[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:25

Nou ja, dat is wel wederzijds, want hij wou geen kinderen :')

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:42

Oef, als een van de twee geen kinderen wil en dat er dan toch een kind komt, dat lijkt me erg lastig. Het kan natuurlijk goed gaan, maar er is toch ook wel die kans dat het bij elke ruzie boven komt: jij wilde zo nodig een kind. Ik heb mede daarom vrij snel tegen m’n vriend gezegd dat als hij ze heel graag wél wil, we het beter meteen kunnen afbreken. Gelukkig denken we er beide hetzelfde over: absoluut nee.

Overigens heb ik me een hele tijd geleden wel eens voorgesteld maar sindsdien eigenlijk alleen meegelezen, dus hierbij nog maar een keer: Mo, 35 jaar oud en hoe ouder ik word hoe meer ik er van overtuigd ben dat ik geen kinderen wil en hoe blij ik wel niet ben dat we ze niet hebben. Mijn vriend stond er eerst altijd neutraal in, tot bijna al z’n vrienden een kind kregen. Toen werd het een dikke nee. Gelukkig hebben we elkaar daarin gevonden.

En hoewel veel van mijn vriendinnen moeder zijn, zijn de meeste gelukkig erg nuchter en begrijpen ze goed mijn keuze. Ook mijn ouders en die van mijn vriend staan volledig achter onze keuze. Hoorde laatst zelfs dat mijn vader altijd graag kinderen wilde en m’n moeder niet zo nodig hoefde. Ik was dus een compromis, wat overigens wél goed is gegaan, heb daar nooit iets van gemerkt behalve dat ik enig kind ben. Heb ook een erg goede band met mijn moeder maar merkte wel altijd dat ze de kinderfeestjes een hel vond hahaha. Mijn moeder heeft dus altijd gezegd dat het mijn leven en mijn keuze is en dat als ik ze niet wil ik er zeker niet aan moest beginnen. Ook hoeft ze niet zo nodig oma te worden. M’n vader baalde er eerst wel van, maar is volledig bijgedraaid en staat ook volledig achter onze keuze. Schoonouders hebben het zesde kleinkind onderweg dus die zijn rijkelijk voorzien van kleinkinderen haha. Ook zij begrijpen onze keuze heel goed overigens.

Verder gelukkig ook bijna nooit irritante reacties, als we die wel krijgen zeggen we dat we op een boot wonen. Dan is het meteen stil.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:19

Relaxed schreef:

Oef..... Ik zal die vrouwen nooit begrijpen, hoe kun je je partner zo in de zeik nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:23

Palmera schreef:
Relaxed schreef:

Oef..... Ik zal die vrouwen nooit begrijpen, hoe kun je je partner zo in de zeik nemen.

Hoho, iets minder voorbarig in je conclusies he :n Uiteindelijk ging hij er natuurlijk wel in mee, ze heeft hem niet bedonderd ofzo. In eerste instantie wou hij ze niet en het is ook door hem dat het er maar 1 is en blijft. Dat was hun compromis.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:57

Las net een verhaal op fb van een moeder die blij is dat school weer begint want 6 weken lang entertainen van je kinderen is wel veel. Vooral als ze beginnen met ik verveel me.

Kan dat zo niet begrijpen, mijn moeder deed leuke dingen met ons maar we moesten ons toch verder zelf vermaken. Hun leven en werk hield niet op omdat wij toevallig vakantie hadden.
Heb ook heerlijke zomervakanties gehad zonder bijna dagelijkse uitjes. Wij vermaakten ons prima zelf met alle kinderen in de straat.
Toendertijd ging ook niet iedereen massaal weken op vakantie.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:38

Toevallig las ik vanmiddag een (sensatie) artikel via Facebook over een vrouw die deed alsof ze de pil slikte, maar die steeds uitspuugde en zo zwanger werd van haar vriend die absoluut geen kinderen wilde. Was volgens haar de enige manier om toch nog een kind te krijgen, wat ze zo graag wilde. En dat hij dan uiteindelijk toch wel voor z'n dochtertje zorgt enzo, dat was het hele toneelspel dubbel en dwars waard :+.

Weet niet of ik dat hele artikel moet geloven, was van het niveau Linda of iets dergelijks. Maar als het waar is, dan is dat echt een ontzettende naaistreek.

(Maar fijn, Relaxed, dat het bij jou zusje en haar vriend niet zo was!)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:46

Oh ik geloof direct dat er vrouwen zijn die dat doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:48

__Sannne schreef:
Oh ik geloof direct dat er vrouwen zijn die dat doen.

Pff, anders ik wel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:48

Wat ik dan ook ontzettend schandalig vind is dat als die mannen dan besluiten om weg te gaan bij hun partner, ze ook nog neergezet worden als de kwaaie pier en de komende 18 jaar kunnen betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:15

Ik weet ook dat dat gebeurt, maar om die conclusie meteen te trekken obv 1 zin van mij vind ik nogal dom.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:16

Dat soort mensen mogen van mij opgesloten worden. Oplichting is toch crimineel?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:49

Zo had ik ooit een stalgenootje. Haar moeder is bewust zwanger geworden terwijl haar partner aangaf absoluut geen kinderen te willen. Hij heeft de relatie ook verbroken tijdens de zwangerschap en nooit naar zijn dochter omgekeken. Haar moeder kon daarna alleen nog maar afgeven op alle mannen.
Zo een trieste situatie, zij voelde zich afgewezen door haar vader terwijl die man daar altijd heel duidelijk in was geweest naar haar moeder toe.
Die vrouw dacht ook dat hij vast wel bijdraaide als ze eenmaal zwanger was.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:17

Ik had op dat artikel gereageerd dat ze dat poedersuiker als volwassene moesten aborteren. _O-

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:24

Als ik zo'n vent was en ik wilde pertinent geen kinderen, dan liet ik me echt wel steriliseren :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:27

Dieuwke_ schreef:
Als ik zo'n vent was en ik wilde pertinent geen kinderen, dan liet ik me echt wel steriliseren :=

Dat doen ze niet zo gemakkelijk meer. Net als dat je je als vrouw flink moet verantwoorden en vaak voor de 35ste niet mag, doen ze dat bij mannen ook

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:36

Oja oud klasgenoot ook zo zwanger door te stoppen met anticonceptie zonder de vriend te vertellen.. die is weg gegaan. Weer een andere ontmoet en samen nog wat koters erbij dus dat is wel goed gekomen voor haar ipv alleenstaand met 1 toch bende kids met man.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:57

Relaxed schreef:
Ik weet ook dat dat gebeurt, maar om die conclusie meteen te trekken obv 1 zin van mij vind ik nogal dom.

Dan had je het anders moeten formuleren, heeft niks met dom te maken maar met gebrekige zinnen.
En aangezien wr allemaal weten dat dergelijke trutten bestaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:08

Palmera schreef:
Relaxed schreef:

Dan had je het anders moeten formuleren, heeft niks met dom te maken maar met gebrekige zinnen.
En aangezien wr allemaal weten dat dergelijke trutten bestaan....

Dan vraag je eerst wat ik bedoel ;) hij wou geen kinderen, maar er staat nergens hoe wat waar en wanneer en toch trek jij slechts 1 conclusie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:18

Ja, tuurlijk, iedere keer vragen wat iemand bedoelt. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:20

Palmera schreef:
Ja, tuurlijk, iedere keer vragen wat iemand bedoelt. :roll:

Nee meteen extreme conclusies trekken is beter +:)+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:23

Als ik jouw posts teruglees en de opmerking van San m.b.t respect voir de partner waar jij weer op reageert is er niks extreems aan mij conclusies.

Lijkt mij eerder dat je de boel dan lekker aandikt, maar dat kan ik ook niet weten natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:33

Ach weer een top conclusie, ik dik het aan, natuurlijk :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:37

Dames jullie staan nota bene aan dezelfde kant, leg dit toch lekker naast je neer en geniet van je rustige kindvrije avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:45

Ik geniet met volle teugen, ben al lekker op bed gaan liggen om een serie op te zetten :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:54

Heerlijk! Ik zit vanavond met een aantal grote kinderen op instrumenten opgescheept zoals elke dinsdag :D Een man met een garageband, zo veel plezier van :')