Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:40

Lees net dat horeca ondernemers die omdat ze hun hoofd boven water moeten houden een Coronalening hebben daar 8% rente over moeten betalen!

Het klonk allemaal zo mooi he, ach, die moeten niet zeiken want die krijgen subsidie....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:46

Zum kotsen :r

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:50

Als je daar de inflatie van aftrekt dan is het bijna een gratis lening.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:53

Grapjas

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:34

Maar goed, mbt cóvid is natuurlijke resistentie dus beter dan een vaccin.
Wellicht slimmere toekomsvisie om dát belangrijker te maken?!

Blij dat ik en mijn directe bubbelgenoten dat blijkbaar hebben.
Met dat glas bijna helemaal vol, negeer ik de lichte ´doofheid´ in mijn linkerhand tgv de Moderna booster. Zoon gaat geen booster halen. Gelijk heeft hij want het baat hem niet dus schaadt hem wel.

Vandaag GROOT glas versgeperst sinasappelsap als gezond onbijt. Zak van 10 kilo fantastische eco sinasappels 6 Euro nu al tien jaar! Is zowat het enige wat immuun is voor covid-prijsstijging. Dat en het ´mollete´ontbijt in mijn stamkroeg. Koffie is 10ct omhoog; 1,30 nu daar.

Heb nog niets kunnen vinden voor avocados als ontbijt. Hou me aanbevolen. Zijn 3 Euro/kilo en heb nog een zak vol. Morgen weer als avondvoer. Op toast, met verse tomaatpulp, anchovis, drizzle extravirgen. Wel jammer dat er zóóveel water nodig is voor avocados. Zo is het ook altijd wát :roll:

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:49

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:59

Maar als je leningen weggeeft dan is het logisch dat er tijdelijk minder faillissementen zijn. Die komen later als de lening terugbetaald moet worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:00

Nou ik gok dat er ook veel bedrijven gewoon gestopt zijn, zonder zich failliet te laten verklaren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:05

Wbt de link van enzino, de uitzending van Zembla van deze week gaat over precies hetzelfde onderwerp. Discussie over het ontstaan van covid 19.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:27

enzino schreef:
Maar als je leningen weggeeft dan is het logisch dat er tijdelijk minder faillissementen zijn. Die komen later als de lening terugbetaald moet worden.

Klopt, maar velen waren al praktisch failliet en dit is door de leningen uitgesteld.

Eigenlijk verspilling van de leningen = ons belastinggeld.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:29

SusanH schreef:
Wbt de link van enzino, de uitzending van Zembla van deze week gaat over precies hetzelfde onderwerp. Discussie over het ontstaan van covid 19.

Zembla heeft ook hele informatieve uitzendingen gehad in het verleden over medische missers vanuit farmaceuten en over het omstreden baarmoederhalskanker vaccin. Geeft inzicht in de tactieken die gebruikt worden om medicijnen en vaccins aan de man te brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:32

Ik ga eens online kijken wat Zembla allemaal beschikbaar heeft; het klinkt interessant.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:48

Electra63 schreef:
Eigenlijk verspilling van de leningen = ons belastinggeld.

Onnodig vaccineren is ook verspilling. Bovendien onnodige belasting van de zorg.

Jeetje, rara, waarom zou er geen sneltest op resistentie zijn??

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:58

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
Er is ook nooit gezegd dat je voor 100% beschermd was van het besmet worden en doorgeven. Dus ook geen beloftes waar men op terug is gekomen, er is gewoon een 'ander' virus voor in de plaats gekomen wat andere kenmerken had.

Ook niet door bijvoorbeeld Rachel Maddow (MSNBC) op 29 maart 2021 toen ze letterlijk op "nationale tv" zei: "Now we know that the vaccins work well enough that the virus stops with every vaccinated person". "A vaccinated person gets exposed to the virus, the virus does not infect them, the virus can't use that person to go anywhere else". "It cannot use a vaccinated person as a host to go get more people"? Dat was namelijk het verhaal begin 2021, dat je met een vaccinatie niet besmet kan worden en het niet door kan geven.

Ik doelde op communicatie van officiële -Nederlandse- instanties (we zitten immers in Nederland en gaan van Nederlandse adviezen en wetgeving uit), niet random journalisten. Ik geef je gelijk in de zin van dat journalisten nogal eens de nuance uit een statement kunnen halen, wat bij Rachel Maddow blijkbaar is gebeurd.

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
Bij Alpha en Delta was er namelijk wel degelijk een flink verschil in besmettelijkheid. Alleen omikron is het lastige op dit moment, maar ik heb de hoop dat de nieuwe vaccins waar men mee bezig is de besmettelijkheid wél flink beperken.

Echt waar? Het artikel dat ik post geeft anders juist aan dat er geen verschil in. Het maakt verwijzingen naar ander onderzoeken gepubliceerd in oktober, terwijl omicron pas in november op kwam duiken. Die onderzoeken verwijzen expliciet naar de delta variant, zie de titels van het onderzoek.

Zeker. Dat is ook onderzocht en toen ook breed uitgemeten in de media (nadat er een onderzoek was geweest over die peak-viral load). Want ja, de peak-viral-load kan bij elkaar in de buurt liggen, maar zoals ik al zei is dat láng niet de enige factor die invloed heeft op besmettelijkheid.

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
Dus die "Ha, gotcha" die je probeert te doen, is helemaal niet zo'n nieuw inzicht.

Voor jou dus wel, zie je quote hierboven.

Nee, dat is het niet, zie mijn reacties.

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
En wbt Wuhan: er is helemaal geen sprake van 'waarschijnlijk wel'. Er is sprake van "waarschijnlijk niet, maar we kunnen de mogelijkheid niet voor 100% uitsluiten". Dus laten we geen misinformatie de wereld in helpen.

Heb je de Fauci emails gelezen die de overheid vrij heeft moeten geven?
Vanaf de eerste dagen gaven de experts die met Fauci het beleid bepaalde aan dat ze het een 60/40 kans gaven dat het uit het lab kwam, maar politiek gezien is dat natuurlijk zelfmoord.
Vreemd trouwens dat dit het gesprek van de dag was in het begin, maar nu na 2 jaar kan niemand het meer wat schelen wat de waarheid is. Onderzoekers vragen er niet naar, journalisten vragen er niet naar, de bevolking heeft geen interesse meer. En dat ondanks het nog steeds niet duidelijk is wat de "origin" van het virus is (iets dat we met elke vorige uitbraak binnen enkele maanden hebben kunnen bepalen, maar nu na 2 jaar is het nog steeds een vleermuis in de soep op de markt?).

Fauci kan het niet uitsluiten. Biden heeft een onderzoek gestart om het duidelijker te krijgen. De hypothese dat het uit een lab komt kan niet 100% verworpen worden, maar het is (obv onderzoek dat er is geweest) een hele onwaarschijnlijke.

Het maakt ook niet zo veel uit wat de waarheid is, dus dat er niet veel om te doen is snap ik. Want het maakt niet uit voor de maatregelen. Het virus is er, daar moeten we wat aan doen. Hoe het is ontstaan is voor het oplossen ervan weinig relevant.

enzino schreef:
Citaat:
Over 12 maanden staan we vást in een volledig nieuwe situatie.

Denk het ook, de zoete koekjes die er tot nu toe gebakken zijn gingen er makkelijk in, maar "voortschrijdend inzicht" begint aardig bitter te worden nu blijkt dat de suiker in de zoete koekjes rattengif was ;)

Vind ik niet.

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
En wbt Wuhan: er is helemaal geen sprake van 'waarschijnlijk wel'. Er is sprake van "waarschijnlijk niet, maar we kunnen de mogelijkheid niet voor 100% uitsluiten". Dus laten we geen misinformatie de wereld in helpen.

Dit is wat ik hoorde in de media:
[ Video ]
Geeft dat mooi de verandering weer?
Dat frist het geheugen weer even op.

Lekker niet-zeggend filmpje. Want ja, het komt "most likely" gewoon vanuit een natuurlijke oorsprong. En 'least likely' vanuit een lab.

enzino schreef:
Van absoluut zeker natuurlijke oorsprong, want de lab-leak is een conspiracy theory, naar:
Citaat:
Katie Sanders (Politifact): “Are you still confident that [Covid-19] developed naturally?
Fauci: No, I’m not convinced of that. We should continue to investigate all hypotheses about how the pandemic began

Met stelligheid roepen dat het een natuurlijke oorsprong had, terwijl intern meerdere mensen aangeven dat het 50/50 is of de waarschijnlijkheid van een lab-leak groter is (zie Fauci emails), reken je dat ook tot misinformatie?

Het is alleen niet 50/50 en de waarschijnlijkheid is niet groter. Dus ja, jij verspreidt nu weer misinformatie.

Ik vind het overigens ook bijzonder dat je behoorlijk aan het knippen bent in zijn antwoord. Dit is het hele transcript, voor wie het interessant vindt:
https://www.politifact.com/article/2021 ... olitifact/

Fauci schreef:
So in a very minor collaboration as part of a subcontract of a grant, we had a collaboration with some Chinese scientists. And what he conflated is that therefore we were involved in creating the virus which is the most ridiculous majestic leap I've ever heard of. But no, I'm not convinced about that. I think that we should continue to investigate what went on in China until we find out to the best of our ability exactly what happened. Certainly the people who've investigated say it likely was the emergence from an animal reservoir that then infected individuals, but it could have been something else. And we need to find that out. So, you know, that's the reason why I said I'm perfectly in favor of any investigation that looks into the origin of the virus.

De reactie gaat grotendeels over de aantijging dat de US chinese scientists zou hebben gefund. En zijn reactie over wbt. het 'convinced zijn' van de origins, gaat juist precies over wat ik hierboven en eerder al aankaart: we kunnen het niet 100% uitsluiten dus Fauci staat achter meer onderzoek. Maar naar alle waarschijnlijkheid (en dat is ook wat researchers zelf aandragen) is het virus gewoon ontstaan vanuit de natuur, niet een lab.

Wat Fauci dus doet is nuanceren (belangrijk in de wetenschap!). We weten het niet 100% zeker. Bewijs wijst richting een natuurlijke oorsprong, maar omdat we een lab niet uit kunnen sluiten moeten we meer onderzoek doen (wat hij steunt) om te kijken of we er meer over kunnen leren en het zekerder kunnen weten.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 03-02-22 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:59

Huertecilla schreef:

Die zijn er wel :j
Niet zo snel als de antigeen test maar er er zijn thuis tests die je op kunt sturen.

Uitgerekend in spanje kun je ook op heel veel plekken je antistoffen laten testen bij commerciele aanbieders.
Echter doet niet ieder land er wat mee.
Bij ons kun je je certifikaat 3 maanden verlengen met een officiele antistoffen test.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:10

Paardenfan25 schreef:
Denk je dat ze toch nog gaan versoepelen met het komend wintersport seizoen? Zwitserland wel, dus toeristen gaan mogelijk elders naar toe. Zelf nog geen booster gehaald, dus ik hoop ergens van wel

Ze hebben al weer versoepeld, dus voor Nederlanders zijn er geen specialere regels meer. Sowieso was er bij ons al geen controle aan de grens, dus het was een wassen neus. Eenmaal in het land kon je met je normale QR code gewoon alles doen. Quarantaine kon je alleen aan de grens opgelegd worden.

Dinopino schreef:
Er zal echt nooit een inentingsplicht komen, ook niet in Oostenrijk. Dat heb je toch hopelijk nooit geloofd. Word alleen maar verkondigd om mensen te motiveren zich vrijwillig te laten inenten. En eerlijk gezegd, wanneer je bang bent voor de inenting dan kun je je het beste laten prikken. Is de angst ook weg.

Je bent er toch hopelijk na twee jaar weleens achter, dat elke maatregel die angst teweegbracht, precies dat doel heeft.

Ja, inmiddels geloof ik het wel, want hij is 1 februari ingegaan. ;(

Ik geloofde echt niet dat het er ging komen en het leek ook die kant op te gaan. Maar het is nu zover en ze gaan vanaf half maart beboeten.

Er schijnt een verfassungsgericht te zijn die het nog weer kan cancelen, maar wat ik begrijp pas per 1 juni. Maar voor mij zijn die stukken die erover gaan lastig te lezen. Je kent de instanties niet, en weet niet wat precies hun reikwijdte is. Ik moet het doen met info die ik krijg van mensen in mijn omgeving.

Ik zie heus wel wat ze proberen met de dwang, en daar trap ik sowieso niet in. De brief met daarin mijn verplichte ent-afspraak, daar heb ik de kachel mee aangemaakt. :j En nooit, maar dan ook nooit dat die spuit er in gaat. Ik ben er niet bang voor, ik neem geen enting die voor mij onnodig is. Dus of ik verhuis op papier terug naar Nederland, ik regel een positieve test of wat dan ook.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:11

Sizzle schreef:
Huertecilla schreef:

Die zijn er wel :j
Niet zo snel als de antigeen test maar er er zijn thuis tests die je op kunt sturen.

Uitgerekend in spanje kun je ook op heel veel plekken je antistoffen laten testen bij commerciele aanbieders.
Echter doet niet ieder land er wat mee.
Bij ons kun je je certifikaat 3 maanden verlengen met een officiele antistoffen test.

Je hebt ze ook zonder dat het bloedsample ingestuurd moet worden, kijk maar bij het merk biosynex. Staat dat je binnen een kwartier de uitslag hebt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:12

Sizzle schreef:

Test die ook resitentie als je geen positief resultaat geeft?
Bij légio geeft besmetting gewoon ..... wel, niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:14

IMANDRA schreef:
Ik doelde op communicatie van officiële -Nederlandse- instanties (we zitten immers in Nederland en gaan van Nederlandse adviezen en wetgeving uit), niet random journalisten. Ik geef je gelijk in de zin van dat journalisten nogal eens de nuance uit een statement kunnen halen, wat bij Rachel Maddow blijkbaar is gebeurd.

Telt Minister de Jonge wel mee?
Citaat:
De Jonge verwacht dat het bewijs van niet-besmettelijkheid voor de zomer technisch mogelijk is. Maar of het dan wordt ingevoerd is dus nog de vraag. De minister denkt ook dat het bewijs tegen die tijd kan worden gebruikt voor reizen naar het buitenland.

(Nos.nl 8 maart 2021 - Kabinet wil meer vrijheid bieden met 'coronapaspoort')

(Op mobiel nu, ik ga niet teveel quoten en weerleggen)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:25

Is dat een letterlijke quote van de Jonge of de interpretatie van een journalist? Belangrijk verschil.
Want in het desbetreffende artikel zegt hij "we weten nog onvoldoende of mensen die gevaccineerd zijn zelf geen rol spelen in de bestrijding van het virus". En dus tegenstrijdig met wat jij claimt?
https://nos.nl/artikel/2371805-kabinet- ... napaspoort

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:26

enzino schreef:
Ik ga eens online kijken wat Zembla allemaal beschikbaar heeft; het klinkt interessant.

Dat is het zeker :j
Volgens mij is een van de twee uitzendingen niet meer te zien via de website. Die staat op Google

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:27

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Test die ook resitentie als je geen positief resultaat geeft?
Bij légio geeft besmetting gewoon ..... wel, niets.

Als je besmet bent geweest en een infect doorgemaakt wel uiteraard.
Bij een imaginary besmetting niet :D
Als je primaire response de entree in het lichaam geblocked heeft dan zul je waarschijnlijk (terecht) niets zien. Je heb op dat moment het virus wel „gezien“ en geblocked maar geen reactie opgebouwd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:45

en dan nu....DE manier waarop dat verrekte virus de wereld in gekomen is........

Afbeelding