaatjes boeken van mijzelf kijkt hij graag in, kunst, paarden, wetenschap, geschiedenis, het maakt niet uit. Eigenlijk alles wat op een boek lijkt is leuk.
Ik kan hem met de boekenbak op een kleed zetten en dan zit hij zo een half uur te bladeren. Hij gaat zelfs zijn zusje al voorlezen, nou ja, plaatjes aanwijzen, zo schattig <3
Boer Boris voor zijn verjaardag gekregen, valt ook in de smaak.

Een minimalist met kinderen klinkt ergens ook wel tegenstrijdig }:0

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 14:04

Annie MG heb ik ook alles van staan. En we luisteren veel naar haar liedjes. Op Beettje Pippeloentjemwordt uitgebreid meegedaan (fonetisch)

Hebben hier ook heel veel boeken staan, maar vaak wordt idd hetzelfde gepakt. Wissel nu gewoon veel af.

Grasonderjevoeten heeft vaak ook mooie plaatjes boeken over natuur enzo. Net wat anders dan anders.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:06

Wij hebben vooral veel Tip de Muis, Nijntje, Anna / Milan en dan wat losse boekjes hier en daar. Over zindelijk worden en moestuintjes, op een paardje rijden enzo. Ook 2 van die rondslingerboekjes die een succes zijn...ehm zwerfboeken :D

Vorige week voor het eerst sinds eeuwen weer een keer naar de Bieb geweest maar daar moet ik ook zo 15 er aan de kaft best leuk uitziende boeken doorkijken om er 1 te vinden die "mwoah" is.... ik zoek nu vooral een leuk / mooi boek over de seizoenen.

Ben zelf ook heel gevoelig voor wat ik een fijne tekenstijl vind en van die rare boeken daar moet ik dan niks van hebben :P

M_i_R

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:35

Hier een baal momentje... had een super leuke trui met groene panters van de Zara, voor bij een super leuk groen tuinbroekje. maar er zitten geen knoopjes bij de hals en de doorgang is de klein voor zn koppie dus kan die trui niet aan. ergernis....
ga misschien de schoudernaad maar los halen en er drukknoopjes op zetten maar wat een gedoe voor een truitje.

Hier vooralsnog een bescheiden begin met boeken, staan er nu een stuk of 15 denk ik. Mag nog veeeeel bij! staat al het eea op de lijst voor zijn verjaardag.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:46

Ik heb veel kartonnen boekjes nu, De Gruffalo, Wij gaan op berenjacht. En 2 kasten vol met Roald Dahl, Lindgren, Gouden Boekjes en allerlei andere klassiekers.

Ik ben nu bezig met Dr Seuss te verzamelen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:07

Ons kind heeft meer boeken dan kleding := en een abonnement op de bieb waar we elke 2 weken boekjes halen. Hij wordt heel graag voorgelezen, heeft ook echt een voorkeur voor verhaaltjes. Qua prentenboeken vindt Gup de boeken van Chris Haughton echt leuk: https://www.chrishaughton.com/

Een leuk boek over seizoenen is deze: https://www.bol.com/nl/p/een-jaar-in-ee ... 059228995/ Met muziek van Vivaldi. Gup was er al heel snel gek op en lees hem nog steeds graag.

Even reageren op de afgelopen onderwerpen (jullie gaan hard!):

Minimalisme vind ik een mooi streven, maar ik ben een ekster en een pauw, ik hou van kleur en een zekere weldaad. Maar een paar jaar geleden ben ik wel eens kritisch door mijn kast gegaan en ik kwam toen tot de conclusie dat ik zo'n 40 stuks regelmatig draag en de rest zelden tot nooit, dus ik ben toen wel gaan minderen. Dus voor mezelf een bescheiden kast met mooie (kleurige) basics en een enkele hysterische uitschieter. Voor Gup idem.

Bovendien is dit op mij zeker van toepassing: https://www.ted.com/talks/ingrid_fetell ... to_find_it

Onvoorwaardelijk ouderschap vind ik ook een heel mooi streven en ik zou graag minder grenzen stellen. Maar geen enkele aanhanger van de 'methode' kan me uitleggen hoe ik om moet gaan met een peuterpuber die de muren, tafel en ramen onderkliedert met (thank goodness water-) verf zodra je je omdraait terwijl je net hebt uitgelegd dat hij dat echt alleen op het papier van 1m bij 1m mag doen omdat je de deze muren graag wit wilt houden (en dat het nu waterverf is, maar de volgende keer waarschijnlijk viltstift). En dat 3 keer achter elkaar totdat je er klaar mee bent en de verf weer opbergt. Wat natuurlijk een hysterische huilbui oplevert.

Of de planten omgooit, of de kat pest, of keihard door een gesprek tussen volwassenen krijst, of de dop van zijn fles afdraait om de inhoud over de bank te gooien, of, of... Wij komen de dag niet door zonder de teugels een beetje strak te houden. Waarbij ik wel het principe van pick your battles aan probeer te houden, het woord NEE probeer te vermijden en altijd een alternatief probeer te bieden. Maar mènnnn, af en toe kan ik die kleine echt achter het behang plakken. Hij is trouwens vooral heel lief hoor <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 15:08

Dr Seusssssss <3

Ik heb een GAK in mijn zak.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:16

O ja boekjes, nieuwe verslaving erbij hoor... Inmiddels al een kleine collectie met ook veel 'klassiekers' Nijntje, Dribbel en Dikkie Dik o.a. en die gouden boekjes daar heb ik er ook drie van, maar dan moderne versies, met Finding Nemo enzo. Leuk die zomermarkt hier in Borger :)

Roald Dahl is ook erg leuk, maar dat is nog te veel op de groei hier :P Ik hoop dat Daniel straks graag voorgelezen wordt en wie weet gaat hij net zo veel lezen als wij (vroeger).

Wat gaat het hier trouwens weer snel!

Erg leuk dat haremmodel tuinbroekje met giraffes!

Dit waren mijn aankopen van afgelopen zaterdag bij de kinderkledingwinkel, beide voor de helft van de prijs. Shirt echt op de groei, maat 80, maar vind ik erg leuk en tja, mint... moest mee :P Nu kan het nog bij zo'n kleintje :D In maat 68 dus wel voor deze winter, mooi slank model met een heerlijk zacht stofje.

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:19

Hier ook heel veel boeken, van mezelf heb ik alles van Roald Dahl al, maar nieuw voor Cruz is straks ook weer leuk. Uiteraard Annie, Harry Potter straks, Astrid Lindgren, en nog heel veel mooie plaatjes boeken. Verhaaltjes heeft hij nu even niet zoveel geduld voor maar plaatjesboeken vind hij machtig mooi.

Ik volg geen methode met opvoeden maar ik ben wel van mening dat kinderen zonder regels erg ongelukkig worden.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:26

verootjoo schreef:
Hier valt Kikker, Dribbel, Boer Boris en de kijkboeken van Charlotte Dematons goed in de smaak :j
Maar heb nog veel meer boeken, maar meneer heeft een eigen smaak en leest het liefst elke dag dezelfde boeken :Y)

Ga die kijkhoeken eens opzoeken! Verder heeft onze oudste wel dezelfde smaak namelijk!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:44

Ik heb donkergrijze muren, bring it on waterverf!

We lezen boeken die je heel theatraal kunt voorlezen. Heerlijk.

Lau <3 hilarisch zijn ze he?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:44

Aah dagmar, wat een leuk setje!

Hier zit de bieb in het zelfde gebouw als waar mijn lokaal zit. Als ik de trap afloop, loop ik zo de bieb in. Ideaal.

Hebben nu nog niet zo heel veel, maar komt wel.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 15:46

Dr Seusss blijft geweldig. Mijn moeder had ze al voor mijn zus en die wordt volgende maand 45. Zijn echte klassiekers met taalgrapjes.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:50

Ik wist niet eens dat dr Seuss nog bestond :oo . Kan me dat nog zo goed herinneren. Groene eieren met ham? Nee, dat lust ik niet hoor Sam! Dat zeggen we nog steeds wel eens thuis :+

Verder leuke tips. Heb ik weer wat ideeen voor kerst en sinterklaas :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:05

Oh daarvan hebben wel wel een boek in het Engels, over een eland die geen nee kan zeggen....heb ik ooit een keer cadeau gegeven aan mijn man :P Die Chris H. daar heb ik een keer een boek van besteld op Bol.com en die vind ik "eng" getekend zeg maar, dat bedoel ik dus met dat ik er wel een fijn gevoel bij moet krijgen.

Dat hoekige dat vind ik echt gruwelijk op 1 of andere manier. Was als baby/peuter bang van Selma Duim als die ging krimpen bij Sesamstraat en dat is nooit meer goedgekomen, denk dat ik daar een enorme afkeer aan hoekige plaatjes aan overgehouden heb :P

Vind Jip & Janneke ook heel erg getsie daarom en de Annie MGS boeken hebben er ook een handje van om zo hoekig geïllustreerd te worden dus dat trekt ook niet echt -O-

Die 4 seizoenen in 1 dag staat in mijn Bol.com winkelwagentje om te mee te bestellen volgende keer, zit daar al een tijdje naar te kijken maar geen idee of het wat is. Ik heb de indruk dat boeken van uitgeverij Christofoor vaak wel dat stukje extra betekenis hebben?

Oh ik zie trouwens op broerenzus.nl nog aardig wat sale van MR enzo, wellicht nog een tip voor de liefhebbers :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:31

Floddertje <3
Geweldige boeken van Annie

Cemlys schreef:
Ik ga maar niet alles opnoemen wat we al hebben :o kinderboeken zijn ook mijn hobby haha. We willen nog de annie mg smith collectie uitbreiden, met oa floddertje en otje, en dan aap op straat en de geheime tuin wil ik ook nog graag erbij. Maar koop elke maand wel wat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:21

Ben dol op de boeken van R scarry :+:
En ben op rommelmarkten de boeken van geromino stilton aan het opkopen :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:23

Haha ik heb ook wel voorkeur voor illustraties. Sommige boeken kan ik ook echt niet hebben :')

En r. Scarry is jeugdsentiment al snapte ik vroeger weinig van de illustraties. Varkentje in auto en slang met hoedje :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:29

Isabelle leest bij mijn ouders momenteel mijn oude scarry boeken inclusief pop-up boek.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:35

Richard Scarry, ja dat is echt jeugdsentiment!

Hier ook veel boeken, papa is fan van kinderboeken, er wordt bij ons heel veel voorgelezen, van Annie MG tot Roald Dahl, sprookjes van Gebroeders Grimm, maar ook Disney (van vroeger), Dribbel, rupsje nooitgenoeg.

Dagmar80, wij wonen niet ver uit elkaar, was vandaag nog in Borger.
Laatst bijgewerkt door Bayja op 10-09-18 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 17:36

Hier net Juul dr kast uitgezocht. Geloof niet dat we nog heel erg zomers weer krijgen.
Meeste t-shirts kunnen volgend voorjaar nog wel denk ik. Net als dr leggings.

Maar even lijstje maken van wat nodig is. 3 spijkerbroeken, 1 legging en 4 longsleeves is wellicht wat mager voor de herfst.
En heb deze week 3 dingen van dr verwassen %)
Baal er zo van. Dr mooie rozen shirt van mini rodini, nieuwe phil and phae shirt en nog een broek die nu helemaal uitgeslagen is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:40

Is je machine niet de boosdoener?

R Scarry heb ik thuis! Woh memories.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:53

Ik vroeg laatst of ik dit setje van de Zara zou houden of niet, ben heel blij dat ik het toch niet retour gestuurd heb! <3 heb er een iets andere kleur shirt onder gedaan wat beter matcht bij de maillot. Maillot komt van de h&m overigens. Stond super schattig. Wel jammer dat ze het een uurtje nadat ik het dr aan had getrokken onder de groene smurrie zat. Doperwten :')

Dl heeft vandaag voor het eerst zelf gezeten!!! Helemaal een trotse mama nu <3 ze is 7,5 maand oud.

Balen Lautje dat de kleertjes verwassen zijn. Is altijd zo zonde!

Afbeelding

Hier overigens (nog) niet veel boekjes. Als ze op mij lijkt gaat ze nog heeeel veel lezen straks. Nu vooral nog simpele kartonnen boekjes die ze het liefst in de mond doet :p

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:04

Wat gaanj jullie snel!
Hier heel veel boeken, maar vooral vanaf vier jaar, want kleuterjuf geweest afgelopen jaren. Dus een goed excuus om veel boeken te kopen voor zl O:)
Gister tuinbroeken besteld bij h&m,vandaag al binnen! Twee maten besteld, eentje past goed dus de ander kan retour.
Morgen op winterjassenjacht! Laatst een mooie gevonden van TnD, maar die was zo stug. Kon niet eens de mouwen omslaan :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:04

Balen zeg Lautje... is dat toeval of gaat er iets anders dan anders...?

Leuke set zo inderdaad Emoe, shirt met streepjes is niet mijn ding maar de rest echt heel erg leuk, ziet er heerlijk knus uit :+:

Had iemand hier nou deze jas van de H&M / Prénatal? Ik zit daar een beetje op te azen in maat 98 of 104 O:)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-09-18 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt