Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
The_Cat schreef:Jolliegirl schreef:Ik kan me dat gewoon niet voorstellen...
Alsof ze een show opvoert met allemaal typetjes..
Er zijn cabaretiers die daar dik voor betaald worden.
Ik ben even sprakeloos geloof ik..
Is dit echt??
Ja maar de manier waarop ze zo veranderd in een instant.
Is het erg dat ik zeg dat ik er ook wat medelijden met haar heb? Zo een leven moet toch super onrustig zijn met al die typetjes in je hoofd. pfoe
DuoPenotti schreef:Avelienvd schreef:een persoonlijkheid/identiteit kan de ander verdringen. en in de spotlight gaan staan/in het licht gaan staan
Ja dat bedoel ik. Maar zij lijkt het zo onder controle te hebben dat ze oproept wie ze wil.
NadjaNadja schreef:Na het uitkomen van dat boek en die film is er een hele grote toename geweest in gerapporteerde gevallen van dissociative identity disorder (DIS)
Avelienvd schreef:https://documentairenet.nl/dis-is-patricia/
Dit is ook een docu over deze aandoening.
Het kan idd, en de persoonlijkheden kunnen idd flink afwijken in taal/interesses etc
Captain schreef:Ik zou dan echt helemaal gestoord raken, mijn hemel.Het valt niet onder het kopje luguber in de zin van afgehakte ledematen oid.
Maar ik vond dit wel zo ongelooflijk fascinerend.. Een meervoudige persoonlijkheidsstoornis, omdat ze schijnbaar zo iets heftigs heeft meegemaakt dat dit een manier is om het te overleven:
[ Video ]
Humpiedumpie schreef:Conversie is ook wel echt enorm heftig, soort van ex/goede vriend/tijdelijke huisgenoot heeft dit heel ernstig, bizar hoe zo'n fysiek en mentaal sterk persoon pats boem uit kan vallen, al moet ik zeggen dat wanneer je samen onder een dak leeft, je het als buitenstaander wel ziet aankomen. Triggers zijn ook echt heel naar en bijna niet te voorkomen.NadjaNadja schreef:Na het uitkomen van dat boek en die film is er een hele grote toename geweest in gerapporteerde gevallen van dissociative identity disorder (DIS)
Dat kan ik me voorstellen als er eindelijk erkenning voor komt.
Een vriendin van me heeft conversie stoornis. Dat is ook een onbekend iets. Ze is jarenlang voor gek verklaard En als aansteller bestempeld. Toen bleek dat er een naam voor haar klachten was, viel er een last van haar schouders. Ze was tóch niet gek..
Geen erkenning krijgen voor klachten kan iemands leven echt kapot maken. Zeker als er, wat vaak zo is, trauma bij komt kijken.
Ailill schreef:Humpiedumpie schreef:Conversie is ook wel echt enorm heftig, soort van ex/goede vriend/tijdelijke huisgenoot heeft dit heel ernstig, bizar hoe zo'n fysiek en mentaal sterk persoon pats boem uit kan vallen, al moet ik zeggen dat wanneer je samen onder een dak leeft, je het als buitenstaander wel ziet aankomen. Triggers zijn ook echt heel naar en bijna niet te voorkomen.Dat kan ik me voorstellen als er eindelijk erkenning voor komt.
Een vriendin van me heeft conversie stoornis. Dat is ook een onbekend iets. Ze is jarenlang voor gek verklaard En als aansteller bestempeld. Toen bleek dat er een naam voor haar klachten was, viel er een last van haar schouders. Ze was tóch niet gek..
Geen erkenning krijgen voor klachten kan iemands leven echt kapot maken. Zeker als er, wat vaak zo is, trauma bij komt kijken.
Citaat:Recent verscheen op streamingdienst Netflix de nieuwe serie Night stalker: The hunt for a serial killer. Dat het geen komische serie zou worden wisten we natuurlijk al. De reeks blijkt echter zo gruwelijk te zijn dat zelfs horrorfans afhaken.
De docureeks vertelt het verhaal van de seriemoordenaar Richard Ramirez. Hij zorgde er voor dat in Los Angeles tijdens de jaren '80 tijdelijk grote paniek uitbrak. De moorden die hij pleegde en vooral de complete willekeur waarmee hij te werk ging hielden iedereen in de ban.
Bunn schreef:Niet per definitie luguber, maar wel zeer indrukwekkend en eigenlijk erg verdrietig: een interview met de oud-sluipschutter die het wereldrecord van dodelijk schot op langste afstand heeft. Hij vertelt ondermeer wat het inhoud om als sniper te werken op een missie. De titel van het filmpje doet de man eigenlijk een beetje te niet: het maakt vooral indruk hoe hij vertelt over PTSS.
Zitten geen lugubere beelden in verwerkt: je ziet enkel de geïnterviewde.
https://m.youtube.com/watch?v=T_xWinz_rIQ