Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yentaah

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:31

Wat is het nut van een broek met 3 knopen en een rits van 2 cm? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:46

Sommige mensen vinden dat mooi ;)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:53

Ik heb altijd acrylnagels, en vrijdagavond brak die van mijn pink doormidden en heb ik hem eraf getrokken inclusief mn eigen nagel. (Ik had wat op dus op t moment deed het geen pijn :o ) heb nu gewoon vlees zitten ipv nagel. Hoelang duurt het voordat dit weer aangroeit?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:54

Begint ook elke keer te bloeden :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:01

Volgens mij iets van 2 a 3 maand voor de gehele nagel hersteld is? Tenminste, als je de aanzet niet hebt verwijderd..

Ikzelf had een halve nagel er af, 1 deel is nooit weer vastgegroeid dus dat is gewoon een wit/ luchtplek in mn nagel. Wel lastig omdat er wel vuil onder komt.. maar ik geloof dat het afgebroken stuk met 3 a 4 weken uitgegroeid was, en weer wat weken later was de nagel weer normale lengte.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:09

Shanna schreef:
Volgens mij iets van 2 a 3 maand voor de gehele nagel hersteld is? Tenminste, als je de aanzet niet hebt verwijderd..

Ikzelf had een halve nagel er af, 1 deel is nooit weer vastgegroeid dus dat is gewoon een wit/ luchtplek in mn nagel. Wel lastig omdat er wel vuil onder komt.. maar ik geloof dat het afgebroken stuk met 3 a 4 weken uitgegroeid was, en weer wat weken later was de nagel weer normale lengte.

Bij mij is indd de helft eraf niet de aanzit. Er zit alleen een soort van opgedroogde bloedplek dat is hoe rood t is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 06:10

Afbeelding

Zou dit mogelijk zijn? :+ Stel je zou ipv weeënopwekkers, weeënremmers gebruiken die zo goed werken dat er nooit een bevalling op gang komt... is het dan mogelijk dat de baby een peuter wordt of zelfs groter? Of sterft het op een gegeven moment ondanks voedingsstoffen en zuurstof via de navelstreng?

Goede maandagochtend vraag he? :Y)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 06:14

Nee dat werkt niet. Op een gegeven moment overlijdt de baby dan in de buik. Dat is ook de reden dat je bij uiterlijk 42 weken wordt ingeleid , anders wordt het risico op overlijden te groot.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 06:36

Ik weet wel dat er in India ofzo een vrouw is die 42 jaar heeft rondgelopen met haar versteende baby in haar buik.
Dat kindje was overleden, maar daarna was de bevalling nooit op gang gekomen, en had haar lichaam de baby gewoon 'ingepakt'

Edit: link erbij gevonden
http://www.viral-next.com/woman-is-preg ... ncredible/

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:11

Helpt bietenpulp tegen zand in de darmen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:00

Nee... vlozaad (psyllium) of linosan (gouden lijnzaad) wel

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:04

c_alsemgeest schreef:
Nee... vlozaad (psyllium) of linosan (gouden lijnzaad) wel

Gelukkig dan had ik het gewoon goed. En toch ga je aan je eigen twijfelen!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:06

Bietenpulp is wel goed voor de vezels, wat meer darmwerking betekend, dus wellicht betere afvoer :+
Maar echt mee naar buiten nemen, dat doen eigenlijk alleen de slijm vormende producten.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:10

Lijnolie kan ook overigens meehelpen met het verwijderen van zand, maar dan meer in de dagelijkse kleine hoeveelheden en niet zoals vlozaadvezels bij grote hoeveelheden.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:44

Waarom zijn memsen bang voor spinnen :P dan doel ik voornamelijk op de Nederlandse spinnen etc. dat iemand bang is voor australische spinnen enzo kan ik me nog enigzins iets bij voorstellen :P maar de nederlandse zijn ongevaarlijk, wat maakt mensen dan toch zo bang? :P 3

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:48

De pootjes, het lijf, dat ze snel kunnen weg rennen etc etc... brrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:51

Omdat het nare onberekenbare beesten zijn die in kleine holtes gaan zitten klaar om aan te vallen. Ook vind ik het idee dat ze in lichaamsholtes willen kruipen niet zo fijn.

Zolang ze in een hoekje zitten en mij met rust laten, laat ik ze ook met rust maar wel met de afspraak dat ze muggen enzo vangen en opeten. Als ze mij echter gaan treiteren of laten schrikken dan gaan ze dood of ik roep mn vriend (ligt eraan of hij thuis is of niet). :+

Maar ik ben ook bang voor andere kleine kruipsels hoor. Slakken, pissebedden, oorwurmen, wormen, rupsen, maden, kikkers, padden, wilde muizen en ratten, en die lijst gaat maar door. Ze hoeven niet perse dood, maar ik moet er ook geen last van hebben.

Ik walg er ook van als ik perongeluk op een slak sta, echt walgelijk vind ik dat.. in het donker op vochtige grond buiten loop ik dan ook met een zaklampje zodat ik niks aan mn voeten/ schoenen krijg :o

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:39

Volgens mij is het gewoon biologisch bepaald, instinct. Spinnen of slangen of andere beesten kunnen giftig zijn,dus is het handig om daar alert op te zijn en uit de buurt te blijven.
In onze tijd weten we dankzij tv,internet en jaren van kennis inmiddels wel welke giftig zijn, maar in de oertijd was dat wel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:56

Het is biologisch bepaald dat we bang zijn voor dingen die het minst op ons lijken qua bewegingen en vorm. Zo weten we bijvoorbeeld uit kennis dat we op moeten passen voor mensapen, maar hoor je weinig van mensen die er echt een fobie voor hebben of die er echt bang voor zijn. Ze lijken immers heel erg op ons.

Bij bijvoorbeeld spinnen, maar ook muizen en insecten zie je dat niet. Die kunnen vliegen, extreem snel bewegen of hebben 8 poten.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:29

En dan de 2de vraag. Waarom vind ik (en meer mensen met mij) deze dieren juist weer prachtig <3

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:54

Emmaa_ schreef:
Het is biologisch bepaald dat we bang zijn voor dingen die het minst op ons lijken qua bewegingen en vorm. Zo weten we bijvoorbeeld uit kennis dat we op moeten passen voor mensapen, maar hoor je weinig van mensen die er echt een fobie voor hebben of die er echt bang voor zijn. Ze lijken immers heel erg op ons.

Bij bijvoorbeeld spinnen, maar ook muizen en insecten zie je dat niet. Die kunnen vliegen, extreem snel bewegen of hebben 8 poten.

Dat is ook meteen de reden dat je blijft kijken als iemand er anders uit ziet om welke reden dan ook (brandwonden, syndroom van Down etc) omdat ze er anders uit zien dan wij blijven we kijken om te kunnen bepalen of ze een gevaar vormen. Je kijk dus langer dan dat je weet dat normaal zou zijn, je probeert niet te kijken uit respect maar je instinct wilt toch even kijken om gevaar te identificeren. :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:39

MusicIsLife schreef:
Waarom zijn memsen bang voor spinnen :P dan doel ik voornamelijk op de Nederlandse spinnen etc. dat iemand bang is voor australische spinnen enzo kan ik me nog enigzins iets bij voorstellen :P maar de nederlandse zijn ongevaarlijk, wat maakt mensen dan toch zo bang? :P 3

...omdat je in je 'instinct' niet zozeer bang bent voor Nederlandse spinnen - als 'diersoort mens' komen we uit Afrika en daar zijn (sommige) spinnen gevaarlijk.

...en voor sommigen geldt 'tremendum et fascinans' - juist wat griezelig geweest is/zijn kan, kan enorm fascineren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:47

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:53

Hoeveel graden warmen wij de aarde op op een gemiddelde dag?

Als in: Het was vandaag 9 graden. Maar als iedereen op de wereld geen kachel aan zou doen of andere warmte-afgevende apparaten (auto's etc) en als wij mensen ook geen lichaamswarmte af hadden gegeven: Hoeveel kouder was het dan geweest vandaag? Of heeft dat te weinig invloed?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:00

Leuke vraag, heeft ook in de Quest gestaan een paar maanden geleden. Het antwoord was dat het significant weinig was, geloof in een paar tienduizend jaar 0.9 graden en per jaar iets van 0.00000000000000000000000001 graad (ok aantal nullen zal niet kloppen maar om even aan te geven hoe weinig)
Edit: verkeerd gelezen!! Dacht dat je vroeg hoeveel graden de wereld was opgewarmt in de tijd dat de (oer)mens zich ermee is gaan bemoeien.