Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:31

_San87_ schreef:
c_alsemgeest schreef:
Er is al een wettelijke geluidsnorm :P

Het is niet dat erop gehandhaafd wordt :=.

De norm mag van mij ook wel naar beneden worden bijgesteld, trouwens.

Ze mogen van mij als eerste de islamitische bruiloften aan pakken. Dat is pas verschrikkelijk dat geluid

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:33

Is dat veel geluid ja? Geen ervaring mee.
Hoewel we laatst in Haarlem een bruidsstoet uit Turkije tegen kwamen en die waren flink aan het toeteren en gillen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:36

purny schreef:
Ze mogen van mij als eerste de islamitische bruiloften aan pakken. Dat is pas verschrikkelijk dat geluid

Nooit last van.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:37

Cayenne schreef:
Is dat veel geluid ja? Geen ervaring mee.
Hoewel we laatst in Haarlem een bruidsstoet uit Turkije tegen kwamen en die waren flink aan het toeteren en gillen :+

Dat gebeurde hier pre-corona bijna wekelijks. Wij noemen het dan ook "TurkseToeterTrouwerij" bekt wel lekker. _O-

Om in het rijtje artiesten te blijven. Ik vind Justin Timberlake dus echt verschrikkelijk, die gaat meteen af als ik hem hoor op de radio.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:49

Urbanus schreef:
purny schreef:

Nooit last van.

Nou hier in den haag wel

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:03

_San87_ schreef:
c_alsemgeest schreef:
Er is al een wettelijke geluidsnorm :P

En dat gaan ze dan wel kunnen handhaven hok je?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:30

Memories schreef:
Hier ook motorrijder en het geluid zal me een rotzorg zijn, het is vooral het gerace binnen de bebouwde kom waar ik een hekel aan heb. Doe gewoon normaal en veilig.

Of motorrijders die met dit mooie weer lekker in een shirt, open schoenen en een korte broek rijden := zooooo dom. Hier gaat altijd het pak aan, ook als het 30 graden is.

Eindelijk een verstandige motorrijder. Toen ik klein was (wij hadden toen geen auto) moest ik ook goed ingepakt achterop. Warm weer of niet en daar ben ik mijn ouders nog steeds dankbaar voor. Als ik nu wel eens kinderen achterop zie zitten met schaarse kleding, dan noem ik de bestuurder een potentiële moordenaar.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:51

Eens. De variant die mij het meest verbaast is de rijder volledig ingepakt en de passagier op slippers en in korte broek. Alsof de passagier minder beschadigd raakt bij een eventuele val?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:59

c_alsemgeest schreef:
_San87_ schreef:

En dat gaan ze dan wel kunnen handhaven hok je?

Nee, maar met een nog lager decibel gaat t algehele geluidsniveau wel omlaag. Gewoon verplicht een demper op die dingen :7.

Oh ik haat motoren zo :').

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:49

_San87_ schreef:
Sherivey schreef:
Ik ben het ook eens met Judith :')

Ik ook. Ik gok dat Marjo zelf zo'n herrieding heeft.

Nee hoor, mijn ouders. Die hebben beide choppers met wat geknetter uit de pijpen.

Ben al een aantal keer mee geweest, en die groep gaat altijd van het gas af als ze paarden tegenkomen.

Ik vind alleen het gezeur erom zo ongelooflijk overbodig. Als dat echt je problemen zijn, heb je echt een goed leven.

[edit] Daarbij gebeuren er al genoeg (dodelijke) ongelukken met motorrijders, als je ze dan ook niet hoort aankomen...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:57

Ja, maar er zijn ook bij die het leuk vinden om even terug te schakelen om naast een paard even extra gas te geven. Dat is bijna een poging tot doodslag…

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:57

Sanet schreef:
Ja, maar er zijn ook bij die het leuk vinden om even terug te schakelen om naast een paard even extra gas te geven. Dat is bijna een poging tot doodslag…

Dat is ook zeker niet tof, maar dat heeft niets met luide pijpen te maken maar met asociaal rijgedrag ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:03

Marjo schreef:
_San87_ schreef:

Ik ook. Ik gok dat Marjo zelf zo'n herrieding heeft.

Nee hoor, mijn ouders. Die hebben beide choppers met wat geknetter uit de pijpen.

Ben al een aantal keer mee geweest, en die groep gaat altijd van het gas af als ze paarden tegenkomen.

Ik vind alleen het gezeur erom zo ongelooflijk overbodig. Als dat echt je problemen zijn, heb je echt een goed leven.

[edit] Daarbij gebeuren er al genoeg (dodelijke) ongelukken met motorrijders, als je ze dan ook niet hoort aankomen...

Ik niet. Hier in de buurt scheuren ze met een hels kabaal over de dijk langs de uiterwaarden. De bewoners worden in de lente en zomer helemaal gek van de herrie (het draagt lang en ver). Er staan al waarschuwingsborden, dus t is wachten tot ze er niet meer mogen rijden :).

Als ik de motorrijders die ik op de weg tegenkom zie rijden (vooral snelweg), overal tussendoor slingerend, rechts inhalen, tussen twee rijen auto's door, vol gas overal langsheen, dan verbaast het me idd niet dat er veel ongelukken mee gebeuren...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:11

Toch typisch dat een groot deel van de ongelukken komen omdat automobilisten niet opletten, met name afslaand verkeer van links...

Ik vind ook een groot deel van de weggebruikers ontzettend irritant. Dan kun je ervoor kiezen om je daaraan te ergeren, of om je in te denken dat deze mensen gewoon lekker van het buitenleven genieten.

Dusja ik vind het geneuzel om niks :+ Laat mensen genieten van hun hobby, of zoals mijn opa zou zeggen; 1x luisteren en daarna niet meer :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:15

Je kunt het je ook gewoon niet persoonlijk aantrekken :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:17

Marjo schreef:

Ik vind het dikgedrukte ook altijd zo’n jammere dooddoener. Klagen over relatief kleine dingen mag er best zijn en zegt 0,0 over kwaliteit van leven

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:40

Marjo schreef:
Toch typisch dat een groot deel van de ongelukken komen omdat automobilisten niet opletten, met name afslaand verkeer van links...

Ik vind ook een groot deel van de weggebruikers ontzettend irritant. Dan kun je ervoor kiezen om je daaraan te ergeren, of om je in te denken dat deze mensen gewoon lekker van het buitenleven genieten.

Dusja ik vind het geneuzel om niks :+ Laat mensen genieten van hun hobby, of zoals mijn opa zou zeggen; 1x luisteren en daarna niet meer :)

Ook als zo'n motor aan bijna meer snelheid dan reactietijd op je af komt op zo'n smalle dijk?
Vorig jaar bijna eentje zichzelf van de dijk af gereden omdat ie mij maar net op tijd opmerkte. Zo klein is zo'n oude Saab toch ook niet.

En ja, hier in mijn omgeving zijn al dijken afgesloten en wordt daar keihard op gehandhaafd.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:49

UO: kom eigenlijk alleen maar hele beleefde motorrijders tegen.

Is geen mening. Maar oké.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 00:14

Danique_G schreef:

Ik vind de motorrijders die ik tegen kom altijd beleefd.

Zo, nu wel :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 01:19

c_alsemgeest schreef:
Danique_G schreef:

Ik vind de motorrijders die ik tegen kom altijd beleefd.

Zo, nu wel :+

Hihi dank u!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 07:17

Marjo schreef:

Geluidsoverlast kan je kwaliteit van leven anders behoorlijk aantasten, dus ik snap niet waarom je hier zo narrig over doet.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 07:40

Ik snap het wel. Als mensen zeggen dat ze paarden haten en daarbij ook vinden dat er maar flink wat meer regels/verplichtingen moeten komen voor ze op de openbare ruimtes (dus ook voor rijden in het bos en op het strand) mogen gebruiken of nog meer verboden gebieden voor paarden, wordt er ook gestuiterd hier.

Want iedereen hier ruimt altijd netjes z'n poep op, heeft een goed opgevoed paard, weet zich echt wel te gedragen, heeft een bomproef paard als ze de weg opgaan, etc etc.

Of zoals de haat naar wielrenners. Ja, er rijden debielen op de weg.
De meeste motorrijders gedragen zich en hebben niets aangepast aan hun motor, maar worden wel op dezelfde hoop geharkt.

Ik snap de ergernis aan geluidsoverlast ook! Maar daar valt Marjo denk ook niet over. Wel de haat voor iemand anders zn hobby.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 07:43

Ik zit soms achterop bij mijn vriend.
Maar geen herrie. Beide in beschermende kleding en geen gezigzag.
Motorrijders als wij vallen niet op alleen de aso's dus zijn al snel alle motorrijders zo.

Dat niet opvallen is wel een ding.
Hoe vaak mijn vriend niet moet uitwijken of remmen omdat er weer eens een auto uitvoegd oid. Vaak, heel vaak.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 07:44

'De haat voor andermans hobby'. Overdrijf niet zo, het gaat letterlijk om het geluid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 07:51

Urbanus schreef:
'De haat voor andermans hobby'. Overdrijf niet zo, het gaat letterlijk om het geluid.
Dit. En zolang jij niet degene bent die de herrie maakt, waarom zou je je dan aangesproken voelen? :')