Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:50

MarlindeRooz schreef:
Wat is nou je punt? Dat ik gezegd heb dat ik iets misschien ga doen? Ga je nou echt een punt maken van iets wat niet bestaand is? Alleen maar omdat ik voor de vaccinatie ben, omdat ik niet weer een lockdown wil? Ik snap je echt niet. En ik vind niet willen vaccineren omdat "je het onzin vind" maar het opeens wel doen als je het nodig hebt om ergens te komen niet echt een goede reden om het niet te doen nee.

Zo veel mensen hier die pro-vaccinatie zijn die zich ook niet overal strak aan houden. Succes met iedereen aanspreken.

Mijn punt is dat jij heel veroordelend bent naar anderen. Dat mag, maar dan is het nogal hypocriet hoe jij jezelf opstelt rond de regels. En dat recht heb je, maar dan loopt je wel het risico erop aangesproken te worden

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:51

Cer schreef:
996981 schreef:
Het gaat juist over de groep die wél klachten heeft, maar geen mondkapje op wil, geen afstand wil houden en zich niet wil laten testen omdat ze gevaccineerd zijn. Als je hier op Bokt leest lijkt dat een aardig grote groep te zijn.

...oh ... die berichten van die groep heb ik echt he le maal gemist...

en de mensen met covid in mijn omgeving zitten na hun test (sommigen 2x, voor de zekerheid) gevaccineerd en wel, allemaal thuis. Maar goed, dat is het N=1 verhaal geloof ik ,dat telt niet :D

Meen je dat?…

Zal ik een kleine selectie voor je maken?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:52

Eleeke schreef:
bigone schreef:
Wanneer er dan toch een lockdown moet komen dan ook maar een echte, twee weken echt alles dicht wat dicht kan.

Helemaal voor rie weken echt helemaal dicht, geen bezoek , hele strenge supermarkt regels, verplicht thuiswerken, scholen dicht.
Dan ben je er namelijk in 1x vanaf voor weer een paar maanden.

Maar ....
Ik hoop dat er mensen zijn ie uitrekenen wat de kosten voor economie zijn. Wellicht is dat halve net niets gedoe wel beter voor de economie.

Ik denk dat dat halve gedoe op termijn véél meer kost. Reken maar uit wat het verlies is door als maatschappij al meer dan 1,5 jaar op de sukkel te zijn.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:54

Alsof je met 3 weken alles dicht de ziekenhuizen weer leeg krijgt :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:55

996981 schreef:
Meen je dat?…

Ja ik meen dat serieus, ik heb dat echt niet gezien denk? Of ik heb het niet zo begrepen..?
Een grote groep... als je een selectie wil maken, ik ben benieuwd :j maar t hoeft niet

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:57

Cer schreef:
996981 schreef:
Meen je dat?…

Ja ik meen dat serieus, ik heb dat echt niet gezien denk? Of ik heb het niet zo begrepen..?
Een grote groep... als je een selectie wil maken, ik ben benieuwd :j maar t hoeft niet

Ga ik zo even doen :j zit nu op mobiel dat werkt niet

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:00

Relaxed schreef:
Alsof je met 3 weken alles dicht de ziekenhuizen weer leeg krijgt :')

Nee, maar je kan er wel mee verhinderen dat ze nog voller worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:00

996981 schreef:
Ga ik zo even doen :j zit nu op mobiel dat werkt niet

..zal je zien dat ik dat lees en dan denk '..oohhhwjjaaaaa'.... :+ #ikkandat

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:04

purny schreef:
@Mywish: Omdat als ik geen klachten heb ik geen noodzaak zie om mijzelf een dag en in het ergste geval 2 dagen op te sluiten in mijn huis.

Ik vind het nogal krom. Dus je vindt het fijn om te weten of je niet positief bent, maar wilt niet testen bij de instelling die ervoor bedoeld is, omdat het dan ineens lastig is of kan zijn voor jezelf? Dan doe je een zelftest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:15

Cer schreef:
Maar je kunt het alsnog krijgen.. en de mate waarin valt niks over te zeggen, volgens mij...

Ja, en?

Covid19 is een virus wat blijft. Ja en er gaan mensen dood aan. Hoofdzakelijk dezelfden die ook een verhoogd risisco lopen met griep. Imo is het er op dezelfde manier mee omgaan de ´oplossing´naar normaal verder leven.

Ik blíjf het wonderlijk vinden dat de sensatiepers over een ziekte met een relatief lage mortaliteit een dergelijk disproportioneel trauma heeft veroorzaakt dat een meerderheid disproportionele maatregelen opgelegd wil zien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:19

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
Maar je kunt het alsnog krijgen.. en de mate waarin valt niks over te zeggen, volgens mij...
Ja, en?

Wat maakt die hele natuurlijke weerstand dan uit??

Citaat:
Covid19 is een virus wat blijft. Ja en er gaan mensen dood aan. Hoofdzakelijk dezelfden die ook een verhoogd risisco lopen met griep. Imo is het er op dezelfde manier mee omgaan de ´oplossing´naar normaal verder leven.
Ik blíjf het wonderlijk vinden dat de sensatiepers over een ziekte met een relatief lage mortaliteit een dergelijk disproportioneel trauma heeft veroorzaakt dat een meerderheid disproportionele maatregelen opgelegd wil zien.

Dood (en dat is ook al best wel vaak toegelicht) is wel erg, maar niet zozeer het probleem.
De lange ligdagen op de IC, de plekken die bezet gehouden worden voor langere periode, DAT is het probleem, heb ik begrepen.

Ik weet niet waarom steeds aangehaald wordt "mensen gaan nu eenmaal dood". Ja, ze gaan dood, maar het had practischer geweest als dat wat sneller zou gaan.... dus... dat...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:22

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Ja, en?

Heb je je snufferd al eens achter de deuren van een COVID cohort laten zien!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:22

Nou, en het feit dat het de media lukt om een 2-spalt te creëren in de samenleving.

Alle niet geënte mensen zijn de schuld van de volle ziekenhuizen, de schuld van alle maatregelen.
en dus is het OK dat ze van hun rechten worden gestript?

Maar vergeet niet, dat ook 2G (wat hier als het walhalla wordt gezien) ook niet inhoudt dat je je vrijheid terugkrijgt.

Wat is het volgende? Als je niet geënt bent dan mag je ook niet meer werken? Heb je ook nergens meer recht op? En dan? Ook geen bezittingen meer hebben? Waar gaat dit heen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:23

Esperanza schreef:
Nou, en het feit dat het de media lukt om een 2-spalt te creëren in de samenleving.

Alle niet geënte mensen zijn de schuld van de volle ziekenhuizen, de schuld van alle maatregelen.
en dus is het OK dat ze van hun rechten worden gestript?

Maar vergeet niet, dat ook 2G (wat hier als het walhalla wordt gezien) ook niet inhoudt dat je je vrijheid terugkrijgt.

Wat is het volgende? Als je niet geënt bent dan mag je ook niet meer werken? Heb je ook nergens meer recht op? En dan? Ook geen bezittingen meer hebben? Waar gaat dit heen?

Totale chaos, discriminatie , anarchie, noord Koreaanse toestanden , o ja, Forumland.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:26

Esperanza schreef:

Ik vind het heel lastig om hier serieus op te reageren...
dus ik schrijf dit gewoon, in plaats van wat ik eigenlijk eerst geneigd ben om op te schrijven..
#vooruitgang :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:31

Cer schreef:
[
De lange ligdagen op de IC, de plekken die bezet gehouden worden voor langere periode, DAT is het probleem, heb ik begrepen.

Geweldig hoe ´het´ continue verschuift.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het ´relatief te duur´ -muntje valt als zijn hét probleem. Inderdaad omdat patienten er niet snel genoeg aan dood gaan. Inderdaad Cer, dat het niet dodelijk genoeg is.
Over hoe hoog de figuurlijke prijs is van (permanente) verplichtingen/beperking voor de samenleving versus de financiële prijs van patienten.

Dat met die verplichtingen/beperkingen een model geïmplementeerd wordt wat makkelijk uit te breiden is, mag niet vermeld worden want hoe realistisch ook is dat gelijk onspiracy, wappie, noem het op.

Maar goed, we kunnen er niets aan doen want zo werkt democratie nu eenmaa. De meerderheid is voor wat hen via de media aangegeven wordt.
Ja, meerderheid; ook de relatief lage vaccinatiegraad in NL is nog steeds meer dan 2/3de.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:35

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
[

Geweldig hoe ´het´ continue verschuift..

Dat is toch al een tijdje zo?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:38

Esperanza schreef:

:j :j :j :j :j

Zeker vooral dat geen bezittingen. Als je niet gevaccineerd bent, dan moet je in een doos op straat wonen, en die doos moet je nog huren ook.

Laat me raden: je doet alsof je the great reset hebt gelezen, maar dat heb je niet. Je hebt alleen wat tweets erover bekeken. En ergens schijnt iets te staan over geen bezit hebben....

Maar misschien heb ik het mis hoor....

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:49

Ik lees dat soort dingen niet en Twitter heb ik ook niet. Ik vraag wat een geaccepteerde volgende stap is voor iedereen?

Dat je zonder enting niet meer kunt werken, dat wordt al afgedwongen in Oostenrijk. Dat je als je zonder baan komt te zitten geen uitkering krijgt als je niet geënt bent, dat is al zo in Oostenrijk.

Hoe kun je dat nu vooruitgang noemen? Ik heb alle begrip voor maatregelen die we nodig hebben om de pandemie te bestrijden, maar dat is dit al lang niet meer.

En dan kun je wel een ding eruit pakken van wat ik zeg, maar dat is echt een beetje sneu. Ik vraag gewoon wat jullie allemaal ok vinden om niet geënte mensen aan te doen. Of mensen die geen enting kunnen halen (door ziekte) of mensen die wel geënt zijn maar geen code kunnen krijgen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:01

Is iemand hier geabonneerd op het AD? Er stond een artikel in over een onderzoek dat ze willen doen over genetische immuniteit tegen corona. Ik vind dit een heel interessant onderwerp maar ik ben niet geabonneerd dus kan maar een klein stukje lezen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:04

996981 schreef:
IMANDRA schreef:
Tja, jij specificeert 'gevaccineerden' hier in ondanks statistieken die laten zien dat -wat betreft testen in ieder geval- gevaccineerden het een stuk beter doen dan ongevaccineerden.

Iets met framing enzo.

De commentaren en vragen hier van gevaccineerden omtrent het wel of niet hoeven en willen houden aan de maatregelen zijn vast niet representatief.

Daarom stijgen de besmettingen ook zo explosief. Omdat de percentueel veel grotere groep gevaccineerden zelf logisch nadenkt en zich netjes aan de maatregelen houdt..

Daarom heb ik het ook niet over de vragen of commentaren hier, maar over statistieken op basis van onderzoek. Daaruit is gebleken dat gevaccineerden zich beter aan de regels over testen houden. Niet allemaal hoor, volgens mij was het iets van 70% van gevaccineerden (dus alsnog 30% die níét netjes aan de regels houden).

iemand heeft ooit een mooi grafiekje hierover gedeeld, maar ff geen tijd om die erbij te zoeken

Wbt. explosief: combinatie van factoren. Delta is rete-besmettelijk, mensen zijn maatregelen zat dus blijven er minder goed aan houden (dus ja die 70% die ik noemde zal inmiddels wel weer iets lager liggen), we gaan weer winterweer in dus mensen zitten binnen in minder goed geventileerde ruimten en bovendien dichter op elkaar, mensen gaan weer meer naar werk toe etc etc.

Dat besmettingen zo stijgen ligt lang niet alleen aan die ±30% gevaccineerden die niet netjes testen bij klachten (denk dat die 60-70% ongevaccineerden die zich niet testen bij klachten juist een grotere bijdragen leveren gezien zij al niet meegenieten van de verminderde besmettelijkheid en verbeterde immuunreactie die gevaccineerden wel hebben).

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
die natuurlijke weerstand is ook niet houdbaar.... dus daar heb je ook geen reet aan...

De anti-lichamen verdwijnen, de T-cellen blijven ´geprogrammeerd´.

Dat is bij vaccin-weerstand ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:07

Hier is eind september een sportschoolhouder overleden aan corona, zij waren allemaal antivax. Zijn zoon ging diezelfde dag ook naar de IC, ik hoorde dus net dat hij daar nog steeds ligt. Dat betekent dus dat deze familie al zo'n 2 maanden een IC bed bezet houdt, want vader heeft ook enkele weken daar gelegen voor hij overleed. En daar vind ik dus iets van, want het was nergens voor nodig als ze gewoon waren gevaccineerd.

Voor die 2 maanden dat zij daar liggen hadden zo'n 40-60 mensen gewoon hun operatie kunnen hebben.. En dat vind ik dus het moeilijke aan dit verhaal, dat door die keuzevrijheid, dit dus oa de consequentie is.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/173953 ... -overleden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:12

Wanneer die zoon daar nog ligt is het maar de vraag hoe en of hij eruit komt want hij is in coma gebracht op het moment dat pa overleed. Zes weken geleden dus. Fijn wanneer je voor de sprookjes van de fvd gaat maar je vriendin en kindje van een jaar met deze ellende opzadelt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:14

Precies Relaxed, ik vind daar ook wat van.
En ook wat bigone schrijft, hoe hij daar uit komt is ook nog maar de vraag. Als dat al gaat gebeuren.
Maar ze waren lekker stoer hoor, grote mond tegen de het vaccineren...zelf de klos en daardoor vele andere.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:24

IMANDRA schreef:
Daarom heb ik het ook niet over de vragen of commentaren hier, maar over statistieken op basis van onderzoek. Daaruit is gebleken dat gevaccineerden zich beter aan de regels over testen houden. Niet allemaal hoor, volgens mij was het iets van 70% van gevaccineerden (dus alsnog 30% die níét netjes aan de regels houden).

iemand heeft ooit een mooi grafiekje hierover gedeeld, maar ff geen tijd om die erbij te zoeken

Wbt. explosief: combinatie van factoren. Delta is rete-besmettelijk, mensen zijn maatregelen zat dus blijven er minder goed aan houden (dus ja die 70% die ik noemde zal inmiddels wel weer iets lager liggen), we gaan weer winterweer in dus mensen zitten binnen in minder goed geventileerde ruimten en bovendien dichter op elkaar, mensen gaan weer meer naar werk toe etc

Nee, dat is wat mensen aangeven te doen. Je bent denk ik zelf ook heel goed op de hoogte wat sociaal wenselijk antwoorden inhoudt? Daarbij is algemeen bekend dat mensen de nijging hebben zichzelf te overschatten. In die zin zijn zal dat soort enquêtes voor mij persoonlijk niet heel waardevol