Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moestuin schreef:Voor €150 hadden wij ons schietmasker en 2 doosjes kogels gekochtMaar in Nederland hebben jullie een vergunning nodig voor een schietmasker, niet?
Marcella schreef:Volgens mijn mogen alleen kippen/konijnen buiten het slachthuis geslacht worden. Alles groter moet in het slachthuis gedaan worden. Als ik het goed heb.
K_nolan schreef:Wij mogen in onze gemeente een dagvergunning aanvragen om eigen varkens te slachten, hebben we in principe al geregeld.
@moestuin dat vooral, ik kan er nog geen vinden zonder vergunning.
150 vindt ik ook weer zoveel geld om het te laten doen (dat is per varkens, dus ik zou dan 300 kwijt zijn). Hoopte dat iemand wellicht een masker wist zonder vergunning of een ander idee.
Moestuin schreef:K_Nolan: Heb je al een oplossing gevonden?
Hier zijn er nu 4 van de 11 ooien gedekt en de eerste van de 3 melkgeiten. Denk wel dat ik volgend jaar iets later dek. Merk dat er veel later in cyclus komen dan gedachtZeker de suffolk dames. Het zou een ras zijn dat je vroeg kunt dekken, maar momenteel is de stand 1 van de 5 suffolks en 3 van de 6 swifters/zwartbles/kruising
![]()
Moest er hier iemand een mooie, zware haan over hebben/ weg doen / verkopen op nog een schappelijke rij afstand van Hasselt België (tussen 1 uur en anderhalf uur max) laat maar wat weten! Had deze zomer een mooie Orpington haan gekocht. Niet super goedkoop (voor een haan dan toch want normaal betaal ik er niet voor) Lag die gisteren dood. Op aanraden en met een extra paar ogen hem inwendig bekeken. Had hij echt een mini hartje ivm zijn leeftijd. Logisch dat dat het niet aankon.