Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:57

Overal staat toch ontsmettingsspul? Dat eerst en dan het mondkapje.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:58

purny schreef:
nynke55 schreef:
Als ik ergens heen moet, stop ik ook een mondkapje in mijn broekzak en als ik er ben zet ik hem op. Ik vind dat ook geen probleem. Hoe moet je ze anders meenemen?

Bij mij zitten ze ook in de tas...

Dat ook, maar ik was mijn broek vaker dan mijn tas, dus die is schoner.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:59

Ik zit met opzetten en pakken ook niet aan het kapje zelf, alleen aan de elastieken?

Ik vind het wel zi prettig om die maatregelen er nog in te houden tot iedereen gevaccineerd is die wil. Ik ben pas eind van de maand voor het eerst aan de beurt, was geen mogelijkheid eerder.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:01

ja maar dat ontsmetting spul heeft weinig zin als je dan vervolgens aan een vies kapje zit.

Je zou in de auto of bij je fiets je handen moeten ontsmetten, nieuw kapje pakken, aan de elastiekjes opzetten.
Daarna weggooien, of ga je nog door naar een andere winkel het op moeten houden, dus niet weer er aan zitten.
Dat doet dus niemand.
Ik ook niet hoor.

En dan heb je het over gekeurde chirurgische, die dat wat doen voor je medemens.
Wil je het ook voor jezelf heb je een gekeurd FFP2 nodig.
Alles zonder keurmerk, dus de grappige van ali doen sowieso amper wat.

Of de infectie preventie medewerker van het ziekenhuis moet tegen me gejokt hebben :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:02

nynke55 schreef:

Ontsmettingsspul zit ook in mijn tas...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:03

lenaa_tje schreef:
Nou ik ben in de supermarkt ook niet zo braaf. Ik heb gewoon mondkapjes in de auto liggen en die doe ik dan op. Die ik op school draag, draag ik wel de gehele dag maar was ik wel iedere dag.

M’n vriend is net getest en bijna direct negatieve uitslag met de antigeen test.. hoezo mag je hier geen keuze in maken of je een pcr test wil doen?
Wij moeten zelf de hele week al zelftesten en dan heb je klachten wordt je als nog met een antigeen test getest.

Is GGD meer gaan testen met antigeen? Zoontje afgelopen week ook met antigeen getest terwijl we op dezelfde locatie al veel vaker geweest zijn en altijd pcr.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:03

nynke55 schreef:

Dat werkt onvoldoende. Eigenlijk moet je voor correct gebruik 30 seconden goed je handen wassen met water en zeep en het kapje alleen bij de elastieken aanraken. Maar dat doet niemand.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:07

Ik twijfel daar toch wel aan, er zijn inderdaad een hoop slechte mondkapjes, dat ben ik met je eens. Maar de mijne zijn 2 laags katoen en zo dicht, dat het vocht om mijn mond zit als ik ze een poosje draag. Daarentegen moest ik vorige week in het ziekenhuis verplicht 1 van hun dragen en daar blies ik overal langs, zelfs mijn bril besloeg niet eens. Dan lijkt me de mijne toch beter, gekeurd of niet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:08

Cer schreef:
Citaat:
Je zit er wel telkens met je handen aan :+

Maar daar zit in principe ook geen virus aan? ik ben niet ziek... dat zou dan alleen via iets anders aan mn handen moeten komen..

Jij bent niet ziek idd. Maar je zit er constant met je handen aan. Als jij toevallig wel ziek bent, je zit constant aan je kapje, virus komt aan je handen, je pakt wat in de winkel om het etiket te lezen en zet het weer terug.... Of juist andersom; iemand anders is ziek, zit 100x aan zijn kapje, krijgt daardoor virusdeeltjes aan zijn handen, gaat iets lezen op het etiket en zet het terug, later pak jij het vast, daarna je kapje.... en zo zouden theoretisch gezien wel virusdeeltjes aan je kapje en bij jou kunnen komen :)

Maar. Ik ben inmiddels ook heel laks met mijn mondkapjes. Ik doe ze op. Ze liggen overal. Laatst had ik er geen en vond ik er een achterin de auto. Al tig keer gedragen ,niet gewassen. Dat is dus eigenlijk veel minder hygienisch dan zonder. Maar ja, om eerst weer naar huis te gaan om een nieuwe te halen doe ik ook niet, dan maar zo. Het is van mijzelf dus prima. Maar gaat zijn doel volledig voorbij. En mij mij zullen er wel velen zijn die dit doen.

Ik heb een doos wegwerpers, die draag ik ook meerdere keren. Vind het zo onzin elke keer een nieuwe te pakken ,zo niet milieu vriendelijk :o

Nee, laat maar snel weg die stomme dingen. Ik mis ook de glimlach van mensen :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:11

mag schreef:
lenaa_tje schreef:
Nou ik ben in de supermarkt ook niet zo braaf. Ik heb gewoon mondkapjes in de auto liggen en die doe ik dan op. Die ik op school draag, draag ik wel de gehele dag maar was ik wel iedere dag.

M’n vriend is net getest en bijna direct negatieve uitslag met de antigeen test.. hoezo mag je hier geen keuze in maken of je een pcr test wil doen?
Wij moeten zelf de hele week al zelftesten en dan heb je klachten wordt je als nog met een antigeen test getest.

Is GGD meer gaan testen met antigeen? Zoontje afgelopen week ook met antigeen getest terwijl we op dezelfde locatie al veel vaker geweest zijn en altijd pcr.

Weet ik niet! Ik ben op deze locatie nog nooit getest, andere locatie kreeg ik vorige week gewoon prioriteits pcr test

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:18

Ik heb me in het begin van de lockdown echt aangewend om niet aan mijn gezicht te zitten. En dat was lastig want dat die je echt ongemerkt maar nu zit het er goed in. En dan thuis goed handen wassen dan is er ondanks dat misschien besmette mensen dingen vastpakken zeer weinig risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:19

Frankrijk schaft per 1 juli de mondkapjesplicht voor buiten af.. Zie liveblog NOS

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:34

Relaxed schreef:
Frankrijk schaft per 1 juli de mondkapjesplicht voor buiten af.. Zie liveblog NOS

Ja maar,....
en vul een lijst met redenen in waarom het in NL erger, anders etc is ;) en daarom maskers dragen daar volledige onzin is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:38

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

Ja maar,....
en vul een lijst met redenen in waarom het in NL erger, anders etc is ;) en daarom maskers dragen daar volledige onzin is.

:?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:41

Relaxed schreef:
Huertecilla schreef:

Ja maar,....

Dat is sarcasme ; betekenis = bijtende spot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:45

Cer schreef:
Citaat:
Je zit er wel telkens met je handen aan :+

Maar daar zit in principe ook geen virus aan? ik ben niet ziek... dat zou dan alleen via iets anders aan mn handen moeten komen..

Enig idee hoe vaak je ongemerkt aan je gezicht zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:48

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

Dat is sarcasme ; betekenis = bijtende spot.

Leer ff smilies te gebruiken dan, dan komt het misschien over.. Kunnen we er tenminste om lachen :z

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:01

Als iemand anders verkeerd aan zijn mondkapje zit word ik daar niet ziek van. Heb leerlingen die er hun tafel me schoonmaken. Maar zolang zij hem op hebben wanneer het moet is dat niet mijn probleem :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:22

Wahahahaha, ransig zeg!
Nouja, ik houd hem ook op zolang het verplicht is maar liep al bijna een halve eeuw zonder en zie niet in wat een mondkap de rest van m’n leven voor meer waarde zou hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:29

Maranta schreef:
Enig idee hoe vaak je ongemerkt aan je gezicht zit?

Ik zie het verband niet helemaal... ik moet altijd eerst nog virusdeeltjes oppikken om het echt spannend te maken... Dat is wat ik bedoel..
En die 'wat als iemand iets heeft gepakt en teruggezet en je pakt dat ook en je zit dan aan je gezicht etc etc' gaat me wat ver... :j
het ging mij om de opmerking 'mensen hebben hem in hun broekzak zitten'.. daarvan denk ik 'maakt niet uit waar je m stopt, zolang daar geen virus is, kan ie op zn hoogst gaan stinken en daar heb je zelf alleen last van' :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:35

Cer, het hele idee zit hem erin dat je symtoomloos besmet kunt zijn. Als je hem dan op en af zet dan komt er steeds meer virus op de buitenkant die je dan daarna behoorlijk letterlijk in het rond blaast.
Maar het strook totaal niet met het testbeleid dat een symptoomloze niet besmettelijk zou zijn (wat ook gewoon niet waar is).

Niezen door (ja door) een mondkapje is gewoon een grap, voor die mate van luchtverplaatsing zijn ze niet gemaakt. Dus als iemand moet niezen zal deze persoon ook met mondkapje nog steeds aan ietwat stevigere barriere moeten gebruiken en tevens meteen het ding moeten wisselen daarna.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:38

Ik merk wel dat ik wat nonchalanter aan het worden ben. Mijn werkgemeente heeft al dagen 0 besmettingen :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:49

Laten we die mondkapjes nou gewoon nog maar een poosje volhouden :j
Als je er aan begint, maak het dan ook netjes af.

In ieder geval in winkels gewoon nog even ophouden die dingen want daar "moeten" mensen min of meer komen èn ben je normaal gesproken ook niet zo lang. En komen anderen toch regelmatig binnen je anderhalve meter bubbel en loop je steeds door elkaars slipstream :=

Bij diverse evenementen waar testen / prikbewijs voor ingezet kan worden en je naar toe gaat als je zelf het risico wilt nemen, vind ik het weer anders liggen.

Ik zit nog het meest te azen op het afschaffen van die winkelwagentjes en winkelmandje verplichting zodat ik weer lekker als vanouds gewoon met mijn eigen mandje kan winkelen en helemaal niet aan die smerige dingen hoef te zitten :=

Maar zeggen dat het risico in winkel wel meevalt vind ik wat te makkelijk.

Als ik alleen al kijk naar mijzelf, is voor mij juist het boodschappen doen het grootste risico om wat op te pikken.
Nouja naast het hebben van een kind in de kleuterklas dan :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 14-06-21 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:50

Ja dat zou ook wel fijn zijn :j Heb ook altijd mijn eigen tas bij.

Enige voordeel wel, als ze op zijn ga ik niet naar binnen, dan is het mij te druk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:51

Tja dan màg je niet eens naar binnen dus dat scheelt :P

Ik zie altijd al wel aan de parkeerplaats of het te druk is. Soms is het echt stampvol in de supermarkt.... en er loopt er altijd wel 1 heel smerig te hoesten :=