Ik was op vakantie met een meisje genaamd Nigel. En dan ook écht uitgesproken als Nij-djel. Ze stelde zich in eerste instantie voor als Nigela omdat ze zich 'schaamde' voor haar naam. Later werd duidelijk dat de 'a' er niet bij hoorde.
Anders vind ik een toffe naam en ik heb één van de hoofdpersonages in mijn verhaal ook zo genoemd, maar in het Nederlands klinkt het heel raar. "Ik heet Pietje, jij?" "Ik heet Anders."
vuurneon
Geplaatst: 07-08-15 22:39
_Karlijn schreef:
Ja Amélie, dat vind ik ook een mooie naam. Maar als ik het goed heb ligt daar de klemtoon op de ie, en bij dat meisje lag het op de A.
Die kindertjes die ik ken hebben gewoon de Franse uitspraak.
Jindai
Geplaatst: 07-08-15 22:46
@Froukje_J Van harte gefeliciteerd!
@IvysToeter Wat Suussie22 zegt! Maar even zonder dollen, ik zou er zelf dan Noud van maken, Nol vind ik veel te ouderwets.
Ik vind veel scandinavische namen wel wat hebben. Alleen in het Nederlands klinken ze dan niet mooi. Tor en Anders hebben toch wat andere betekenissen in het Nederlands. Sören vind ik wel erg mooi! En nog wel redelijk uit te spreken. En Anders doet me meteen denken aan Breivik, die maffe gek....
Op de basisschool zat ik met een Vietnamees jongetje in de klas, als ik het nog goed heb hoor , en hij heette Qui. En dat sprak je uit als Wie. Ocherme . Voel me nog rot als ik terug denk ghehe
Op vakantie met zusjes Merle en Marès. Leuke meiden, maar de namen kwamen me niet echt bekend voor . Wolf voor een jongen zal vast al wel besproken zijn. Ook val ik nog vaak over de naam Arco haha.
En Beautiful-Hope zullen jullie vast ook wel al besproken hebben . Het dochtertje van Rafaëlla (Idols winnares). Ze wordt aangesproken met 'Beautiful' in ieder geval . Sja, niet mijn keuze