Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:44

Voor compost- of bloembak zijn ze minder geschikt want ze zijn vaak van een zachte houtsoort en rotten dus snel weg.
Als je er gratis aan kunt komen is dat minder een probleem natuurlijk :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:52

Ik denk dat ik vandaag raar was, maar op een positieve manier.

Gisteren via FB gereageerd op een boek, 15 euro. Ik ding nooit af, ofwel ga ik akkoord met de vraagprijs ofwel kijk ik verder.
Ik mocht het boek vandaag ophalen maar was te lui om naar de bank te rijden. Ik had een briefje van 20 euro, de verkoper trok bleek af en zei "ik kan volgens mij niet terug geven". Ik heb gezegd "laat maar zitten, het is Kerst en ik moet maar leren om gepast geld bij te hebben, ik wist de vraagprijs dus het is m'n eigen schuld/risico als ik niet kan passen". Vond hij heel lief :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:58

Die had 's avonds wat te vertellen :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:07

Ook op Facebook…

Ik zag een mooie inbouw oven, let op.. inbouw }:0

Dus ik vraag welk type het is(merk was bekend), zodat ik de maten even kan opzoeken of het in onze keukenkast past.

Krijg ik terug of ik een foto kan geven van de kast.

Alsof je daar aan kunt zien of het op de cm na past :+ :')

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:28

U
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:43

Ik ben helemaal klaar met kopen van tweedehands paardenspullen op marktplaats.

Vliegenmasker gekocht, extra gevraagd of het een bepaalde maat is. Ja, het was die maat. Krijg ik het net binnen is het een maat kleiner en ik heb gratis extra proteïnen meegestuurd gekregen in de vorm van een made die vrolijk door het masker kruipt.

Ding gaat zo linea recta de kliko in. Verkoper een berichtje gedaan en die heeft het gelezen maar reageren, tuurlijk niet...

Als je zo je geld moet verdienen... :r

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:03

Balen en smerig ;(
Maar het is niet alleen Marktplaats.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:07

upendo schreef:

Vliegenmasker gekocht, extra gevraagd of het een bepaalde maat is. Ja, het was die maat. Krijg ik het net binnen is het een maat kleiner en ik heb gratis extra proteïnen meegestuurd gekregen in de vorm van een made die vrolijk door het masker kruipt.

Ding gaat zo linea recta de kliko in. Verkoper een berichtje gedaan en die heeft het gelezen maar reageren, tuurlijk niet...

Echt belachelijk dit! :n

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:35

Ik zag een hooinet en er stond geen merk of iets bij. Het leek op het net dat ik graag wilde, dus ik dacht dat scheelt weer. Ik reageerde met ik neem hem graag van je over, dus ik gaf mijn gegevens.

Zegt ze ja ik had hem al verkocht maar toen die vrouw hoorde dat het 2 aanhangwagen netten zijn die ik aan elkaar gemaakt heb toen wilde ze hem niet meer. Ik kreeg dat bericht toen ik bij de action liep, ik nam 2 aanhangwagen netten mee en ik was nog goedkoper uit. Ik heb die vrouw dat ook gestuurd. Toen hoorde ik niks meer terug van haar.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:50

upendo schreef:

Welke maat zoek je? Anders mag je die van mij zo hebben? Zijn zo goed als nieuw maar verkopen niet

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:22

Nou hier een leuke deal gemaakt. Had al tijdje 2 verschillende series boeken online en ene was met 8 boeken en andere iets van 20. Ineens vanuit het niks intersse wat ik ervoor wilde dus gezegd per serie 5 euro. Dacht ben ik ervan af. Stonden voor iets meer online. Komt ze netjes op afgesproken tijd en geeft nog 4 euro extra voor de kindjes in de spaarpot Heb ze maar mee geholpen met dragen. Er zijn toch nog lieve mensen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:20

DubbelFun schreef:
Balen en smerig ;(
Maar het is niet alleen Marktplaats.

Nee, heb je gelijk in.. Via Facebook gebeurt het ook.. Meestal filter ik het er wel uit dus hier baalde ik onwijs van.. :(

Wat lief Amber_Anne.. :) Ik heb een maat L nodig, maar wel met zachte voering omdat ze een gevoelig huidje heeft.. Dit was een lemieux masker. Ach, ik wacht wel een aanbieding af haha. :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:11

Als iets via een betaalverzoek is betaald, is het dan veilig om het al op te sturen?
ik zie nu namelijk dat het bij mij dan pas de volgende dag op mijn rekening staat

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:23

Ik heb nooit problemen er mee gehad als ik het meteen na de betalingsbevestiging op stuurde.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:28

Bij mij gaat het ook altijd goed met een betaalverzoek.

Ik heb een paar petroleumstelletjes van mezelf en schoonmoeder op Marktplaats staan. Ze hebben bij ons altijd ter decoratie gestaan. Ik krijg heel veel reacties, vooral van mensen die ze willen gebruiken om op te koken. Ik dacht echt dat die dingen ter decoratie waren en ken dan ook helemaal niemand die ooit op die dingen gekookt heeft.

Kennen jullie mensen die ze gebruiken om op te koken en zijn dat dan speciale gerechten?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:32

petra8 schreef:

Ik heb een paar petroleumstelletjes van mezelf en schoonmoeder op Marktplaats staan. Ze hebben bij ons altijd ter decoratie gestaan. Ik krijg heel veel reacties, vooral van mensen die ze willen gebruiken om op te koken. Ik dacht echt dat die dingen ter decoratie waren en ken dan ook helemaal niemand die ooit op die dingen gekookt heeft.

Kennen jullie mensen die ze gebruiken om op te koken en zijn dat dan speciale gerechten?

Misschien vanwege de gestegen gasprijs?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:37

Of misschien preppers? Mensen die zelfvoorzienend willen zijn? Ik heb echt geen idee, je moet er toch ook petroleum ingooien en heel snel zal het niet gaan....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:47

Petroleum is zeker niet goedkoper dan gas om op te koken én het stinkt ook nog eens als je het binnenshuis doet. Ik weet dat ze veel gebruikt worden om in de schuur oliebollen te bakken :D

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:00

Even een ander vraagje....
Is het betrouwbaar als de koper een (ik denk Marktplaats) betaalverzoek stuurt?
Ik ben een beetje huiverig om dat soort dingen aan te klikken en negeer dan het betaalverzoek dat de koper stuurt en stuur er dan een die ik zelf heb aangemaakt. Maar misschien is dat wel een beetje overbodig.
Weten jullie hoe dat zit?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:27

petra8 schreef:
Ik ben een beetje huiverig om dat soort dingen aan te klikken en negeer dan het betaalverzoek dat de koper stuurt en stuur er dan een die ik zelf heb aangemaakt. Maar misschien is dat wel een beetje overbodig.

Altijd zelf een betaalverzoek sturen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:29

Als het gewoon via de marktplaats chat gaat (dus een betaalverzoek van Marktplaats zelf) is het veilig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:40

@petra: Ik stuur ze als verkoper liever zelf... je kunt altijd zeggen dat ie niet werkte en je dus zelf eentje stuurt. ;)

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:07

petra8 schreef:

Wij hebben er een paar staan, verschillende maten voor grote of kleine pannen. We gebruiken ze om rundvlees op te laten sudderen, of stoofpeertjes bv. Het geeft een heel gezellig licht, en werkt ook met lampolie ipv petroleum. Dan ruikt het ook gewoon lekker!
Dus niet verkopen, gewoon zelf gaan gebruiken :9

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:38

Mijn moeder gebruikte m altijd voor draadjesvlees. Ik heb de moderne variant: een slowcooker.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:50

petra8 schreef:

Ik begrijp niet waarom een koper een betaalverzoek zou sturen, koper moet toch betalen??? Gewoon zelf een betaalverzoek sturen, dan weet je zeker dat het geld op jou rekening komt.