Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:11

Mijn vader werkt op een kernreactor en hij heeft regelmatig straling. Hij heeft daar een apparaatje voor om te meten.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:07

^ Een geigerteller (om in de strekking van het topic te blijven 8-) )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:22

Ja die! En hoewel ik straaaaalend zwanger was is dat ding nooit afgegaan bij mij. :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:26

lieveli schreef:
Ja die! En hoewel ik straaaaalend zwanger was is dat ding nooit afgegaan bij mij. :')

Gelukkig maar! Anders had je het leven geschonken aan een alien :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:38

Leuk flitsje op Facebook :

In deze drukke tijden is het moeilijk om de tijd te nemen om zich de werkelijke vragen te stellen:

WAAROM is er een parkeerplaats voor gehandicapten voor een schaatsbaan?

WAAROM bestellen mensen een Double Cheeseburger, een grote friet en dan een Cola light?

WAAROM kopen we hotdog worstjes in een doos van 10 en de broodjes in een pak van 8?

Bovendien heb je je nooit afgevraagd:

WAAROM je, om WINDOWS af te sluiten op de startknop moet drukken?

WAAROM citroensap kunstmatige smaakstoffen bevat en het product voor de afwasmachine gemaakt is met echte citroenen?

WAAROM er geen kattenvoeding bestaat met muis-smaak?

WAAROM voeding voor honden nieuw is met verbeterde smaak: wie heeft dit getest?

WAAROM ze de naalden voor euthanasie steriliseren?

U kent zeker wel de onverwoestbare zwarte dozen in vliegtuigen:
WAAROM maken ze het vliegtuig niet van dit materiaal?

Als vliegen zo veilig is : WAAROM noemt men de aankomsthal op het vliegveld dan 'Terminal'?

En verder:

WAAROM drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

WAAROM wassen we onze badhanddoeken, worden we niet verondersteld schoon te zijn als we ons ermee afdrogen?

WAAROM dragen Kamikaze piloten een helm?

Hoe heeft men de panelen 'VERBODEN OP HET GRASVELD TE LOPEN' in het midden van het grasveld kunnen zetten?

Toen de mens ontdekte dat de koe melk geeft, waar was hij op dat moment eigenlijk naar op zoek?

Als een woord verkeerd geschreven staat in het woordenboek, hoe weet men dat dan?

WAAROM heeft die oen van een Noach die twee muggen niet doodgemept?

Krijgen de arbeiders bij Lipton ook een koffiepauze?

WAAROM krimpen schapen niet als het regent?

Ik koop een nieuwe boemerang, hoe raak ik de oude kwijt?

WAAROM hebben etablissementen die 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend zijn, sloten?

Nu je minstens acht maal geglimlacht hebt, is het aan jou om deze stupiditeiten te verdelen en deze boodschap door te sturen naar iemand die je ook wil laten glimlachen...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:44

Waarom zie ik al die vragen voor de zoveelste keer, waarvan meerdere ook in dit topic?

Even iets anders wat ik me afvroeg. Ik heb het idee dat de muggen dit jaar stiller en sneller zijn. Ook na het drinken van bloed. Kan het zijn dat dit een evolutionaire stap zijn of toeval?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:02

Ik.vind het vrij domme vragen met simpele antwoorden WAAROM jij niet?

Hier geen muggen, sorry not sorry!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:15

Haha dat lijstje is oud! Maar sommige vragen zijn wel echt interessant.
De euthanasievraag: naalden zijn altijd steriel verpakt. Echter wordt het spul niet steriel klaargemaakt hoor, maar dat gaat gewoon in het kantoor van de ziekenhuisapotheker..

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 02:53

Macs schreef:
De euthanasievraag: naalden zijn altijd steriel verpakt. Echter wordt het spul niet steriel klaargemaakt hoor, maar dat gaat gewoon in het kantoor van de ziekenhuisapotheker..

Euhm, nee.
Ook die vraag is al meermaals voorbij gekomen en de reden is omdat de persoon die geeuthanaseerd word moet overlijden aan het euthanasie-middel en niet een eventuele bijkomende infectie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 05:40

Ik kan op vrijwel alle vragen direct een logisch antwoord bedenken. Maar laat ik het bij de zwarte doos - vraag van een vliegtuig houden: omdat het toestel anders te zwaar is en je het nooit meer van de grond krijgt.

Een terminal is een in- en uitvoer station.

Kamikazepiloten droegen niet echt een helm, het was meer een soort muts, maar de toestellen waren ook nog niet zo goed geïsoleerd toen. Ondanks dat ze niet zo hoog vliegen is het wel lekker om zo'n muts op te hebben, anders waren ze al onderkoeld voor ze bij hun doel waren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:19

gerlindie schreef:
Kunnen mensen echt stralen?
Als in 'een stralende bruid'
En zo ja, waardoor wordt dat veroorzaakt?
Verandert er iets in de stralende persoon, of alleen in het beeld van de toeschouwers, of allebei?

Jazeker kan dat, ik doe het geregeld. Voor, tijdens en na mijn trouwdag.

Biologisch zal het wel neerkomen op gelukshormonen en spiegelneuronen.
Dwz: wij zien iemand die blij is en worden daar zelf ook blij van en 'dat gaat rondzingen': ik word blij dat ik een ander blij zie worden, etc.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:24

Steeph schreef:
Macs schreef:

Euhm, nee.
Ook die vraag is al meermaals voorbij gekomen en de reden is omdat de persoon die geeuthanaseerd word moet overlijden aan het euthanasie-middel en niet een eventuele bijkomende infectie.

Ik was die dag aan het werk en het werd aan ons steriele bereiders uitgelegd dat het dus niet in de bereidingsruimte hoefde maar dat de apotheker het zelf klaar maakte. Het lichaam heeft geen tijd om een infectie te ontwikkelen. Het duurt namelijk enkele minuten tot maximaal 20 minuten voordat de persoon overlijdt na toediening.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:36

Macs schreef:
Steeph schreef:

Euhm, nee.

Ik was die dag aan het werk en het werd aan ons steriele bereiders uitgelegd dat het dus niet in de bereidingsruimte hoefde maar dat de apotheker het zelf klaar maakte. Het lichaam heeft geen tijd om een infectie te ontwikkelen. Het duurt namelijk enkele minuten tot maximaal 20 minuten voordat de persoon overlijdt na toediening.

Ik zat ook al te denken: als ik euthanasie wil plegen maar ik overlijd uiteindelijk aan de gevolgen van een vuile infuus-/injectienaald dan is er iets heel heel heel erg mis met het euthanasie middel! _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:20

Is dit een wesp of een bij?
Afbeelding

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:30

Wesp :j

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:34

Waarom zijn zo veel mensen bang voor vogels? (Papegaaiachtigen met name)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:33

Jolliegirl schreef:
Jammer dat er over mijn vraag heengelezen is.. Vond het een typische voor in dit topic.

Probeer het nog eens.

Jolliegirl schreef:
Oke.. Ik moest ergens aan denken.
Kan het met google niet vinden en denk ookdat er geen antwoord is.

Hoeveel km kan je tijdens de Nijmeegse Vierdaagse afsnijden door overal de binnenbocht te pakken???

[\quote]

Je zou de hele route uit kunnen zetten in Google earth. Is een klus. Met de route meetfucntie

Als je de binnendoor variant pakt.: die van elke dag. En daarna de midden variant.
Of je rekent 2 meter voor elke bocht en maakt de som met alle bochten.

Of je kijkt strava na. Bekijkt de route van de Nijmeegse en vergelijk de kortste met de langste.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 08-08-18 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:36

Hoppit schreef:

Dat ze elk moment kunnen gaan fladderen als een gek :+ krijg echt paniek van het geluid en dat je niet weet waar ze heen gaan

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:37

casperzazoe schreef:
Hoppit schreef:

Dat ze elk moment kunnen gaan fladderen als een gek :+ krijg echt paniek van het geluid en dat je niet weet waar ze heen gaan

En ze gemeen kunnen bijten. Ik ze niet al te schoon vind. En ze altijd groter zijn dan je denkt.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:37

Hoppit schreef:

Papegaaien zijn oké. Duiven daarentegen, die mogen echt allemaal sterven. enge rotbeesten. En kippen die loslopen. En pauwen. Brrr

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:13

theadora99 schreef:
Hoppit schreef:

Papegaaien zijn oké. Duiven daarentegen, die mogen echt allemaal sterven. enge rotbeesten. En kippen die loslopen. En pauwen. Brrr

Wat vind je zo eng aan kippen en duiven? Die doen echt niets. Kippen zijn juist leuk! Helemaal als ze tam zijn, mijn kip sliep altijd op schoot.

Papegaaien kunnen behoorlijk hard bijten en helemaal als ze je niet mogen dus denk dat dat de voornaamste rede is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:18

PanamaD schreef:
theadora99 schreef:

Wat vind je zo eng aan kippen en duiven? Die doen echt niets. Kippen zijn juist leuk! Helemaal als ze tam zijn, mijn kip sliep altijd op schoot.

Papegaaien kunnen behoorlijk hard bijten en helemaal als ze je niet mogen dus denk dat dat de voornaamste rede is?

https://youtu.be/s0iZCMjLU50

Kippen doen zeker niks :+

Wij hebben ooit ook een zo'n kip gehad, dies mooi in de diepvries geëindigd.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:29

Mijn god dat filmpje had ik niet moeten mijken haha.

In elk geval, ik weet t niet, ik vindze gewoon echt echt echt njet leuk hah

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:45

Wij hadden vroeger thuis een hele grote haan.Maar die viel ons kinderen aan en sprong tot onze middel.Niemand durfde de ren meer in.Mijn vader heeft de haan toen geruild voor een klein haantje.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:04

Lol ben daarstraks nog een keer of 4 in mijn vingers gebeten door een ara terwijl de eigenaar zichtbaar peentjes scheet (durfden hem zelf niet meer te pakken), maar bij mij doet dat blijkbaar dus niets :') En dat geflapper, sja da's toch maar geflapper? Ook een haan oid, als dat vol ego op je af komt geef je dat beest toch gewoon een schop? Hoeft hem niet dood te trappen maar ze weten meteen dat ze moeten wieberen.
Hmm why? Hoeveel van de mensen met flapper/pik/bijtangst zijn ook daadwerkelijk een keer in aanraking gekopen met zo'n dier?