Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 20:27

Volgens mij ligt het gewoon aan de verpakking. Goede verpakkingen hebben een stevig stripje onder het kartonnen randje, dat zorgt dat het geheel stevig blijft en je (dankzij die versteviging die het kartonnen stripje bij elkaar houdt) het echt blijft scheuren zeg maar.

Maar die verpakking waarbij het gewoon een gestanst randje karton is.....daarbij stopt het scheuren aan beide kanten vaak zo snel dat je het middenstuk nog met je hand verder open moet zien te peuren :=

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 20:34

_Karlijn schreef:
Ik maak elders nooit verpakkingen open eigenlijk :') maar nu ik goed nadenk, volgens mij had ik dit toen ik 10+ jaar geleden nog thuis woonde, ook.

Ik bedoelde meer dat je als je bij iemand anders eens iets open maakt.

Maak eens wat open wat je net uit de boodschappentas haalt. Als dat wel beter lukt… dan kan het komen dat je verpakking wat vochtiger wordt door je huis.

Kan he? Probeer even mee te denken.

_Karlijn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 20:42

:j dat bedoelde ik ook, maar ook dat doe ik niet.

Ik zal eens de proef op de som nemen!

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 12:06

Is het normaal dat nadat je je verstandkiezen hebt laten trekken je een vieze smaak in je mond hebt?
Ik heb er donderdag 2 laten trekken maar sindsdien ook al een vieze smaak. Poetsen en spoelen helpt maar voor even en komt daarna weer terug. Op internet lees ik verschillende dingen. Het lijkt mij niet een ontsteking omdat ik het al van het begin heb en de zwelling en pijn word wel minder en niet erger.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 12:26

TessaxQuincy schreef:
Is het normaal dat nadat je je verstandkiezen hebt laten trekken je een vieze smaak in je mond hebt?
Ik heb er donderdag 2 laten trekken maar sindsdien ook al een vieze smaak. Poetsen en spoelen helpt maar voor even en komt daarna weer terug. Op internet lees ik verschillende dingen. Het lijkt mij niet een ontsteking omdat ik het al van het begin heb en de zwelling en pijn word wel minder en niet erger.

helaas normaal dat je die vieze smaak krijgt/ uit de mond ruikt. heeft te maken met het herstelproces.
mocht je het niet vertrouwen zou je morgen (maandag) eventueel contact op kunnen nemen met de tandarts om er even naar te laten kijken.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 15:45

Ja dat had ik inderdaad ook, is wel gewoon goed gaan genezen.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 16:35

Oke dankjewel! Het is echt heel goor namelijk en moest er zelfs van kokhalzen toen ik aan het tandenpoetsen was :+ Maar dan weet ik dat het normaal is, en als ik het niet vertrouw kan ik idd altijd de tandarts bellen morgen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 17:39

Ik zit de cross-country van de eventing op de OS te kijken, en vraag me af waarom zoveel ruiters met sporen rijden? De paarden lijken allemaal heel voorwaarts en werkwillig.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 18:26

De voorwaartse drang zal de reden niet zijn, maar het helpt wel bij het begrenzen in de soms scherpe bochten en op de smalletjes.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 16:25

Welke plant/kruid is dit? Het ruikt citroenachtig

Afbeelding
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 16:28

Ik zou zeggen Citroengeranium

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 16:32

Aha, dus geen eetbaar kruid! Dank daarvoor

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:55

Eske_B schreef:
Ik zit de cross-country van de eventing op de OS te kijken, en vraag me af waarom zoveel ruiters met sporen rijden? De paarden lijken allemaal heel voorwaarts en werkwillig.

Ik begrijp je niet zo goed.
Jij denkt dat de sporen bedoelt waren voor het vlot maken van een dier?

Een spoor is daar niet voor bedoeld. Dat mensen dat wel doen is een nare bijkomstigheid die uiteindelijk vaak niet zal lonen.

Een spoor is ter verfijning van de hulpen. Die paarden zijn dus al netjes aan het been.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:22

Anomien schreef:
Eske_B schreef:

Ik begrijp je niet zo goed.
Jij denkt dat de sporen bedoelt waren voor het vlot maken van een dier?

Een spoor is daar niet voor bedoeld. Dat mensen dat wel doen is een nare bijkomstigheid die uiteindelijk vaak niet zal lonen.

Een spoor is ter verfijning van de hulpen. Die paarden zijn dus al netjes aan het been.

Ik vraag me dan weer af wat sporen dan in een cross doen waarbij de snelheid enorm hoog ligt en ik toch heel veel benen zie zwabberen door verlies van balans o.i.d.. :)

Ik snap dat je goed been moet kunnen gebruiken om correct te sturen maar ik zie zo vaak met name voor, boven en na de sprong die sporen ergens in verdwijnen waar ze niet horen dat ik ook wel vraagtekens zet bij het nut ervan.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:26

Ja, dat geloof ik ook wel weer.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 05:08

Juist die hoge snelheid is een reden voor die sporen. Het is veiliger om een keer een wat grotere hulp te geven dan nodig, maar daarin wel duidelijk te zijn, dan net te laat of onduidelijk zijn en dan vol in ee hindernis knallen.
En ja, die sporen zullen ook zeker wel eens onbedoeld of te hard een paard raken, maar juist met zo'n hoog risico discipline snap ik dat je duidelijkheid verkiest boven net wat meer comfort. Een paard dat zn been stoot tegen zo'n hindernis, heeft daar waarschijnlijk ook meer ongemak van dan een spoor

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 12:15

Is het leuk om het zwembad van Duinrell te bezoeken als volwassene? :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 13:37

_Lois_ schreef:

Als je van glijbanen houdt wel! :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 13:42

Snippergroen schreef:
_Lois_ schreef:

En gehoorbescherming draagt.....

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:00

Nou, idd. Het is een grotere galmbak dan de Johan Cruyff ArenA. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 14:52

Snippergroen schreef:
_Lois_ schreef:

Als je buiten het vakantie seizoen op een doordeweekse dag... of later in de avond gaat wel :P
Ze hebben hele gave glijbanen, maar in schoolvakanties ed is het een hel _O- maar ik hou ook echt niet van kinderen :+

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 15:05

Ja we wilden in de avond gaan, dus hopelijk valt het gillen dan een beetje mee :+

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 15:27

Het zou mij verbazen als het daar in de zomervakantie 's avonds rustiger is dan overdag. Misschien heb je minder hele kleine kinderen, maar de bedtijden van leeftijdscategorie 7 - 14 verschuiven al jaren naar boven he, al helemaal in de vakanties. En dat zijn de ergste qua geluidsniveau. Je krijgt mij tijdens schoolvakanties echt met geen stok het Tikibad in :=

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 16:55

Iemand ooit binnenlak voor tuinmeubels gebruikt?

Ik heb nog veel binnenlak over, waar ik m'n bed en Nachtkastjes mee geschilderd heb.
Ik heb ook nog een oude houte tuin meubelset, zou leuk zijn als ik die daar mee kan schilderen.

Dat het minder goed blijft zitten dan buitenlak lijkt mij logisch, maar verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

De set is alleen nog voor deze zomer, terwijl ik spaar voor eem nieuwe

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 22:08

kosseh schreef:
Iemand ooit binnenlak voor tuinmeubels gebruikt?

Ik heb nog veel binnenlak over, waar ik m'n bed en Nachtkastjes mee geschilderd heb.
Ik heb ook nog een oude houte tuin meubelset, zou leuk zijn als ik die daar mee kan schilderen.

Dat het minder goed blijft zitten dan buitenlak lijkt mij logisch, maar verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

De set is alleen nog voor deze zomer, terwijl ik spaar voor eem nieuwe

Het gaat vaak ook sneller bladderen en verkleuren door zon/regen/kou. Dus ligt er een beetje aan hoe lang je er mee wil doen.