Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:05

Hier maakte de notaris aan het begin van corona reclame langs de kant vvan de weg voor het opstellen van testamenten. 'Vooral nu'.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:07

bigone schreef:
Relaxed schreef:

Dat werkt alleen met quarantaine-plicht wanneer je thuis komt. Ze gaan toch want de Nederlanders zoeken de randjes op. Of verbieden . Maar dat zal wel weer moeilijk zijn.

Dat stond wel in het reisadvies wat ik kreeg voor Duitsland.

In de hoofdstad Berlijn en de steden Frankfurt am Main, Bremen, München, Düsseldorf, Keulen, Aken, Stuttgart, Essen en Mannheim is het aantal besmettingen met het coronavirus ernstig gestegen. De kleurcode van deze steden is daarom aangepast van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Als u in deze steden bent geweest, dan gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine. De grote vliegvelden liggen in de risicogebieden. U hoeft niet in thuisquarantaine te gaan als u buiten deze steden in ‘geel’ gebied hebt verbleven en alleen het vliegtuig bent ingestapt of overgestapt bent op het vliegveld. Dit geldt ook voor auto- en treinreizen. Meer informatie over de regels en uitzonderingen vindt u onder het kopje ‘Coronavirus’.n de hoofdstad Berlijn en de steden Frankfurt am Main, Bremen, München, Düsseldorf, Keulen, Aken, Stuttgart, Essen en Mannheim is het aantal besmettingen met het coronavirus ernstig gestegen. De kleurcode van deze steden is daarom aangepast van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Als u in deze steden bent geweest, dan gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine. De grote vliegvelden liggen in de risicogebieden. U hoeft niet in thuisquarantaine te gaan als u buiten deze steden in ‘geel’ gebied hebt verbleven en alleen het vliegtuig bent ingestapt of overgestapt bent op het vliegveld. Dit geldt ook voor auto- en treinreizen. Meer informatie over de regels en uitzonderingen vindt u onder het kopje ‘Coronavirus’.

Ik weet alleen niet wat er gebeurt als je je er niet aan houdt :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:08

moonsparkle schreef:
Terwijl daar volgens mij toch wel genoeg plek was in de ziekenhuizen? Of is daar inmiddels ook een tekort ook qua personeel?

Er is hier nog wel plek en er kan snel opgeschaald worden (10,000 extra bedden) wanneer planbare reguliere zorg wordt uitgesteld. De cijfers schieten hier alleen echt omhoog en ze willen voorkomen dat de ziekenhuizen wel overvol raken. Bovendien worden er nu strenge maatregelen genomen zodat mensen misschien wel op visite kunnen rond de kerst.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:16

Quarantaine na vakantie in oranje gebieden is een wassen neus anders hadden we nu niet met zoveel besmettingen gezeten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:18

veerledec schreef:
Hier maakte de notaris aan het begin van corona reclame langs de kant vvan de weg voor het opstellen van testamenten. 'Vooral nu'.

Dat is overigens het eerste wat wij begin maart gedaan hebben: een testament maken voor het geval we beide overlijden aan corona.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:20

Destination schreef:
moonsparkle schreef:
Terwijl daar volgens mij toch wel genoeg plek was in de ziekenhuizen? Of is daar inmiddels ook een tekort ook qua personeel?

Er is hier nog wel plek en er kan snel opgeschaald worden (10,000 extra bedden) wanneer planbare reguliere zorg wordt uitgesteld. De cijfers schieten hier alleen echt omhoog en ze willen voorkomen dat de ziekenhuizen wel overvol raken. Bovendien worden er nu strenge maatregelen genomen zodat mensen misschien wel op visite kunnen rond de kerst.

Luik is in goed overleg met Aken hoorde ik gister.
In die regio liggen de patienten anders morgenavond op de gang.

Hier in Vlaanderen gaan de strengere maatregelen ook al om middernacht van kracht in plaats van vrijdag.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:25

moonsparkle schreef:
Techniek, je gaat erop vertrouwen en dan gebeurd er zoiets.

Maar inderdaad in deze tijd waarin belangrijke beslissingen gemaakt moeten worden is dit wel echt onhandig.

Je zou toch mogen verwachten dat een dergelijke organisatie een ICT systeem heeft dat bij storing door een 2de systeem overgenomen wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:29

En dan storing terwijl de cijfers de cruciale periode in gaan , ronduit belachelijk .

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:30

Lolaliza schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat is toch niet Corona gerelateerd? Ik woon ik een buurt met veel bejaarden en dat krijgen wij maandelijks.

Hier in België is dat echt niet gebruikelijk
En het is echt geen 123 reclame maar een mooi gedrukt boekje bijna cataloogachtig ding

Ik kreeg in de week dat ik 50 werd plots ook allerlei reclames van uitvaartverzekeringen en trapliften.
Happy birthday #)
Vervolgens kreeg ik van man en zoon een 2dehands windsurfset, wat me uiteraard helemaal opvrolijkte :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:32

:= :=
Ik heb nog niks in de bus gevonden tot nu toe... :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:32

bigone schreef:
En dan storing terwijl de cijfers de cruciale periode in gaan , ronduit belachelijk .

Want een storing is gepland? Het Duitse RKI had ook problemen en dat bleek een cyberaanval te zijn. Je kan niet alles voorkomen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:34

Destination schreef:
bigone schreef:

Want een storing is gepland? Het Duitse RKI had ook problemen en dat bleek een cyberaanval te zijn. Je kan niet alles voorkomen...

Maar het valt wel op hoevaak er nu storingen zijn geweest. Je zou er zelfs vraagtekens bij kunnen zetten of de daadwerkelijke aantallen wel de daadwerkelijke aantallen zijn

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:35

Destination schreef:
bigone schreef:

Nee maar dit is de tweede in korte tijd. Snap dat niemand er iets aan kan veranderen maar het wel de overheid. Maar gezien alle problemen in het verleden met ict van de overheid zou ik ook niet verbaasd moeten zijn.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:38

bigone schreef:
Nee maar dit is de tweede in korte tijd. Snap dat niemand er iets aan kan veranderen maar het wel de overheid. Maar gezien alle problemen in het verleden met ict van de overheid zou ik ook niet verbaasd moeten zijn.

Bij het RKI was het ook twee of drie keer in korte tijd. DDoS aanvallen zijn gewoon heel vervelend, want het systeem wordt dusdanig overlast dat het eruit klapt. Dat is niet alleen bij de overheid een probleem, dat is overal een probleem.

purny schreef:
Maar het valt wel op hoevaak er nu storingen zijn geweest. Je zou er zelfs vraagtekens bij kunnen zetten of de daadwerkelijke aantallen wel de daadwerkelijke aantallen zijn

Zouden de cijfers dan hoger zijn of lager volgens jou?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:42

Pandora2 schreef:

Wacht maar tot ze jou ook in het vizier krijgen. }:)
Maar feitelijk is dat wel creepy, ik ben heel zeker dat ik nooit aan een dergelijk firma mijn geboortedatum gemeld heb.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:47

Sclimpre schreef:
Pandora2 schreef:

Wacht maar tot ze jou ook in het vizier krijgen. }:)
Maar feitelijk is dat wel creepy, ik ben heel zeker dat ik nooit aan een dergelijk firma mijn geboortedatum gemeld heb.

_O-

Al die gegevens zijn volgens mij direct terug te vinden als je weet hoe het moet :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:48

@destination doordat het zo vlak achter elkaar is blijft dat onduidelijk. Rtv Drenthe schrijft lagere cijfers door storing en Rtv noord schrijft meer besmettingen doordat er besmettingen van vorige week bij zitten. Zo kan je geen conclusie trekken natuurlijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:49

@destination: wellicht lager... we weten het niet. Maar met storingen ga ik het me wel afvragen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:23

Purny, je bedoelt dat er lagere cijfers gerapporteerd worden dan dat er daadwerkelijk zijn?
Of juist dat er hogere cijfers gerappoteerd worden dan de werkelijkheid?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:24

secricible schreef:
Purny, je bedoelt dat er lagere cijfers gerapporteerd worden dan dat er daadwerkelijk zijn?

Er is geen realistisch cijfer per dag aan te hangen zo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:27

Mwah, dat weet ik niet. Ik weet niet hoe die storing er uit ziet.
Je kan iig niet het totaal aantal besmettingrn van vandaag vergelijken met gisteren. Maar wellicht wel iets met de percentages, ik weet niet wat er precies allemaal geregistreerd wordt.

Ik geloof iig niet dat de cijfers ineens foutief zijn (alsin, dat ze hoger uitvallen dan de werkelijkheid), wel onvolledig (en dus lager dan de werkelijkheid).

En dat het echt ontzettend knullig is en de timing heel ongelukkig daar ben ik het wel mee eens. Maar we weten idd niet waarom dit nu gebeurt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:34

Oh in geef ook op niemand af hoor maar het is eerder dat de cijfers naar buiten brengen geen realistisch beeld geeft. Zoals ik eerder schreef schrijft de ene veiligheidsregio’s waar ik mee te maken hebt dat de cijfers lager zijn vanwege vertraging en de ander hoger vanwege het bij werken van andere dagen. Dat geeft dus geen realistisch beeld. Gewoon niet handig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:35

secricible schreef:

Er worden misschien hogere cijfers gerapporteerd dan er daadwerkelijk zijn

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:37

Het RIVM geeft zelf aan dat de cijfers lager zijn dan ze in werkelijkheid zijn. En uiteraard wordt dat dan de volgende dag misschien er weer bij opgeteld. Maakt echter niet zo veel uit voor een algemeen stijgende of dalende lijn.
Ik vind het best schokkend dat inmiddels 17% van de testen positief is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:42

purny schreef:
secricible schreef:

Er worden misschien hogere cijfers gerapporteerd dan er daadwerkelijk zijn

Maar hoe denk je dat dat kan gebeuren dan? De storing zorgt er voor dat de gegevens incompleet zijn, niet dat de cijfers die wel binnenkomen ineens onjuist zijn?