[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:00

Dat wil best heel prima hoor :j Verrassend goed zelfs. Sowieso is hij er niet de hele tijd, en zeker in deze leeftijd doen ze meer en meer hun ding. Dat maakt wel een heel verschil. Eerder vroeg hij veel meer aandacht, entertainment etc. Nu is het gamen, gamen en nog meer gamen :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:14

Roosch schreef:
Baby, peuter, tiener, in welk stadium ook, ik zou ze niet blieven in een relatie. Ik ben veel te gehecht aan mijn eigen bubbel, privacy, me time.. ik zie niet in hoe dat kan als er een vorm van nageslacht is. Misschien heel egoïstisch, maar mijn leven en mijn keuzes. :j

Nou scheelt het een hoop dat mijn vriend ook absoluut geen kinderwens heeft. Maar ik ben meer uitgesproken dan hij. In eigenlijk alles. :')

Eens!
Plus er zit nog een ex aan vast. Vakanties, feestdagen, verjaardagen, allemaal van die dingen waar je weer compromis in moet vinden wie wanneer het jong moet/mag.
Ook niks voor mij :=

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:51

Een man die al een kind heeft vind ik prima. Max 2 dat wel :')
Maar er zelf 1 op de wereld zetten, nee dankje. Gelukkig ben ik pas 24, dus is er nog genoeg kans om een man te vinden zonder kinderen en kinderwens, al lijkt dat soms echt onmogelijk met de datingapps. Gelukkig vermaak ik mij ook prima als vrijgezel ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:11

Mars schreef:
Eens!
Plus er zit nog een ex aan vast. Vakanties, feestdagen, verjaardagen, allemaal van die dingen waar je weer compromis in moet vinden wie wanneer het jong moet/mag.
Ook niks voor mij :=

Nou dat ook vooral!! Niet kunnen plannen, want 'dan heeft hij de kinderen'. Wat een geregel is dat zeg he... kinderen ansich al maar helemaal met zo'n ex er ook bij...

Ik weet niet of ik ze er perse om laat lopen als de kinderen wat ouder zijn. Ik zie mij ook vooral latten ipv samenwonen en dan is 't wel prima. Kinderen als ik er niet ben ofzo :=

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:20

"Dan heeft hij de kinderen" iewww nog steeds nachtmerries aan die zin. Dat plannen rondom kinderen is écht heel ruk inderdaad. Zoveel dingen die je moet laten schieten want "dan heeft hij de kinderen". Echt zonde altijd.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:23

Een man met kinderen,dan komen er in de toekomst misschien kleinkinderen die elke zondag komen en natuurlijk logeren.En misschien word er wel gevraagd of opa en oma willen oppassen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:18

En dan ga je er nog vanuit dat de kinderen jou accepteren, want het kan zomaar zijn dat ze je niet zien zitten en dat brengt hele andere problemen met zich mee

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 23:39

Ik denk dat ik vooral bang ben dat, als ik een relatie opbouw met iemand met kinderen, diegene misschien toch stiekem hoopt dat de moederliefde voor zijn kind(eren) vanzelf gaat groeien. En dat het dan uitgaat als je al iets moois hebt opgebouwd samen, omdat blijkt dat ik toch écht nooit een moederhart zal krijgen. Dat lijkt me echt heel pijnlijk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:09

Ik denk dat FB het niet helemaal begrijpt. :=

Afbeelding

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:12

*kijkt om zich heen en ziet een kindvrije kamer*
Mijn baby droom is al uitgekomen!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:09

Dammie schreef:
*kijkt om zich heen en ziet een kindvrije kamer*
Mijn baby droom is al uitgekomen!

:))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:01

In restaurant, naast ons gezin met 2 koters. Zijn al een poos uitgegeten. Kinderen gaan zich vervelen en gaan krijsen en rondspringen.

Rot gewoon op naar huis met die koters.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 07:34

Sherivey schreef:
In restaurant, naast ons gezin met 2 koters. Zijn al een poos uitgegeten. Kinderen gaan zich vervelen en gaan krijsen en rondspringen.

Rot gewoon op naar huis met die koters.

Herkenbaar!
Wij waren gisteren bij Kamp Vught (voormalig concentratiekamp uit de tweede wereldoorlog) en daar hangt logischerwijs een beladen en verdrietige sfeer.
Lopen er ook continu gillende kinderen door het museum en het voormalig crematorium te rennen, over de grond te rollen en andere mensen te vervelen.
Jemig, ik had als kind dan echt even een draai om mijn oren gekregen hoor := Dat laat je als ouders toch niet toe?
Waarom neem je daar überhaupt jonge kinderen mee naar toe?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 07:48

Dat vind ik helemaal aso idd :n

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:11

Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik een kind wilde. Vroeger (tot middelbare school) dacht ik dat het er gewoon bij hoorde, net zoals trouwen. :+

Ik ga er wel vanuit dat er ergens biologisch iets mis met mij is. Of het nu gaat om het willen van een kind is iets biologisch of gevoelig zijn voor wat de maatschappij wil. Ik mis die genen. Maar ik geloof ook dat kinderen over het algemeen gewoon het gevolg zijn/waren van seks en heel vaak niet perse een keuze. Het voorkomen was natuurlijk ook heel lang niet zo eenvoudig.

Ik date nog niet, ook al ben ik al weer even vrijgezel. Maar ik heb ook al te horen gekregen dat ik te kritisch ben, want OMG wijs je een leuke man met kinderen echt af???!! Ja.
Het is niet zozeer dat ik mega kritisch ben, ik heb gewoon een aantal minder gangbare wensen. Waarvan een man zonder kinderen er één van is. Maar genoeg mensen die de wens hebben voor iemand met blond haar blauwe ogen of minimaal 1,80 m. Dat is net zo kritisch.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:17

In biologie is iets dat anders is dan het gemiddelde niet ditrect 'mis' of 'fout'.
Gelukkig maar...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:24

Karen, er is niks mis hoor.
Ik voel me ook niet geroepen om te doen wat de maatschappij denkt dat zo hoort.

Enne, kritisch zijn voor een partner mag gewoon he. ;) als je het in je leven wilt hebben, kan het maar beter een weloverwogen keuze zijn.
Do not settle for less. ;)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:42

"Vroegah" diende seks voor de voorplanting, niet voor het plezier. Kinderen maken hoorde erbij. En idd, een zwangerschap voorkomen was toen ook een stuk moeilijker.

Volgens mij is er biologisch niets mis met jou hoor. Als dat wel zo is, is er iets mis ons allemaal haha, en we lijken toch wel met veel te zijn :')
Ik heb zelf nooit de drang gehad om een huis te kopen. Voor mij zijn het "maar" bakstenen. Ik ben blij met het huis dat wij bewonen, heel blij zelfs - maar ik voel geen aandrang dat (of een ander huis) te bezitten. Dat zou als "vastzitten aan" voelen voor mij. Gelukkig denkt mijn vriend er hetzelfde over haha.
Idem trouwen. Dat hoeft voor mij niet zo. Zou het leuk zijn? Tuurlijk. Maar het is nooit een wens/droom geweest.

Ieder zijn/haar ding. Wil je trouwen, huisje kopen, kinderen maken - have fun! Maar voor mij hoeft het niet :) En daar is niets mee mis.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:14

Ik denk niet dat er iets mis is met ons, integendeel.
Volgens mij hebben wij gewoon heel veel gezond verstand :D (Waarmee ik niet wil zeggen dat mensen met kinderen geen gezond verstand hebben).

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:40

Nou ja, geen kinderen krijgen, is biologisch gezien niet zo handig. :D

Ik zie het ook niet als een probleem hoor, maar het wijkt gewoon af van de norm. Gelukkig ben ik zelf heeeeel blij met mijn afwijking. Liever deze dan een andere.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:40

Een door de mens (kerk) opgelegde norm. Groot verschil met de natuur ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:55

VuurVleugels schreef:

Natuur is er ook alleen maar op ingesteld voor survival en reproductie. Dus komt niet alleen van de kerk. Biologisch gezien moet je wel reproduceren..

Gelukkig zijn we als mens een stukje verder ontwikkeld dat we ook inzien dat het niet perse hoeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:58

Tancreda4 schreef:
VuurVleugels schreef:

Natuur is er ook alleen maar op ingesteld voor survival en reproductie. Dus komt niet alleen van de kerk. Biologisch gezien moet je wel reproduceren..

Gelukkig zijn we als mens een stukje verder ontwikkeld dat we ook inzien dat het niet perse hoeft.

De norm komt wel van de kerk. Anticonceptie en abortus is van alle tijden. Pas toen de kerk groot werd, werd anticonceptie en abortus een probleem.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:06

Daarbij, dat (vrijwel) iedereen zich voort kán planten in de natuur betekent niet dat dat ook gebeurt. Talloze diersoorten waar alleen de leiders van de groep zich voortplanten. Raken andere vrouwtjes drachtig dan worden ze verstoten of afgemaakt. Denk aan wolven, maar ook stokstaartjes. Betekent dat dat die vrouwtjes niet drachtig kúnnen worden? Nope, gewoon dat ze dat niet mogen omdat ze niet de leider zijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:10

Niet alleen dat, sinds de medische wetenschap zo vooruit is gegaan blijven mensen (en dieren) die vroeger niet oud zouden worden leven of degenen die zo goed als onvruchtbaar zijn zich voortplanten met als gevolg dat er veel meer zwakkere individuen zijn.
Kijk oa maar naar de huisdieren vs hun in het wild levende soortgenoten om maar een voorbeeld te noemen.
Of naar mensen met bepaalde handicaps of ziekten.

Laat ik hierbij duidelijk zijn: ik zeg niet dat diegenen geen recht hebben op een leven ofzo, enkel dat voor het in stand houden van een soort het niet verstandig is om zwakke individuen zich te laten voortplanten, zeker niet als het om erfelijke aandoeningen gaat.
Dit zonder aan hun recht op voortplanting te tornen trouwens, dat moet een ieder voor zich weten wat mij betreft.
Wel kan ik sterk aanbevelen om met een klinisch geneticus om de tafel te gaan zitten en je dna te laten testen wanneer er het vermoeden is dat er erfelijke ellende in je familie zit.
Aan jouzelf om daarna te beslissen wat je met de gewonnen informatie doet.