Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:39

En een Tikkie sturen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:40

DuoPenotti schreef:
Briefje bij de koffieautomaat met daarop alle namen.
Kruisje erop met die betaald heeft en de rest dus open laten.
Dat vinden ze zelf vast ook gênant en betalen wel.

Briljant idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:41

Ik zou het met andere mensen erbij eens aangeven, tijdens de lunch bijvoorbeeld.. Of op de gang waar anderen het horen. Zo asociaal als mensen niet gewoon terugbetalen :n

Of wat DP zegt :D :')

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:41

Mkango schreef:
En een Tikkie sturen?

Heb niet van alle collega’s mobiele nummer. Die er om gevraagd hebben die heb ik tikkie gestuurd. Rest heeft mijn banknummer, maar mag ook contant.

Weet ook niet goed wat redelijke termijn is om mensen de gelegenheid te geven om te betalen. Is nu 3 weken geleden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:43

Paardenfan25 schreef:
Mkango schreef:
En een Tikkie sturen?

Heb niet van alle collega’s mobiele nummer. Die er om gevraagd hebben die heb ik tikkie gestuurd. Rest heeft mijn banknummer, maar mag ook contant.

Weet ook niet goed wat redelijke termijn is om mensen de gelegenheid te geven om te betalen. Is nu 3 weken geleden

"Wat is je nummer? Dan stuur ik je even een tikkie"

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:43

Ik zou wat uitprinten en dan je tikkie QR code erbij printen haha.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:44

Twee weken max. Dus flink aan de bel trekken nu, hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat ze het "vergeten".

Anoniem

3 weken is iig geen normale termijn, kom op zeg :n

Paardenfan25

MarlindeRooz schreef:
Ik zou wat uitprinten en dan je tikkie QR code erbij printen haha.

Goede suggesties hier, dank :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:51

Paardenfan25 schreef:
Relaxed schreef:

Hoezo ga jij de boot in.. je laat het toch zeker niet zomaar zitten?

Nee, maar het voelt zooo ongemakkelijk om er weer om te vragen. Vooraf heb ik iedereen laten weten dat ik best wel iets wilde kopen en ook prijs genoemd. Daar verder geen reacties op gekregen dat het te duur was.
Is meer laksheid van de paar die niet betalen.

Geen reactie, dat betekent dan toch niet automatisch dat ze meelappen voor een duur cadeau?

Alleen mensen die op voorhand aangeven mee te betalen, en die accoord zijn met prijs.

Als ik het goed lees èn begrijp, vind ik het helemaal niet raar dat ze niet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:53

Ik snap nooit waarom het ongemakkelijk is om te vragen, zij zouden zich ongemakkelijk moeten voelen omdat jij erom moet vragen.. Het is toch jouw geld, daar mag je toch gewoon om vragen? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:53

Femke_Tweety schreef:
Paardenfan25 schreef:
Nee, maar het voelt zooo ongemakkelijk om er weer om te vragen. Vooraf heb ik iedereen laten weten dat ik best wel iets wilde kopen en ook prijs genoemd. Daar verder geen reacties op gekregen dat het te duur was.
Is meer laksheid van de paar die niet betalen.

Geen reactie, dat betekent dan toch niet automatisch dat ze meelappen voor een duur cadeau?

Alleen mensen die op voorhand aangeven mee te betalen, en die accoord zijn met prijs.

Als ik het goed lees èn begrijp, vind ik het helemaal niet raar dat ze niet betalen.

Natuurlijk niet, dan hadden ze toch nee moeten zeggen :?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:00

Relaxed schreef:
Hoezo ga jij de boot in.. je laat het toch zeker niet zomaar zitten?
[/quote

Ik weet zeker dat er consensus was over de cadeautjes en het bedrag. Er werd vantevoren gevraagd wie cadeau s en speeches wilde regelen. Ging om afscheid van 4 mensen, collega’s zijn allemaal erg druk, maar waren blij dat ik het heb opgepakt. Bovendien hebben wij een heel goed salaris :D en zijn mensen mondig genoeg als ze niet mee zouden willen betalen om dit te zeggen. Werd ook bedankt voor regelen.
Is denk ik ook meer laksheid dan niet willen kunnen betalen. Ik ben zelf helemaal niet zo. Betaal altijd direct terug of vraag om tikkie

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:04

Proberen een weekendje weg te plannen met een vriendin uit Duitsland. Ze is alleen chaoot eerste klas, mygod.
Durf niet zo goed een duur trein kaartje te kopen eigenlijk want ben bang dat ze af zegt :=

En dat ik 3 mensen (waarvan 2 oude vriendinnen) een berichtje heb gestuurd hoe het gaat enzo en gewoon geen reactie krijg. Beetje pijnlijk wel.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:34

Mijn kh arme bakwerk valt altijd tegen. Hoeveel kaneel en koek en speculaas kruiden ik erbij gooi, die smaak komt er nooit aan :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:37

Kairos schreef:
Mijn kh arme bakwerk valt altijd tegen. Hoeveel kaneel en koek en speculaas kruiden ik erbij gooi, die smaak komt er nooit aan :(

Dat heb ik ook.
Diner gaat prima, maar dingen als brood oid niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:43

Absurd dat ze er zo lang over doen om te betalen.

Zo heb ik een jaar lang lopen zeuren om de 1 euro die klasgenoot geleend had (lagere school). Uiteindelijk opmerking geplaatst waar zijn moeder bij was. Die is boos geworden en had niet lang daarna mijn 1 euro terug. Ging mijn niet om de euro zo zeer, maar om het principe als je wat leen dan geef je het terug.

Zonder snufje munt hond met buikpijn.

Waarom heb ik nou nooit problemen met bakken. :') Moet nog de peer/kaneel brood snijden. :o

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:51

Marcella schreef:
Waarom heb ik nou nooit problemen met bakken. :') Moet nog de peer/kaneel brood snijden. :o

Welk recept gebruik je? Klinkt lekker in ieder geval!

@DuoPenotti: toch wel fijn om te horen dat ik daar niet de enige in ben. Al het avondeten wordt lekker, alles daar tussen in niet :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:57

Recept uit het lidl boekje die ik eventueel aanpas aan de extra ingrediënten. Ben met brood verzot op het gebruik van eieren en boter erin dit geef veel meer smaak, maar brood is gewoon gevulder zelfs witbrood.

Boekje is van de broodbakmachine en dan boerenbrood.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 19-10-22 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:57

Iemand heeft me gisteren proberen te scammen. Denk ik. Maar ik kan niet uitvinden hoe :'). Mijn vriend en zijn kameraad met heel veel verstand van computers e.d. hebben ook meegekeken en zij zien het ook niet :').

En dat zit me nu dwars :').

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:32

Nog geen zin hebben om je aan te kleden, ontbijt maken in je Oodie, deurbel gaat... Stoïcijns niet open doen, want Oodie en verder bijzonder weinig, je vervolgens bedenken dat het geen pakketje is maar HelloFresh en dan toch de deur open moeten doen :=

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:18

Dropneus95 schreef:
Ik word zo onzeker als mensen ineens stoppen met praten en dan niks meer van zich laten horen.. en als je dan vraagt of er iets is dan is er niks..

Dit dus, heb ik laatste dagen ook echt ontzettend last van |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:30

Heftige week met bizarre gebeurtenissen. Bizar hoe je je kunt vergissen in mensen die je al bijna 10 jaar kent.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:30

Gast van Artsen zonder Grenzen. Stond bij de supermarkt te werven. Ik meteen gezegd dat ik geen interesse heb als ik gegevens in moet vullen en ergens aan vastzit. Hij; waarom niet? Ik; omdat ik dan geen zin heb om het op te zeggen of vergeet op te zeggen. Hij; geen zin.... wat een kulargument.

Tsja dan ben ik er dus helemaal klaar mee he :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:01

Nyaleti schreef:
Proberen een weekendje weg te plannen met een vriendin uit Duitsland. Ze is alleen chaoot eerste klas, mygod.
Durf niet zo goed een duur trein kaartje te kopen eigenlijk want ben bang dat ze af zegt :=

En dat ik 3 mensen (waarvan 2 oude vriendinnen) een berichtje heb gestuurd hoe het gaat enzo en gewoon geen reactie krijg. Beetje pijnlijk wel.

Misschien een troost;

Mijn ding is altijd als leuke mensen me plots appen ik altijd veel druk voel om een leuk berichtje terug te sturen. Daar dan veels te lang over nadenk en het uiteindelijk vergeet.

Heeft niemand iets aan, maar is niet dat ik mensen niet leuk vind dus!