Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 00:45

Zou ik een hangstoel die normaliter in een frame hangt zoals deze: https://www.intratuin.nl/tuinmeubelen/t ... angstoelen aan het plafond van mijn balkon kunnen bevestigen? Vind het onderstel nogal groot…en op deze manier kan ik mss wel 3 plekjes bedenken om ‘m op te hangen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 01:16

paars schreef:
Zou ik een hangstoel die normaliter in een frame hangt zoals deze: https://www.intratuin.nl/tuinmeubelen/t ... angstoelen aan het plafond van mijn balkon kunnen bevestigen? Vind het onderstel nogal groot…en op deze manier kan ik mss wel 3 plekjes bedenken om ‘m op te hangen.

Er bestaan ook hangstoelen zonder frame! Net als een hangmat, maar dan zittend en vanaf tak/plafond/dak whatever

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:26

_Lois_ schreef:
Is het leuk om het zwembad van Duinrell te bezoeken als volwassene? :+

Ja! Maar ik zou lekker na de vakantie gaan... Ik denk dat het nu gewoon heel druk is, zeker met deze temperaturen }:0

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 13:21

Ik ga binnenkort bij een vriendin langs in Oostenrijk, maar dat is heel kort en ik wil zelf ook nog wat doen in de omgeving. Je kunt er wandelen in de dolomieten en dat vind ik leuk, maar ik vind het in mijn eentje niet verantwoord. Hebben jullie maken tips voor bv wandelclubs waar je je een dagje bij aan kan sluiten, of andere dingen of routes die je wel goed alleen kan doen? Omgeving Bolzano.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 14:24

Even een salaris vraagje;

Als er in je contract staat “het salaris wordt telkens voor het einde van de loonbetalingsperiode uitbetaald”, dan hoor ik mijn salaris van juli uiterlijk vandaag nog te ontvangen toch? Ik heb namelijk nog niks ontvangen (zit ziek thuis deze week dus vind het dan ook gek om wel om mijn geld te vragen :+ )

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 14:30

Flowery schreef:

Als er in je contract staat “het salaris wordt telkens voor het einde van de loonbetalingsperiode uitbetaald”, dan hoor ik mijn salaris van juli uiterlijk vandaag nog te ontvangen toch? Ik heb namelijk nog niks ontvangen (zit ziek thuis deze week dus vind het dan ook gek om wel om mijn geld te vragen :+ )

Als je loonbetalingsperiode op maandbasis is wel ja.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 14:37

Cowboy55 schreef:
Flowery schreef:

Ja ik word betaald op maandbasis inderdaad. Heb van juni ook nog niks ontvangen (17 juni begonnen) dus ik begin het wel nodig te hebben zeg maar.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 14:54

Flowery schreef:
Cowboy55 schreef:

Ja ik word betaald op maandbasis inderdaad. Heb van juni ook nog niks ontvangen (17 juni begonnen) dus ik begin het wel nodig te hebben zeg maar.

Gewoon even vriendelijk telefonisch contact opnemen. Wellicht is de betalingsrun vastgelopen en hebben ze het zelf nog niet door. Is ons ook wel eens gelukt. Medewerkers begonnen te bellen en toen hadden we pas door dat de laatste stap misgelopen was.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 17:38

Afbeelding

Afbeelding

Wie legt er eitjes in mijn plant?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 17:44

Dat zijn zaadjes toch?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 17:55

Oh ja verrek! Thanks :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:00

Lalidan schreef:
Zijn er, naast de gitaar, eigenlijk meer muziekinstrumenten die een linkshandigen versie hebben? :? En zo nee, waarom heeft gitaar dat dan eigenlijk wel?

De meeste muziekinstrumenten zijn tweehandig, dus geen voorkeurshand.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:52

Stal_Fiore schreef:
Lalidan schreef:
Zijn er, naast de gitaar, eigenlijk meer muziekinstrumenten die een linkshandigen versie hebben? :? En zo nee, waarom heeft gitaar dat dan eigenlijk wel?

De meeste muziekinstrumenten zijn tweehandig, dus geen voorkeurshand.

https://yetmusic.nl/product/moeck-sopra ... ndig-1219/ , blokfluiten voor linkshandigen zijn er ook.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:11

Ik wil een boek kopen via Marktplaats. De goedkoopste optie is dat zij het verstuurd naar een DHL pakketpunt hier in t dorp.
Wat moet ik dan naar haar doorsturen kwa adres?
Want het adres van het pakketpunt moet erop natuurlijk maar mijn adres toch ook? Tenminste, dat hoor ik ze altijd vragen bij het ophalen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:12

Nyaleti schreef:
Ik wil een boek kopen via Marktplaats. De goedkoopste optie is dat zij het verstuurd naar een DHL pakketpunt hier in t dorp.
Wat moet ik dan naar haar doorsturen kwa adres?
Want het adres van het pakketpunt moet erop natuurlijk maar mijn adres toch ook? Tenminste, dat hoor ik ze altijd vragen bij het ophalen..

Ja volgens mij ook je eigen adres. En de naam/adres van het DHL pakketpunt.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:22

Mailadres is ook handig. Dan krijg je je linkje.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 07:27

Eigen adres, emailadres en naam van het pakketpunt :j

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:53

Weet niet of ik een eigen topic beste hierover kan openen.
Maar stel je koopt een paard en verhuist die naar je stal. Wat doe je dan de eerste weken? Je wilt je paard tijd geven om te wennen. Je wilt ook niet niets doen lijkt me. Hoe pak je dat aan?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 00:04

Hangt ook helemaal van je paard af, moeilijk te zeggen. Ik ben elke dag wel naar mijn paard toegegaan, heb wat rondgewandeld enzo als hij toch op stal stond. Ook wel een ritje gemaakt. In de kudde liet ik hem wel even met rust. Wel knuffel, maar niet erin en eruit. Na een week deed ik alles gewoon.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 00:50

Century schreef:
Weet niet of ik een eigen topic beste hierover kan openen.
Maar stel je koopt een paard en verhuist die naar je stal. Wat doe je dan de eerste weken? Je wilt je paard tijd geven om te wennen. Je wilt ook niet niets doen lijkt me. Hoe pak je dat aan?

Toen ik mijn pony Nicky kocht, was mijn eerste eigen pony, heb ik het een beetje op gevoel gedaan. Ze was toen een jaarling, maar heb haar vrij snel opgepakt. In de eerste week haar gepoetst in de paddock, en af en toe eruit gehaald voor een wandelingetje op het erf, ook in de eerste week kennis laten maken met de buitenbak; samen met haar kudde genootjes. In de tweede week lekker doorgegaan en zelfs al buiten het erf wandelingetjes gemaakt. Derde week heb ik onder andere “schriktraining” gedaan (kennis maken met allerlei gekke spullen in de buitenbak, ze keek nergens van op :')) en langere wandelingetjes naar het bos gemaakt inclusief stukjes draf en waar we vaker voertuigen tegenkwam.
Pas na de derde week begon ik haar op de poetsplaats te poetsen ipv op de paddock. Vanwege haar leeftijd leek dat me wel een goede manier.
Ik kan nu nog precies terugvinden wat ik de eerste weken heb gedaan met Nicky omdat ik op Instagram elke dag een verslagje had geplaatst, ik kan zeker aanraden om (online/offline) verslagen te schrijven, zo leuk om op terug te kijken! <3
Terugkijkend zou ik het nu misschien in de eerste weken het wat rustiger hebben aangepakt, maar ondanks haar jonge leeftijd heeft ze alles zo onwijs goed opgepakt, echt een gouden pony.
Die eerste paar weken zijn zo waardevol, extra veel van genieten; misschien op een rustige manier, misschien al op een actievere manier. Vooral je gevoel volgen en kijken naar het paard, dag tot dag hoe het gaat :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:01

Verschilt ook per paard.
Een die regelmatig op wedstrijd of vreemde omgeving rijden gewend is zou ik gewoon rustig rijden.
Een die zo ook voor het eerst van huis is zou ik wat wandelen. En dat zo rustig uitbouwen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 12:24

Ik heb toen ook de eerste dagen (stond 2 dagen naast en daarna in een groep) gewoon even dagelijks eruit gehaald, dichtbij de groep gebleven. Even poetsen en controleren en z’n hapje gegeven. Daarna steeds iets verder weg het erf verkennen en de poetsplaats. Wat los in de bak enzo. Je merkt snel genoeg wanneer ze op hun gemak zijn. Succes!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 21:00

Bedankt voor de info :)
Weet toevallig iemand fijne (keurings)dierenartsen in omgeving Tilburg? Die evt. op locatie komen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 23:02

Wat ziet mijn kat?

Onze jonge kat, 10 maanden, is een echte rauwdouwer. Vol energie rent hij al geluiden makend door het huis.
Tot vanavond…
Hij zit als een zielig bang hompje in een hoekje te kijken door de gang heen naar de andere kant van ons huis.
Als hij al in beweging is, dan sluipt hij, laag bij de grond, staart tussen z’n pootjes en grote ogen. Steeds kijkend richting de andere kant van het appartement.
Onze andere kat is helemaal in orde, niets anders en niet bang.
De andere kat liep net ook gewoon richting de andere kant. Dus ik nam de kleine op de arm mee. Hij begroef zich helemaal in mijn armen.
Nu net op bed, dat is de andere kant dus, ging hij wel eventjes liggen, maar zo op z’n hoede. Nu is ie weer pleitte naar de “veilige kant”, terwijl mijn man en ik en de andere kant aan de “enge kant” zijn.

Ik heb naar buiten zitten kijken, maar zie en hoor niks.
Nou weet ik dat katten meer horen en zien dan wij, maar echt geen idee wat.
Het lijkt wel of hij een spook zag.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 23:36

Heeft hij niet gewoon een virusje? pijn, misselijk oid?
Sommige katten worden ook extreem angstig als ze zich zwak of ziek voelen. Want dan zijn ze kwetsbaarder.