Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:16

Ik kwam om half 8 thuis, helemaal leeg en slaperig. Op bed gaan liggen. En ik kan natuurlijk niet slapen 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 23:02

De brownies van Nando's zijn altijd zo klein. ;(

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 23:07

Helaas niet aangenomen voor de droomfunctie waar ik op heb gesolliciteerd. Ook afgewezen voor een andere sollicitatie in dezelfde sector.
In de sector waar ik aan de slag wil kan ik het voorlopig dus wel vergeten... tenzij ik echt lang moet rijzen maar dat is financieel en praktisch met het gezin gewoon niet te doen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 23:19

Eigenlijk niet echt geërgerd, maar perplex zijn over het feit dat ik gebeld werd dat ik het niet geworden was met sollicitatie. Normaal hoor je niks meer. :=

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 23:25

Hartstikke leuke nieuwe buren bij de wei die we huren maar inmiddels wekenlang vooral in het weekend een enorme stapel groen aan het verbranden. Je raad het, waait recht m'n gezicht in als ik bezig ben. Die ene keer met het welkomsfeestje leuk hoor, zo'n vuur, maar heb het nu stiekem gehad. :')

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 00:13

De maand is nog maar net begonnen en ik wou dat het al begin mei was.
Loon net gestort,een hoop rekeningen betaald,tanken,zakgeld voor dochter haar 5-daagse trip met de school en wat voeding.Poef,geld bijna weg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 00:24

Mijn auto is weggesleept… ik merkte vorige week tijdens het rijden opeens dat die een kleppend schuddend geluid maakte, alsof er iets tegen de velgen aan ratelt, maar daarna hield heb op. Sindsdien nog 400 km ofzo gereden en vandaag op weg naar werk weer, maar dan het gevoel alsof je auto letterlijk uit elkaar valt. Naar pomp gereden, kon niks vinden en wou het weer proberen en daarna weer hetzelfde verhaal. Naar volgende pomp voorzichtig gereden en anwb gebeld en wanneer die kwam was er natuurlijk niks te zien en toen hij reed ook niks. Ik ben toen maar gaan rijden met anwb naast mij en na 15 km ongeveer begon het weer te bonken en schudden. Anwb wist ook niet wat het was, vermoed aandrijfas die niet goed is…. Ik baal zo ontzettend, alles zit tegen de laatste tijd en mijn hooft zit overvol. Ik mag tot vrijdag de extra auto van m’n ouders lenen die ik eigenlijk al zou hebben maar daarna moet die weer terug… mijn auto word bij de garage in de buurt gebracht, maar dit gaat mij weer een vermogen kosten en ik heb al veel te veel in de auto gestoken de afgelopen maanden (nieuwe koppeling, thermostaathuis en banden) terwijl ik die auto allang zou vervangen… het kost ook veel te veel geld allemaal en ik heb echt een auto nodig, ik werk op 55 km afstand, ouders op 45 km afstand waar ik vaak langs moet… ik baal zo erg…

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 01:33

Ik ben ineens super melancholisch ofzo en ben super verdrietig dat vroeger niet meer terug komt.

Is dit een midlifecrisis?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 01:49

Benzz schreef:
denisesilver schreef:
Wilde dit ook zeggen inderdaad. Wel opletten dat het echt zachte stof is. Geïrriteerde huid gaat makkelijker stuk. Sterkte in ieder geval!

Ik heb eczeem en handschoentjes werken totaal averechts. Tenzij ze van 100% katoen zijn.

Je hebt speciaal krabkleding ( als dat een woord is) ik gebruik daarvan ook de handschoenen met werken en dan de wegwerphandschoenen erover. Gaat ook wel jeuken en zweten maar minder dan zonder. Ik slaap er verder niet mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 01:58

Sowieso kiezen voor kleding van natuurlijke materialen bij jeuk / bultjes. Scheelt echt enorm of je bvb. luchtig katoen draagt of van die zweterige polyester / acryl zooi :(:)

Wat balen allemaal die dingen hierboven :(:)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 06:46

Mkango schreef:
De brownies van Nando's zijn altijd zo klein. ;(

Ohh ik hou zo van Nando's, zo stom dat we die hier in Nederland niet hebben..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 06:49

Ergernis van gisteravond en vanmorgen:

Zondag fotoshoot gehad en erg benieuwd naar de foto’s.
Nu vroeg de fotograaf gister tegen 17 uur om mijn mailadres dus dan ga ik er vanuit dat de foto’s eraan komen, niet dus, blijf maar verversen :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 06:55

JustMe8484 schreef:
Helaas niet aangenomen voor de droomfunctie waar ik op heb gesolliciteerd. Ook afgewezen voor een andere sollicitatie in dezelfde sector.
In de sector waar ik aan de slag wil kan ik het voorlopig dus wel vergeten... tenzij ik echt lang moet rijzen maar dat is financieel en praktisch met het gezin gewoon niet te doen...

Rijzen lukt sowieso niet :D , maar ik snap dat lang reizen met een gezin niet zo handig is.
Balen hoor, weet je ook de reden waarom je bent afgewezen? Heb je nog contact opgenomen voor feedback?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:11

Morgen vervanging want vaste klant is op vakantie. Moet ik een half uur rijden. Normaal 10 minuten. Zo geen zin in. Ik kan mij niet voorstellen dat er dichterbij niemand is…

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:15

Zere handen en sollicitatiegesprek vanmiddag hopen dat ik geen pen hoeft vast te houden. En anders maar zelf een dikke pen meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:18

Het meest irritante ooit. Ik krijg een nieuwe wc. Tussen 8 en 9 komen ze, ik vind dat altijd zo eng of ik dan nog naar de wc kan of dat er dan net aangebeld word.. En ook als die bezig is hoe lang gaat dat duren en stel ik moet ineens heel nodig B-) :oo

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:20

dat ik mijn oplader vergeten ben... en ik moet nog de hele dag werken en vanavond uit eten... dat gaat de batterij nooit halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:46

Waarom geldt bij mij altijd dat een bedrijf die een tijdschema aanhoud altijd pas op het laatste moment komt? Echt maakt niet uit wat of wie het is.. Als er toch gezegd is we komen als eerste naar jou, je komt tussen 8 en 9 waar gaat het dan mis dat je er om kwart voor 9 nog niet bent terwijl het max. 20 minuten rijden is :') :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:48

Ziek..
Ellende :(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 08:53

Wakker worden met buikpijn, constant het gevoel hebben dat er lucht uit moet maar dat komt dan niet.. ugh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:56

Wat vinden jullie? Je hebt 30 minuten pauze tussen de klant. In deze pauze zit ook jou reistijd. Bij sollicitatie is er gezegd: Maximumafstand 15 kilometer met de auto. 7 met de fiets. Prima. Laatste tijd is dit verder en verder. Enkele maanden terug klant last minut ziek. Kreeg in de voormiddag nog een andere plek doorgestuurd. Rijtijd: 25 minuten. Had die dag een slaatje bij met wat rijst. Eten onderweg lukte mij dus niet. Eer je in de auto zit, hebt gereden, huis hebt gevonden dan mag je al blij zijn dat je nog net om tijd bent.

Morgen vervanging, weer hetzelfde. Deze keer moet ik ‘s ochtend verder rijden. Maar dochter moet vroeger uit bed, ik heb nog veel werk in de ochtend dus moet er ook vroeger uit. De kilometer vergoeding is echt nah. Echt de moeite niet waard. Dus elke kilometer extra leg ik gewoon een stuk bij uit eigen zak. Opvang kost ook meer. Zijn allemaal wel kleine dingen maar samen kost het mij gewoon €5/€6 meer dan als ze zich gewoon aan die 15 kilometer houden.

Ik schraap mijn moed samen. Zeg daar wat van (ze communiceren via whatsapp) Gewoon geen begrip. In heel die straal van 15 kilometer rond mijn woonst zou ik nergens anders terecht kunnen. Ik geloof het echt niet…

Ben ik nu zo aan het miepen? Wij krijgen 1 van de laagste lonen die er zijn. Onze baas is onlangs op tv gekomen met de uitspraak, nadat er boven water was gekomen dat hij ons niet correct betaalde: Ze krijgen al zo veel en het is nog niet genoeg (minimumloon hé! Zoveel…) Dan vind ik elke kilometer die ik dan nog verder moet echt een stap te ver.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:04

Kun je niet gaan zoeken naar een andere baan Moestuin?
In de tussentijd zou ik juridisch uitzoeken wat je rechten zijn in dit soort gevallen. Wat staat er in je contract en wat mag de werkgever van je vragen en jij als werknemer van de werkgever?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:05

Nee geen miep, maar thuiszorg is gewoon ruk. Jaren geleden ook gedaan, maar toen werd er echt geen rekening gehouden met reistijd of pauze. In 1 minuut werd er al verwacht bij nieuwe klant te zijn terwijl het ruim 10 minuten fietsen was.

Ik zou kijken voor een andere baan/werkgever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:11

Ineke2 schreef:
Kun je niet gaan zoeken naar een andere baan Moestuin?
In de tussentijd zou ik juridisch uitzoeken wat je rechten zijn in dit soort gevallen. Wat staat er in je contract en wat mag de werkgever van je vragen en jij als werknemer van de werkgever?

Ik zoek al even maar door het werk van mijn man kan ik niet flexibel zijn helaas. Zowat alles van winkels od valt al af omdat je daar moet zijn voor de opvang open is om dochter weg te brengen. Idem weekenden. Elke zaterdag en zondag werken of met wat ‘geluk’ enkel elke zaterdag. Ja ok. Er zijn zat mensen die het doen hé. Maar ik had geen enkele vrije dag meer toen samen met man en kind. Chapeau voor diegene die dat kunnen. Dat was bij ons gewoon niet te combineren.

Ik zoek en zoek maar altijd kom ik weer uit op dezelfde problemen. Ben helaas totaal niet geschoold (enkel basis school en eerste graad middelbaar gehaald door mijn ‘lieve’ ouders) Ik moet nog 4 jaar inhalen. Heb het al vaak geprobeerd maar ondanks een IQ van 126 ben ik mentaal gewoon zo op en moe dat het alles uit mij zuigt en ik er gewoon op dichtsla. Ik volg nu al 3 jaar les in avondonderwijs maar helaas nog geen jobmogelijkheden in die sector gevonden (tuinieren in de ecologische en biologische richting, zowel siertuin als moestuin. Aanleg, indeling, onderhoud, snoeien etc)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:15

En particulier gaan poetsen?