Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:47

Yasmine schreef:
Laten we zeggen dat ik blij en trots ben dat mijn schrijven zoveel teweeg heeft gebracht, maar dat ik al mijn sociale media profielen mooi 100% privé en ontoegankelijk heb gemaakt :D Maar goed, mijn bedoeling is ook om nog meer over zo'n spraakmakende onderwerpen te schrijven, want het is mijn grote droom om mensen echt te kunnen beïnvloeden en empoweren. En hoe meer uitgesproken je mening is, hoe meer je mensen tegen je in het harnas jaagt. En ik ben niet zo van het subtiele, dus het is alvast een goede oefening om alle haters te leren ontwijken en negeren :Y)

Ik heb vannacht door omstandigheden (emoties, je kent ze wel) een super blog geschreven over Waarom Clicker Training niet voor iedereen is. Het is ook recht door zee. Ik ga hem waarschijnlijk wel plaatsen een deze dagen. Het kan hard overkomen, maar komt recht uit mijn hart. Ik heb het ook even gehad met het "aanpakken met fluwelen handschoentjes".

Yasmine schreef:
HippoLogic, super bezig!!! Zelfs al heb je de demoplaats niet gekregen, het is net met zo'n initiatief en proactiviteit dat je verder gaat dan anderen :j Blijven doen, wie weet kan je volgend jaar wel die demo geven! Kan je niet als retributie een gratis kaartje vragen? :D

Het is een fundraiser dus een gratis kaartje hoeft niet echt, daarbij is de toegangsprijs slechts $5 ;) en kids onder 5 jaar zelfs gratis. Maar ik heb nu wel een ontmoeting met haar, de organisator die over het programma gaat, min of meer geregeld en heb haar nu op mijn FB. Ik heb het evenement gedeeld met mijn 1000+ fans en zij heeft dat geliked. Ze had ook om mijn bio gevraagd voor op de site (alsnog voor just-in-case) en die had ze binnen een uur in haar mailbox. Ze weet nu wel dat ik van aanpakken ben en snel dingen regel. Altijd goed om te laten zien.

Mijn blog loopt nu weer super met aantallen. Ineens is mijn deworm blogje toch interessant geworden vandaag.

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:52

Tazzey schreef:
Yasmine, je bent goed bezig! Wat gaaf zeg! Ik ben blij voor je!

Ik ga jullie blogs zo op mijn gemak lezen.
Oh waar ik afgelopen week een comment van Rodrigo Otazu had, is hij sinds afgelopen nacht mijn follower op Instagram :D Mijn Instagram loopt als een malle. Gisterenavond begon het ineens. Normaal zo'n 30 tot 40 likes op een dag maar toen ik vanmorgen mijn app opende stonden er 647 likes op mij te wachten :oo :):)

Ik heb vandaag mijn favoriete witte lakje op mijn blog. OPI Alpine Snow

Wauw, wat goed!!!!

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:58

Wij hebben sinds vandaag nieuwe foto's op onze blog staan op de volgende pagina's: over ons, willemijn, Conchita & contact. Ben zo blij met het resultaat! Ze staat behalve op http://www.beautyfanatic.nl ook op onze facebookpagina https://www.facebook.com/beautyfanatic.nl. Daar heb ik meerdere foto's van de fotoshoot op gezet. Twijfel alleen over mijn profielfoto. ik vind hem een beetje stijf :o :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:33

HippoLogic schreef:
Ik heb vannacht door omstandigheden (emoties, je kent ze wel) een super blog geschreven over Waarom Clicker Training niet voor iedereen is. Het is ook recht door zee. Ik ga hem waarschijnlijk wel plaatsen een deze dagen. Het kan hard overkomen, maar komt recht uit mijn hart. Ik heb het ook even gehad met het "aanpakken met fluwelen handschoentjes".

Dat is het belangrijkste. Zeggen wat je denkt en voelt zonder er al te veel doekjes om heen te winden :j
Ik merk bij mij ook dat de stukken waarin ik echt eerlijk ben en mijn ongezoute mening (die ik soms - dat geef ik toe - best hard doordrijf) geef ook net de meest gewaardeerde stukken zijn. Je krijgt erg positieve, maar ook erg negatieve reacties. Maar de positieve helpen je de negatieve te relativeren. En gelukkig moeten we het niet altijd met elkaar eens zijn. :)

Ik vind posts waar iedereen op comment "wat leuk!" ook maar saai. Ik heb helemaal niets tegen mensen die wél zo posten want iedere blog en iedere persoon is anders. Maar ik heb net een blog gestart om mijn ideeën en meningen de wereld in te sturen, en om te kijken hoe anderen daarop reageren. Dan vind ik het net fijn als iemand de bal terugketst, of als ik merk dat het ook echt wat teweeg brengt. Mensen denken soms dat ze het per se met me moeten eens zijn of dat ze anders niet mogen reageren, maar dat is net niet zo. Ik hou ervan als mensen zeggen "ja maar, heb je al eens gedacht aan..." en dat ik dan wat dieper moet nadenken :D Of mijn mening herzien.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 13-03-15 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:35

Dat herken ik wel. Daarom schrijf ik graag over seksuele gelijkheid, die nu nog ver te zoeken is.

En jeej ik heb weer een laptop dus na 2 maanden stilte kan ik wel bloggen. Halleluja!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 01:34

Ik woon nu in Canada, he? ;) Dat is een totaal andere cultuur: heel beleefd, geen 'nee' durven zeggen (dus "ja" zeggen en dan niets doen of "nee" doen) en vooral géén kritiek durven uiten. Ben een beetje gefrustreerd door dat cultuurverschil op dit moment. Beetje erg. :o

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 02:43

Anouk, Proud2bme, leuk, dat is onder andere van Scarlet van Ik Vrouw Van Jou toch? :)

Ik lees morgen bij, net terug van All Time Low in Antwerpen en helemaal kapot :')

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 08:29

Mijn ouders zijn op bezoek, dus ik ga morgen weer even lekker bijlezen, maar hier alvastmijn post van vandaag. :)
Dog sledding in Røros!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 08:47

Uit welk land hebben jullie de meeste lezers vandaag? Ik uit de USA.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:31

Ik uit België :j

Nienke, vetttt, ik wou ook nog gaan maar het was uitverkocht. Was 't leuk? :D

Ik heb weer een reispost gemaakt: Hoeveel kost een reis naar Australië?
Heerlijk om al mijn foto's weer te doorzoeken voor deze post <3 En best een goeie oefening om dit allemaal te berekenen, want ik had het nooit eerder gedaan. Eigenlijk best trots op mijn budget voor 6 weken :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:39

Jaaa het was zeker leuk! Had een meet & greet en stond uiteindelijk bijna helemaal vooraan :) Alles doet pijn nu maar het was het waard :')

Ik heb meer lezers uit Nederland

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:53

Yasmine leuke post! Australië staat ook op mijn wenslijstje. Heeft iemand misschien zin om naar mijn nieuwe profielfoto te kijken op beautyfanatic? Ik twijfel een beetje omdat hij zo statig is. Misschien komt dat ook omdat hij bewerkt is in fotoshop. Hij staat op de over mij pagina bij Conchita

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:38

Yasmine, ik kan me voorstellen dat het ineens best beangstigend kan worden. Ik blog met mijn voornaam, mijn achternaam meld ik niet.

Sietje, ik had jullie foto's al voorbij zien komen. Ze zijn goed gelukt! Erg mooi!

Zojuist kwam de pakjesman aan de deur met een pakketje voor mij. Ik heb niets besteld wat nog onderweg is dus ik was verbaasd. Mijn naam stond erop, dus toch open gemaakt. Er zaten drie potjes UV gel in, white, clear en pink. Om te testen :o

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:05

Tazzey schreef:
Yasmine, ik kan me voorstellen dat het ineens best beangstigend kan worden. Ik blog met mijn voornaam, mijn achternaam meld ik niet.

Sietje, ik had jullie foto's al voorbij zien komen. Ze zijn goed gelukt! Erg mooi!

Zojuist kwam de pakjesman aan de deur met een pakketje voor mij. Ik heb niets besteld wat nog onderweg is dus ik was verbaasd. Mijn naam stond erop, dus toch open gemaakt. Er zaten drie potjes UV gel in, white, clear en pink. Om te testen :o

Wat leuk!! Weet je al hoe ze bij jou terecht zijn gekomen?

Ik blog met mijn voornaam. Die is niet zo veelvoorkomend. Dus via Google vind je mij zo. Daarnaast heb ik door mij. Werk altijd al een publieke functie gehad dus het maakt mij niet zoveel uit. Maar ik heb ook vrij neutrale onderwerpen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:10

Ja, via een PR bureau in de VS. Komt wel mooi uit want mijn builder gel was op.

Als je mijn voor en achternaam zou Googelen vind je nog twee naam genoten van mij. Een van mijn leeftijd en een losgeslagen tiener uit de Flevopolder. :D

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:50

Wat leuk! Hopelijk doen ze dat vaker. Zou leuk zijn voor jouw blog

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:52

Ik zou daar heel blij mee zijn. Alleen kan ik de gel niet gaan reviewen op mijn blog. Het zijn producten die enkel door opgeleide nagelstylisten te koop zijn en die groep is op mijn blog te klein. Daar komt bij dat ik niet het gebruik van dit spul wil stimuleren onder niet opgeleide meiden omdat je er heel snel veel schade mee kunt aanrichten...

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:56

Tazzey schreef:
Ik zou daar heel blij mee zijn. Alleen kan ik de gel niet gaan reviewen op mijn blog. Het zijn producten die enkel door opgeleide nagelstylisten te koop zijn en die groep is op mijn blog te klein. Daar komt bij dat ik niet het gebruik van dit spul wil stimuleren onder niet opgeleide meiden omdat je er heel snel veel schade mee kunt aanrichten...

Dat snap ik. Sommige dingen moet je aan een professional over laten. Alleen sommige mensen snappen niet dat het echt zo is en dan gebeuren er ongelukken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:59

Yasmine schreef:

Heerlijk om al mijn foto's weer te doorzoeken voor deze post <3 En best een goeie oefening om dit allemaal te berekenen, want ik had het nooit eerder gedaan. Eigenlijk best trots op mijn budget voor 6 weken :D

Misschien is het een idee om je naam in jouw foto's zetten (watermerkje) om zo wat gemakkelijk te zien als mensen je foto's gaan delen. Ze zijn prachtig namelijk.

En... (maar dat is misschien iets waar ik als clicker trainer aan gewend bent): waar je op focust wordt groter. Dus als je zegt "mag niet GEDEELD worden zonder mijn toestemming". Dan breng je mijn hersenen altijd op een idee.

Het woord "niet" wordt niet herkend door je hersenen en daarom focus je op het onderwerp van de zin.
Denk niet aan een olifant. Let niet op de rommel hoor.

Daarom zeg ik ook nooit bij een foto: let niet op mijn haar. Een opmerking die ik op bokt veel voorbij zie komen. Ik kijk dan gelijk naar.... het kapsel (of gebrek daar aan). :D

@Tazzey: pakketjes zijn altijd leuk. Wat is UV gel?

sietje22 schreef:
Yasmine leuke post! Australië staat ook op mijn wenslijstje. Heeft iemand misschien zin om naar mijn nieuwe profielfoto te kijken op beautyfanatic? Ik twijfel een beetje omdat hij zo statig is. Misschien komt dat ook omdat hij bewerkt is in fotoshop. Hij staat op de over mij pagina bij Conchita

Ik vind jou er heel leuk op staan, maar ik vind je blauwe blouse niet zo flatteus. Het benadrukt niet je vrouwelijke vormen die je ongetwijfelt wél hebt. Of misschien is het de kleur van de blouse. De blouse trekt de aandacht en niet je gezicht. Ik denk dat ik dat wil zeggen. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:04

Hippologic, het is een product om kunstnagels mee te maken.

Sietje, ik heb al wat meiden langs zien komen met verpeste nagels door onkundig gebruik. Een kennis van mij is gewoon haar nagel op de wijsvinger kwijt. Die heeft zo'n agressieve bacterie gehad dat er nog maar weinig aan te redden viel.
Sommige dingen moet je niet zelf mee willen experimenteren. Dat zul jij in je vak ook wel tegenkomen. Die opleidingen zijn er niet voor niets.

Even over het delen van de foto. Het maakt juridisch geen fluit uit of je nu wel of geen watermerk op je foto's hebt. Ik heb in het verleden veel gefotografeerd voor bedrijven en bladen. Ik heb nooit een watermerk op mijn foto's gezet. Het verpest de foto en, zoals gezegd, voegt het juridisch niets toe. Je bent en blijft de eigenaar van de foto.
Op mijn nagellak swatches doe ik het tegenwoordig wel omdat ik veel op Instagram en Pinterest post en dan is het wel handig dat je kunt zien waar ze vandaan komen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:08

Yasmine schreef:

Ik vind je blog echt onwijs gaaf, weer een super leuke post! Echt heel erg leuk :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:17

[quote="Tazzey"
Even over het delen van de foto. Het maakt juridisch geen fluit uit of je nu wel of geen watermerk op je foto's hebt. Ik heb in het verleden veel gefotografeerd voor bedrijven en bladen. Ik heb nooit een watermerk op mijn foto's gezet. Het verpest de foto en, zoals gezegd, voegt het juridisch niets toe. Je bent en blijft de eigenaar van de foto.
Op mijn nagellak swatches doe ik het tegenwoordig wel omdat ik veel op Instagram en Pinterest post en dan is het wel handig dat je kunt zien waar ze vandaan komen.[/quote]
Niet om de juridische regels, want daarin heb je gelijk. Je blijft eigenaar.
Ik zet mijn blog- of FB URL erop. Branding. Alleen daarom, want wat je op internet zet is de wijde wereld in.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:22

Daarom zet ik tegenwoordig de URL van mijn blog erin.

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:57

HippoLogic schreef:
Yasmine schreef:

Heerlijk om al mijn foto's weer te doorzoeken voor deze post <3 En best een goeie oefening om dit allemaal te berekenen, want ik had het nooit eerder gedaan. Eigenlijk best trots op mijn buddget voor 6 weken :D

Misschien is het een idee om je naam in jouw foto's zetten (watermerkje) om zo wat gemakkelijk te zien als mensen je foto's gaan delen. Ze zijn prachtig namelijk.

En... (maar dat is misschien iets waar ik als clicker trainer aan gewend bent): waar je op focust wordt groter. Dus als je zegt "mag niet GEDEELD worden zonder mijn toestemming". Dan breng je mijn hersenen altijd op een idee.

Het woord "niet" wordt niet herkend door je hersenen en daarom focus je op het onderwerp van de zin.
Denk niet aan een olifant. Let niet op de rommel hoor.

Daarom zeg ik ook nooit bij een foto: let niet op mijn haar. Een opmerking die ik op bokt veel voorbij zie komen. Ik kijk dan gelijk naar.... het kapsel (of gebrek daar aan). :D

@Tazzey: pakketjes zijn altijd leuk. Wat is UV gel?

sietje22 schreef:

Ik vind jou er heel leuk op staan, maar ik vind je blauwe blouse niet zo flatteus. Het benadrukt niet je vrouwelijke vormen die je ongetwijfelt wél hebt. Of misschien is het de kleur van de blouse. De blouse trekt de aandacht en niet je gezicht. Ik denk dat ik dat wil zeggen. :)
bedankt voor het kijken. Ik vind zelf ook dat ik heel pompeus (dik) lijk op de foto's. Moet maar even nadenken wat ik hiermee wil. Vind het trouwens grappig dat je over het woord niet begint. Ik vermijd dat ook altijd bij patiënten. Omdat hersenen dat woord niet opslaan. Ik heb ooit een cursus neurolinguistisch programmeren gehad. Dat ging hierover. Was zeer interessant. Ging een wereld voor mij open

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:06

Ik vind de foto wel heel netjes en het blauw ook erg mooi in combinatie met je tint, maar de vorm ervan inderdaad alleen niet helemaal. Vind de foto's van jullie samen wel echt fantastisch gaaf! Heerlijk vrolijk!