Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:13

Volgens mij is dit een van de redenen dat het fout gaat… mensen denken niet meer zelfstandig na en vinden dat ze vrijgesteld moeten worden van iedere vorm van verantwoordelijkheid nemen zodra ze gevaccineerd zijn. En je kunt het niet eens iemand kwalijk nemen. Het is precies wat ons is voorgehouden

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:13

MarlindeRooz schreef:
MarlindeRooz schreef:
Jij hebt het goed begrepen! Knap gedacht voor iemand zonder 5g chip. :D

Jullie spreken mij nu aan op iets wat nog niet eens gebeurd is, echt hilarisch. Als je maar een stok hebt om mee te slaan he. :D

Welke regel heb ik overtreden dan? Nu jij.

Ik zit niet in een trein met bewust mijn mondkapje niet op. ;) Zit uberhaupt niet eens in het ov :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:15

Daar ging het toch niet over? En inderdaad als ik bijna in mijn eentje zit dan zet ik hem rustig af als dat nodig is. Je mag hem trouwens niet ophebben als je daar een goede reden voor hebt. ;)

Ik kies er alleen voor om hem wel te dragen zolang dat lukt, enkel als het niet gaat doe ik hem af.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -of-ziekte

edit: oh en ik heb ook in de eerste lockdown geen afstand gehouden met enkele goede (ook alleen wonende vrienden) en mijn vriend. Kan je me daarop ook veroordelen. *D
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 09-11-21 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:16

996981 schreef:
Volgens mij is dit een van de redenen dat het fout gaat… mensen denken niet meer zelfstandig na en vinden dat ze vrijgesteld moeten worden van iedere vorm van verantwoordelijkheid nemen zodra ze gevaccineerd zijn. En je kunt het niet eens iemand kwalijk nemen. Het is precies wat ons is voorgehouden

Niet alleen gevaccineerden hoor. Ongevaccineerden net zo goed (maar vanwege andere redenen).

Imean, percentage van gevaccineerden dat zich laat testen bij klachten ligt flink hoger dan percentage ongevaccineerden wat zich laat testen bij klachten :=

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:18

MarlindeRooz schreef:
Daar ging het toch niet over? En inderdaad als ik bijna in mijn eentje zit dan zet ik hem rustig af als dat nodig is. Je mag hem trouwens niet ophebben als je daar een goede reden voor hebt. ;)

Ik kies er alleen voor om hem wel te dragen zolang dat lukt, enkel als het niet gaat doe ik hem af.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -of-ziekte

Je vraagt toch aan welke regel jij je niet houdt? Dit is er 1 van. Gevaccineerd zijn of er geen zin in hebben is namelijk geen geldige reden het niet te doen.

Ook het willen testen bij testen voor toegang met klachten is niet volgens de spelregels. Die zijn gewoon heel duidelijk; heb je klachten? Laat je testen bij de GGD.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:18

IMANDRA schreef:
996981 schreef:

Niet alleen gevaccineerden hoor. Ongevaccineerden net zo goed (maar vanwege andere redenen).

Imean, percentage van gevaccineerden dat zich laat testen bij klachten ligt flink hoger dan percentage ongevaccineerden wat zich laat testen bij klachten :=

Er staat toch; 1 van de redenen? Niet dé reden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:19

Ik zeg toch dat ik een goede medische reden heb om hem af te mogen zetten (zelfs 2)? Dat ik weinig zin heb om zo'n ding te dragen heeft er weinig mee te maken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:20

996981 schreef:
IMANDRA schreef:

Er staat toch; 1 van de redenen? Niet dé reden?

Tja, jij specificeert 'gevaccineerden' hier in ondanks statistieken die laten zien dat -wat betreft testen in ieder geval- gevaccineerden het een stuk beter doen dan ongevaccineerden.

Iets met framing enzo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:23

Herinnert mij er aan om het onderzoek waar die gegevens uitgehaald worden weer in te vullen. Was het vergeten. :D

Je kan zelf trouwens ook meedoen aan het onderzoek hierover via de GGD. Hoe meer gegevens -> hoe beter.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:25

bigone schreef:
Wanneer er dan toch een lockdown moet komen dan ook maar een echte, twee weken echt alles dicht wat dicht kan.

Helemaal voor rie weken echt helemaal dicht, geen bezoek , hele strenge supermarkt regels, verplicht thuiswerken, scholen dicht.
Dan ben je er namelijk in 1x vanaf voor weer een paar maanden.

Maar ....
Ik hoop dat er mensen zijn ie uitrekenen wat de kosten voor economie zijn. Wellicht is dat halve net niets gedoe wel beter voor de economie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:26

Iets wat bijv in de zomervakantie had gekund? Of toen er nog niks echt georganiseerd werd..
Of zo met de kerstvakantie, ivm de scholen (want kinderen moeten naar school)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:29

Cer schreef:
die natuurlijke weerstand is ook niet houdbaar.... dus daar heb je ook geen reet aan...

De anti-lichamen verdwijnen, de T-cellen blijven ´geprogrammeerd´.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:31

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
die natuurlijke weerstand is ook niet houdbaar.... dus daar heb je ook geen reet aan...

De anti-lichamen verdwijnen, de T-cellen blijven ´geprogrammeerd´.

Maar je kunt het alsnog krijgen.. en de mate waarin valt niks over te zeggen, volgens mij...

MarlindeRooz

Cer schreef:
Iets wat bijv in de zomervakantie had gekund? Of toen er nog niks echt georganiseerd werd..
Of zo met de kerstvakantie, ivm de scholen (want kinderen moeten naar school)

Ik denk dat mensen zich met de feestdagen echt niet aan een lockdown gaan houden. En dat zou ook weer echt een enorme klap zijn voor de horeca.

996981

IMANDRA schreef:
Tja, jij specificeert 'gevaccineerden' hier in ondanks statistieken die laten zien dat -wat betreft testen in ieder geval- gevaccineerden het een stuk beter doen dan ongevaccineerden.

Iets met framing enzo.

De commentaren en vragen hier van gevaccineerden omtrent het wel of niet hoeven en willen houden aan de maatregelen zijn vast niet representatief.

Daarom stijgen de besmettingen ook zo explosief. Omdat de percentueel veel grotere groep gevaccineerden zelf logisch nadenkt en zich netjes aan de maatregelen houdt..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:33

MarlindeRooz schreef:
Herinnert mij er aan om het onderzoek waar die gegevens uitgehaald worden weer in te vullen. Was het vergeten. :D

Je kan zelf trouwens ook meedoen aan het onderzoek hierover via de GGD. Hoe meer gegevens -> hoe beter.

Wat ga je invullen? Dat je bij klachten van plan bent te testen bij testen voor toegang?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:35

996981 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wat ga je invullen? Dat je bij klachten van plan bent te testen bij testen voor toegang?

Wil je mijn naam en adres? Kan je aangiftuh doen bij de polisie.

Ga alsjeblieft eens leren fatsoenlijk argumenten aan te dragen. Het is echt lachwekkend hoe dom dit soort opmerkingen zijn. Lekker blijven hakken op iets wat niet eens gebeurd is en hoogstwaarschijnlijk ook niet gaat gebeuren. Wat volwassen. {:}

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:37

996981 schreef:
De commentaren en vragen hier van gevaccineerden omtrent het wel of niet hoeven en willen houden aan de maatregelen zijn vast niet representatief.
Daarom stijgen de besmettingen ook zo explosief. Omdat de percentueel veel grotere groep gevaccineerden zelf logisch nadenkt en zich netjes aan de maatregelen houdt..

euh.. whut >;)

Ik denk dat het gewoon besmettelijker is dan men denkt. Ik had tot na de test dag geen klachten.. Als ik niet getest had, had ik niet geweten dat ik Covid had. Er zitten in onze groep een aantal mensen met pittige klachten, maar echt wel wat met minimale tot geen klachten..
Ik denk niet dat een aantal mensen zich bewust niet aan de regels houden, maar gewoon (nog) geen idee hebben dat ze ziek zijn.. In welke mate iemand besmettelijk is zonder klachten, weet niemand echt zeker volgens mij..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:40

MarlindeRooz schreef:
996981 schreef:

Wil je mijn naam en adres? Kan je aangiftuh doen bij de polisie.

Ga alsjeblieft eens leren fatsoenlijk argumenten aan te dragen. Het is echt lachwekkend hoe dom dit soort opmerkingen zijn. Lekker blijven hakken op iets wat niet eens gebeurd is en hoogstwaarschijnlijk ook niet gaat gebeuren. Wat volwassen. {:}

Want dit is fatsoenlijk discussiëren wat jij hier doet? :+ anderen aanspreken op gedrag die zich niet willen enten. Vervolgens zelf voornemens zijn je ook niet correct te gedragen door je niet juist te laten testen maar wél schijnheilig een GGD enquête invullen.

Ik zeg wel niks meer… het zal aan mij liggen dat ik dit bijzonder gedrag vind.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:42

Cer schreef:
996981 schreef:

euh.. whut >;)

Ik denk dat het gewoon besmettelijker is dan men denkt. Ik had tot na de test dag geen klachten.. Als ik niet getest had, had ik niet geweten dat ik Covid had. Er zitten in onze groep een aantal mensen met pittige klachten, maar echt wel wat met minimale tot geen klachten..
Ik denk niet dat een aantal mensen zich bewust niet aan de regels houden, maar gewoon (nog) geen idee hebben dat ze ziek zijn.. In welke mate iemand besmettelijk is zonder klachten, weet niemand echt zeker volgens mij..

Het gaat juist over de groep die wél klachten heeft, maar geen mondkapje op wil, geen afstand wil houden en zich niet wil laten testen omdat ze gevaccineerd zijn. Als je hier op Bokt leest lijkt dat een aardig grote groep te zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:42

Ja niet vaccineren zonder goede reden is echt te vergelijken met iets wat niet eens aan de orde is. _O-

Ik heb geloof ik al wel 20x gezegd dat ik niet vind dat jonge gezonde mensen een vaccinatieplicht opgelegd mag worden. Maar goed, dat lees je vast niet. :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:44

MarlindeRooz schreef:
Ja niet vaccineren zonder goede reden is echt te vergelijken met iets wat niet eens aan de orde is. _O-

Ik heb geloof ik al wel 20x gezegd dat ik niet vind dat jonge gezonde mensen een vaccinatieplicht opgelegd mag worden. Maar goed, dat lees je vast niet. :D

A. Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat een goede reden is?
B. Dát is hier de discussie niet…

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:45

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:47

Wat is nou je punt? Dat ik gezegd heb dat ik iets misschien ga doen? Ga je nou echt een punt maken van iets wat niet bestaand is? Alleen maar omdat ik voor de vaccinatie ben, omdat ik niet weer een lockdown wil? Ik snap je echt niet. En ik vind niet willen vaccineren omdat "je het onzin vind" maar het opeens wel doen als je het nodig hebt om ergens te komen niet echt een goede reden om het niet te doen nee.

Zo veel mensen hier die pro-vaccinatie zijn die zich ook niet overal strak aan houden. Succes met iedereen aanspreken.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 09-11-21 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:47

996981 schreef:
Het gaat juist over de groep die wél klachten heeft, maar geen mondkapje op wil, geen afstand wil houden en zich niet wil laten testen omdat ze gevaccineerd zijn. Als je hier op Bokt leest lijkt dat een aardig grote groep te zijn.

...oh ... die berichten van die groep heb ik echt he le maal gemist...

en de mensen met covid in mijn omgeving zitten na hun test (sommigen 2x, voor de zekerheid) gevaccineerd en wel, allemaal thuis. Maar goed, dat is het N=1 verhaal geloof ik ,dat telt niet :D