Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:34

Mijn post van vandaag: Met mijn kop in de krant :D Het was een heftige week, dus het was goed voor mezelf om het zo allemaal even op een rijtje te zetten. En misschien interessant voor anderen om te zien wat er allemaal bij komt kijken als je gepubliceerd wordt.

Vandaag verscheen er trouwens in dezelfde krant een column van een (bijzonder vrouwonvriendelijke) Belgische filmmaker dat behoorlijk persoonlijk aan mij gericht was. Dat vrouwen alleen maar zeuren over hoe ze behandeld worden terwijl ze (volgens hem, want ja, een man kan daar écht wel over oordelen) even normaal als mannen behandeld worden, en zei: "Ik las ook hier en daar wat brieven van Juffrouwen Truttenbol die zich erover beklaagden dat ze wel eens nagefloten worden door bronstige bouwvakkers die ook nog iets als "Ciao bella!" roepen. Hoe erg is dat, zeg?" Lekker dan :')

Marit schreef:
Ik vind je blog echt onwijs gaaf, weer een super leuke post! Echt heel erg leuk :D

Wat een tof compliment, dankjewel :D

Sietje, ik vind je foto mooi en je ziet er erg goed uit, maar inderdaad wat statig. Ik zou hem bv. wel op een businesswebsite zien, maar voor een blog zou ik eerder voor een iets spontanere en informele foto gaan. Zoals die van jou en Willemijn, want die zijn erg leuk :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:34

Sietje, als je eens nieuwe portret foto's wilt hebben wil ik je best helpen.

Ik heb vandaag een denim nail art design op mijn blog. Onder de stylisten is er veel vraag naar dat design dus heb ik maar een tutorial gemaakt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:27

Geïnspireerd door Yv heb ik mezelf ook getrakteerd op een betaalde theme :D Na een hele dag geknutsel is het me eindelijk gelukt om er iets semi-acceptabels van te maken :') Ik moet de foto's in mijn slider nog wat resizen dat ze meer uniform zijn (en ik wil ze smaller zodat ze niet een heel scherm in beslag nemen) en ik wil ervoor zorgen dat op de home pagina alle hokjes van mijn posts even lang/groot zijn, maar ik ben helemaal verliefd op mijn nieuwe theme <3 Wat vinden jullie? Dingen die beter/anders kunnen? >> http://www.thespectacularreality.com/

Coole tutorial, Tazzey! Ik vind 'm eigenlijk na de eerste stap al leuk genoeg :D Daarna wordt hij voor mij wat te druk. Ik ga je blog eens doorgeven aan mijn nagelstyliste, die

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:29

Ik dacht al Yasmine, ziet je blog er nou zo anders uit? :') Ik vind 'm leuk! Met de foto's smaller maken, bedoel je dan in de hoogte of breedte? Want ik zou ze in ieder geval in de hoogte smaller maken, dat je wel meteen ziet dat het om een blog gaat, en in ieder geval wat titels kunt zien :)

Bij mij vandaag Ik heb Netflix ontdekt!

Misschien moet ik ook maar eens investeren in een betaalde layout :j

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:32

Mooi Yasmine! Ik zou inderdaad de foto's in de slider dezelfde maat geven, en misschien kun je iets doen zodat de titel van de post op de foto te zien in. Nu zie je anders wel een heel mooie foto, maar moet je scrollen om de titel te zien, dat zou mensen kunnen laten afhaken misschien.
Verder vind ik m er wel heel gaaf uitzien! :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:55

Inderdaad, wat jullie zeggen, de foto's zijn nu te beeldvullend en op het eerste zicht lijkt het alsof er misschien niets anders te zien is. Mensen op het internet zijn lui en ik verwacht niet dat ze helemaal naar beneden scrollen, dus ik wil voorkomen dat ze afhaken :D Dus ik ga de foto's even breed laten maar minder hoog maken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:50

Mooie lay-out hoor :j. Op mn telefoon geeft-ie alleen jouw gezichtsfoto uit het artikel heel groot aan en de tekst is maar half beeldvullend. Ik kijk via safari.
Zal vanavond even op de laptop kijken.

Netflix tips: house of cards (ben he-le-maal verslaafd) en the returned. Allebei netflix originals, al zijn er pas 2 afl van the returned. Komt elke week een nieuwe.

NienkeV1994

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:51

The Returned kwam ik inderdaad ook net tegen, misschien begin ik daar na Orphan Black aan :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:42

Dankjewel Yv, ik ga even kijken naar die foto!

Oooh, als je naar The Returned kijkt moet je eerst naar Les revenants kijken. Dat is het prachtige origineel, een Franse serie over een Frans bergdropje. Dat is ook de serie waarop The Returned gebaseerd is. Bijzonder goed!

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:45

Ik heb eindelijk weer bijgelezen! Had echt even een 'ik heb nergens zin in' dipje maar nu ik ziek op de bank lig en ik de tijd van mn leven heb... haha

Bij mij vandaag: weekly occupations #12

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:57

Tazzey schreef:
Sietje, als je eens nieuwe portret foto's wilt hebben wil ik je best helpen.

Ik heb vandaag een denim nail art design op mijn blog. Onder de stylisten is er veel vraag naar dat design dus heb ik maar een tutorial gemaakt.

Bedankt, dat vind ik erg lief :o <3

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:39

Yasmine, mooie nieuwe layout! Echt gaaf!
Ik kan mezelf zo herkennen in je blogs, erg leuk :P (maar dat hoor je vast vaker).

En Conchita, ik vind je foto wel mooi, maar ik heb zelf helemaal geen goede foto voor op mijn blog :P ben wel jaloers op alle professionele foto's :P Maar ik vind je foto aan de zijkant leuker, lekker los en enthousiast ofzo, beter dan zo statig denk ik. Het staat wel erg zakelijk.

Yv, het kan aan mij liggen maar ik moest trouwens onwijs zoeken naar de 'lees verder' bij je blog xD lijkt dat het wat wegvalt doordat het dezelfde kleur is als de achtergrond roze van je lay out?

Ik zit onwijs in dubio over mijn blog. Ik denk eraan om een aparte blog te maken voor persoonlijke dingen en deze die ik nu heb puur te houden voor de paarden dingen omdat dat misschien beter werkt.

Ik wil nu bijvoorbeeld wat schrijven voor/over ZZP'ers en administratieve tips enzo (veel kennissen van mij zijn ZZP'er geworden en hebben echt geen idee wat ze eigenlijk doen) maar dat past niet echt bij mijn blog. Ook wil ik hem zelf hosten denk ik, dus betalen ervoor.

En ik heb zoooo veel ideëen, maar welke eerst? haha zo lastig. En nog zo veel ruimte voor verbetering bij m'n huidige blog.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:54

Corrina, ik zou dan denk ik inderdaad dat over zzp'ers op een aparte blog doen. Anders heb je twee zulke verschillenden dingen naast elkaar, dat kan wel wat verwarrend worden. En tja, je blijft altijd dingen vinden om aan te werken, dat heb ik ook hoor.

Ik heb vandaag een stukje over een heel leuk klein bedrijfje dat honing produceert, helemaal in het noorden van Noorwegen! Honey from Bjorka :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:08

Geen idee Corrina, was dat op telefoon of computer? Zal eens kijken of ik die kleur wat kan veranderen, bij mij is-ie nl wel een tint donkerder roze dan de achtergrond, maar miss is nog een tintje donkerder makkelijker.

Guilty Pleasure

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:12

Bij mij is hij gewoon goed zichtbaar, Yv :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:37

Ik vind je foto's mooi Corrina.
Je foto in je profiel is inderdaad wat statiger, maar dat vind ik ook logisch omdat je jezelf toch professioneel neer wil zetten.
Dan vind ik deze foto gepaster op deze plek dan zo'n speelse foto als die op de voorpagina staat.

Persoonlijk vind ik dat je de juiste foto's op de juiste plek hebt.

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:20

Yasmine schreef:
Geïnspireerd door Yv heb ik mezelf ook getrakteerd op een betaalde theme :D Na een hele dag geknutsel is het me eindelijk gelukt om er iets semi-acceptabels van te maken :') Ik moet de foto's in mijn slider nog wat resizen dat ze meer uniform zijn (en ik wil ze smaller zodat ze niet een heel scherm in beslag nemen) en ik wil ervoor zorgen dat op de home pagina alle hokjes van mijn posts even lang/groot zijn, maar ik ben helemaal verliefd op mijn nieuwe theme <3 Wat vinden jullie? Dingen die beter/anders kunnen? >> http://www.thespectacularreality.com/

Coole tutorial, Tazzey! Ik vind 'm eigenlijk na de eerste stap al leuk genoeg :D Daarna wordt hij voor mij wat te druk. Ik ga je blog eens doorgeven aan mijn nagelstyliste, die

Mooi thema!! Ziet er heel strak uit <3. Daarnaast zou ik mijzelf niets aantrekken van dat artikel in de krant. Blijkbaar voelt meneer zich aangetast in zijn ego :j . Anders zou hij niet zo reageren. Hij is gewoon een echt neanderthaler, dit bevestigd de stelling in jouw artikel des te meer. *\o/*

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:57

Mooi thema zo Yasmine!
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:00

Ik heb een erg persoonlijke post vandaag. Mijn beste vriendin verhuist vandaag voor altijd naar Amerika -O- Ben natuurlijk ontzettend gelukkig voor haar, maar het valt me nog zwaarder dan verwacht. We zijn eerder al ver van elkaar geweest toen ik eerst in Canada studeerde en zij daarna in Amerika, maar nu is het voor echt en dat is zo bizar. Ik heb dit gisterenavond geschreven nadat ik haar voor de laatste keer gebeld had. Ik weet nooit goed wat ik op zo'n momenten moet zeggen, dus schrijf ik het maar neer. Ga haar straks de url sturen net voor ze op het vliegtuig stapt.

Vandaag is een droevige dag.

Hihi zo zie ik het ook Conchita :D En dankjewel, ik hou ook van m'n theme <3

Yv, wat een prachtig kleurtje <3 Als ik jullie lakposts zie, baal ik soms dat ik gelnagels heb en niet meer om de dag van kleurtje kan wisselen. :o

Happypaardje, ik heb het geloof ik nog niet gezegd maar ik vind je blog geweldig! Ik ben zo'n Scandinaviëfan en vind het super om te lezen hoe je over kleine, onbekende plekjes en gewoontes schrijft :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:15

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:29

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:51

Ik heb ook weer bijgelezen en op de meeste blogs wel gereageerd :)

Het is weer maandag dus van mijn kant ook weer een nieuwe post
Lush shoplog

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:41

@Yasmine, vind je vriendin het wel fijn dat je een foto van jullie op je blog plaatst nu je nog in zo'n publiciteits rush zit?
Moeilijke momenten zijn het:afscheid nemen. Ik ben geëmigreerd dus ik weet alles van afscheid nemen op Schip hol, pfff. En na elk bezoek aan NL opnieuw.

--------------

Ik had zo'n druk weekend dat ik me pas vanmorgen (maandag) realiseerde dat ik vergeten was een blog te schrijven voor vandaag! :wow:

Help!

Ik heb nu in sneltreinvaart en onder het genot van twee kopjes koffie een artikel geschreven over mijn click-verslaving. ;) Als mijn redacteur (mijn man) het goedkeurt kan het online! Ik heb gewoon geschreven over het eerste wat in mijn hoofd op kwam. Het is natuurlijk met een ;)

Later vandaag de link.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:32

Ik vind het zo leuk om elke keer en blogronde te doen :) Ik heb vandaag een weekoverzichtje geplaatst van de afgelopen week (duhh) :')

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:41

NienkeV1994 schreef:
Anouk, Proud2bme, leuk, dat is onder andere van Scarlet van Ik Vrouw Van Jou toch? :)

Ik lees morgen bij, net terug van All Time Low in Antwerpen en helemaal kapot :')

Jaa klopt! Via Ik vrouw van jou ben ik daar weer bij gekomen haha!