Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:37

Britta31 schreef:
Zou het raar zijn als ik na 2 jaar een vroegere vriendin een berichtje stuur om te vragen hoe het met haar is?

Nee, niet raar. Maar wees niet verbaasd of teleurgesteld als het na een paar keer op-en-neer weer stil valt. Heb dat laatst gehad met een ex-studiegenoot en met een ex-speler die ik vroeger coachte in de sport. Een paar keer op en neer en dat was t. Ook goed.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-24 10:00

Sodera

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 15:58

Afbeelding

Wat voor boom/struik groeit hier? Het lijkt op iets vlierbloesem achtigs maar is het volgens mij niet.
En vooral.. wanneer kan ik hem hoe ver snoeien?
Hij is in het afgelopen jaar 1 of 2 meter gegroeid en gaat nu weer steeds verder richting de buren.

Hij is hier uit zichzelf aan komen waaien.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 17:14

Hennep? O:)

Maar serieus: heb je een foto van dichterbij, dat je ook iets van het blad kan zien?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 17:38

Komen er oranje besjes in?
Misschien lijsterbes?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 17:55

Prrrr schreef:
Hennep? O:)

Maar serieus: heb je een foto van dichterbij, dat je ook iets van het blad kan zien?

Hahahaha!! Zo ruikt hij niet...

Het regent hier weer ff pijpenstelen (ik woon in Ierland :x) maar zal zo even naar buiten lopen.

Geen oranje besjes of andere kleur besjes...
Het lijkt op een vlierbloesem, maar er komen geen witte bloemen in of de zwarte besjes..

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 19:09

Je kunt de apps Plantnet of Obsidentify er even op los laten :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:33

Kan iemand voor mij een klein stukje Google Translate Frans lezen en zeggen of het klopt? Er moet staan: 'Die jongens/jongeren van Sam, ze maken lawaai maar ze zijn wel leuk.'

Citaat:
De ober, die net uit de keuken kwam met vier hoofdgerechten, bleef even staan en kon een kleine glimlach niet onderdrukken bij het geschater dat opklonk van de tafel met les hollandais. ‘Les jeunes de Sam,’ zei hij tegen zijn collega die net terugkwam van een andere tafel. ‘ils sont bruyants mais je dois dire qu'ils sont amusants.’

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:03

Ik denk eerder dat het "luidruchtig" moet zijn wat de ober zei.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:33

Ik vond dus net de functie op mijn telefoon dat je je medische gegevens kunt invullen in geval van nood. Deze kun je inzien door de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Nou vraag ik mij dus af, stel je krijgt een zwaar ongeluk en bent niet meer aanspreekbaar; Wordt deze functie dan ook daadwerkelijk gebruikt?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:27

Pepperrr schreef:
Ik vond dus net de functie op mijn telefoon dat je je medische gegevens kunt invullen in geval van nood. Deze kun je inzien door de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Nou vraag ik mij dus af, stel je krijgt een zwaar ongeluk en bent niet meer aanspreekbaar; Wordt deze functie dan ook daadwerkelijk gebruikt?

Wat ik begrijp van de Ambulance Elbert op TikTok is dat ze daar in echte echte nood niet de tijd voor nemen en je gewoon behandelen met wat nodig is (dus als jij een zwaar auto-ongeluk hebt gehad gaan ze niet jouw auto die total loss is even doorzoeken naar je telefoon).

Het kan geen kwaad hem in te stellen overigens.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:29

Ter plekke misschien niet maar eenmaal als de boel enigszins gestabiliseerd is in het ziekenhuis misschien wel, was mijn gedachte. Ik heb het nav daarvan wel ingesteld :j

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 00:04

Maar stel dat je allergisch bent voor penicilline bijvoorbeeld? Ben je dan niet heel erg in de aap gelogeerd? :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 06:37

Aan ambu zal niet zo snel penicilline toedienen en 9 van de 10 keer weten ze al wel wie je bent voor je in het ziekenhuis komt en dan zien ze gewoon je medische gegevens.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 07:00

xPabloBokt schreef:
Maar stel dat je allergisch bent voor penicilline bijvoorbeeld? Ben je dan niet heel erg in de aap gelogeerd? :+

Ze zullen je niet zo snel zomaar iets geven zonder iets te weten over je medische gegevens en mocht je toch iets toegediend krijgen en daar een hele heftige anafylactische reactie op krijgen, dan is er altijd wel wat adrenaline/epinefrine aanwezig in de ambulance om je te stabiliseren

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 11:10

Sodera schreef:
[ [url=m/y4Blik.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat voor boom/struik groeit hier? Het lijkt op iets vlierbloesem achtigs maar is het volgens mij niet.
En vooral.. wanneer kan ik hem hoe ver snoeien?
Hij is in het afgelopen jaar 1 of 2 meter gegroeid en gaat nu weer steeds verder richting de buren.

Hij is hier uit zichzelf aan komen waaien.

Zo vanuit de verte lijkt het een typische vlier waar de besjes nog moeten rijpen.
Foto van dichtbij zou wellicht duidelijker zijn...?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 12:27

Kan iemand mij uitleggen wat ik mijn hele leven al verkeerd doe met dit soort verpakkingen? Met die kartelstrip hoor je toch 'makkelijker' het doosje te kunnen openen (en sluiten vaak) :') waarom scheurt het áltijd af???

Afbeelding

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 12:52

pmarena schreef:
Zo vanuit de verte lijkt het een typische vlier waar de besjes nog moeten rijpen.
Foto van dichtbij zou wellicht duidelijker zijn...?

Ik kan me van vorig jaar not herinneren dat de besjes door gekleurd zijn…

Zie hieronder foto

Afbeelding

En wanneer kan ik hem flink kortwieken??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 13:24

Tja imo zijn dit gewoon nog groene besjes die nog niet verkleurd zijn, dat komt later :=

Volgens mij kan je een vlier snoeien wanneer je maar wilt.
Dat is net onkruid, als je ze tot 10 cm boven de grond afzaagt gaan ze het weer doen _O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 14:32

Vlier is inderdaad onkruid!
Al knip je heb tot de grond af
Die is er volgend jaar weer

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 16:01

_Karlijn schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat ik mijn hele leven al verkeerd doe met dit soort verpakkingen? Met die kartelstrip hoor je toch 'makkelijker' het doosje te kunnen openen (en sluiten vaak) :') waarom scheurt het áltijd af???

[ [url=m/EmiFLW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Precies hetzelfde vroeg ik me laatst ook af! Ik heb geen antwoord |(

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 19:03

deksel schreef:
_Karlijn schreef:

Het lijkt alsof je niet de scheurstrip eruit scheurt maar het grote deel probeert open te scheuren?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 20:04

Sheran schreef:
deksel schreef:

Het lijkt alsof je niet de scheurstrip eruit scheurt maar het grote deel probeert open te scheuren?

Ik probeerde vanuit het midden vd korte zijde die strip open de scheuren maar (op de foto) dan scheurt hij door naar de open (lange) zijde zeg maar. Maakt ook niet uit vanaf welke kant ik begin trouwens, maar ik peuter wel aan de strip zelf.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 20:06

_Karlijn schreef:

Heb je dat alleen thuis met de verpakkingen?
Dan kan het zijn dat je huis iets vochtiger is waardoor het eerder scheurt dan ‘kartelt’.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 20:11

Ik maak elders nooit verpakkingen open eigenlijk :') maar nu ik goed nadenk, volgens mij had ik dit toen ik 10+ jaar geleden nog thuis woonde, ook.