Maureen, je hebt dezelfde flinke flitsen als ik (omgeving Westervoortsedijk). Blijft af en aan gaan met de buien en het flitsen.
Frankaas
Geplaatst: 30-05-16 19:46
Toenstraks bui 1 gehad, die had een stuk minder geflits dan de huidige! Gaat er hier aardig aan toe. Zal straks even een foto uploaden van de vorige bui. Zit tussen apd en deventer.
Hier op Texel grijs en winderig maar droog. Heel erg droog, we kunnen hier wel wat regen gebruiken. Maar niet zoveel als bij Karuna hoor!
Maureen95
Geplaatst: 30-05-16 19:52
Rocamor schreef:
Maureen, je hebt dezelfde flinke flitsen als ik (omgeving Westervoortsedijk). Blijft af en aan gaan met de buien en het flitsen.
Ja dat klopt inderdaad! Ik probeer telkens te zoeken waar het onweer vandaan komt want de flitsen komen echt van overal vandaan Dus ik heb geen idee waar het onweer nou eigenlijk is.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 30-05-16 19:52
Zag uit zeeland in brabant veel erger voorbij komen 20 cm in de tuin. maureen ik denk hiervandaan.
Dit is nu! (we zitten er middenin) En de bui toenstraks:
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 30-05-16 19:59
Die is mooi zeg. Hier alleen continue groen.
Maureen de iets mindere regen tussen door zorgt ervoor dat water net iets terug loopt om daarna met regen weer vol te lopen. Klotst nu al weer ruim een uur net niet over het "drempeltje" geen mm meer over kwa hoogte.
Rocamor
Geplaatst: 30-05-16 19:59
Maureen, de flitsen die ik zie, zitten meest in zuidwestelijke richting (maar de andere kant van ons gebouw kan ik niet zien, dus werkelijk geen idee wat daar nog vandaan komt). De wolken lijken iig in westzuidwestelijke richting af te drijven, vanaf hier te zien.
Maar zo kwam het weer hier in ieder geval voorbij.
Ik zie overigens in het topic de meest heftige wolkencombi's voorbij komen. Hier werd het "gewoon" grijs om een uur of 3 en daarna bleef het gewoon grijs
Oh wacht tussen de bomen door zie ik ineens een heule donkere wolk tegen de gewone grijze achtergrond
Dat groenige vind ik ook altijd zo'n creepy effect geven. Momenteel hele mooie duidelijke bliksem.
Lady24
Geplaatst: 30-05-16 20:04
Er komen zoveel gave foto's voorbij! Hier bij mij in Zeeland heeft het Tot vanmiddag een uur of 3 geregend en is net weer begonnen met regenen. Al de onweersbuien gingen aan mijn neus voorbij.. Wel naar dat er zoveel wateroverlast is, hopelijk blijft de schade enigszins beperkt!
fjordjes
Volgens mij kom ik hier in Limburg er net weer goed vanaf. Jammer eigenlijk, had wel zin in een goede stortbui.
DJZ
Donderwolkjes
poetser
Geplaatst: 30-05-16 20:05
Hier regent het nog steeds even hard als vanmorgen en vanmiddag. Ook regelmatig wat onweer erbij.