Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:05

Sizzle schreef:
Neonlight schreef:
Karretjes garandeerden wel dat het max aantal bezoekers niet overschreden werd.

Daar voldoet ook een simpel plastic kaartje of een stoplicht.

Maar de karretjes hadden ze al. In feite vind ik het een geniaal systeem omdat het zo eenvoudig is: je zet 50 karretjes buiten, je zegt 1 persoon per karretje en je weet dat er dan niet meer dan 50 personen in je winkel zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:05

Ik hetzelfde. Ik merk dat ik enorm moe wordt van mensen die van elkaar willen weten of ze gevaccineerd zijn. Of proberen iemand te overtuigen waarom je je beter wel kunt vaccineren. Ondanks dat ik me heb laten vaccineren moet iedereen het zelf weten. Verwacht niet dat mensen zich hierdoor (langer) aan maatregelen blijven houden vanwege het aantal niet gevaccineerden, maar die geluiden hoor ik ook niet van de mensen die gevaccineerd zijn.

Ik merk gewoon dat mijn omgeving en ikzelf ook er klaar mee zijn. De cijfers dalen enorm, het grootste deel van de kwetsbaren hebben een vaccinatie kunnen halen of zijn volledig gevaccineerd. Ik ben er aan toe weer normaal te leven en ik kies ervoor privé met familie en vrienden gewoon weer normaal te doen, ons gevoel te volgen en de maatregelen los te laten.
Ik ken niemand die angstig was of is en ben dat zelf ook niet. Ik merk dat al die topics over corona me soms wat depri en negatief maken en daarnaast wil ik eigenlijk niet meer zoveel denken aan en stilstaan bij corona, maar gewoon lekker genieten van de leuke en mooie dingen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:07

Onder 1.000 besmettingen vandaag! *\o/*

Nog even en we kunnen dit topic opheffen.

mysa
correspondent/vertaler

Anoniem

Ik heb alle topics ontstipt, behalve deze, viruswaanzin (voor het vermaak) en corona en vakantie.. Het nieuws gaat nu ook veel meer over andere dingen, vooral het EK nu. Helemaal prima, eindelijk eens wat anders..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:10

mysa schreef:
Lees net dat een eerste vaccin maar voor ongeveer 30% beschermt tegen de Delta-variant (die nu in het VK domineert). Na de tweede keer loopt het op naar 85%.
https://www.bbc.com/news/live/uk-574660 ... type=share

Dat klopt , daarom zullen ze waarschijnlijk de versoepelingen ook met een maand uitstellen. Het risico wat UK heeft genomen om zoveel mogelijk eerste prikken te zetten en de tijd ertussen zo ver mogelijk op te rekken kan nu als een boomerang terug ketsen.
Ze zijn al heel druk aan het opschalen om de Delta variant voor te blijven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:18

bigone schreef:
mysa schreef:
Lees net dat een eerste vaccin maar voor ongeveer 30% beschermt tegen de Delta-variant (die nu in het VK domineert). Na de tweede keer loopt het op naar 85%.
https://www.bbc.com/news/live/uk-574660 ... type=share

Dat klopt , daarom zullen ze waarschijnlijk de versoepelingen ook met een maand uitstellen. Het risico wat UK heeft genomen om zoveel mogelijk eerste prikken te zetten en de tijd ertussen zo ver mogelijk op te rekken kan nu als een boomerang terug ketsen.

Dan zou de beslissing om dat hier niet te doen, best wel eens een hele goede kunnen zijn.. Ik weet wel dat Kuipers toen ook zei dat ze de tijd ertussen konden rekken, toch? Dat hij aangaf dat iedere eerste prik er 1 was en dat men voor de 2e prik tzt maar moest kijken. DeJonge wilde een slag om te arm houden en reservevoorraad aanhouden, meen ik... ?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:19

Relaxed schreef:
Ik heb alle topics ontstipt, behalve deze, viruswaanzin (voor het vermaak) en corona en vakantie.. Het nieuws gaat nu ook veel meer over andere dingen, vooral het EK nu. Helemaal prima, eindelijk eens wat anders..

Goed plan, ga ik ook doen

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:21

Hier op het werk is vaccineren nu een hot item qua gespreksonderwerpen, maar gelukkig vooral veel over wie wanneer een afspraak heeft en hoeveel last ze er wel of niet van hebben :') Corona gaat het verder niet echt meer over, hebben ook al een tijdje geen besmettingen hier gelukkig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:29

Eleeke schreef:
Relaxed schreef:

Goed plan, ga ik ook doen

Dit dus

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:33

Met AZ is er wel gekozen voor de maximum tijd, 12 weken er tussen maar dat is een veel kleinere groep dan in Engeland . Daar zijn er echt miljoenen mee gevaccineerd. En verder zijn de ruimtes tussen eerste en tweede prik niet zo groot. Bij AZ krijg je ook de beste werking met 12 weken er tussen, het is dan wel veranderd in een kortere tijd er tussen maar dat gold niet voor mensen die al geprikt waren, logisch want dat kregen huisartsen niet rond.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:40

Bloodymary schreef:

Hele tabblad please.
Weet je nog, toen er discussie was of corona een subforum moest worden, of het daarvoor groot genoeg was? Little did we know.

Soms vind ik het leuk het eerste topic over corona nog even te lezen. Toen corona nog een snotneus in China was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:41

secricible schreef:
Bloodymary schreef:

Hele tabblad please.
Weet je nog, toen er discussie was of corona een subforum moest worden, of het daarvoor groot genoeg was? Little did we know.

Soms vind ik het leuk het eerste topic over corona nog even te lezen. Toen corona nog een snotneus in China was.

Ik weet ook nog dat ik tegen een collega zei, wat een gezeik over een virus in China, wat hebben wij daarmee te maken :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:42

Zou dat mooi zijn het hele tabblad dicht. Voor altijd!
Waar moeten we het ineens over gaan hebben zeg? :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:44

Ik weet nog dat ik vorig jaar zei tegen een collega dat het maar een griepje was.... maar inmiddels weet ik wel beter.
Morgen ben ik weer precies een jaar aan het werk op kantoor. Het voelde zo gek toen om na 3 maanden kwelling thuis te zitten weer aan het werk te gaan.
Ik had toen ook echt een aso buurman.
Ik hoop dat dit het laatste topic is

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:44

Relaxed schreef:
[
Bloodymary schreef:

Ik weet ook nog dat ik tegen een collega zei, wat een gezeik over een virus in China, wat hebben wij daarmee te maken :')

Haha, herkenbaar...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:45

secricible schreef:
Bloodymary schreef:

Hele tabblad please.

Ja dat eerste topic heb ik toen geopend :)) Als je dan kijkt hoe er toen werd gereageerd en in wat voor oliebol we gezeten hebben... poeh. Little did we (want to) know.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:46

Berdien, zat hem idd net te bekijken, ik lag toen nog in Gambia lekker onwetend in de zon :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:00

1 ding deed het eerste en dacht ook 2e deel van dit corona topic wel en dat was dat ik nog nooit zo veel waarschuwingen van mods in mn postvak in heb gehad. Heeft me bijna een ban van bokt opgeleverd :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:02

Popstra schreef:
1 ding deed het eerste en dacht ook 2e deel van dit corona topic wel en dat was dat ik nog nooit zo veel waarschuwingen van mods in mn postvak in heb gehad. Heeft me bijna een ban van bokt opgeleverd :')

Hier nog een... en er zijn een hoop irritaties geweest

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:14

Laten we hopen dat we dan nu echt een uitweg hebben gevonden uit de ellende. Vorig jaar zomer dacht we ook de goede kant op te gaan maar toen ging het in september ineens weer verkeerd.
Ik heb ook mijn afspraak gemaakt en ik ga 2 juli voor de eerste prik.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:29

purny schreef:
Popstra schreef:

Hier nog een... en er zijn een hoop irritaties geweest

*\o/* ik 1 gehad en 1 die teruggedraaid is, nadat ik week erop had zitten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:46

Mijn man ondervindt nog steeds heel veel last van zijn arm.
PCM en ibuprofen verlichten het onvoldoende.
Soms heeft ie krachtverlies is zijn arm. Pijn gaat van schouder tot elleboog.
Hij heeft op het werk aangegeven dat ie hoopt dat ie morgen rit naar Nederland heeft en naar huis kan.

Vorige week al paar keer contact met de huisarts en huisartsenpost gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:50

Ze hebben toch geen zenuw geraakt bij het prikken? Hoop dat hij veilig thuiskomt en dat het beter word.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:52

Dank je wel. Vroeg ook al zich overbelast of oversteekt heeft bij het laden of lossen of het zekeren van de lading.
Niet dat hij het in de gaten heeft gehad.

Bijwerkingen ook maar bij Lareb gemeld.