Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:15

Daks schreef:
MarlindeRooz schreef:
Beter testen voor toegang dan geen test toch, het is toch goed om te weten of je corona hebt. Want als ik dat niet heb zou ik namelijk bij mijn vriend / ouders kunnen uitzieken. In plaats van alleen thuis zonder hulp.

-O-

En sorry ik bepaal echt zelf wat ik doe op zo'n moment. :wave:

Wel eisen dat iedereen zich laat vaccineren? Een grote mond over een ieder die kritisch kijkt maar zelf maling hebben aan de regels.
Als je maar naar de uni kan toch..

Bijzonder hoor...

Helermaal als je bedenkt dat dit een uur geleden geschreven werd...
MarlindeRooz schreef:
Beter dat dan dat die mensen allemaal ongevaccineerden / mensen met een slecht immuunsysteem besmetten waardoor de IC overvol ligt en er geen plek meer over is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:16

Daks schreef:
MarlindeRooz schreef:
Beter testen voor toegang dan geen test toch, het is toch goed om te weten of je corona hebt. Want als ik dat niet heb zou ik namelijk bij mijn vriend / ouders kunnen uitzieken. In plaats van alleen thuis zonder hulp.

-O-

En sorry ik bepaal echt zelf wat ik doe op zo'n moment. :wave:

Wel eisen dat iedereen zich laat vaccineren? Een grote mond over een ieder die kritisch kijkt maar zelf maling hebben aan de regels.

Bijzonder hoor...

Jij hebt het goed begrepen! Knap gedacht voor iemand zonder 5g chip. :D

Jullie spreken mij nu aan op iets wat nog niet eens gebeurd is, echt hilarisch. Als je maar een stok hebt om mee te slaan he. :D

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:21

Stel ik ben in nauw contact geweest zijn met een besmet persoon, dan is het toch fijn dat je even een test kan doen... nu mag ik maar hopen dat ik niet besmettelijk ben... (gelukkig geen klachten).
Daarom bedoelde ik testen voor toegang.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:22

purny schreef:
Stel ik ben in nauw contact geweest zijn met een besmet persoon, dan is het toch fijn dat je even een test kan doen... nu mag ik maar hopen dat ik niet besmettelijk ben... (gelukkig geen klachten).

Daar is testen voor toegang niet bedoelt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:25

996981 schreef:
purny schreef:

Dan laat ik me ook niet bij de ggd testen zolang ik geen klachten heb.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:27

je kan toch gewoon naar de GGD ?
Eerst de thuistest en dan de GGD, of gewoon meteen naar de GGD?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:28

purny schreef:
996981 schreef:

En dat moet dus wel

Citaat:
Heeft u contact gehad met iemand met corona? Voorkom verspreiding van het virus en laat u testen. Ook als u zelf geen klachten heeft. Of u in quarantaine moet, hangt af van uw situatie.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... na-contact

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:29

Ik ben niet nauw met haar in contact geweest

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:30

Gister met verbazing naar Jinek zitten kijken waar meneer Haga Covid constant met een stevige griep zat te vergelijken en vertelde Aangifte gedaan te hebben of te willen doen tegen de staat over QR code danwel 2 G beleid want; discriminatie vind hij...
Zat daar nu net die bekende advocaat Geert Jan Knoops die hem toch wel even subtiel duidelijk maakte de staat deze regels toepast omdat ze verplicht zijn de volksgezondheid te beschermen en de aangifte dus weinig kans maakte!
Mooie discussie was dat.

Zo ook een interview op het nieuws waar een Oostenrijkse leider zij dat mensen hun ego eens opzij moeten zetten en zich moeten laten vaccineren om zichzelf en iedereen te beschermen.
En zo is het ook. Mensen moeten hun enorme egoïstische Ego eens opzij zetten want dit gaat de hele samenleving aan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:31

veerledec schreef:
Voor niet-gevaccineerden die niet in een risicogroep zitten, is de situatie niet veel anders dan een jaar geleden. De kans op ernstig ziek worden is minimaal. En natuurlijk is het verschil tussen 0,3% en 0,1% procentueel gezien groot, maar absoluut gezien maakt het weinig uit.

De R0 gaat met vaccineren niet (genoeg) terug, blijkt nu. In ieder geval niet met de huidige maatregelen. Focus dan op vaccineren voor risicogroepen, om de zorg te ontlasten.

Daarom heb ik mij dus ook laten vaccineren om dat toch al lage risico nog een stuk omlaag te krijgen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:31

purny schreef:
Ik ben niet nauw met haar in contact geweest

Je had het over de hypothetische situatie waarin dat wel zo was.... Dan zou je dus bij de GGD moeten testen, niet bij Testen voor toegang

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:32

Popstra schreef:
En zo is het ook. Mensen moeten hun enorme egoïstische Ego eens opzij zetten want dit gaat de hele samenleving aan.

En dan gaat het niet enkel over wel/niet vaccineren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:34

Popstra schreef:
Zo ook een interview op het nieuws waar een Oostenrijkse leider zij dat mensen hun ego eens opzij moeten zetten en zich moeten laten vaccineren om zichzelf en iedereen te beschermen.

Generaties lang is het individualisme ons met de paplepel ingegoten. En nu de nood aan de man komt moeten we opeens in het collectief gaan denken. Gaat niet lukken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:45

MarlindeRooz schreef:
Daks schreef:

Bijzonder hoor.....

Jullie spreken mij nu aan op iets wat nog niet eens gebeurd is, echt hilarisch. Als je maar een stok hebt om mee te slaan he. :D

Zonder 5g :+ houd ik mij prima aan de regels.
Nu jij nog.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:48

Popstra schreef:
Gister met verbazing naar Jinek zitten kijken waar meneer Haga Covid constant met een stevige griep zat te vergelijken en vertelde Aangifte gedaan te hebben of te willen doen tegen de staat over QR code danwel 2 G beleid want; discriminatie vind hij...
Zat daar nu net die bekende advocaat Geert Jan Knoops die hem toch wel even subtiel duidelijk maakte de staat deze regels toepast omdat ze verplicht zijn de volksgezondheid te beschermen en de aangifte dus weinig kans maakte!
Mooie discussie was dat.

Ik vond Haga vooral sneu, had weinig argumenten.

Ik vond vooral interessant wat Peter van der Voort vertelde over de vaccinatiegraad.
Waarom dat is bijgesteld.
Ik schrok wel, dat hij zei, dat het misschien al te laat is voor 2G en misschien binnenkort toch weer in een korte lock-down moeten omdat de zorg het niet meer aankan, als de opnames op de IC nog verder stijgen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:50

purny schreef:

Testen voor toegang is gewoon de zelftest door een derde uitgevoerd. Dus dan doe je in zo'n geval gewoon thuis een zelftest.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:50

Daks schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zonder 5g :+ houd ik mij prima aan de regels.
Nu jij nog.

Welke regel heb ik overtreden dan? Nu jij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:52

Ik ben wel benieuwd hoe een eventuele nieuwe lockdown vormgegeven zou worden. In de categorie scholen en zwemlessen. Basis-scholen dicht dat geloof ik sowieso niet dat ze dat nog snel zullen doen.

En zwemlessen dat stroopt ook vreselijk natuurlijk terwijl dat best heel belangrijk is in een land als NL....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:55

Wanneer er dan toch een lockdown moet komen dan ook maar een echte, twee weken echt alles dicht wat dicht kan.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:56

Loretta schreef:
veerledec schreef:
Voor niet-gevaccineerden die niet in een risicogroep zitten, is de situatie niet veel anders dan een jaar geleden. De kans op ernstig ziek worden is minimaal. En natuurlijk is het verschil tussen 0,3% en 0,1% procentueel gezien groot, maar absoluut gezien maakt het weinig uit.

De R0 gaat met vaccineren niet (genoeg) terug, blijkt nu. In ieder geval niet met de huidige maatregelen. Focus dan op vaccineren voor risicogroepen, om de zorg te ontlasten.

Daarom heb ik mij dus ook laten vaccineren om dat toch al lage risico nog een stuk omlaag te krijgen.

Helemaal goed toch.

Las laatst een arts die het overigens vergeleek met anticonceptie aan tachtig-plussers. De vergelijking gaat niet helemaal op, maar moest er wel ff om glimlachen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:57

bigone schreef:
Wanneer er dan toch een lockdown moet komen dan ook maar een echte, twee weken echt alles dicht wat dicht kan.

En voor je het weet zijn het niet 2 maar meer weken.
Ik vind niet dat het kabinet weer een lockdown kan neerzetten. Gezien het functioneren van het kabinet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:59

purny schreef:
996981 schreef:

Waarom zou je wel willen testen bij testen voor toegang, maar niet gewoon bij de ggd zoals het hoort? Wat is daar voor verschil voor jou?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:59

bigone schreef:

Hoewel ik wel snap dat alles dicht misschien de beste oplossing is.... Zal ik stiekem wel balen als alles op 15 november ofzo dicht zou gaan voor 2 weken. Ik ben de 21ste jarig, mijn nichtje wordt 19 november 8. Verjaardagen zijn minder belangrijk dat het grote belang, maar zuur is het wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:07

@Mywish: Omdat als ik geen klachten heb ik geen noodzaak zie om mijzelf een dag en in het ergste geval 2 dagen op te sluiten in mijn huis.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:09

purny schreef:
@Mywish: Omdat als ik geen klachten heb ik geen noodzaak zie om mijzelf een dag en in het ergste geval 2 dagen op te sluiten in mijn huis.

Waarom zou dat moeten dan? Heb ik weer een memo gemist?