Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:05

Ik bied soms wel, soms niet. Ligt beetje aan het artikel, als het al super goedkoop is vind ik het wel cheap.
Ik koop meestal zonder interactie. Als ik iets verkoop stuur ik meestal wel iets, ik breng het morgen weg, veel plezier er van, zoiets.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:35

Man en ik hadden allebei een aantal items verkocht. Ik bracht ze vandaag na werktijd weg. De medewerkster scande ze eerst als ontvangen, zag haar fout en scande ze vervolgens in als ingeleverd voor verzending.

Maar je raadt het al, volgens Vinted en Mondial zijn ze afgeleverd/ontvangen op het punt van inleveren. Ze zijn niet meer te traceren. We hebben meteen een berichtje gestuurd naar de helpdesk. Geen idee hoe dit nu verder gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 06:38

Als ik iets echt graag wil, geen risico wil lopen dat een ander me voor is, of als de prijs gewoon echt al heel okee is, dan koop ik gewoon direct.

Bij artikelen waarbij ik wel een gokje wil wagen omdat ik ze echt wel goedkoper langs zie komen, bied ik.

Soms stuur ik wel een berichtje, soms niet. Vind ik allebei prima :D

Vervelend als mensen niet direct verzenden terwijl het wel beloofd werd.
Maarja er kan altijd wat tussenkomen denk ik dan maar. Ik kreeg ook net berichtje van iemand die paar dagen geleden na aankoop stuurde dat het dezelfde dag nog weg zou gaan. Kreeg nu een berichtje dat ze ziek geworden waren en hoopten het vandaag te verzenden. Tja ik had er geen haast mee gelukkig.

En zelf heb ik ook wel eens dat ik tegen iemand zeg van ik kom in de loop van de ochtend langs de pakkettendiensten, dus dan zou het meteen mee kunnen. En als ze dan pas uren later kopen tja dan kan je ook pech hebben want ik ga niet nogmaals 10km verderop een pakje wegbrengen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:51

Ik stuur ook altijd een berichtje als iemand iets gekocht heeft.

En de vraag om snel te verzenden vind ik altijd best vervelend.
Heb duidelijk in alle advertenties staan dat ik voor bepaalde punten maar 3x per week kan verzenden.

Wanneer denken jullie dat de beste tijd is om spullen te uploaden? Ochtend, middag, avond, en dan weekend of doordeweeks?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:21

Ik doe altijd even een berichtje aan kopers met wanneer ik denk te verzenden :j . Ik verwacht het niet van verkopers overigens en heb er ook geen problemen mee als er niet gereageerd wordt, dat is voor ieder weer anders natuurlijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:16

Ik heb mezelf helemaal suf gekocht aan Rituals spullen deze maand :')

Ik hou van de geur Jing en daar heb je dus Jing Sleep en Jing Relax van. Sleep gebruik ik de pillow mist van, dan ruikt mijn kussen heerlijk naar lavendel.

En op Vited komen er ontzettend veel uit deze lijn voorbij voor een habbekrats (in vergelijk met de winkel) dus daar ben ik heel blij mee :D

Zelf gisteren weer wat verkocht. :) Ik heb gemerkt dat de Fransen ontzettend dol zijn op Asterix & Obelix. Nou vond ik vorige week in de kringloop een puzzel (oudje) die ik voor 1,95 heb gekocht.

Ik heb hem gelegd, hij bleek compleet en in super staat! Daarna voor 15 erop gezet en gisteravond verkocht voor de vraagprijs. :) Soms heb ik mazzel, haha :))

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:17

Ik zie geen 'laatst bekeken items' meer, jullie wel? Ik gebruikte dat nou net in plaats van Favorieten, dus zou jammer zijn als ze dat eruit gesloopt hebben -O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:57

Bij mij staat ie er gewoon nog tussen :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:15

Saul schreef:
Goeie vraag foxy.
Hier denk ik vrijdag.

Zondag valt me tegen. Ik dacht dat dat een goede dag zou zijn maar absoluut niet.

Vandaag is de dag van de onzin biedingen :')

En Pmarena zei dat het niet uitmaakte;

Nou, er is wel degelijk verschil.
Van 1 jan tem vandaag, blijken zat en woe topdagen. Terwijl de slechtste dag... zondag is! Dus dat gevoel van Saul klopt volledig.

Ook wat aankopen betreft is de gemiddelde prijs op woe en zat het dubbele van donderdag. Ook dinsdag is geen topper qua verkopen en gemiddeld bedrag.

De lijst:
maandag 19 items verkocht, gemiddeld 12.03 euro
dinsdag 19, 9.16 euro
woe 26 met gemiddeld 16.4 euro
don 22 met gemiddeld 8.4 euro
vrij 20 met gemiddeld 13.79 eur
zat 26 met gemiddeld 16 eur
zon 17 met 9,06 eur

Maw op woensdag en zaterdag hebben mensen tijd en geld te besteden, op zondag ligt iedereen uitgeteld met lege portemonnee op de bank. Dinsdag en donderdag zijn ook geen toppers. Maandag en vrijdag zijn dan beter.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:07

Mijn apparaat is terug.
En werkt gewoon.
Dus ja. Denk dat koper het niet meer wilde ofzo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:46

foxy80 schreef:
Saul schreef:
Goeie vraag foxy.
Hier denk ik vrijdag.

Zondag valt me tegen. Ik dacht dat dat een goede dag zou zijn maar absoluut niet.

Vandaag is de dag van de onzin biedingen :')

En Pmarena zei dat het niet uitmaakte;

Pardon :?

"het maakt niet uit" mist wel even de nuance van wat ik daadwerkelijk zei hoor.
Ik vind het nooit zo prettig als me woorden in de mond gelegd worden -O-

pmarena schreef:
Hier geen specifieke dagen qua kopen of verkopen volgens mij.
De 1 heeft meer tijd op een andere dag dan de ander :)

En mijn of jouw ervaringen hoeven natuurlijk niet die van een ander te zijn :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:08

Zo dat zijn toch best wel wat aankopen qua hoeveelheid foxy.

Ik had nu toch weer iets raars.
Iemand deed eigenlijk een idioot bod op 3 nieuwe items.
Maar vooruit gunfactor. Ik doe het, was voor haar autistische kleinzoon.

Direct verstuurd.
Na aankomst, niet even het geld vrij geven geen berichtje niks.
Ik heb haar een 4 sterren review gegeven met als feedback dat ik het jammer vond dat er geen reactie kwam.

Haar toch veel plezier gewenst met de aankoop en een bloemetje er bij.

Ik kreeg me toch een tirade over me heen. Waarom ik haar een slechte review gaf en dat ik hem weg moest halen.
Toen kwam het verhaal dat de vader van haar kleinzoon (is dat dan niet je schoonzoon? ) overleden is en blabla.
Sorry het was heel ongeloofwaardig. Heb haar uiteraard gecondoleerd.

Toen kreeg ik 3 sterren omdat mijn communicatie slecht was.

Euh wait whut :')

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:08

Tallie1979 schreef:
Ik heb mezelf helemaal suf gekocht aan Rituals spullen deze maand :')

Ik hou van de geur Jing en daar heb je dus Jing Sleep en Jing Relax van. Sleep gebruik ik de pillow mist van, dan ruikt mijn kussen heerlijk naar lavendel.

En op Vited komen er ontzettend veel uit deze lijn voorbij voor een habbekrats (in vergelijk met de winkel) dus daar ben ik heel blij mee :D

Zelf gisteren weer wat verkocht. :) Ik heb gemerkt dat de Fransen ontzettend dol zijn op Asterix & Obelix. Nou vond ik vorige week in de kringloop een puzzel (oudje) die ik voor 1,95 heb gekocht.

Ik heb hem gelegd, hij bleek compleet en in super staat! Daarna voor 15 erop gezet en gisteravond verkocht voor de vraagprijs. :) Soms heb ik mazzel, haha :))

Dit zou ik dus echt niet weten he! Grappig en een goede deal

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 23:48

Sorry Pmarena, dat was ook niet de bedoeling!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 06:47

Jeetje Saul, dat is ook een fijne koper….

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:05

Mag ik even binnenvallen met een vraagje? Ik heb een bundel met vier stuks kleding overgenomen. Drie stuks zijn prima in orde. Echter is er een vestje bij dat in tegenstelling tot op de foto echt versleten is, een knopje is kapot, een grote duidelijke bles vooraan en echt helemaal pillig. Hoe zit dit dan met eventuele melding binnen 48 na ontvangst?

Ik baal er wel van want had er nog best wat geld voor betaald. Ik heb al een bericht gestuurd maar nog geen gehoor helaas.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:46

Tegenwoordig kun je ook 1 product uit een bundel terugsturen. De verkoper mag alleen bepalen of je daarvoor verzendkosten moet betalen of niet.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:53

Ik kreeg net iemand uit Frankrijk die vroeg of een kledingstuk nieuw was want dat kon ze niet zien omdat het niet gestreken was. :7
Ik duidelijk gezegd dat het artikel niet onder nieuw (met of zonder prijskaartje) geadverteerd staat en het dus inderdaad niet nieuw is maar het geen grote gebreken heeft. Expres grote gebreken genoemd en niet gewoon gebreken (wat het geval is), maar ik zit bij die openingsvraag al niet meer te wachten op verkoop naar die persoon. :+

Kreeg daarna een vaag bericht terug over welke staat als nieuw omschreven wordt in Frankrijk.

Helemaal prima, maar ik ga geen ellende opzoeken met achteraf gezeur over een kledingstuk met een vraagprijs van nog geen 10 euro.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 14:39

Soms kunnen die Fransen echt ontzettend zeuren.

Ik had een Superdry vest verkocht voor 5 euro en die werd teruggestuurd omdat er zogenaamd een streep in de trui zat. Bij terugkomst heb ik hem aan alle kanten onderzocht... De streep bleek de rand te zijn van een opdruk die aan de binnenkant met van die plakstof was vastgelijmd. Hoorde dus gewoon bij de trui en was duidelijk zichtbaar op de foto's. :roll:

Trui opnieuw te koop gezet en binnen 10 minuten verkocht aan iemand die er heel blij mee was.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 19:17

Groot gelijk cobiie, ben ook een beetje klaar met die Fransen.

Van de andere kant ook een Franse verkoopster gehad die me voor versturen van een broek meldde dat er een mankement aan zat wat ze niet benoemd had en dat ze het niet voor dat geld wilde verkopen. Dus dat ik kon annuleren of als ik het vertrouwde dat ze wat geld mee verpakte. Nou was het geen dure broek dus heb dat risico genomen, en ze had er keurig 50% van de prijs bij gestopt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:53

Kunnen we normaliseren om gewoon zsm de betaling vrij te geven als een pakketje binnen is?

Ik doe dat zelf altijd direct als ik gezien heb dat alles oké is, maar ik heb nu vier pakketjes verstuurd en alle 4 zijn ze niet vrijgegeven voordat Vinted dat automatisch doet.

#irritatiefactortje

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:38

Ik heb daar dan weer niet zo veel moeite mee. Alleen als iemand het snelsnellersnelst moet hebben, vervolgens een week doet over het ophalen en dan de betaling niet vrijgeeft. :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:46

Ik vind het ook niet super erg. Maar snap het niet zo goed dat je het geld niet vrijgeeft.

Hier ook weer het toppunt van ergernis.

Iemand maakt een bundel. Daar gaat al bijna €20 bundel korting af. En dan biedt diegene er ook nog eens €60 onder.

Ga weg man :') :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 15:06

Super erg zou ik het niet noemen maar het is wel een irritatiefactortje :') Ik wil m'n poen :')

Wat ik ook irritant vind, is dat ik vandaag (13 september) voor 12.40 geld zou krijgen van een bestelling, maar dat is er dus nog niet. Ik heb geen melding gekregen dat er iets niet oké zou zijn en geen communicatie van de verkoper.
GRMBL.

Oke het gaat om 6,50, maar het is de laatste bestelling die onderweg is en ik wil m'n geld laten uitbetalen :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 15:08

Oh ik snap je wel hoor!

Ik wil ook geld uit laten betalen. Maar ik heb een tik dat het een bepaald bedrag moet zijn :')