Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:47

Geniaal _O-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:49

:')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:49

Ik heb er hier precies zo eentje zitten die echt alles van tafel kiept en daar heel blij bij kijkt :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:52

Sizzle schreef:
Huertecilla schreef:
Test die ook resitentie als je geen positief resultaat geeft?
Bij légio geeft besmetting gewoon ..... wel, niets.

Als je primaire response de entree in het lichaam geblocked heeft dan zul je waarschijnlijk (terecht) niets zien. Je heb op dat moment het virus wel „gezien“ en geblocked maar geen reactie opgebouwd.

Dat bedoel ik.
Als de link welke ik gegeven had.
Zal bij de farmacia vragen wat ze hebben aan tests. Wil het gezondheidscentrum niet lastigvallen.

Ik ben zéker meermalen ´besmet´ (mag dus kan hier niet in details treden) doch meet niets met de standaard zelftests. Wil geen boosters meer maar ook geen sociale beperkingen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:53

Een voordeel van een kat die een auto-ongeluk heeft overleefd. Door gescheurde banden aan de achterpoten is springen onmogelijk geworden… :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:53

Morrie schreef:
en dan nu....DE manier waarop dat verrekte virus de wereld in gekomen is........

[ [url=m/yMByxG.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ Geniaal

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:57

HC, als je primaire barriere een infectie voorkomen heeft dan heb je zelf niets aan die besmetting, je krijgt dan geen (goede) immuunresponse.

Ik zou gewoon stoppen met energie daaraan te besteden, het komt zoals het komt zoals alles in het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:03

IMANDRA schreef:
Is dat een letterlijke quote van de Jonge of de interpretatie van een journalist? Belangrijk verschil.
Want in het desbetreffende artikel zegt hij "we weten nog onvoldoende of mensen die gevaccineerd zijn zelf geen rol spelen in de bestrijding van het virus". En dus tegenstrijdig met wat jij claimt?
https://nos.nl/artikel/2371805-kabinet- ... napaspoort

Jij claimt dat er nooit is gezegd dat het 100% beschermt tegen doorgeven, en ik geef een bron van de NOS die het neerzet of de minister dat wel degelijk gezegd heeft (want een Amerikaanse bron telt niet). Maar nu is de NOS opeens geen betrouwbare bron meer? Ligt de bewijslast nu niet bij jou om aan te tonen dat hij dat niet gezegd heeft of dat de nos onbetrouwbaar is?

En maakt het wat uit? Als de NOS dat zo rapporteert en de minister de moeite niet neemt om die misinformatie meteen te corrigeren, dan zal het volk aannemen dat het klopt en is het een van de beloftes die gecommuniceerd zijn in de beginperiode waarom je een vaccinatie moet halen die achteraf toch niet blijkt te kloppen (wat mijn punt was).

Maar nu ga ik eerst pannenkoeken bakken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:10

Sizzle schreef:
Ik zou gewoon stoppen met energie daaraan te besteden, het komt zoals het komt zoals alles in het leven.

Het vervelende is het mogelijke opleggen van allerlei geneuzel. Wil indien mogelijk anticiperen. Zoals op de zwarte doos (EDR) in autos per juni. Áls je daarop wil anticiperen moet je wel weten wat het ís en wat je erdoor kan verwachten.
Maar je hebt gelijk.
Of ik (wij) het afgeketst of ongemerkt gehad heb (hebben) is irrelevant. We hoeven ons over covid zélf niet meer druk te maken.

Vanavond clubbezoek aan de kust. Benieuwd of er naar QR gevraagd wordt. Neem wel een papiertje mee want bij de ene is politiecontrole. Was BC al zo.

Eet smakelijk Enzino. Leuke show om de pannekoeken in de lucht gooiend te keren. Doet het altijd goed bij de dames ;) Wij straks makkelijk volgraanpasta met bíjna vegan tomaat-groenteprut. Kan niet elke dag eetfeest zijn.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 03-02-22 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:14

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
Is dat een letterlijke quote van de Jonge of de interpretatie van een journalist? Belangrijk verschil.
Want in het desbetreffende artikel zegt hij "we weten nog onvoldoende of mensen die gevaccineerd zijn zelf geen rol spelen in de bestrijding van het virus". En dus tegenstrijdig met wat jij claimt?
https://nos.nl/artikel/2371805-kabinet- ... napaspoort

Jij claimt dat er nooit is gezegd dat het 100% beschermt tegen doorgeven, en ik geef een bron van de NOS die het neerzet of de minister dat wel degelijk gezegd heeft (want een Amerikaanse bron telt niet). Maar nu is de NOS opeens geen betrouwbare bron meer? Ligt de bewijslast nu niet bij jou om aan te tonen dat hij dat niet gezegd heeft of dat de nos onbetrouwbaar is?

En maakt het wat uit? Als de NOS dat zo rapporteert en de minister de moeite niet neemt om die misinformatie meteen te corrigeren, dan zal het volk aannemen dat het klopt en is het een van de beloftes die gecommuniceerd zijn in de beginperiode waarom je een vaccinatie moet halen die achteraf toch niet blijkt te kloppen (wat mijn punt was).

Maar nu ga ik eerst pannenkoeken bakken.

Als de NOS dat zo rapporteert is dat inderdaad kwalijk. Niet per se iets wat betrouwbaarheid schaadt, maar je ziet wel dat de nuance hiermee verloren gaat. Ik had het specifiek over overheidscommunicatie: naar mijn weten hebben officiële (Nederlandse) instanties nooit gecommuniceerd naar 'het volk' dat vaccineren besmettingen 100% tegengaan.

De minister "corrigeert" het in het filmpje wat bij het artikel staat nog... En ttv. Alpha en Delta was er dus wel degelijk een flink verschil in besmettelijkheid (dus alle factoren meenemend, niet alleen peak-viral-load) dus daar is helemaal niks qua belofte van gelogen/die niet blijkt te kloppen.

Nu de situatie verandert is, is de vraag of dat verschil in besmettelijkheid wel significant is bij omicron, maar ook daar heb ik geen beloftes over gehoord (sterker nog, de WHO gaf zelf al aan in te willen zetten op duurzamere vaccins waarbij besmettelijkheid ook een factor is).

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:36

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:41

Morrie schreef:
en dan nu....DE manier waarop dat verrekte virus de wereld in gekomen is........

[ [url=m/yMByxG.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-
Heerlijk dit ! Hier ook zo 2 exemplaren. I love cats ! :')

Sizzle nog even over die testen voor antistoffen.
Ik dacht er ook een keer ééntje aan te schaffen van Biosynex bijv. Ik heb nooit enige klachten gehad. En als ik dan lees over die primaire barrière... is het misschien wel weggegooid geld ?
Of begrijp ik er niks van ? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:43

IMANDRA schreef:
Als de NOS dat zo rapporteert is dat inderdaad kwalijk. Niet per se iets wat betrouwbaarheid schaadt, maar je ziet wel dat de nuance hiermee verloren gaat.

Het lijkt me anders gewoon misinformatie in dit geval wat dan wel degelijk de betrouwbaarheid schaadt. Minister zegt een ding, ze rapporteren iets anders. Wie het filmpje niet kijkt weet het niet en heeft verkeerde informatie gekregen.

(neemt trouwens niet weg dat mijn punt: er zijn veel beloftes gemaakt omtrent de vaccinaties, waar mensen mogelijk hun beslissing tot vaccineren op gebaseerd hebben, die achteraf niet bleken te kloppen. Misschien niet door officiële Nederlandse instanties, wel door vele mediabronnen nationaal en internationaal).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:45

Ik ben ook echt benieuwd of ik het toch gehad heb.
Toen ik nog in het ziekenhuis werkte en echt bijna elke kamer controleerde op elke afdeling was ik ook nooit echt verkouden.
Geloof dat ik toen een goede weerstand had.
Maar nu doe ik dat niet meer. Ben nu 1 keer verkouden geweest afgelopen 2 jaar. Maar was toen negatief op corona.
Ben zo benieuwd of ik het gewoon niet heb gehad of niet heb gemerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:05

IMANDRA schreef:
En wbt Wuhan: er is helemaal geen sprake van 'waarschijnlijk wel'. Er is sprake van "waarschijnlijk niet, maar we kunnen de mogelijkheid niet voor 100% uitsluiten". Dus laten we geen misinformatie de wereld in helpen.
(...)
Fauci kan het niet uitsluiten. Biden heeft een onderzoek gestart om het duidelijker te krijgen. De hypothese dat het uit een lab komt kan niet 100% verworpen worden, maar het is (obv onderzoek dat er is geweest) een hele onwaarschijnlijke.

Helemaal oneens trouwens, maar ik wacht de komende zembla aflevering wel even af omdat ik niet de moeite wil gaan nemen om het helemaal uit te schrijven. Aannemende dat ze hun huiswerk hebben gedaan denk ik dat ze het netter kunnen uitleggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:25

Er zijn 4 hypotheses. Waar de lab versie er 1 van is. Dus heel onwaarschijnlijk is het niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:27

SusanH schreef:
Er zijn 4 hypotheses. Waar de lab versie er 1 van is. Dus heel onwaarschijnlijk is het niet.

Het zou mij niks verbazen als het inderdaad een lab foutje is en het onder het tapijt is geveegd. Maar goed.
Wat heeft dat artikel van Zembla uit 2008 over HPV ermee te maken?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:27

SusanH schreef:

De hypotheses hebben verschillende mates van (on)waarschijnlijkheid. Dat een hypothese bestaat wil niet zeggen dat het ook de 'geaccepteerde' manier is. De lab-hypothese is onwaarschijnlijker, de natuurlijke hypothese is waarschijnlijker. Maar doorslaggevend zeker weten welke het is, gaat niet gebeuren verwacht ik. Dus het blijven hypotheses met verschillende mates van (on)waarschijnlijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:29

Suzanne F. schreef:
Het zou mij niks verbazen als het inderdaad een lab foutje is en het onder het tapijt is geveegd. Maar goed.
Wat heeft dat artikel van Zembla uit 2008 over HPV ermee te maken?

Niets, maar Zembla kwam boven omdat er binnenkort een uitzending over de origin van covid zou komen. Nog even geduld dus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:33

IMANDRA schreef:
SusanH schreef:

De hypotheses hebben verschillende mates van (on)waarschijnlijkheid. Dat een hypothese bestaat wil niet zeggen dat het ook de 'geaccepteerde' manier is. De lab-hypothese is onwaarschijnlijker, de natuurlijke hypothese is waarschijnlijker. Maar doorslaggevend zeker weten welke het is, gaat niet gebeuren verwacht ik. Dus het blijven hypotheses met verschillende mates van (on)waarschijnlijkheid.

Ik zou zeggen kijk de aflevering van Zembla terug. Wat er in China is gebeurd tijdens het WHO onderzoek is hoogst opmerkelijk te noemen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:37

SusanH schreef:

Er zijn maar twee hypotheses over de vorm van de aarde, een bol of een pannekoek. Dus zo heel onwaarschijnlijk is de flat earth theorie niet.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:59

enzino schreef:
karrij schreef:
Nou dat verklaard een hoop, verder niks anders te doen dus.

Als je het niet erg vindt ga ik nu aan het werk in Nederland. Jij voor nu weltrusten dan :evaw:

Gezellig ben jij, meedoen in een topic maar als iemand meer post dan wat jij "acceptabel" vind dan hebben ze niks anders te doen. Je mag het ook gewoon overslaan als het je niet zint.

Het is hier net middag trouwens.
Voor jou "werkse"... hopelijk gaat je ochtendhumeur snel weg.

_O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:01

Het is weg zie ik, hopelijk hebben je collega's het overleefd vanochtend :D

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:09

https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~a6764292/
Dat artikel begint met:
Omikron is niet de milde variant waarvoor hij vaak versleten wordt. Dat staat te lezen in een artikel dat gisteren verscheen in het gerenommeerde medisch tijdschrift ‘The New England Journal of Medicine’. Meer nog: hij blijkt even ernstig te zijn als de oorspronkelijke Wuhanvariant en alfa, die ons gezondheidssysteem naar de rand van de afgrond brachten. “Het zijn de vaccins en onze immuniteit die het verschil hebben gemaakt”, reageert microbioloog Emmanuel André.

Link naar het artikel waar het krantenartikel naar verwijst:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMp2119682

Ik heb alleen het krantenartikel gelezen tot nu toe.