Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:35

Ik ga dus niet, maar ik mag me zoiets toch gewoon afvragen? Kijk, het had serieus gekund dat ik nu met deze vraag gezeten had. Want ik heb echt plannen gehad die kant op te gaan in september.
Waarom zou je wel of juist niet gaan? Maar wat ook mee zou spelen, kun je annuleren? of ben je dan je geld kwijt?
En als ik naar dat soort landen ga, dan gaat er altijd een koffer vol kleding mee, die geef ik daar weg en ik neem souvenirs mee terug. Dus het is ook niet opportunistisch.
Ik heb zo eens oude ponyspullen in een koffer gestopt omdat ik wist dat ik zou gaan paardrijden op een vulkaan. Na afloop van het ritje heb ik die man een hoofdstel, bitje en nog een halster gegeven voor zijn pony. Die man had meteen 30 andere paardenverhuurders er om heen staan, kennelijk was het een heel duur geschenk. Terwijl het hier geen waarde meer had.
In die landen moet je altijd onderhandelen over prijzen. Het is niet dubbeltje op eerste rang, maar als een dagloon daar 2 euro is, dan is het onzin om 10 euro te betalen, dan maak je daar de economie kapot. Dan ga je onderhandelen dat je gewoon die 2 euro betaalt en daar maak je na een goede dienst 2.50 euro van. Toen ik op Bali was na de aanslagen in Jimbaran heb ik extra dingen gekocht, dingen die ik normaal niet zou kopen. Maar wel afgedongen natuurlijk. Dus ik heb per saldo gewoon mijn geld uitgegeven. Maar op deze manier mensen geholpen. En zelfs extra dingen gedaan zoals dat parachutevliegen achter een speedboot. Dat geld was anders in mijn zak gebleven. Zij bieden wat aan wat ik normaal niet zou doen, nu wordt het aantrekkelijk en dus gedaan.
In Vietnam heb ik een vrouw die mij vroeg om mijn lege waterfles behalve de fles geen geld gegeven, maar haar meegenomen naar een bakkerij. Ze mocht van mij gewoon brood uitzoeken waar ze zin in had. Heeft mij nog geen 2 euro gekost, maar zij blij en zo help je ook.
Of je huurt voor een boottochtje een bootje van iemand die in een sloppenwijk woont. Die man liet vol trots zijn 'huis' zien vanaf het water. Dat zie je niet als je gewoon een toeristenboot huurt.
Of gewoon met een groepje geld geven aan een weeshuis voor nieuwe matrasjes (zou 200 euro kosten en we waren met 15 man, allemaal geld gegeven), en 2 dagen later controleren of er ook echt matrasjes gekocht zijn (is netjes gedaan).
Vergeet niet dat de mensen die zoiets overleven geen vangnet hebben he. Ja, je bent daar op vakantie dus je wilt niet alleen ellende zien, maar als je niet gaat komt er überhaupt geen geld.

Ik moet nog ergens foto's hebben waar ik een katrol weer terughang op een gammel bootje, wat daar erg vreemd gevonden werd omdat ik een vrouw was, maar voor mij was dat gezien mijn lengte en kracht een eitje. Daar moesten 2 mannen op elkaar klimmen om er bij te kunnen. Ook dan help je even (was nog geen 5 minuten werk voor mij). Kost niets, mensen ook blij.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:42

Ik was 2,5 geleden nog op Gili Trawangan en kreeg toevallig vandaag nog een mailtje van ons hotel of we een enquete in wilde vullen en dat we korting kregen op onze volgende boeking. Zal wel los staan van de aardbevingen, maar wel toevallig.

Ik heb zelf werkelijk geen idee of ik nog was gegaan als de aardbevingen voor mijn vakantie plaats hadden gevonden. Maar ik denk wel dat als het aal de lokale bevolking ligt, dat ze de toeristen graag nog zien komen. Voordat wij gingen was de vulkaan op Bali twee keer uitgebarsten en toen wij aan een taxichauffeur op Bali vroegen of ze bang waren voor de uitbarstingen zei hij: De enige zorgen die ik daarover heb is dat het vliegveld sluit en de toeristen niet meer komen.
Die mensen leven er daar echt van, dus is denk wel dat elke toerist daar welkom is, ondanks de puinhoop.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:54

Toerisme zal wel snel weer op gang komen, maar zo snel niet. Ze staan letterlijk nog puin te ruimen en zijn nog lijken aan het opruimen, dan loop je daar als toerist imo alleen maar in de weg. Al helemaal als je gaat om van een vakantie te genieten. Wat je wel veel ziet is vrijwilligers die daar naartoe gaan en daarmee deels weer bijdragen aan de economie maar ook komen om te helpen. Daar naartoe willen alleen omdat je er nu voor de absolute bodemprijs heen kan vliegen is imo best opportunistisch en gaat enorm voorbij aan het leed dat veel mensen daar nu meemaken.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:35

Kunnen mensen echt stralen?
Als in 'een stralende bruid'
En zo ja, waardoor wordt dat veroorzaakt?
Verandert er iets in de stralende persoon, of alleen in het beeld van de toeschouwers, of allebei?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:44

gerlindie schreef:
Kunnen mensen echt stralen?
Als in 'een stralende bruid'
En zo ja, waardoor wordt dat veroorzaakt?
Verandert er iets in de stralende persoon, of alleen in het beeld van de toeschouwers, of allebei?

Ligt eraan of je in de buurt van fukushima bent geweest...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:43

Mensen kunnen wel magnetiseren, sommigen dan.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:14

Waarom kun je niet zo veel doorslikken als je in je mond kan hebben? Als je bvb veel water in je mond neemt, moet je 2 of 3 keer slikken om dat weg te krijgen. Waarom? Het valt toch in een 'gat'?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:23

Floriske schreef:
Waarom kun je niet zo veel doorslikken als je in je mond kan hebben? Als je bvb veel water in je mond neemt, moet je 2 of 3 keer slikken om dat weg te krijgen. Waarom? Het valt toch in een 'gat'?

Je slokdarm is een stuk smaller dan je mondholte, daarom kun je niet in een keer de hele inhoud van je mond doorslikken.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:29

Wat is dit voor dier? Het lijkt mij een soort vlinder, maar het heeft 4 onafhankelijke vleugels (spanen?) hij beweegt wel als een vlinder en doet af en toe zijn vleugels open. Hij is zwart met lichtblauw. Kan het misschien een libelle zijn?

Ik heb geprobeert een foto te maken maar hij deed zn vleugels maar niet open.. Ik zit als het ware voor hem.

Afbeelding

Heb het omcirkeld.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:30

Jep, is een libelle.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:42

xxShetLover schreef:
Jep, is een libelle.

Oh zo blond :o?
Hij is in elk geval prachtig!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:45

Wat gebeurd er als je Jello (opgeloste en opgestijfde gelatine met een smaakje) invriest? Verliest het dan zijn structuur, of heb je gewoon een Jello ijsje?

En een persoonlijk dilemma, zal ik eten bestellen, of toch nog naar buiten gaan? :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:56

Steeph schreef:
Wat gebeurd er als je Jello (opgeloste en opgestijfde gelatine met een smaakje) invriest? Verliest het dan zijn structuur, of heb je gewoon een Jello ijsje?

En een persoonlijk dilemma, zal ik eten bestellen, of toch nog naar buiten gaan? :')

Kun je het niet uitproberen en ons dan live updates geven? :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:57

We hebben al de experimentele zaaier, dus de experimentele kok is ook een leuke dan. Met als eerste stap: het jello ijsje

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:59

germie schreef:
We hebben al de experimentele zaaier, dus de experimentele kok is ook een leuke dan. Met als eerste stap: het jello ijsje

Dat zou echt het beste topic ooit zijn _O-

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:07

Jolien87 schreef:
Een vraag voor de Harry Potter kijkers: waar zit het toilet in het huis van de Dursleys?
In de gang zitten alleen de trap en de trappenkast. Aan het eind van de gang zit de deur naar de keuken en links zit de deur naar de woonkamer. En dan is er nog een serre.
Maar waar is dan de wc?!

Veel Engelse huizen hebben alleen een WC boven in de badkamer.. heb dr helaas al meerdere gezien die dat hadden toen we op zoek waren naar een woning hier

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:18

Lienie_F schreef:
Steeph schreef:

Kun je het niet uitproberen en ons dan live updates geven? :+

germie schreef:

Lienie_F schreef:
germie schreef:

Dat zou echt het beste topic ooit zijn _O-

Ik ga een hompje Jello in de vriezer gooien en ik zal hier updates geven :Y)

Zonder stokje, dat wel, want ik heb geen stokje _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:30

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:38

_Nadia_ schreef:
Jolien87 schreef:
Een vraag voor de Harry Potter kijkers: waar zit het toilet in het huis van de Dursleys?
In de gang zitten alleen de trap en de trappenkast. Aan het eind van de gang zit de deur naar de keuken en links zit de deur naar de woonkamer. En dan is er nog een serre.
Maar waar is dan de wc?!

Veel Engelse huizen hebben alleen een WC boven in de badkamer.. heb dr helaas al meerdere gezien die dat hadden toen we op zoek waren naar een woning hier

Oh echt? Nooit geweten.
Járen geleden wilde ik als Sinterklaassurprise het huis van de Dursleys maken en toen bedacht ik me ineens dat de wc nergens te vinden was. Ik denk dat ik al 15 jaar met die vraag loop. :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:38

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:43

Jolien87 schreef:
Oh echt? Nooit geweten.
Járen geleden wilde ik als Sinterklaassurprise het huis van de Dursleys maken en toen bedacht ik me ineens dat de wc nergens te vinden was. Ik denk dat ik al 15 jaar met die vraag loop. :=

Onze vorige flat was een maisonette en ook daar hadden we alleen een wc boven, super onhandig als je een keer visite hebt. Een vriendin van mij woont in een vrij luxe woning, en ook die heeft alleen een wc op de verdieping.
(een van de huizen die wij zijn wezen bezichtigen had een badkamer/wc boven en wat lag er op de vloer? Tapijt.. Ja echt, Engelsen zijn raar)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:24

Jello-update:
Na iets meer dan een uur is de Jello aan de buitenkant bevroren. Van de textuur is niks meer over.
Ik hebbeen hoekje geprobeerd, het was meet Slush Puppy dan waterijs of Jello...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:59

Hoe zal het dan zijn als het weer ontdooit?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:02

Steeph schreef:
Jello-update:
Na iets meer dan een uur is de Jello aan de buitenkant bevroren. Van de textuur is niks meer over.
Ik hebbeen hoekje geprobeerd, het was meet Slush Puppy dan waterijs of Jello...

_/-\o_

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:16

Gaat dan ook iemand het stralen uitproberen?