Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:22

De overheid heeft besloten dat er rente betaald moet worden over de studieschuld :').

Het is niet veel, maar die steeds veranderende regels, daar krijg ik echt een punthoofd van.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:24

_San87_ schreef:
De overheid heeft besloten dat er rente betaald moet worden over de studieschuld :').

Het is niet veel, maar die steeds veranderende regels, daar krijg ik echt een punthoofd van.

Ik snap er ook geen hol van ik val onder de 2012 regeling voor het mbo.

Studieschuld is nu 5105 is niks als je het vergelijkt met het hbo dus ik mag niet klagen maar ik heb de rente nu nog op 0

Als er 1 ding is waar de regering goed in is is het wel onduidelijk zijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:29

Mijn hamster was eerst best slank dus ik wilde hem wat dikker hebben. Dat nam hij erg goed op want nu is hij te vet. :')

Vanaf nu noem ik hem Fatty Ferdinand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:31

M'n piercing doet pijn en ik heb echt nog niks productiefs gedaan vandaag. :x

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:32

Naar een banenmarkt gegaan.
Alleen maar depri van geworden, niets mee opgeschoten en dat beetje energie dat ik had ook kwijt...bleh

en van een te hoge gasprijs hadden ze daar ook nog nooit gehoord, gatver zo ontzettend heet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:35

Al lang een cd van de Doors kwijt.Gelukkig gevonden, zit er een cd met kinderliedjes in :(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:39

MarlindeRooz schreef:
Mijn hamster was eerst best slank dus ik wilde hem wat dikker hebben. Dat nam hij erg goed op want nu is hij te vet. :')

Vanaf nu noem ik hem Fatty Ferdinand.

fatshaming ~~}>

@Britta31

Ai daar zou ik ook niet tegen kunnen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:09

Weer een leuk hondje in het asiel,maar kan weer niet met katten.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:13

Mijn vage zonnesteek-buikgriep-whatever-ziekte is waarschijnlijk toch dengue fever :') krijg je van halfnaakt rondlopen zonder op muggen te letten ergens in een overstroomd monsoongebied.

Ik voel me alsof ik 80 ben ongeveer -O- f*cking waardeloos

Nog antibioticakuur voor oorontsteking moeten halen, lekker zo'n vakantie... Inmiddels ben ik wel bijna vergeten dat ik nog verzwikte enkel hoor te hebben _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:14

Fly_high schreef:
Mijn vage zonnesteek-buikgriep-whatever-ziekte is waarschijnlijk toch dengue fever :') krijg je van halfnaakt rondlopen zonder op muggen te letten ergens in een overstroomd monsoongebied.

Ik voel me alsof ik 80 ben ongeveer -O- f*cking waardeloos

Nog antibioticakuur voor oorontsteking moeten halen, lekker zo'n vakantie... Inmiddels ben ik wel bijna vergeten dat ik nog verzwikte enkel hoor te hebben _O-

Was het niet bedoeld om te ontspannen en te kappen met de pech? :+ beterschap

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:23

_San87_ schreef:

Hier scheelt het heel wat helaas. ;(

Gelukkig vorige maand wel via DUO een flink deel schuld laten kwijtschelden. Maar alsnog balen van die rente.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:35

Kana schreef:
_San87_ schreef:

Hier scheelt het heel wat helaas. ;(

Gelukkig vorige maand wel via DUO een flink deel schuld laten kwijtschelden. Maar alsnog balen van die rente.

Ah, klote ;(.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:38

Dat mijn nagel dubbel klapte op stal, begon zelfs te bloeden. Dat doet best zeer :7

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:53

Dit lag in de mediamarkt als showmodel! %)

Spoiler:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:55

Haha vast een lolbroek die even zijn baardharen heeft getrimd :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:55

Relaxed schreef:
Haha vast een lolbroek die even zijn baardharen heeft getrimd :')

Of er loopt een kind rond met een racebaan over z’n hoofd!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:10

Effe de bikinilijn bij gewerkt.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:27

fjordjes schreef:
Die pleuris herrie van die klote F35 straaljagers. Ze zijn testvluchten aan het doen om te meten voor de hoeveelheid geluid want ze willen in de toekomst weer gaan vliegen op de vredepeel. Maar dan vliegen ze over mijn huis heen en de start/landingsbaan zit op een gooi bij stal, zit je daar ook constant in de herrie. Hoop dat het niet doorgaat want van 1 of 2 wordt je al niet blij laat staan als ze dit de hele dag doen.

Damn zo ontzettend jaloers. Ik vind het juist prachtig. Zou heerlijk klaar zitten met mn fotocamera. Vroeger woonde ik in het laagvlieggebied waar ze elke dinsdagavond vlogen. Ook door de geluidsbarrière heen. Heerlijk geluid.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:44

Bullebeest schreef:
fjordjes schreef:
Die pleuris herrie van die klote F35 straaljagers. Ze zijn testvluchten aan het doen om te meten voor de hoeveelheid geluid want ze willen in de toekomst weer gaan vliegen op de vredepeel. Maar dan vliegen ze over mijn huis heen en de start/landingsbaan zit op een gooi bij stal, zit je daar ook constant in de herrie. Hoop dat het niet doorgaat want van 1 of 2 wordt je al niet blij laat staan als ze dit de hele dag doen.

Damn zo ontzettend jaloers. Ik vind het juist prachtig. Zou heerlijk klaar zitten met mn fotocamera. Vroeger woonde ik in het laagvlieggebied waar ze elke dinsdagavond vlogen. Ook door de geluidsbarrière heen. Heerlijk geluid.

Hier nu al een paar dagen van die chinooks op 3 meter boven het huis dat de ramen in de sponningen trillen.
Voorheen zaten ze altijd hoger.
Nou ik vind er weinig aan. Gelukkig overdag en de paarden blijven rustig.

En ik begrijp dat ze moeten oefenen maar leuk is het niet.

En ik begrijp dat ze in vredepeel en omgeving het net zo grappig vinden

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:33

Collega die vandaag mijn werk ging 'afpakken' omdat ik haar aansprak op iets. Nu doet ze dit wel vaker, maar dan doet ze het stiekem. Ze zorgt altijd dat ze begint met werken als wij aan de koffie pauze zitten. Dan gaat ze achter de computer zitten waar wij zijn ingelogd en pakt ze het werk van ons wat voor die computer staat. Maar nu deed ze het dus omdat ze er niet mee eens was omdat ik haar ergens terecht op aansprak. En nu weet ik niet of heel hard moet lachen of moet koken van woede. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:39

nicole_floor schreef:
Collega die vandaag mijn werk ging 'afpakken' omdat ik haar aansprak op iets. Nu doet ze dit wel vaker, maar dan doet ze het stiekem. Ze zorgt altijd dat ze begint met werken als wij aan de koffie pauze zitten. Dan gaat ze achter de computer zitten waar wij zijn ingelogd en pakt ze het werk van ons wat voor die computer staat. Maar nu deed ze het dus omdat ze er niet mee eens was omdat ik haar ergens terecht op aansprak. En nu weet ik niet of heel hard moet lachen of moet koken van woede. :')

Hebben jullie geen vergrendeling op de computer? Op mijn werk is het haast al onmogelijk dat iemand in mijn naam bijvoorbeeld gaat rapporteren.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:39

_San87_ schreef:

Godsamme. Hopelijk is dit weer teruggedraaid zodra ik klaar ben met studeren. :') Ze veranderen het steeds, maar tot nu toe vooral ten nadele van studenten. Met een fluttegemoetkoming voor degene die buiten de basisbeurs vielen, over een jaar is er weer de basisbeurs maar dan heb ik er al geen recht meer op en nu nog eventjes rente erbij. %)

Mijn ergernis is dat ik vandaag mijn nieuwe anonieme ov-chipkaart met 30 euro erop ben kwijtgeraakt die ik een paar dagen terug had aangeschaft omdat mijn persoonlijke ov-chipkaart was verlopen en ik dat uiteraard vergeten was (drie maanden terug ofzo een brief over gehad). En het aanvragen van een nieuwe persoonlijke is allemaal gedoe, moest vier dagen wachten op een code van de post om het te kunnen koppelen aan een online account en heel veel blabla. Dus voordat ik een nieuwe heb ben ik zo ook weer een week verder en nu ben ik dus mijn vervangende ov-chipkaart kwijtgeraakt op station Bunnik, nog teruggelopen maar niet gevonden. Geld kwijt, want had natuurlijk nog niet de code van die kaart opgeslagen dus ik kan hem ook niet blokkeren en mijn geld terugvragen en moet morgen naar Arnhem met de trein. |o
Het is ook helemaal niets voor mij om dingen buitenshuis kwijt te raken en al vanaf het moment dat een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart aanvragen allerlei gedoe was, voelde ik al dat het gezeik zou worden en tadah (maybe beetje self-fulfilling prophecy :') ).

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:59

Zebrastreep schreef:
nicole_floor schreef:

Hebben jullie geen vergrendeling op de computer? Op mijn werk is het haast al onmogelijk dat iemand in mijn naam bijvoorbeeld gaat rapporteren.

Jewel, maar ze doet gewoon andere gebruiker. Je kunt met meerdere accounts te gelijk inloggen op een computer.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:12

MarlindeRooz schreef:
Hier al gekeken? https://www.scribbr.nl/statistiek/meetniveaus/

Leeftijd lijkt mij interval omdat iemand inderdaad jonger kan zijn dan 0. Maar op deze site staat hij weer bij ratio. Dus het lijkt mij eentje waarvan er meerdere antwoorden goed zijn.

Zelf zou ik mijn docent even snel mailen.

Bij leeftijd is toch echt wel sprake van een "betekenisvol nulpunt". Of je dat nou legt bij geboorte of bij de conceptie (of zelfs op het moment dat de foetus levensvatbaar is) is weer een tweede vraag, voor beide zijn argumenten te noemen, maar er is wel een logische nul.

scribbr website zegt ook "Als een schaal een betekenisvol nulpunt heeft, kun je verhoudingen berekenen. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat 4 kinderen twee keer zoveel is als 2 kinderen. Ook kun je zeggen dat 8 jaar ervaring het dubbele van 4 jaar ervaring is."

lijkt me bij leeftijd ook van toepassing: tweejarige is twee keer zou oud als een vierjarige bijv.
Dus ratio variabele

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:22

Mijn rug

Ik hoop zo dat het nog beter gaat worden dan dat het nu is....
Ik zit op Max 80% van mijn "normaal" leven
Of naja eigenlijk 70%maar ik wil graag meer dan dat kan.

Een buitenritje lukt wel.
In de bak rijden lukt niet.
Heel logisch, op buitenrit wil ik dat ze gewoon rechtuit loopt.
In de bak heel veel voltes bochten en weet ik veel wat en netjes actief etc...
En dat bochten en voltes is dus schijnbaar een error punt voor mijn rug -O-

Echt ik kan er wel om janken