Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:49

Heb net ook even zitten zoeken op dat capsule gedoe. Maar de helft speelt zo te zien al vals; die showen nu hun herfst/winter capsule maar hebben er dus ook één voor de zomer. Dat zijn dan toch al 60 items.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:49

Wat leuk Ryder! Vooral om te zien dat Synne dit dan ook wsl heel snel gaat doen hihi ze Volgt hem lekker.

Lie, vertel eens over die ketting?

Urbanus

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:59

Ik zet wel een foto op insta. De legende zegt dat de barnsteen warm wordt en een soort olie achterlaat wat in de huid trekt en werkt als een soort natuurlijke paracetemol.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 23:27

Capsule collectie, nooit van gehoord, is dat ook incl schoenen? := want dat zou een ramp zijn :Y) :D

Ontgroenen, dat ken ik ook niet, ja alleen in je studententijd :D

Wow vroege kids hebben jullie, gaat het snel hè!
Ik vond dat helemaal niet leuk weet ik nog wel, wilde mijn baby houden. Nou ja, ik mag binnenkort weer tutten en knuffelen <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 04:39

Bayja haha inderdaad.
Ik vind het ook fijn dat ze nog lekker bij me ligt als ze de fles krijgt.

Lieveli wat goed dat het toch blijkt te werken!
Ik had er wel over gelezen maar dacht altijd het zal wel.
Het kan niet los schieten of zo dat ze erin kunnen stikken?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 06:09

Nee. Zit veiligheids sluiting op en is tussen elk steentje geknoopt. Dus als hij zou breken komt er hooguit 1 steentje los.
Gup heeft er altijd een om gehad rn mup nu vanaf maand 3.
Ze heeft er zelfs een paar :) verschillende soorten en kleuren

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 06:30

A heeft er ook een maar merk niet echt effect. Laat haar er ook niet mee slapen trouwens. Nu draagt ze m gewoon omdat het mooi bij haar huidje staat. Je ziet ook veel kinderen van BN'ers met zo'n kettinkje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:02

Oot heeft m altijd om en frommelt er niet aan, ook zo apart. Echt een maf ding :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 07:20

Echt wat voor jou Lie dat AP gebeuren :Y)
Ik volg voor de grap een Facebook groep onvoorwaardelijk ouderschap. Altijd leerzaam en wellicht steek je wat van op.
Maar de verhalen die je daar voorbij ziet komen vind ik veel kinderen gewoon zielig. Heeft niks met onvoorwaardelijk te maken, maar grenzeloos.
Veeel moeder die bij papa weggaan omdat die een grens wil trekken en zeggen klaar. Dus weggaan omdat papa regels gaat stellen.
Al die kinderen zijn hoogbegaafd en/of hoogsensitief, gevoelig etc. en kunnen weinig aan. En vervolgens lees je over gedrag dat vooral zoeken naar grenzen is en kinderen die niet krijgen en schreeuwen om aandcht.
Ik schrik daar echt van. Heb vaak medelijden met die kinderen.

Capsule las ik ook over. Ben ik niet voor gemaakt.
En @minimalist vind ik gewoon zielig. Hout en kleurloos hoeft echt niet voor kinderen. Ik heb ook vrijwel alleen hout en open end, maar wel kleur. Juist omdat kleur zo zinnenprikkelend is.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:05

Precies dat Lautje. Dat huis is al zo kleurloos, en dan dat speelgoed ook nog. Dat je geen bakken speelgoed hebt voor je kind prima (al hebben wij dat wel :+ kinders krijgen echt zoveel van familie) ik zou ook graag wat minder willen hebben en schenk elk jaar aan de speelgoedbank. Maar alleen kleurloos om het principe en ‘omdat het mooier staat in het interieur’ (dat schrijft zij dus echt) vind ik heel sneu.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:17

Erg is dat al dat hele extreme opvoeden. De aantallen hsp en hoogbegaafde kinderen vliegen je ook om de oren tegenwoordig. Het geen grenzen stellen zie ik ook wel om me heen, dat lijkt in het begin nog leuk, maar nu die kindjes wat ouder worden komen sommige ouders er gelukkig wel op terug. Het is alleen zoveel makkelijker om gelijk duidelijk te zijn.

Vanochtend was het zo ver, ik pakte zijn oshkosh tuinbroek van de stapel, te klein! ;(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:24

Ach dat geroeptoeter over hoogbegaafdheid vind ik altijd mateloos irrirant. Bij kinderen maar ook bij volwassenen die het constant over zichzelf roepen. Boeien :+
Hier iemand in mijn kennissenkring die dat doet. In bijna elk gesprek blabla ik ben hoogbegaafd blabla die opleiding en die opleiding en blabla. Valt geen normaal gesprek mee te voeren.

Iemand ervaring met het wassen van allstars? Gups heeft zijn blauwe zwart gekregen gister :+
Moet maar even op zijn tevas lopen tot ze schoon zijn :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:49

Allstars kunnen gewoon in de wasmachine op 40graden wel dacht ik. Dat heb ik eens gedaan met mijn eigen :)

En dat opvoeden, tja, ik hou niet zo van al die stijlen. Ik doe gewoon wat ik zelf goed vind. Zo superstreng grenzen stellen vind ik ook niet nodig. Ik zeg gewoon als iets niet mag, en tot nu toe gaat dat goed. En dan probeert ie het nog wel een paar keer als het megainteressant is, maar dan zeg ik gewoon nog een paar keer dat het niet mag. Maar eigenlijk mag hij het meeste wel, maar dat heeft niks te maken met dat ik geen grenzen stel, maar meer dat hij niet hele gekke extreme dingen bedenkt die niet mogen :+
Maar sommige kinderen hebben wel wat strengere grenzen nodig zie ik om mij heen. Volgens mij heb ik wel een makkelijke peuter :P

Ik vind het overigens heerlijk dat mijn baby nu een echte peuter is. Een peutertje is zoveel makkelijker dan de babytijd. Al is het maar omdat ie nu gewoon zegt wat ie wil :')

Maar ja, er komt natuurlijk weer een baby en ik kijk best wel heel erg op tegen dat eerste jaar weer :o Maar misschien wordt dit wel een makkelijke baby, je weet het niet he :Y)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 10-09-18 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:20

Hoop doet leven Verootje, er is nu toch geen weg terug en je hebt nu in ieder geval zelf gezien dat het ècht beter wordt normaal gesproken, dat helpt wellicht ook om er doorheen te komen als je een intensieve krijgt. Je hoort toch heel vaak dat de tweede makkelijker is en je hebt wellicht zelf ook wat meer in je trucendoos nu door de ervaring :j

Hier ook een barnsteen kettinkje gehad, of het echt gewerkt heeft....mwoah wij merkten geen duidelijk verschil. Maar op een gegeven moment kom je op een punt dat je àlles wel wilt proberen :P

De Chamodent druppeltjes werkten hier nog het beste. Dat haalde net het scherpste randje er af.
Die van ons had met 5 maanden al een paar tandjes. Daar raakten mensen echt van in verwarring als hij dan zat te lachen in de supermarkt ofzo en dan kwamen er tanden tevoorschijn terwijl het wel een heel klein guppie was die toen nog in maat 62 zat :P

Dat capsule zegt me niks, ik heb het wel een paar keer langs zien komen onder een andere naam, van iemand die het bedacht / populair gemaakt heeft ofzo en waar het naar vernoemd werd. Vind het op zich wel een prima streven, dat je alleen nog dingen in huis haalt die je ècht blij maken. En de overige meuk gewoon lekker bij de Action laten staan :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:26

Het is echt bijzonder om te zien hoe snel alles gaat. Cruz doet heel woest in zijn handen klappen en met zijn handen op zijn oren als hij "klap eens in je handjes" wilt horen. Gisteren telde hij ineens tot 3, alle knopjes moeten aangeraakt worden en het ergste is dat hij al precies weet hoe een telefoonscherm werkt. Hij mag er verder nooit op maar als hij mee zit te kijken met grote broer van 14 steek je toch veel op denk ik :D Lopen doen we dan nog niet maar ik neem alles maar zoals het komt.

Ben nu wel aan het kijken naar een fiets voor mezelf, die heb ik nu niet en dat mis ik. :j

Ik hou overigens wel van regels. Nee is echt nee, ook niet als je het 10x probeert. Cruz z'n broers hebben daar ook veel baat bij, papa vond regels erg lastig maar daar worden je kinderen ook erg lastig van :D Ze mogen van mij wel heel veel, ik ben voor ontdekken en rommelen en spelen mag ook wild. Maar we doen wel met z'n allen de tafel dekken en opruimen, de oudste twee halen zelf hun bed af elke week, we voetballen niet in huis en meer van dat soort standaard dingen imo. Een hut bouwen in de kamer vind ik dan weer helemaal prima.

Ik kon het niet laten en heb nog het geruite jasje van Mini Rodini voor Cruz gekocht. Stond hem zo leuk!

Hoe dat velvet voelt weet ik nog niet Lie! Ik moet het allemaal nog binnen krijgen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:26

verootjoo schreef:
Allstars kunnen gewoon in de wasmachine op 40graden wel dacht ik. Dat heb ik eens gedaan met mijn eigen :)

En dat opvoeden, tja, ik hou niet zo van al die stijlen. Ik doe gewoon wat ik zelf goed vind. Zo superstreng grenzen stellen vind ik ook niet nodig. Ik zeg gewoon als iets niet mag, en tot nu toe gaat dat goed. En dan probeert ie het nog wel een paar keer als het megainteressant is, maar dan zeg ik gewoon nog een paar keer dat het niet mag. Maar eigenlijk mag hij het meeste wel, maar dat heeft niks te maken met dat ik geen grenzen stel, maar meer dat hij niet hele gekke extreme dingen bedenkt die niet mogen :+
Maar sommige kinderen hebben wel wat strengere grenzen nodig zie ik om mij heen. Volgens mij heb ik wel een makkelijke peuter :P

Ik vind het overigens heerlijk dat mijn baby nu een echte peuter is. De peutertje is zoveel makkelijker dan de babytijd. Al is het maar omdat ie nu gewoon zegt wat ie wil :')

Maar ja, er komt natuurlijk weer een baby en ik kijk best wel heel erg op tegen dat eerste jaar weer :o Maar misschien wordt dit wel een makkelijke baby, je weet het niet he :Y)

Hier zeg ij elke dag 100x per ding dat hij niet mag en nog proberen he :Y) het is niet dat hij niets mag.. Maar hij wil alleen niet doen wat wel mag. Hahaha. B is een echt draakje gewordeb. Ook wel een echte knuffelkont :)

Komt hij bij me en zegt dan met kopje op mn been: mmmmmmm.

Ik overweeg om onze 2 MR leggings in te laten nemen zodat hij ze wel aan kan. Ik denk namelijk dat B niet veel breder gaat worden.. wel langer. Anders kan hij ze nooit aan :(

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:48

Keet schreef:
Ach dat geroeptoeter over hoogbegaafdheid vind ik altijd mateloos irrirant. Bij kinderen maar ook bij volwassenen die het constant over zichzelf roepen. Boeien :+
Hier iemand in mijn kennissenkring die dat doet. In bijna elk gesprek blabla ik ben hoogbegaafd blabla die opleiding en die opleiding en blabla. Valt geen normaal gesprek mee te voeren.

Iemand ervaring met het wassen van allstars? Gups heeft zijn blauwe zwart gekregen gister :+
Moet maar even op zijn tevas lopen tot ze schoon zijn :+

Ik had roze mini Allstars voor 2,- gekocht op een kledingbeurs. In de wasmachine gedaan en ze waren als nieuw!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:42

Capsule, mininalist,... zegt me allemaal niks. Ik voed verder gewoon naar mn gevoel op. Tot nu toe al altijd goed gegaan.
Speelgoed probeer ik vooral wat te kopen waar ze jaren plezier aan hebben en ook hun fantasie moeten gebruiken. Wobbel staat voor dit jaar op het lijstje. Eigenlijk wil ik niet heel veel speelgoed bij verder. Ze heeft zat nu. Dan maar wat leuke kinderboeken aan familie vragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:45

Leuke kinderboeken vind ik nog vrij lastig, vaak moet je ze toch echt even zelf kunnen inkijken om te zien of ze echt leuk / goed zijn. We hebben nu zo veel boeken dat ik eigenlijk alleen nog hele fijne boeken erbij wil die echt van een grotere gevoelswaarde hebben zeg maar, iets van verdieping ofzo :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 13:48

Hier ook veel boeken. Het Muizenhuis is vooral uren kijkplezier. Dikkie Dik omdat het zo simpel is dat ze aan de plaatjes al het verhaal snapt (en is geschreven door een nicht van mijn vader).
Verder is Rintje het hondje een succes. Is een leuk boek met plaatjes en verhalen.

En heb nog wat minder standaard boeken over een meisje wat een dinosaurus als huisdier heeft.
En de boeken van Astrid Lindgren natuurlijk. Ze kijkt nu al graag in Ronja de Roversdochter naar de plaatjes.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:50

Oudste wou graag voorgelezen uit cars. Thomas de trein en jip en janneke.

Jongste wil niet voorgelezen en ook samen in boeken kijken vind hij niks.

Ik was vroeger gek van lezen.

Ga alle boekjes die ik nog heb en de puzzels weggeven. Heb een commode vol maar er wordt niets mee gedaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:51

Hier valt Kikker, Dribbel, Boer Boris en de kijkboeken van Charlotte Dematons goed in de smaak :j
Maar heb nog veel meer boeken, maar meneer heeft een eigen smaak en leest het liefst elke dag dezelfde boeken :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:53

Gup heeft veel plaatjes boeken maar houd niet van voorlezen helaas.
In de auto heeft hij geen keuze :+ mama houdt van luisterboeken :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:54

pmarena schreef:
Leuke kinderboeken vind ik nog vrij lastig, vaak moet je ze toch echt even zelf kunnen inkijken om te zien of ze echt leuk / goed zijn. We hebben nu zo veel boeken dat ik eigenlijk alleen nog hele fijne boeken erbij wil die echt van een grotere gevoelswaarde hebben zeg maar, iets van verdieping ofzo :)

Oh ik geef iedereen een lijst O:) <<)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:58

Ik ga maar niet alles opnoemen wat we al hebben :o kinderboeken zijn ook mijn hobby haha. We willen nog de annie mg smith collectie uitbreiden, met oa floddertje en otje, en dan aap op straat en de geheime tuin wil ik ook nog graag erbij. Maar koop elke maand wel wat.