Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:42

Ach zo had ik een jongen aan de telefoon die mijn (inmiddels verkochte) welsh A wilde kopen voor meer dan de vraagprijs.
Maar ik moest wel willen dat ze geslacht mocht worden want hij wilde echt kwaliteitsvlees.

Heb hem uitgelachen en verteld dat ik me heel goed bewust ben van slachtprijzen en dat een slager echt geen 900 euro geeft voor een A pony.
Tevens gezegd dat hij met zijn vrienden het beste naar de discotheek kon gaan.

Je hebt altijd van die lolbroeken.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:55

Idioten zijn het! 8)7

Vanmorgen een boel knutselspul uitgezocht en een mevrouw ge-smst, die al eerder een doos linten en zooi had opgehaald.
Ze komt morgenochtend langs om de dozen op te halen.
En is me nu al zo dankbaar!
Ik doe er toch niets mee en zij met 9 kleinkids wel, dus gun ik het haar van harte!
Toch blijft het opruimen van mijn moeders spulletjes erg moeilijk, maar zo had mijn mams het ook gewild. ;)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:31

Ik weet niet wat het is met marktplaats, maar onze mammoet skelter heb ik erop gezet voor 50 euro en ik heb het idee dat er kinderen reageren. Een bod van 30 euro gehad en gereageerd dat 50 euro de minimale prijs is. Zijn vader kan hem ophalen voor 40 euro, nogmaals gereageerd, heeft hij maar 40 euro in zijn spaarpot. Best sneu, maar ik vind 50 echt minimaal. Ik vraag me dan weleens af waarom ouders dan niet iets bijleggen. Ik kreeg echt 5 van dit soort mailtjes.

Skipak van Gaastra, mt 92/98, ziet er nog heel goed uit. Aangegeven dat 25 euro echt de minimale prijs is, krijg ik terug wat ik van 30 incl. verzenden vind. Nou uhm 1.95 te weinig;)

Onze kampeerspullen liepen als een trein, jurkje van mijn dochter ook zo verkocht.
Boeken raak ik echt niet kwijt...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:34

Sneu weer:
Ik heb een berg hengelsportdingen van mijn vader op MP gezet.
Een hele dag uitzoekwerk, puur om te weten wat dat soort spul waard is.
Is minimaal € 1000 waard, maar heb er echt een habbekrats voor gevraagd: € 200.
En dan nog € 50 bieden...
Die heeft een stevig berichtje terug gehad... _-:( -:(- }:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:35

Van de skelter kan ik het snappen. Het skipak... Tsja, Marktplaats is handelen, ik zou hem voor die prijs verkopen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:39

Nou, die 1.95 zou ik niet wakker van liggen. Maar goed.. Dat geldt dan ook wel weer voor beide kanten :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:50

Voor die 1.95 zou ik persoonlijk niet wakker liggen, en gewoon verkopen dus. Je bent er dan wel vanaf. Maargoed, dat is iedrt voor zich! :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:36

Ik heb ook weer iets ...

Ik heb een iPhone 4 te koop staan, goeie staat, heel net ding. Af en aan wat reactie's op gehad en ook aantal via MP waar ik op gereageerd heb. Kreeg een mail met een vrouwelijke naam eronder die meteen wou komen blabla, nou ja dat kwam mij niet uit dus zou nog even laten weten of dat uit kwam dit weekend enzovoort. Werd ik gister dus 2x gebeld door een onbekend nummer. Snapte er niks van maar als mensen geen Voicemail achter laten laat ik 't altijd even gaan. Vanochtend was ik weer gebeld, dus ik bel terug. Krijg ik een man aan de lijn ... Dus ik echt huh? Ja had voor die iPhone gebeld. Maar beste man, hoe komt u in godsnaam aan mijn nummer want die geef ik nooit en de nimmer via MP. Blijkt dus dat mijn response via de MP reactie mijn eigen mail signature heeft mee gestuurd (met mijn website en alles erin) ........ Weet niet, vind 't een raar verhaal allemaal :+

Krijg zojuist weer een bericht van iemand anders, enigste wat erin staat is '60 euro'.

Geen goede middag, geen ik heb interesse. Hey doei :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:52

Ik kreeg gisteren dan weer zonder te vragen 1.95 korting voor t verzenden. Supersnel gegaan..Gisteren overgemaakt en vanmorgen stond t pakketje voor de deur.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:00

Het gaat mij niet om de 1.95 maar om het idee dat verzenden 7 euro kost en mijn minimale prijs 25 euro is, voor een seg wat 160 euro heeft gekost vind ik het een koopje. Afijn, het pakket gaat morgen voor 32 euro op de post;)

Heb vandaag ook iets verkocht waarvan de verzendkosten hoger zijn, daar plak ik gewoon een extra zegel op, had ik het maar met pakpapier moeten wegen en niet zonder;)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:37

Ik heb wat meegemaakt, zeg! Ik had een halster te koop staan in maat cob. Ik had de maat in de advertentietitel en advertentie gezet, omdat ik weet dat er soms slecht gelezen wordt. Krijg ik al snel een mailtje: "ik vind het halster zo mooi past het op een shetlander". Geen punctuatie of formaliteiten, maargoed, netjes gereageerd dat het voor een shet toch écht veel te klein is. Al snel bericht terug: "ik wil het toch kopen het is zo mooi mag ik je rekening" Ik begon op dit punt te vermoeden dat ik misschien met een kind te maken had, maargoed, ik neem aan dat ouders wel opletten voordat ze geld overboeken. Het geld kwam netjes binnen, adres werd ook netjes uitgewisseld. Heel andere stijl van mailen, wellicht van haar moeder? Krijg ik na enkele dagen een berichtje: "Mijn dochter heeft een halster van je gekocht. Het is veel te groot voor onze Shetlander. Gaat nooit passen, erg jammer dit".

:S

Het gekke vind ik dat de moeder/vader die het geld naar me overmaakte onze mailwisseling haast wel heeft moeten zien! Tenminste, ik kopieër bankgegevens rechtstreeks uit mails zodat ik zelf geen typefout kan veroorzaken. Dan lees je de rest van de mailwisseling toch ook even door? Enfin, misschien had ik zelf toch meer moeten doen om deze miskoop te voorkomen. Wat vinden jullie?

Ik heb overigens beaamd dat het jammer is en wat mooie foto's van het halster toegestuurd zodat ze die in een advertentie kunnen gebruiken, de moeder gaf namelijk aan het door te willen verkopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:57

Meteen kopie mail naar die ouders sturen... Wat een debielen zeg.. :r

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:04

Ja dat vind ik? Dat die ouders bij hun eigen kind even navraag moeten doen.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:06

Bedankt voor de tip! Ik heb echter maar met 1 mailadres te maken gehad. Ik kan op basis van naam en adres wel een telefoonnummer vinden, maar ik weet goed of ze zitten te wachten op een telefoontje van me. Het kan ook heel erg klinken alsof ik bel om nogmaals te benadrukken dat ik het niet mijn schuld vind.

Aanvankelijk wilde de moeder overigens het geld terug, maar wel het halster houden :S uhm....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:12

Basilicium schreef:
Bedankt voor de tip! Ik heb echter maar met 1 mailadres te maken gehad. Ik kan op basis van naam en adres wel een telefoonnummer vinden, maar ik weet goed of ze zitten te wachten op een telefoontje van me. Het kan ook heel erg klinken alsof ik bel om nogmaals te benadrukken dat ik het niet mijn schuld vind.

Aanvankelijk wilde de moeder overigens het geld terug, maar wel het halster houden :S uhm....

Je kan toch gewoon terugmailen met een printscreen van de mail die je van haar dochter hebt ontvangen? Inclusief jouw reactie dat het niet zou gaan passen. Even kijken in je verzonden items :)

Zeggen dat je het hebt gezegd en dat je daarom het geld zeker niet terug over maakt. Je kan je er nog op beroepen dat de koper in dit geval niet aan zijn onderzoeksplicht heeft voldaan en jij wel aan je mededelingsplicht. En dat de zaak hiermee wat jou betreft is afgedaan.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:26

Bedankt! Dat zou inderdaad netjes en voldoende zijn van mijn kant. Ik ga 'n mailtje opstellen.

Ik heb opzich wel de indruk dat de moeder accepteert dat dit een gedane aankoop is en dat ze nu zelf tot adverteren over zullen moeten gaan.

Desondanks voelt het wel naar. Ja, ik heb mijn geld, maar het was tevens mijn doel een ander blij te maken met dit leuke halster. Ik denk nu ook dat ik wél op mijn instinct in had moeten gaan; vragen of ze minderjarig is en of er een ouder meekijkt bij het kopen over internet... Maarja:
- ook volwassenen mailen zonder enige punctuatie of formaliteiten en zouden zeer beledigd zijn wanneer ik vraag of ze minderjarig zijn;
- het is je goed recht iets te kopen wat eigenlijk niet past, kijk maar naar de algemene klederdracht tijdens een dagje stad :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:33

Basilicium schreef:
Bedankt! Dat zou inderdaad netjes en voldoende zijn van mijn kant. Ik ga 'n mailtje opstellen.

Ik heb opzich wel de indruk dat de moeder accepteert dat dit een gedane aankoop is en dat ze nu zelf tot adverteren over zullen moeten gaan.

Desondanks voelt het wel naar. Ja, ik heb mijn geld, maar het was tevens mijn doel een ander blij te maken met dit leuke halster. Ik denk nu ook dat ik wél op mijn instinct in had moeten gaan; vragen of ze minderjarig is en of er een ouder meekijkt bij het kopen over internet... Maarja:
- ook volwassenen mailen zonder enige punctuatie of formaliteiten en zouden zeer beledigd zijn wanneer ik vraag of ze minderjarig zijn;
- het is je goed recht iets te kopen wat eigenlijk niet past, kijk maar naar de algemene klederdracht tijdens een dagje stad :')

Je tweede punt!! *\o/* _/-\o_ _O-

Ze vraagt het voor een shetlander, wil het toch kopen omdat ze het halster zo mooi vind. Ze heeft jou niet haar hele levensverhaal, inboedel en beestenbende opgesomd. Hoe moet jij nu kunnen ruiken dat ze het alsnog voor die oliebol koopt? Jij hebt je best gedaan hoor, het is niet jouw probleem wat ze nu hebben!!!!!

Dat mailtje sturen en als er dan nog wat terugkomt nergens op reageren. Wel overige mail bewaren. Maar ze hebben toch geen enkele poot om op te staan. Dus maak je vooral niet druk. Denk dat ze je straks toch wel met rust laten :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:59

Heb vanmorgen een advertentie op marktplaats gezet om de rijlaarzen van mijn vriend te verkopen.

Net een mailtje gekregen van iemand,zal hem teleurstellen dat hij een man gaat aantreffen haha

"Beste......, 

Ik heb een vraag over '2 paar rubberen rijlaarzen maat 44 en 45'.

sexy rijlaarzen mag ik ze komen passen ? "

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:03

inowa schreef:
Heb vanmorgen een advertentie op marktplaats gezet om de rijlaarzen van mijn vriend te verkopen.

Net een mailtje gekregen van iemand,zal hem teleurstellen dat hij een man gaat aantreffen haha

"Beste......, 

Ik heb een vraag over '2 paar rubberen rijlaarzen maat 44 en 45'.

sexy rijlaarzen mag ik ze komen passen ? "

_O- _O- _O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:11

Heb hem een doodserieuze antwoord terug gestuurd dat hij welkom is om ze te komen passen en of hij even wil laten weten wanneer.

Natuurlijk nog zonder adres,zullen eens zien of hij nog reageerd haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:45

HAhahahahaha geweldig!! _/-\o_

Super reactie!!! Ik ben ook heel erg benieuwd!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:49

Haha _O-

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:44

Ik had vandaag een gefrustreerd iemand via mail :+

Ik ben op zoek naar een scheerapparaat en heb zo hier en daar op wat apparaten geboden. Zo kwam ik er 1 tegen waar in de ad stond minimale prijs 250, bij het bieden stond geen minimale prijs dus ik denk ik bied gewoon brutaal 150 euro :+

Nou ik denk niet dat ik een mail openbaar mag zetten maar jeetje, die was gefrustreerd! Bod werd verwijderd en ze stuurde een mail na: wat denk je zelf als ik 250 minimaal vraag en lager bieden geen zin heeft?

Dus ik antwoordde: dan moet je een minimale prijs bij het bieden zetten, dan is een lager bod wel te verwachten.

En het antwoord dat ik terug krijg :')
(In het hele bericht had ze geloof ik 60 uitroeptekens verdeeld)
Dat ik heel triest ben dat ik 140 bied op een apparaat wat nieuw 400 euro is met daarachter nog wat uitroeptekens (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) En ik de tekst staat dat lager bieden geen zin heeft dus hoe duidelijk kan je zijn (!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Dus ik reageerde:
Nou nou, wat een frustratie! Blijft relaxt he, stress is slecht!

:') :')

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:53

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:55

Liannevh schreef:
Altijd grappig om hier twee kanten te lezen. Mensen die balen omdat er veel minder wordt geboden dan de vraagprijs en mensen die het gek vinden dat ze een geïrriteerde mail terug krijgen als ze zelf minder bieden dan de prijs die in de advertentie vermeld staat :+

Als ze wat minder uitroeptekens had gebruikt had ik het ook wel begrepen. Ik zal het bericht maar niet letterlijk kopiëren, maar heb nog nooit zoveel frustratie gelezen :+ ik word nooit onbeschoft of overdreven, ik zeg tegen een geïnteresseerde altijd gewoon: sorry dat vind ik toch te weinig, ik wil het liefst x bedrag ervoor hebben. Je kan het altijd proberen, is voor mij een nee heb je ja kan je krijgen, want daardoor ook al producten goedkoper overgenomen