[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6769
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:29

Tancreda4 schreef:
VuurVleugels schreef:
Een door de mens (kerk) opgelegde norm. Groot verschil met de natuur ;)


Natuur is er ook alleen maar op ingesteld voor survival en reproductie. Dus komt niet alleen van de kerk. Biologisch gezien moet je wel reproduceren..

Gelukkig zijn we als mens een stukje verder ontwikkeld dat we ook inzien dat het niet perse hoeft.

Ja, en daarom is (bij de meeste mensen) lust en de behoefte aan sex biologisch wel aanwezig. En tot de uitvinding van goede anticonceptie leidde dat bij de meeste vrouwen op enig moment tot een zwangerschap en dus een kind.

Die zgn. kinderwens is vooral een gevolg van maatschappelijke druk en minder vanuit de biologie.

LWDaisy

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:00

Roodvos schreef:
Tancreda4 schreef:
Natuur is er ook alleen maar op ingesteld voor survival en reproductie. Dus komt niet alleen van de kerk. Biologisch gezien moet je wel reproduceren..

Gelukkig zijn we als mens een stukje verder ontwikkeld dat we ook inzien dat het niet perse hoeft.

Ja, en daarom is (bij de meeste mensen) lust en de behoefte aan sex biologisch wel aanwezig. En tot de uitvinding van goede anticonceptie leidde dat bij de meeste vrouwen op enig moment tot een zwangerschap en dus een kind.

Die zgn. kinderwens is vooral een gevolg van maatschappelijke druk en minder vanuit de biologie.


Mm, er zijn toch heel veel meisjes die op jonge leeftijd echt al wéten dat ze later moeder willen worden?
Ik bedoel - de maatschappelijke druk is zeker aanwezig, maar er zijn volgens mij ook wel een boel mensen die echt vanuit zichzélf moeder/vader willen worden. Geen idee waarom hoor haha, ik ervaar dat zelf anders :')

VuurVleugels
Berichten: 1813
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:24

Klopt en ik denk ook dat dat de mensen zijn die de natuur echt heeft 'uitgekozen' om kinderen te laten krijgen. Helaas zijn wij daar als de mens weer eens pittig hard overheen gewalst met onze normen.

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:26

Ik denk dat dat ook oprecht al komt door de genderrollen die meisjes wordt opgelegd als ze jong zijn. Ik heb ook nog steeds mijn Baby Born en ik heb daar met volle overtuiging voor gezorgd als klein meisje. Toch zit ik hier zonder uiteindelijke kinderwens - terwijl ik die tot omstreeks mijn zestiende wel heb gehad. Tot ik naar een andere school ging, mezelf echt ging ontplooien zoals ik dat wilde, het romantische idee eraf ging en ik erachter kwam dat het helemaal niet was wat ik wilde.

Zorginstinct heb ik nog steeds wel. Maar dan voor andere mensen die mij dierbaar zijn en met name voor dieren.

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 00:56

En ik wilde als klein kind al geen poppen. Wel knuffeldieren. Tot ergernis van mijn moeder na 2 zonen.
Zo bleek, maar ik herinner het mij niet meer, met sinterklaas een pop te hebben gekregen met een zacht lijfje. Maar wel poppen gezicht en handjes en voetjes.
Het had mooie lange vlechten.
Mijn moeder dacht die vind ze vast wel leuk.
Maar blijk de pop met de vlechten te hebben gepakt en weg gesmeten te hebben:"ik wil geen pop"

Dus de genderrol werd vakkundig geschoffeerd door mij :+
En mijn moeder heeft op dat moment maar opgegeven poppen te kopen.

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:49

Hier ook, zeker geen baby poppen. Barbies dan wel, die waren oud genoeg :+

prompter

Berichten: 11499
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:53

Brrr poppen, ik moest er niks van hebben. Ik had knuffels, een speelgoedboerderij en meccano :D

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:16

Ik had een Playmobile boerderij, pluchr honden en ik speelde samen met mn broertje met de autogarage. :+

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:27

Ik had poppen, barbies, knuffels etc maar ook lego en race autootjes.
En een oliebol aan boeken, zowel de typische meisjesboeken als die voor jongens.
Boomklimmen deed ik niet, maar dat had meer met mijn motoriek te maken waardoor ik gewoon een stuk minder handig was/ben en al uit de bomen lazerde voor ik de eerste tak bereikte. :')

Qimm

Berichten: 15225
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:40

Ik had 1 pop die overal mee naar toe ging. Maar heb die nooit 'behandeld' als een baby, het was gewoon een knuffel. Verder was ik vooral van het knutselen, zelf verhalen/spellen verzinnen, verhaaltjes schrijven en buiten spelen. Ik was niet echt van het speelgoed.
Mijn oudere zus had barbies, en het coolste daarvan was de keuken, vooral omdat je echt water in de gootsteen kon doen en weg laten lopen door de stop eruit te halen :')
Op een zeker punt heb ik wel geprobeerd kleertjes te maken voor de barbies. (Daar kwam het knutsel-gen weer om de hoek)

hahahatsjoe

Berichten: 2428
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:24

Toen ik heul klein was wel een poppenwagentje, die staat nog in de badkamer met riemen erin, maar verder alleen knuffelbeestjes en boeken.

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:49

Ik had vroeger wel een pop die ik overal mee naar toe nam en ook baby born.
Maar daarna ging ik vrij snel over op barbies en lego maar ook Action Men :Y) .
En uiteraard heel veel paardjes etc.

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:55

Mijn Barbies gingen mee op missie met Actionman :o
Dat konden die dames best aan.

robinxfellow

Berichten: 821
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:01

Ja ik speelde vroeger ook wel met baby borns, daarna Barbies maar ook gewoon met autotjes en veel buiten spelen.

VuurVleugels
Berichten: 1813
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:01

Ik was wel heel gek met mijn baby born, in ieder geval een paar jaar. Ben ik nu af? :=

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:28

VuurVleugels schreef:
Ik was wel heel gek met mijn baby born, in ieder geval een paar jaar. Ben ik nu af? :=


Nee, dat was ik ook. Ben ik eigenlijk nog steeds. Ik doe er natuurlijk niets meer mee, maar ze ligt wel op zolder. Roept ook heel veel herinneringen op, heel melancholisch wordt ik ervan als ik naar haar kijk.

Ze heet Lily. :+

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:29

Ik speelde vroeger ook nooit met poppen. Wel met autootjes en racebanen. Knuffeldieren had ik wel. Een hele rij in bed, allemaal met het kopje boven de dekens uit en ik er tussen en dan de hele nacht niet bewegen. Tot mijn 12e wel of zo... _O-
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 22-05-24 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:29

Hier ook geen baby born, ik runde op school wel de Furby crèche :=
In die tijd was een Furby een belachelijk duur ding en ik mocht er zelf geen, mijn moeder had geen zin in het lawaai wat eruit kwam. Op neem-eigen-speelgoed-mee-naar-school-dag kregen kinderen met Furby op het hart gedrukt om er goed op te letten, niet mee in de zandbak, niet gooien, niet laten vallen etc :P
Dus met buitenspelen was Mars tevreden oppas van een groepje Furby’s voor kindjes die even in de zandbak wilden of schommelen etc :=
Nog steeds pas ik op diertjes van familie of vrienden die weg gaan, van konijn tot vogelspin en alles ertussen. Zo lang het geen koter is pas ik erop :D

VuurVleugels
Berichten: 1813
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:34

Oh die enorme berg knuffels in bed herken ik ook. Zijn zelfs nog old-skool foto's van, ik als dreumes met een stuk of 40 knuffels in bed. Heb nog een vage herinnering van mijn moeder die op een gegeven moment zei dat het er "toch wel wat veel zijn...". Maar O wee als ze ze weg wilde doen.

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:03

Ik heb zo'n beest gehad, ook elektrisch, met een ei in een buidel. Was geen Furby maar ik vergeet elke keer hoe hij wel heette..

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:22

xPabloBokt schreef:
Ik heb zo'n beest gehad, ook elektrisch, met een ei in een buidel. Was geen Furby maar ik vergeet elke keer hoe hij wel heette..

Ik weet wat je bedoelt, maar ben de naam kwijt :')

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:29

Tamachoci?
Of hoe je dat ook schrijft

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:55

Nee dat was een zakcomputertje. Die heb ik overigens ook gehad totdat mijn basisschool ze in de ban deed omdat iedereen zo'n ding in zijn la had en continu afgeleid werd omdat het gevoerd moest worden. :+

Dit was echt een groot beest met vacht en alles.

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:04

Ik probeer het te vinden via Google. Lukt niet. Vind ik frustrerend :')

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:08

nee krijg het ook niet gevonden, ook ai helpt me niet.

Dat is jaren 90 geweest toch?

Ik was toen zelf meer in de ban van de nintendo of sega game gear.