Ik heb ook weer wat hoor... Ik heb een advertentie staan dat ik een gecastreerde ram zoek als vriendje voor mijn konijn.
Eerst kreeg ik een reactie van iemand die echt ontzettend ver woont, ik ga niet helemaal vanaf het zuiden naar het noorden rijden voor een konijn... (mijn woonplaats staat aangegeven en dat ik in de buurt een konijn zoek)
Vervolgens iemand die een nestje heeft met jongen en daar zitten een paar rammen in, of ik die niet wil? Uhm nee, want er staat duidelijk een paar keer aangegeven dat ik echt alleen een gecastreerde ram zoek of een bestaand koppeltje met een gecastreerde ram (en voedster dan).
Maar nu heb ik er gelukkig een gevonden, het is een bestaand koppeltje, maar we hebben meer dan genoeg ruimte, dus dat past makkelijk. Ze komen ze maandag brengen, want ze willen wel zien waar ze terecht komen Overigens moeten ze ruim 1,5 uur rijden, dus ze zoeken wel echt een goed plekje voor hun konijnen geloof ik. Het klonk tot nu toe heel betrouwbaar, dus ik denk/hoop dat ze wel echt zullen komen.
Ik ook! We zetten het eerst af met gaas en als het echt niet klikt is er genoeg ruimte om ze apart te houden Gelukkig is ze best makkelijk met vreemde konijnen, dus het zal wel goed komen!
Vandaag een man die had geboden op een salon tafel die ik te koop had. Bood de vraagprijs dus ging uiteraard akkoord. Kwam om 17.00 uur, OP DE FIETS. Hij vond m wel mooi en wou m graag hebben. Of ik m niet naar z'n huis kon brengen want zijn ex heeft de auto toegeëigend en dat is net een maand over. Nouja prima, gelijk maar gebracht. Was ik er weer van af. Verder had ie ook niet aangeboden om de benzinekosten te vergoeden, had ik eigenlijk wel verwacht, maar vond t wel prima zo. Hij bood de vraagprijs en met iets minder was ik ook wel tevreden geweest.
Wel een klein beetje vreemd, dat als je interesse in iets hebt, je weet dat t niet op de fiets mee kan, je dus wel heen gaat terwijl je geen vervoer hebt.
Dan had ie een vriend gevraagd of ie m "Binnenkort een keer" op wou halen met hem.. Maar dat vond ie zo'n gedoe. En ik wou m ook niet nog zolang laten staan, gelijk weg, hoppa. Staat mij ook in de weg en straks haakte hij weer af ofzo en zit ik er nog steeds mee. Breng ik m liever zelf ff snel.
Als iemand de vraagprijs bied kun je ook wel wat service verlenen. Zal wel niet heel ver zijn want die man kwam ook op de fiets.
Als je een pakje verstuurd moet je het toch ook naar het postkantoor brengen?
Tigress
Geplaatst: 07-08-15 09:37
Ik denk dat dit ook wel onder een raar iets op marktplaats valt O.o
Ik scrollde lekker door de facebookgroep van labbies heen, zie ik ineens een advertentie staan van marktplaats gelinkt over een 10-jarige hond die een nieuw huisje zoekt met spoed. Misschien de hond van het verhaal, maar de hond van de foto absoluut niet! Die ligt namelijk te snurken in zijn mand. Iemand gebruikt een foto van mijn hond voor een advertentie om de hond in kwestie een nieuw plekje te geven?
Heb maar even een berichtje ernaar toe gedaan dat het misschien handig was als ze een foto van de hond zelf plaatsen. Ongevraagd op deze manier mijn hond op marktplaats zetten vind ik niet zo tof eigenlijk
Het doel is misschien dan wel goed (nieuw plekje zoeken voor het beessie), maar liever niet met mijn hond als plaatje van de advertentie
Daar zou ik ook wel raar van staan te kijken zeg.. Ik heb dat met een schildpad, ik ben een van de weinigen die foto's van die specifieke soort online heeft staan en ik zie heel vaak mijn schildpadfoto's op advertenties staan van die soort!
Het ging mij ook niet om de afstand hoor. Was er met 10 minuutjes, maar meer het principe. Had waarschijnlijk ook gezegd dat dat niet nodig was als hij het had aangeboden.
Tijd geleden heb ik ook iets van iemand gekocht wat niet in mijn auto paste. Bood diegene het aan om het met zijn auto even te brengen. Heel lief en heb uit mezelf aangeboden om de brandstofkosten te vergoeden. Al was dat echt maar een kilometer. Gewoon een paar euro voor de moeite.
Ik vind het ook niet meer dan normaal om dat aan te bieden, al is het maar om het gebaar.. Deze meneer ging er dus maar gewoon vanuit dat het wel kon terwijl het een wildvreemde is en heeft het ook niet even van te voren gevraagd. Ik heb laatst ook iets opgehaald wat niet bleek te passen (niet op een veilige manier in ieder geval) die meneer is achter mij aan gereden naar mijn huis. Ik heb hem toen ook gewoon iets extra's gegeven hoor.. Hij hoeft het niet te doen, vond het al super dat hij het voorstelde.
Ja precies. Gaat om het gebaar. Had van mij echt niet gehoeven, maar als blijk van waardering het gewoon even aanbieden. Maarja we zijn niet allemaal zo.
Toen ik een vrieskist kocht via MP heb ik gevraagd of diegene hem evt kon bezorgen (ivm anders wat moeten regelen qua vervoer) en of hij akkoord ging met mijn bod, anders had ik er evt nog €5,- extra bij geboden voor de benzine (was 2km afstand).
tengeltje11
Geplaatst: 08-08-15 15:13
een paard te koop en nu 2x kort na elkaar een 'flauwe' beller.
eerste keer rond de middag een onbekend nummer(heb ik al een hekel aan,maar omdat ik vermoedde dat het mss een geïnteresseerde was,toch aangenomen) vraag de stem in de foon 'of dat paard nog te koop is?' (vond ik al heel vreemd,want dan klinkt nu niet direct uiterst geïnteresseerd),zegt ik van 'ja',vraagt die (met een lach die hij zelf bijna niet kan inhouden) of het in de keuken past ik heb de telefoon neergegooid
een goeie week later,zitten man lief en ik op zondagavond,beetje voor 22.00u midden een spannende serie,weer telefoon,onbekend nummer. zeg ik tegen manlief van 'wie belt nu met zo'n nummer op zo'n tijdstip van de dag een vreemde op???' manlief oppert om toch te horen wie het is,dus ik neem de telefoon op.
de stem aan de andere kant vraagt of mijn paard nog te koop is. zeg ik opnieuw van 'Ja' vraagt die 'en hoeveel pk heeft hij?' opnieuw neergegooid,maar een half uur later zat man lief nog steeds te lachen met deze,vond hij erg goed gevonden
(was niet 2x dezelfde,eerste keer was een jonge man,2de keer een oudere man met nederlands accent(ik ben belgisch))
sommige mensen hebben toch een hoop tijd te veel om andere mensen met zo'n dingen te gaan bezighouden lijkt me