Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Karlijn schreef:Kan ik op een stekkerdoos één verlengsnoer aansluiten voor een lampje van max 25watt of is dat kans op fik?
Eske_B schreef:Waarom geeft google maps tijdens het autorijden bijna altijd alleen maar alternatieve routes die langer zijn? Volgens mij denk niemand: goh ik moet nog 20 minuten, laat de langzamere route van 13 minuten langer nemen!
APCIII schreef:_Karlijn schreef:Kan ik op een stekkerdoos één verlengsnoer aansluiten voor een lampje van max 25watt of is dat kans op fik?
Dat is niet direct te zeggen.![]()
Als je op de stekkerdoos op dit moment een frituurpan, terrasverwarmer, oventje en waterkoker tegelijk aan hebt staan, zou ik niet óók nog dat lampje erbij doen
Eigenlijk is het gewoon "gebruik je gezonde verstand"
Daarbij gaat het dan om dit soort zaken:
- Kijk op de stekkerdoos om te zien hoeveel er maximaal op aangesloten mag worden
- Zorg dat het totaal aan aangesloten spullen niet groter is dan waar de stekkerdoos geschikt voor is
- Zorg dat de aansluiting overzichtelijk is, dus dat je kunt zien dat er een verlengsnoer op een stekkerdoos zit.
- Zorg dat de kabels niet als een grote kluwen liggen, maar dat het z'n warmte kwijt kan.
- Houdt in de gaten dat ook het stopcontact in de muur niet onbeperkt stroom kan leveren! (dus, wat zit er nog meer op die groep in de meterkast aangesloten, en hoeveel kan die leveren?)
- Twijfel je over één van bovenstaande punten? Doe het dan NIET!
Kookaburra schreef:En doe nooit een verlengnoer in een verlengsnoer.
Kookaburra schreef:MarlindeRooz schreef:Waarom niet? Ik heb dat heel vaak gedaan haha.
Dan is de kans op overbelasting en kortsluiting groter. En daarmee dus ook de kans op brand
Ook als de verlengsnoeren een zogenaamde 'brandbescherming' hebben.
_Karlijn schreef:Allebei gewoon niet doen.Ik was het niet van plan hoor maar ik vraag me af wat dan het verschil zou zijn tussen een licht belaste stekkerdoos (1 lamp + 1 telefoonoplader waar er 4 inkunnen) + verlengsnoer met een klein lampje daarop aangesloten of diezelfde stekkerdoos met 1 stekkerdoos eraan met 1 klein lampje erop aangesloten?
iirrssjjee schreef:Stel he, iedereen stopt massaal met het kopen van goedkope kleding (zoals van H&M, Zara, Primark, enz enz). Wat gebeurd er dan met die kinderen en gezinnen die het maken? Want iedereen roept altijd dat het moet stoppen, maar stel het stopt echt? Gaat het dan niet veel slechter aflopen? Ik bedoel; geen baan meer, dus geen inkomsten... Zouden ze dan niet uit wanhoop de kinderprostitutie ingaan bv?
poes schreef:Vooral omdat mensen alleen aan zichzelf denken en hun koopverslaving ongegeneerd blijven voeden.Zolang die slechte bedrijven er zijn is de overheid ook weinig gemotiveerd om andere oplossingen te zoeken helaas. Eigenlijk moet er druk komen van de consument wereldwijd, de bedrijfswereld en politiek. Maar dit soort zaken blijven erg moeilijk.
Sheran schreef:Ik vermoed ook dat de grote bedrijven in dat geval heel erg snel gaan investeren in verbeterde leefomstandigheden, daar heel veel reclame mee gaan maken en zo hopen hun bedrijf te redden.
Sheran schreef:Yep, dat is de tussenstap waar de consument doorheen moet prikken.