Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:11

Mkango schreef:
culaccino schreef:
Ziet er wel minder log uit dan een bodyprotector! Ik heb een gewone, oude bodyprotector en daarbij trek ik gewoon een warm vest aan bij het afzadelen. Thermoshirt is inderdaad fijn! Ik gebruik zo'n fietsondershirt van AGU, die is ook zo weer droog
Goede BP kopen, dan heb je dat probleem minder. :P

Haha ja, ik ben rustig op zoek naar een nieuwe die wat meer bewegingsvrijheid geeft :)) Dure krengen zijn het.

Mijn fietsondershirt is dus echt iets wat je normaal als een soort tussenlaagje draagt, dus zonder zakken achterop. Volgens mij is het deze. Kost wel wat, maar zit erg fijn!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:25

Ik ben hier echt al dagen naar het zoeken dus ik waag hier even een poging... :+ Sommige mensen hebben een zwarte ring rond hun iris (limbale ring). Nu heb ik deze ook, maar deze lijkt ‘uit te lopen’. Het ziet er een beetje uit alsof ik een lens in mijn oog heb.
Ik maak me niet per se zorgen, maar ik vraag me af waardoor het komt. Vroeger had ik deze ‘schaduw’ ook maar hij lijkt nu feller vervormd te zijn. Bij veel mensen ziet de ring er gewoon ‘strak’ uit.

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Dit is een foto van mijn andere oog, vier jaar geleden. Daar is het lichtjes zichtbaar maar beduidend minder.
https://i.imgur.com/1S7Zpnr.jpg

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:20

Da's bijzonder, dezenaam! Nooit gezien, al zal je iemand wel heel goed aan moeten kijken wil je het zien. :+
Ik kan ook echt niet zeggen wat het is.
Mijn oog is ook kapot :+ ik heb bruine ogen en er zit nog eens stukje bruin op mijn ooglid. Alsof m'n iris (is dat het juiste?) lek is geprikt haha.

-
Kun je na één week als last hebben van de pil? Voel me t hele weekend als zo futloos en chaggerijnig.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:01

Nyaleti schreef:
Da's bijzonder, dezenaam! Nooit gezien, al zal je iemand wel heel goed aan moeten kijken wil je het zien. :+
Mijn oog is ook kapot :+ ik heb bruine ogen en er zit nog eens stukje bruin op mijn ooglid. Alsof m'n iris (is dat het juiste?) lek is geprikt haha.

-
Kun je na één week als last hebben van de pil? Voel me t hele weekend als zo futloos en chaggerijnig.

Daar dacht ik nadat ik het gepost had ook net aan. Zo hard staar je mensen meestal niet in de ogen... _O- En of alle foto's op Google betrouwbaar zijn (als in; niet bewerkt) is nog een andere vraag. :=

@De pil, volgens deze website zou dat inderdaad wel kunnen. https://medium.com/meetemme/starting-th ... f854308f37

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:34

Nyaleti schreef:

-

Geen ervaring met de pil, maar wel met de nuvaring... Was de hele eerste week altijd misselijk, hoofdpijn, chagrijnig, emotioneel... (ben dus ook gestopt :+)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 22:42

DezeNaam schreef:
Ik ben hier echt al dagen naar het zoeken dus ik waag hier even een poging... :+ Sommige mensen hebben een zwarte ring rond hun iris (limbale ring). Nu heb ik deze ook, maar deze lijkt ‘uit te lopen’. Het ziet er een beetje uit alsof ik een lens in mijn oog heb.
Ik maak me niet per se zorgen, maar ik vraag me af waardoor het komt. Vroeger had ik deze ‘schaduw’ ook maar hij lijkt nu feller vervormd te zijn. Bij veel mensen ziet de ring er gewoon ‘strak’ uit.

Spoiler:
[ [url=m/L4ClXm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xr4RiC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is een foto van mijn andere oog, vier jaar geleden. Daar is het lichtjes zichtbaar maar beduidend minder.
https://i.imgur.com/1S7Zpnr.jpg

Ik heb een hele donkere limbale ring, maar deze loopt ook niet mooi rond.
In mijn linker oog heb ik er een soort onderbreking in en lijkt het wat naar binnen te gaan. En mijn rechter oog is hij breder aan de buitenrand en loopt hij net als de jouwe naar buiten :+
Ogen zijn bizarre dingen :Y)
Was hier op bokt toen een oogkleur topic, heel interessant.

Afbeelding

Afbeelding

Ogen zijn dezelfde kleur... maar verschillen veel met belichting, make up en wat ik aan heb :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:35

Waarom geeft google maps tijdens het autorijden bijna altijd alleen maar alternatieve routes die langer zijn? Volgens mij denk niemand: goh ik moet nog 20 minuten, laat de langzamere route van 13 minuten langer nemen!

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:38

Eske_B schreef:
Waarom geeft google maps tijdens het autorijden bijna altijd alleen maar alternatieve routes die langer zijn? Volgens mij denk niemand: goh ik moet nog 20 minuten, laat de langzamere route van 13 minuten langer nemen!

Ik vind dit ook altijd zo komisch. Misschien hebben heel veel mensen een heks van een partner thuis zitten :Y)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:43

Haha :) Maar de kortste neemt hij natuurlijk al automatisch. Dan is het logisch dat de andere langer zijn. Bij mij is het overigens meestal 1 tot 7 minuten langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:48

Soms doe ik dat als ik bijvoorbeeld met een werkauto een privérit maak. Daarmee betaal ik per kilometer en dan is de snelste weg dus ook de duurste. En soms vind ik het leuker om over N-wegen te rijden dan over de snelweg, ook als dat een kwartier om is :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:03

Eske_B schreef:
Omdat Google Maps niet speciaal gemaakt is voor Nederland, waar alles vrij rechttoe-rechtaan is. :') In de UK is het heel normaal dat een alternatieve route korter is qua afstand, maar wel meer tijd in beslag neemt, dus als je op de kilometers wilt/moet letten, neem je die kortere route die wat langer duurt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:07

Zelfs in België durf ik weleens de alternatieve route nemen wanneer die mij helemaal over de snelweg laat gaan. Dan liever 10 minuten langer onderweg, dan de kilometerslange omweg naar de snelweg en het benzineverbruik dat daarbij komt kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:15

Gini schreef:
Zelfs in België durf ik weleens de alternatieve route nemen wanneer die mij helemaal over de snelweg laat gaan. Dan liever 10 minuten langer onderweg, dan de kilometerslange omweg naar de snelweg en het benzineverbruik dat daarbij komt kijken.

En de verveling. :O Hoewel mijn auto wel een "sweet spot" heeft waarbij het benzineverbruik het minste is, zo rond de 110-115 kph, dus dat is standaard de snelheid die ik in Frankrijk op de snelweg rijd.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:57

De meeste auto rijden op de snelweg toch zuiniger dan binnendoor?
Dus of het echt scheelt om binnendoor te rijden weet ik zo net nog niet.
Misschien als het alleen maar hele rechte weggetjes zijn zonder rotondes of bochten waar je voor moet remmen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:32

Mkango schreef:
Eske_B schreef:
Omdat Google Maps niet speciaal gemaakt is voor Nederland, waar alles vrij rechttoe-rechtaan is. :') In de UK is het heel normaal dat een alternatieve route korter is qua afstand, maar wel meer tijd in beslag neemt, dus als je op de kilometers wilt/moet letten, neem je die kortere route die wat langer duurt.

Klinkt logisch! Maar maps geeft tijdens het rijden niet aan of die route ook langer/korter is, alleen de tijd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:58

Bij waze vind ik het net schandalig dat hij je soms voor 8 min minder reistijd rustig 60 km en meer laat omrijden :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:13

Ja mijn theorie over sneller vs. korter gaat ook niet altijd op, zie ik nu. :P De snelste route naar Amsterdam is zowel 15 minuten sneller als 35 km korter dan de alternatieve route. Beide zijn snelwegen. Dan weet ik het ook niet meer :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:15

Je kunt bv de alternatieve route nemen als er wegwerkzaamheden zijn (al neemt Maps dat vaak wel mee).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:16

culaccino schreef:
Ja mijn theorie over sneller vs. korter gaat ook niet altijd op, zie ik nu. :P De snelste route naar Amsterdam is zowel 15 minuten sneller als 35 km korter dan de alternatieve route. Beide zijn snelwegen. Dan weet ik het ook niet meer :D
Die apps zijn natuurlijk ook niet perfect. :P Zo bleef Apple Maps mij een keer vanaf Nantes tot aan Parijs ervan verzekeren dat er geen file zou staan op het tijdstip dat ik bij Parijs zou zijn, wat vrij aannemelijk was gezien de verwachte aankomsttijd... Drie keer raden wie er gewoon twee uur lang bijna stilstond, en die app nog steeds beweren dat er nauwelijks verkeer was. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:18

Ik rij met TomTom
En mij is verteld dat deze heel vaak snelwegen en rondwegen pakt omdat deze veiliger zijn dan secundaire wegen. Vaak ook sneller, niet korter.

Ik toets altijd snelste in, maar dat is zelden ook de kortste.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:41

Hoe heet dat product ook al weer wat eigenlijk hetzelfde is als Gluco balance maar dan een heel stuk goedkoper?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:58

Waarom worden blauwe bessen in een smoothie zo lobbig?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:21

poes schreef:
Waarom worden blauwe bessen in een smoothie zo lobbig?

pectine volgens mij

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:51

Nikass schreef:
Ik zag van de week op YouTube een filmpje van Stefanie Luning die in 2014 een ernstig ongeluk heeft gehad met haar paard.
Weet iemand hoe het nu met haar gaat?

Ik waag nog één keer een poging; heeft iemand ooit van haar gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:44

Ik heb ook even gezocht, maar kon alleen een filmpje vinden van net na de val...